Berkley Buzz Bait Boilies


Maakt het veel uit of je de boilie wel kookt of juist niet?

Ja
82
66%
Nee
42
34%
 
Totaal aantal stemmen: 124
Gebruikersavatar
Coen Aarts
Berichten: 825
Lid geworden op: 09-02-2007 13:41
Locatie: Valkenswaard
Contacteer:

21-11-2007 17:22

Ik kreeg de nieuwsbrief van Raven en Vlemmix binnen en zag een stuk staan over nieuwe boilies van Berkly. Deze zijn niet gekookt, gestoomd of klaar gemaakt met de magnitron.

Afbeelding

Hier een linkvoor een filmpje op YouTube.

Hieronder de tekst over de boilies:
Het grote verschil met een "normale" Boilie is de kwaliteit van de ingrediënten, de Berkley Buzz Bait Boilies zijn uiterlijk gelijk aan bestaande soorten, de nieuwe technologie zit hem in de bereiding maar ook de lokstof en aroma afgifte. De door diverse fabrikanten gemaakte Boilies, ja zelfs de met veel passie zelf gemaakte Boilies belanden op enig moment in een hittebron zoals; de magnetron, de kookketel of ze worden gestoomd. Door de toepassing van hitte worden diverse hoogwaardige ingrediënten v.w.b. de structuur en kwaliteit gereduceerd tot vulling! Alleen de nieuwe generatie Berkley Buzz Baits worden gemaakt met de non heat technologie, een hoogstandje dat ervoor zorgt dat de Boilie hard word en een buitenlaag krijgt die het snelle uitlekken van lokstoffen en aroma's mogelijk maakt! Aminozuren, eiwitten, vitamine's, aroma's en alle hoogwaardige elementen die worden benut om deze Boilie te maken blijven 100% puur, dit doordat er geen thermische bron benut wordt die alles kapot kookt of stoomt!

Deze nieuwe technologie is voor ons al lang geen nieuws meer, onze testvissers hebben reeds maanden van tests in heel Europa en zelfs Amerika achter zich en kunnen onze beweringen staven, dit is echt de overtreffende trap in Karperaas. Als de Berkley Buzz Bait eenmaal op zijn plek in het water komt begint een wonderlijk proces, door het direct uitlekken van aroma en lokstoffen gezamenlijk met kleine deeltjes hoogwaardige voedingsstoffen worden de karpers vanuit de verre omtrek gelokt. Op stilstaand of stromend water, koud of warm water, de Berkley Buzz Bait doet zijn werk.

Afhankelijk van stroming en/of temperatuur behoud de Boilie zijn lokkende werking voor 6 tot 10 uur, daarna is het vernieuwen van het aas noodzakelijk, wij denken echter dat de Karper de Boilie niet zolang met rust zal laten. Tevens goed nieuws voor de zwaar beviste wateren, de Boilie breekt sneller af en zal minder snel verzuren, veel stekken zijn door overvoeren en daarna verzuring van de reststoffen minder goed dan ervoor, met Buzz Baits is dit geen probleem ook niet voor extreme lange sessies!


Verkoperspraatje klinkt natuurlijk erg mooi, maar vroeg me af of iemand hier al ervaringen mee heeft? Graag jullie meningen.

Ik vond er echter nog niks over op de Berkley-site.
Gebruikersavatar
Jeroen Huigen
Berichten: 393
Lid geworden op: 03-09-2006 18:26
Locatie: Emmercompascuum ( Emmen )

21-11-2007 18:37

Ik heb het ook gezien . Ik vroeg mij gelijk af hoe ze een boilie dan wel hard krijgen ? Ik zat even later te denken met heel snel en hard drogen misschien ? Of een vorm van sproeidrogen ?
Zolang mijn baas vind dat ik genoeg verdien , doe ik alsof ik hard werk .

