Mais


Plaats reactie
Gebruikersavatar
janieck spithoff
Berichten: 1295
Lid geworden op: 13-03-2007 21:30
Locatie: leeuwarden
Contacteer:

15-10-2007 20:53

Gerard Brondijk en ik hebben zaterdag een nachtje gedaan, ons probleem was dat we de mais niet echt gericht konden voeren, omdat we er niet de gewenste afstand mee konden berijken. Na lang prakeseren ben ik tot het volgende idee gekomen. 2 kilo kippenlegkorrel verwerken tot deeg, en daar de geweekte en gekookte mais doorheen doen. In dit water zit weinig brasem, maar wel veel voorn, ik denk dat de voorns veel van de deeg gaan eten, kan dit een nadelig effect hebben op de karpervangsten? en van vinden jullie van het idee?

Mvg Janieck Spithoff
Mvg, Janieck
Gebruikersavatar
ferenc van de vorstenbosc
Berichten: 3043
Lid geworden op: 17-05-2003 02:00
Locatie: lisse
Contacteer:

15-10-2007 21:01

Azende/etende vis trekt alleen maar andere vis aan.Dus als je geen last heb van brasem is het zeker een aanrader.

Wellicht dat je met een spod ook de gewenste afstand kan bereiken?
Gebruikersavatar
Niels Schouten
Berichten: 879
Lid geworden op: 02-10-2005 18:11
Locatie: Almere

15-10-2007 23:05

ferenc van de vorstenbosc schreef:Azende/etende vis trekt alleen maar andere vis aan.Dus als je geen last heb van brasem is het zeker een aanrader.


Zo is het maar net. Als ik vissers op een stek veel brasem zie vangen ga ik het zeker op karper proberen. Op veel onderwater beelden en tijdens het observeren gezien dat karpers dol zijn op die drukte. Gewoon zorgen dat de hele boel aan het vreten slaat, dan komen de biggen vanzelf langs.
Plaats reactie