Eddy Sterckx freezers


Gebruikersavatar
Raymon Reterink
Berichten: 824
Lid geworden op: 28-06-2007 09:15
Locatie: Hoorn
Contacteer:

08-11-2007 15:31

Ik heb een vraag aan de medeboarders.

Ik hoor steeds berichte over de bollen van eddy sterckx.
Ik weet inmidddels dat deze alleen in Belgie verkrijgbaar zijn en dat de prijs per kg erg gunstig is.

Maar wat zijn de ervaringen?????
Elke karper is er één is mijn motto

http://WWW.KARPEREN.NET
Lexus Cuyten
Berichten: 3083
Lid geworden op: 03-04-2003 02:00
Locatie: Barendrecht - Carnisselande

08-11-2007 15:39

Proline doet het net zo goed..
Als je er maar vertrouwen in hebt.
Gebruikersavatar
Raymon Reterink
Berichten: 824
Lid geworden op: 28-06-2007 09:15
Locatie: Hoorn
Contacteer:

08-11-2007 16:26

Volgens mij staan die proline bollen ook op zijn site waar je zijn eigen boilies kan bestellen.
Elke karper is er één is mijn motto

http://WWW.KARPEREN.NET
Edwin Gieske
Berichten: 27
Lid geworden op: 25-05-2006 13:54

09-11-2007 19:50

Raymond,

Hier mijn bevindingen van deze bollen.

Ik heb gevist met de Garlic robinred gebruikt voor een sessie in het buitenland.

Eerst goed laten drogen minimaal 3 dagen dan invriezen of mee gaan vissen.

Wij weekte de boilies zo`n 10 uur voor, daarna blijven ze goed van structuur en ook de geur blijft goed en ze vallen niet zo snel uit elkaar !

Heb er ook goed vis mee gevangen heb wel het gevoel gehad dat we de vis er niet echt mee op de stek konden houden.

Heb niet het gevoel gehad dat ik met crep-boilies aan het vissen was maar zou de volgende keer wel voor een andere boilie gaan (vismeel)

Heb er in nederland niet mee gevist kan er dus niet heel veel over vertellen.En minimale afname is 50kg hou daar ook rekening mee

Mvg, Edwin
Al kan je nog zo goed zwemmen je wordt nooit een vis ! ! !
Gebruikersavatar
Raymon Reterink
Berichten: 824
Lid geworden op: 28-06-2007 09:15
Locatie: Hoorn
Contacteer:

09-11-2007 20:57

bedankt voor de reactie :wink:
Elke karper is er één is mijn motto

http://WWW.KARPEREN.NET
Gebruikersavatar
Eus Molewijk
Berichten: 2418
Lid geworden op: 13-01-2002 01:00
Contacteer:

09-11-2007 22:49

Edwin Gieske schreef:Raymond,

Hier mijn bevindingen van deze bollen.

Ik heb gevist met de Garlic robinred gebruikt voor een sessie in het buitenland.

Eerst goed laten drogen minimaal 3 dagen dan invriezen of mee gaan vissen.

Wij weekte de boilies zo`n 10 uur voor, daarna blijven ze goed van structuur en ook de geur blijft goed en ze vallen niet zo snel uit elkaar !

Heb er ook goed vis mee gevangen heb wel het gevoel gehad dat we de vis er niet echt mee op de stek konden houden.

Heb niet het gevoel gehad dat ik met crep-boilies aan het vissen was maar zou de volgende keer wel voor een andere boilie gaan (vismeel)

Heb er in nederland niet mee gevist kan er dus niet heel veel over vertellen.En minimale afname is 50kg hou daar ook rekening mee

Mvg, Edwin


Edwin,

Heb je het jezelf niet een beetje moeilijk gemaakt?

Waarom eerst drogen (uitharden) om ze vervolgens weer 10 uur te weken (zachter maken)?

En om even een misverstand weg te nemen, die Garlic-Robin red boilies zijn op basis van vismeel.

Denk niet dat het aan de boilies lag dat je de vis niet op je stek kon houden.
Luc de Baets:"A little knowledge is a useless and often even a dangerous thing."
Edwin Gieske
Berichten: 27
Lid geworden op: 25-05-2006 13:54

10-11-2007 18:42

Het drogen/uitharden om schimmelen tegen te gaan.

Het weken in het water waar in ik vis om het idee te geven dat de boilies al langere tijd in het water liggen om zo de argwaan weg te nemen.