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd .
Hans Wikkerink
Berichten: 228
Lid geworden op: 23-08-2006 10:58

21-11-2007 23:17

Waarschijlijk gewoon geperst, dus pellets.
Als je ze al naar 10 uur moet verversen.

En wat is nieuw?
Waterland baits hebben allang bolies die oplossen in het water door hun ingredienten keus.
Jan Peter Teerling

22-11-2007 00:25

Zo werkt dat dus..Buiten je voerplek vissen!Eerst je rig&lood een slinger geven en dan een paar handen boilies voor je toppen gooien.. :D

Lulkoek 1e klas,mss geschikt om korte instant sessie's te vissen.Ben niet van plan constant mijn haakaas te verversen en mijn voerplek te gaan verstoren.Als je goede wateroplosbare ingrediënten gebruikt en stukje van je boilie snijd en/of birdfood toevoegt in je mix zullen attractors prima uitlekken.Simpel stukkie boiliedeeg om je haakaas kneden werkt ook prima btw :D Of het allemaal zo moeilijk moet,en de karper zo je boilies niet weet te vinden?Zo lang ze verse de vase in de bagger weten te vinden en filteren,zullen ook wel niet zo'n probleem hebben om ons aas te vinden.

ps Coen,
Boilies die in de 'magnitron' bewerkt zijn zullen je alleen maar pop-ups
opleveren.Al een teken dat ze een stuk uit hun nek kletsen.
Gebruikersavatar
Carlo Knipschild
Berichten: 157
Lid geworden op: 01-03-2004 10:22
Locatie: zuid Limburg

22-11-2007 11:16

Had ook een flyer gezien over de boilies..
Wil die Sciencefiction-bollen toch wel eens met eigen ogen aanschouwen :lol:
Wie weet, op forelgebied heeft Berkley het toch gemaakt!
Al toch ben ik het met de bovenstaande berichten eens, het is een verkooppraatje.. :oops:
Laatst gewijzigd door Carlo Knipschild op 22-11-2007 11:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Kijk net even verder dan je neus lang is!
Ray Schra
Berichten: 1306
Lid geworden op: 04-01-2002 01:00

22-11-2007 11:19

Liggen bij Vlemmix/Raven.

Zijn behoorlijk zachte bollen, maar ruiken en smaken echt bijzonder goed.

Prijs is er ook naar: 40 euro voor 2,5 kg. :oops:
Gebruikersavatar
Carlo Knipschild
Berichten: 157
Lid geworden op: 01-03-2004 10:22
Locatie: zuid Limburg

22-11-2007 11:23

Ray Schra schreef: Prijs is er ook naar: 40 euro voor 2,5 kg. :oops:


Zozo, ze hebben er vertrouwen in bij Berkley!:roll:
Kijk net even verder dan je neus lang is!
Gebruikersavatar
Coen Aarts
Berichten: 825
Lid geworden op: 09-02-2007 13:41
Locatie: Valkenswaard
Contacteer:

22-11-2007 17:06

één kilo kost vijftien euro, en een emmer van drie kilo kost 40 euro.

Heb wel een boilies gehad in een potje van Berkley. Heb er niet veel mee gevist, maar leek wel een soort gum. Na er gevist mee te hebben kon ik het de volgende keer niet meer afkrijgen. Kan natuurlijk nog niet zeggen over deze boilies.

Als de boilies er tien uur aan zitten, dan is dat toch vrij lang dacht ik zo.

Wat ik irritant vind, is dat ik niet snap hoe ze die boilies maken. De FreshFish-boilies van DynamiteBaits maken ze ook zonder te koken. Iemand een idee hoe ze dit doen, zonder de boilie te verwarmen?

Voor het uitlekken van de boilie kan je van dat LT-vismeel is je boilie doen, is het niet? Dit lost snel op in het water. Dit is alleen wel een stuk duurder. Zit een beetje naar de manier hoe ze hun boilies maken te vissen. Om telkens al je boilies doormidden te hakken/snijden is ook zo'n gedoe.
Jan Peter Teerling

22-11-2007 17:23

Je bedoelt de Power Naturals van Berkley..Dat is mss het enige krab-proof aas wat er is..

