hoe kan ik dit het best aanpakken????


Plaats reactie
Robbe Craeninckx
Berichten: 968
Lid geworden op: 09-06-2007 17:59
Locatie: Tielt-Winge ( België)

08-10-2007 20:22

mensen, een vraagje, ik heb sinds augustus een superwater gevonden waar ik nog veel van kan leren, er wordt nooit gericht op karper gevist en dus ook niet met de boilie en werphengel...

ik en mijn broer visten er tot nu toe alleen met de korst, zo kwamen er enkele schitterende spiegels en schubs uit!!!

mijn vraag aan jullie is hoe ik er deze winter het best met boilies kan gaan vissen, ik kan niet gaan voorvoederen in verband met de afstand! er wordt op dit water vooral met maden en zoete mais gevist, zo komen de kleinere karpers er redelijk veel uit!

van wat ik allemaal heb kunnen vinden op het forum weet ik dit:
ik kan best op de diepere gedeelten van de vijver vissen, vooral omdat in de winter daar de karpers zich ophouden en ook omdat er nooit aas in het midden van de vijver wordt aangeboden.ik denk dat het goed is om met een zoete aardbei boilie( die heb ik al ) te gaan vissen centraal in het diepe water, met een standaardrigje en per haakaas een tiental boilies errond!

is dit een goede tacktiek?? ik weet vooral niet wat ik moet verwachten want de vissen kennen er geen boilies, zal dit denderend resultaat opleveren vanaf het begin, of zal het eerder een integratieperiode nodig hebben??

vooral, zullen de zoete aardbeiboilies werken omdat er vooral met zoet aas wordt gevist, of kan ik beter een vismeelbal gaan kopen???

ik weet dat dit een hele hoop vragen zijn, maar ik wil met vertrouwen aan de winter beginnen, en toch zeker een aantal mooie vissen vangen...

greetzzz
Christian Hummelink schreef:Ik wil ook een freezerbait-oma :o
Gebruikersavatar
ronald tielemans
Berichten: 93
Lid geworden op: 27-02-2007 10:10
Locatie: Boekel (Noord-Brabant)

08-10-2007 20:44

als er een winter komt :roll:
zo ja? ik denk dat een zoete bol zeker moet werken.
hoe groot is het water trouwens, en hoe diep?
ik denk dat dat ook heel veel kan uitmaken.

Groeten Ronald
als ze me missen, ben ik vissen.
Gebruikersavatar
Danny van Langen
Berichten: 35
Lid geworden op: 07-10-2007 18:57
Locatie: De Lutte

08-10-2007 20:55

Ik zou toch proberen om in de herfst nog een beetje te voeren met boilies, zodat ze het kennen als je er mee vist. Anders loop je de kans op vele visloze dagen.
Robbe Craeninckx
Berichten: 968
Lid geworden op: 09-06-2007 17:59
Locatie: Tielt-Winge ( België)

08-10-2007 21:19

ik schat het water ongeveer een 150-200 meter lang en een 30 meter breed, redelijk klein dus! het zal denk ik ook niet veel dieper dan 2 meter zijn, als het al zo diep is...

dus ook de zoete boilie zal een integratieperiode nodig hebben???

en bijvoorbeeld frolic, zou dit hier effectief zijn , of toch maar de zoete bol????

greetzzz
Christian Hummelink schreef:Ik wil ook een freezerbait-oma :o
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

09-10-2007 10:48

Niet in de winter met een voercampagne beginnen de karper gaat bij het kouder worden steeds minder azen.
Ga nu gewoon rustig door en begin volgend jaar bij het stijgen van de watertemperatuur.
Vissen is een hobby, geen religie!
Robbe Craeninckx
Berichten: 968
Lid geworden op: 09-06-2007 17:59
Locatie: Tielt-Winge ( België)

09-10-2007 17:34

het is niet de bedoeling van met een voercampagne te beginnen, ik wil gewoon in de winter ook mijn visjes vangen, en dat gaat natuurlijk niet met de korst hee!!

mijn vraag is gewoon hoe ik kan zorgen dat ik ze kan vangen op de boilies, wat is de beste tacktiek???

greetzzz
Christian Hummelink schreef:Ik wil ook een freezerbait-oma :o
Daniel Takken
Berichten: 1009
Lid geworden op: 28-02-2004 12:02
Locatie: Fikkersdries

09-10-2007 19:25

Rob, waarom gaat dat niet met de korst?
Ik ken mensen die ze uit wakken in het ijs nog gevangen hebben aan de oppervlakte..
Kwestie van kleine beetjes door blijven voeren..

Groeten Daniel
Carpunity, het nieuwste online karpermagazine. Check it out!
Robbe Craeninckx
Berichten: 968
Lid geworden op: 09-06-2007 17:59
Locatie: Tielt-Winge ( België)

10-10-2007 17:16

mensen, het gaat er hier niet om of ik karpers in de winter met de orst kan vangen of niet, maar gewoon hoe ik ze op mijn boilies kan krijgen die er nog niet bekend zijn ( er is nog niet met de boilie gevist)!
en ook of ik niet beter een aasje als frolic zou gebruiken???

greetzzz
Christian Hummelink schreef:Ik wil ook een freezerbait-oma :o
Gebruikersavatar
remco de koster
Berichten: 1034
Lid geworden op: 03-04-2006 11:11

10-10-2007 21:45

pak een zak trouvit korrels op pellets trooi er hand ofzo her en der erin.Pleur je zoete bol erbij 10eromheen en vissen.Pak anders mais en frolic.Probeer wat?
Ga anders deze tijd van het jaar zo af en toe wat veren wennen ze aan het aas.

Gr remco
Plaats reactie