Deze tactiek nog nooit eerder gebruikt maar kan me er wel in vinden !

Iets duidelijker zo ?

Gr Edwin
Al kan je nog zo goed zwemmen je wordt nooit een vis ! ! !
mario van de westerlo
Berichten: 606
Lid geworden op: 20-12-2005 20:34
Locatie: helmond

11-11-2007 00:10

Daar heb je gelijk in Edwin het kan soms heel goed werken, zeker op dresuur water niet slecht. Vaak zie je op zulke waters als de drukte wegvalt, de aanbeter flink omhoog lopen. De vissen zijn niet gek en weten onderhand wel wat er afspeelt, dan kan voorweken soms uitstekend werken. Dat komt dan net ff anders over het lijkt of de boillie's al lange tijd in het water liggen. En de vissen azen dan vaak wel op zulke stekken, zou dat wel niet te veel boillie's bijvoeren. Een paar kan dan al voldoende zijn, natuurlijk wel aleen voorgeweekte boillie's gebruiken. Dat kan soms voor hele mooie verassingen zorgen.
Vlekkie...
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

11-11-2007 06:39

Graag verneem ik wat het verschil is van het uittreden van vluchtige stoffen. De eerste 10 uur en de tijd daarna. Aanpassingen aan je boilie zou dan het zelfde resultaat moeten geven.

Voor mij is het een van de kul verhalen die karpervissers graag horen. Blijkt al als men stelt dat het soms goed kan werken. Wil je nog een broodje Aap. :lol: Als Hans Klok dit bij zijn goochelen toe zou passen was hij of Pamela Anderson snel uitgewerkt. :lol:

Kom er eerst maar eens achter waar de vissen in een bepaalde periode huizen om te azen. Zeker op een water als het KK.

Peter
wim haasakker
Berichten: 14
Lid geworden op: 05-05-2005 08:19

11-11-2007 15:25

hallo mede boarders

de boilies van Eddy Sterckx zijn het zelfde als Proline Boilies

ze worden in de proline fabriek van dezelfde mixen gedraaid, je kunt bij eddy alle soorten proline bestellen , maar bij proline draaien ze voor hem ook boilies met exclusive flavours en kruiden die Eddy zelf heeft samengesteld en
(hopelijk) ook heeft uitgetest. deze zijn niet te koop bij de nederlandse proline dealers.
gr wim
als je naam er niet op staat vang je m nooit
Gebruikersavatar
Mitchel Bruinsma
Berichten: 323
Lid geworden op: 05-10-2004 22:56

11-11-2007 16:39

Precies Wim, en dat voor een prijs waar je zelf niet voor aan het knooien kunt gaan dunkt me.
¤¤¤PROOST¤¤¤
Edwin Gieske
Berichten: 27
Lid geworden op: 25-05-2006 13:54

11-11-2007 19:06

pj otte schreef:Graag verneem ik wat het verschil is van het uittreden van vluchtige stoffen. De eerste 10 uur en de tijd daarna. Aanpassingen aan je boilie zou dan het zelfde resultaat moeten geven.

* Peter de boilie die 10 uur in het water heeft gelegen heeft zal een andere uitwaseming hebben als een boilie die niet is voor geweekt,.Maar dat verschil is er ook als je aangepaste mix/boilie 10 uur heeft voor geweekt of niet !*

Voor mij is het een van de kul verhalen die karpervissers graag horen. Blijkt al als men stelt dat het soms goed kan werken. Wil je nog een broodje Aap. :lol: Als Hans Klok dit bij zijn goochelen toe zou passen was hij of Pamela Anderson snel uitgewerkt. :lol:
* Het zou kul kunnen zijn als je deze voer tactiek op div wateren hebt uitgetest, zover ben ik nog niet maar ga er wel verder mee aan de slag *

Kom er eerst maar eens achter waar de vissen in een bepaalde periode huizen om te azen. Zeker op een water als het KK.
* klopt maar is op de meeste wateren wel lekker om te weten *

Peter
Al kan je nog zo goed zwemmen je wordt nooit een vis ! ! !
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

11-11-2007 23:56

* Peter de boilie die 10 uur in het water heeft gelegen heeft zal een andere uitwaseming hebben als een boilie die niet is voor geweekt,.Maar dat verschil is er ook als je aangepaste mix/boilie 10 uur heeft voor geweekt of niet !*

Je hoeft ze dan alleen niet 10 uur te weken :o En wat zegt dit de karper??
Gut deze pak ik want ik heb mijn kunstgebit niet in :lol:

Wens je er veel succes mee.
Laat volgend jaar maar weten wat je resultaten waren ten opzichten van andere op het betreffende water met deze tactiek.