Waarom is het irritant dat je niet weet hoe ze het maken? :-?
Lekker belankrijk wel!Ze zullen wel geperst worden,al dan niet na enige vorm van verhitting.

Een dipje val L-zero-30 is ook lekker heur! :o

Het is reclame gezwets,en jij bent al de 1e die zich er in gaat intresseren,en ogetwijfeld zul je niet de enige zijn die er intrapt.. :lol:

In mijn ogen overrated,overpriced meuk!
Gebruikersavatar
Coen Aarts
Berichten: 825
Lid geworden op: 09-02-2007 13:41
Locatie: Valkenswaard
Contacteer:

22-11-2007 17:56

L-Zero-30, is dat niet LT-vismeel is vloeibare vorm. Meen dat in ieder geval. Heb me er een tijdje geleden in verdiept, want wilde me serieus gaan richten op zelf boilies draaien. Maar wil er natuurlijk wel helemaal verstand van hebben en niet half, zoals mijn niveau nu is :oops:

Ik vind het irritant, omdat het ik ook wil weten. Daarna kan ik de afweging maken om het gewoon te koken, te stomen, of op deze 'geheime' manier.

Ik trap er niet in, maar sta gewoon open voor nieuwe ideeen. Je kan er namelijk altijd van leren. Doe ook altijd mijn haakaas 'bijknippen' en met het voer ook gewoon. Misschien maakt het allemaal niet zoveel uit, maar dan heb ik wel het gevoel dat ik er alles aan heb gedaan. Dat ik helemaal tot in de details ben getreden en niet aan het toeval overlaat. Als ik dan niks vang, dan ga ik twijfelen van: Had ik nu maar me boilies verknipt, dan had ik misschien wel gevangen. Dan ga ik ook over koken of niet koken van boilies nadenken, snap je? :)
Jan Peter Teerling

22-11-2007 21:35

Coen twijfelen aan alles is een karpervisser eigen..Was ik maar aan die stek aan de overkant gaan zitten,daar net over het talud bij dat rietkraagje..Had ik er toch maar zo'n rekkerrecoilstiffpopupwaftercombi aangeknoopt.Waarom heb ik toch die aardbeien flavour gebruit ipv die monstercrab..Waarom heb ik niet die slyder gebruikt..Waarom heb ik er nog geen dyneema opzitten,ipv die nylon rek rommel..Waarom heb ik zo zuinig gevoerd ipv een half kilo'tje meer..Waarom heb ik toch geen rubbertje gebruikt,en heb ik mijn vriendin nu zwanger geknuppelt..

Leer eerst maar eens 'standaard' boilie's draaien met simpele ingrediënten,gekookt of gestoomt.En leer vandaar uit eens hoe het een en ander werkt,voordat je teveel hooi op je vork neemt.Verstand van boilie's draaien/maken krijg je door het te doen,niet door er oeverloos over te praten.
Gebruikersavatar
Coen Aarts
Berichten: 825
Lid geworden op: 09-02-2007 13:41
Locatie: Valkenswaard
Contacteer:

22-11-2007 21:56

Maar ben gewoon nieuwsgierig over het klaarmaken van deze boilies en of ze een goede instant werking hebben. Dat dit goede boilies zijn om korte sessie mee te vissen.

Heeft iemand hier ervaringen mee?
Gebruikersavatar
Rick Boerboom
Berichten: 3459
Lid geworden op: 11-07-2002 02:00
Locatie: Doetinchem

23-11-2007 11:27

Coen,

L-zero 30 is geen vloeibare LT-vismeel.