Peter
Gebruikersavatar
Mitchel Bruinsma
Berichten: 323
Lid geworden op: 05-10-2004 22:56

12-11-2007 22:20

10 uur weken?? Mensen maak het jezelf nou niet zo moeilijk joh!

Ze willen eerst allemaal verse bollen.... en nu gaan ze met sponzen vissen.. :-? :-? :-?
¤¤¤PROOST¤¤¤
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

12-11-2007 22:29

Gekker kunnen ze het niet maken. Nou ja zijn karpervissers daar kan je nog wel eens sprookjes aan kwijt. :lol:
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

12-11-2007 22:55

Edwin Gieske schreef:Het drogen/uitharden om schimmelen tegen te gaan.

Het weken in het water waar in ik vis om het idee te geven dat de boilies al langere tijd in het water liggen om zo de argwaan weg te nemen.

Deze tactiek nog nooit eerder gebruikt maar kan me er wel in vinden !

Iets duidelijker zo ?

Gr Edwin


Volkomen duidelijk Edwin.

Verse boilies die 10 uur en langer in het water liggen geven een ander signaal af dan in het eerste uur.
Bij goed samengstelde boilies zal het voor de stevigheid ook maar weinig uitmaken en niet sponzig worden.

Peter, kunstgebitten heeft een karper sowieso niet nodig, ze kraken ook mosselen zonder dit atribuut zoals je beslist wel weet.
Ook een aangepaste mix/boilie zal na tien uur anders uitwasemen dan in het eerste uur.
De vluchtige stoffen gaan eerst, minder vluchtige stoffen later.
Wat als de karper niet van "vluchtige stoffen" houdt of op z'n minst als verdacht beschouwd?
Lees;
HET KARAKTER VAN HET AAS/DE MECHANIEK..
Groet'n Henk..

still growing Old.
mario van de westerlo
Berichten: 606
Lid geworden op: 20-12-2005 20:34
Locatie: helmond

12-11-2007 23:40

Pj Otte.
Peter, kunstgebitten heeft een karper sowieso niet nodig, ze kraken ook mosselen zonder dit atribuut zoals je beslist wel weet.
Ook een aangepaste mix/boilie zal na tien uur anders uitwasemen dan in het eerste uur.
De vluchtige stoffen gaan eerst, minder vluchtige stoffen later.
Wat als de karper niet van "vluchtige stoffen" houdt of op z'n minst als verdacht beschouwd?
Lees;
HET KARAKTER VAN HET AAS/DE MECHANIEK..


Maar ik denk dat je dat toch ook wel weet, en je ff voor de domme hield. Je wil toch niet zeggen dat je dat nooit eerder hebt gehoord, als dat zo is begrijp ik dat niet. Maar mij is dat al lang bekend hoor en je moest eens weten hoeveel dat toepassen tijdens een sessie. En niet aleen waar ik vaak vis, nee op veel meer waters. Waarom krijgt men soms na 2-3 dagen pas een aanbeet als ze alles hebben laten liggen. Denk je dat er geen vissen eerder over de stek kwamen. Dat is nou net ff dan andere doen wat het verschil kan maken.Maar hier hou ik het bij.
Vlekkie...
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

13-11-2007 01:22

Heren, om het allemaal wat overzichtelijker temaken. Op het KK wordt tussen een paar sluizen in de week (als voorbeeld) door 15 man gevist en 10 man voeren er de hele week. Wie kan mij vertellen om de hoeveel uren zij en hoeveel verschillende soorten en smaken aan boilies zij er in gooien. Voeg daar nog de factoor tijd bij, de hoeveelheid en de plaatsen die zij bewerken. Wil je mij dan vertellen dat de karper die ook nog zijn natuurlijk voedsel pakt in de gaten heeft hoe het zit met al die afwijkende boilies en afgifte van stoffen die zij waarnemen. Hoogstens kan het op gaan bij een chemische bom als boilie vis je daarmee dan heb ik niets gezegd.