LT vismeel... Low Temperature, betekent op lagere termijn bereide vismeel. Waardoor naar het schijnt attractiever. L-zero 30 is een ander product. Het is gehydroliseerde kookvocht van zeevissoorten (als ik het goed zeg). Je zou kunnen zeggen dat de Aminol vloeibare vorm van L-zero 30 is. Ik denk dat je daarmee in de war was.
Jan Peter Teerling

23-11-2007 12:43

Coen heeft nog nooit van Google gehoord?

http://www.google.nl/search?hl=nl&q=l+zero+30&meta=

http://www.google.nl/search?hl=nl&q=lt+vismeel&meta=

Hij zou ook voor het luttele bedrag van 40,- ZELF een emmertje kunnen kopen en er ZELF achter kunnen komen of het wat is.Wat ander ander van iets vind,is iets anders dan eigen ondervinding.
Gebruikersavatar
stefan andriessen
Berichten: 1604
Lid geworden op: 07-10-2007 18:30
Locatie: gouderak zuidholland
Contacteer:

23-11-2007 20:51

heb op de beurs een emmertje witte chocola gekocht
3 kilo 30 euro morgen even proberen die nieuwe bollen.
ales ik er wat op gevange hebbe horen jullie het wel.
als ik niks heb gevangen ook :lol:

groete stefan
Gebruikersavatar
Cor Nannings
Berichten: 1248
Lid geworden op: 21-03-2002 01:00
Locatie: Hoorn

23-11-2007 21:00

Ha boiliebakkers.

Zoals de meeste home made beunhazen wel weten, voor een goede mix zijn een aantal componenten nodig, en het grote geheim wat er in dat mysterieuze gedoe verwerkt is is een ingrediënt van Nederlands fabrikaat en komt uit: Ijmuiden/ Velsen.
En je hoeft niet meer te koken, stomen, maar na een paar uur stolt het en na 24 uur is het steenhard, het product is als het ware gesproeidroogd nadeel is wel dat het moelijk attractors uitlekt, enci is als product absoluut niet duur en bijna overal te koop.
Sucses.
CN :wink:
Unicorn Carp Fisching
sjaakie lips
Berichten: 4
Lid geworden op: 20-10-2007 21:59
Locatie: oudenbosch

23-11-2007 22:10

hadden we een aantal jaren geleden al eens niet van dat duitse spul ?
volgens mij was dat ook mix dat je alleen moest kneden en rollen
daarna werd het vanzelf hard .
Gebruikersavatar
Coen Aarts
Berichten: 825
Lid geworden op: 09-02-2007 13:41
Locatie: Valkenswaard
Contacteer:

23-11-2007 23:06

@ Jan Peter Teerling

Ik had toevallig even gekeken op de Cipro-site en kwam er niet helemaal uit. Is ook een tijd geleden dat ik me hierin verdiept heb, en helemaal zelf draaien heb ik nog nooit gedaan, alleen meehelpen, maar niet intensief meedenken over de mix.

Je kan het toch beter eerst vragen, voordat je geld over de balk gooid :roll: Tevens zullen ze dit niet op voorraad hebben bij mijn lokale hengelsportzaak en heb nog een paar kilo boilies, dus...

@ Cor Nannings

Dan heeft het toch geen nut als het de attractors niet uitlekt. Dan ken je je bollen net zogoed koken, niet?

@ Stefan Andriessen

Ben benieuwd hoe je deze boilies vindt. Fijn dat je dat hier wil posten!
Gebruikersavatar
stefan andriessen
Berichten: 1604
Lid geworden op: 07-10-2007 18:30
Locatie: gouderak zuidholland
Contacteer:

23-11-2007 23:15

op het eerste gezicht zien de bolies er goed uit goed mooi rond voor de werp pijp. kwaa geur is het ook super niet over flavourd ofzo.
maar ik heb er 1 door midden gesneden maar er zit helemaal geen
harde kern in zoals op het emmertje vermeld staat.
maarja morgen nacht maar even kijken wat meneer en mevrouw karper
ervan denkt. ik heb er nu 1tje in een emmer met water gegooit even
kijken hoe hard hij morgen ochtend nog is kan ik kijken wanneer ik ongeveer kan verversen ze zeggen 10 uur maar dat kan vast langer
ze zijn vrij hard vandaar.

groete stefan
Gebruikersavatar
stefan andriessen
Berichten: 1604
Lid geworden op: 07-10-2007 18:30
Locatie: gouderak zuidholland
Contacteer:

24-11-2007 09:59

net nog even gegekeken naar mijn boilie die ik in een emmer water
had gedaan. hij was enorm zacht geworden maar wel een hardere binnenkant
heeft berkley toch niet gelogen over die harde kern.
Gebruikersavatar
pim starreveld
Berichten: 897
Lid geworden op: 22-09-2005 10:00
Locatie: zaandam

24-11-2007 11:02

die hardere kern komt denk ik gewoon omdat het water gewoon meer tijd nodig heeft om dieper in te dringen, er is niets speciaals aan die kern denk ik, altijd leuk om zoiets op de verpakking te zetten he 8)

ook in dat filmpje, dit gaat naar 0% en dat gaat naar 0% enz.
als dat echt zo was rolde niemand meer boilies :wink:
Gebruikersavatar
stefan andriessen
Berichten: 1604
Lid geworden op: 07-10-2007 18:30
Locatie: gouderak zuidholland
Contacteer:

24-11-2007 12:18

ja tuurlijk dat is ook zo maarja toch er zit een harde kern in
ik ga het er vanacht toch niet mee proberen want mijn lijnen leggen
17 uur in het water dus dat wordt hem niet probeer wel een andere keer
Jan Peter Teerling

24-11-2007 13:33

Cor Nannings schreef:Ha boiliebakkers.

Zoals de meeste home made beunhazen wel weten, voor een goede mix zijn een aantal componenten nodig, en het grote geheim wat er in dat mysterieuze gedoe verwerkt is is een ingrediënt van Nederlands fabrikaat en komt uit: Ijmuiden/ Velsen.
En je hoeft niet meer te koken, stomen, maar na een paar uur stolt het en na 24 uur is het steenhard, het product is als het ware gesproeidroogd nadeel is wel dat het moelijk attractors uitlekt, enci is als product absoluut niet duur en bijna overal te koop.
Sucses.
CN :wink:


Cor je spreekt in raadsels.. :D Wat bedoel je lijm?
Gebruikersavatar
Edward van Berkum
Berichten: 2799
Lid geworden op: 19-04-2002 02:00
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

24-11-2007 14:23

Jan Peter Teerling schreef:
Cor Nannings schreef:Ha boiliebakkers.

Zoals de meeste home made beunhazen wel weten, voor een goede mix zijn een aantal componenten nodig, en het grote geheim wat er in dat mysterieuze gedoe verwerkt is is een ingrediënt van Nederlands fabrikaat en komt uit: Ijmuiden/ Velsen.
En je hoeft niet meer te koken, stomen, maar na een paar uur stolt het en na 24 uur is het steenhard, het product is als het ware gesproeidroogd nadeel is wel dat het moelijk attractors uitlekt, enci is als product absoluut niet duur en bijna overal te koop.
Sucses.
CN :wink:


Cor je spreekt in raadsels.. :D Wat bedoel je lijm?


Jan Peter, ik gok dat Cor cement bedoelt.....

Groet,

Edward
Gebruikersavatar
Coen Aarts
Berichten: 825
Lid geworden op: 09-02-2007 13:41
Locatie: Valkenswaard
Contacteer:

24-11-2007 17:55

Jammer Stefan, maar bedankt voor het testen van de boilie (tot zover). Hoop dat als je er mee vist het hier even te melden wat je ervaringen zijn. Ben erg benieuwd :)