Wie kan mij vertellen wat de intelligentie van een karper is. :(
Karpers vangen meer karpervissers dan ondersom. :oops:

Maar goed gewoon doorgaan :lol:

Peter
Edwin Gieske
Berichten: 27
Lid geworden op: 25-05-2006 13:54

13-11-2007 02:05

De intelligentie van een karper houdt op bij de eerste boilie die hij eet :wink:
Al kan je nog zo goed zwemmen je wordt nooit een vis ! ! !
Gebruikersavatar
Kenny Willems
Berichten: 3415
Lid geworden op: 20-05-2006 15:46
Locatie: Duiven
Contacteer:

13-11-2007 02:13

Henk ter Maat schreef:
Ook een aangepaste mix/boilie zal na tien uur anders uitwasemen dan in het eerste uur.
De vluchtige stoffen gaan eerst, minder vluchtige stoffen later.
Wat als de karper niet van "vluchtige stoffen" houdt of op z'n minst als verdacht beschouwd?


Henk dan laat je toch zoveel mogelijke vluchtige stoffen eruit, probleem opgelost denk ik dan
Jealousy is a motherfucker... A weak Jealous motherfucker... If you are jealous, you're just a weak motherfucker!!
K. van den Herik

13-11-2007 08:01

ik heb kopietjes van de dunne lijn te water geflikkerd. Wist ik veel dat die beesten da boek niet gelezen hadden
Hans Wikkerink
Berichten: 228
Lid geworden op: 23-08-2006 10:58

13-11-2007 11:53

[quote="pj otte"]Heren, om het allemaal wat overzichtelijker temaken. Op het KK wordt tussen een paar sluizen in de week (als voorbeeld) door 15 man gevist en 10 man voeren er de hele week. Wie kan mij vertellen om de hoeveel uren zij en hoeveel verschillende soorten en smaken aan boilies zij er in gooien. Voeg daar nog de factoor tijd bij, de hoeveelheid en de plaatsen die zij bewerken. Wil je mij dan vertellen dat de karper die ook nog zijn natuurlijk voedsel pakt in de gaten heeft hoe het zit met al die afwijkende boilies en afgifte van stoffen die zij waarnemen. Hoogstens kan het op gaan bij een chemische bom als boilie vis je daarmee dan heb ik niets gezegd.

Wie kan mij vertellen wat de intelligentie van een karper is. :(
Karpers vangen meer karpervissers dan ondersom. :oops:

Maar goed gewoon doorgaan :lol:

Heb jij er weleens gevist de laatste jaren voorvoeren dat werkt er niet en doet ook niemand omdat het er veel te druk is , als een belg het al eens probeert en wil er op vissen dan zit er bijna altijd wel een ollander op zijn "stek".
Hans Wikkerink
Berichten: 228
Lid geworden op: 23-08-2006 10:58

13-11-2007 12:00

pj otte schreef:Graag verneem ik wat het verschil is van het uittreden van vluchtige stoffen. De eerste 10 uur en de tijd daarna. Aanpassingen aan je boilie zou dan het zelfde resultaat moeten geven.

Voor mij is het een van de kul verhalen die karpervissers graag horen. Blijkt al als men stelt dat het soms goed kan werken. Wil je nog een broodje Aap. :lol: Als Hans Klok dit bij zijn goochelen toe zou passen was hij of Pamela Anderson snel uitgewerkt. :lol:

Kom er eerst maar eens achter waar de vissen in een bepaalde periode huizen om te azen. Zeker op een water als het KK.

Peter


Beste Peter,

Heb jij dit weleens geprobeerd,kan je melden dat het op verschillende wateren een killer was of nog is maar zoals met zoveel komt ook op deze taktiek dressuur op.
Sander Benjamins
Berichten: 484
Lid geworden op: 14-08-2007 14:53
Locatie: Assen

13-11-2007 12:02

Wat een discussie,

Ik moet mario zeker gelijk geven mbt het weken van boilies, dit is op de meeste NL wateren idd onzinnig en witvis aan trekken..
Maar vergeet niet dat op wateren als KK natuurlijk heel andere regels gelden, als er op een stuk van 3km zou veel wordt gevist en dat al 20 jaar lang, dan kan alle kleine kutdingetjes het verschil maken, dit dus ook!!

Met wekende groet,
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

13-11-2007 19:45

Kenny,

Het is geen probleem..en toch lost het op. :roll:
Wordt ook wel mechaniek genoemd.
ps,
Vluchtige stoffen lossen niet op.
Groet'n Henk..

still growing Old.