Martin SB Bollen


Plaats reactie
Gebruikersavatar
menno laarmans
Berichten: 2070
Lid geworden op: 20-09-2004 10:34
Locatie: lapzwansland

17-10-2007 19:24

Die kleine belg had ooit eens n spreuk met dikke appels en onnozele halzen .

Zal als ik eens tijd heb t eens opzoeken.

Past hier wel.


Gr :wink:



ps

Chris , je hebt me n hoop gemist hier jong :P :P :P
Hans Wikkerink
Berichten: 228
Lid geworden op: 23-08-2006 10:58

17-10-2007 20:28

[/quote] zei remco dat klopt een homemade bal heeft een betere smaak remco zonder conseverings middelen erin en goede voedingswaarde :wink: maar remco als jij lekker met die ready s wilt vissen mijn zegen heb je stilstaan is achter uit gaan dat geld ook op aas gebied remco gr harald ps in mijn bollen zit zoestof of zout ligt aan de mix aminozuren betaiene dat zit niet in ready s en ze zijn vers[/quote]
Harald, dat jij iedereen naar huis vistt kan best,dat je weet wat je gebruikt is normaal, maar heb jij een eigen lab?

Denk jij dat je weet wat er in een ready made zit?
Volgens mij is dit suggestief, en nergens op gebasseerd?
Maar wie weet verras je me met onderbouwde motivering die op feiten zijn gebasseerd?
Gebruikersavatar
menno laarmans
Berichten: 2070
Lid geworden op: 20-09-2004 10:34
Locatie: lapzwansland

17-10-2007 21:20

[Qwoote] Denk jij dat je weet wat er in een ready made zit? [Qwoote]


Jah in meer dan 75% van die dingen vind je steeds dezelfde 3 terug.

En daar worden al jaren heel dikke kerpen op gevangen :P :P


Gr :wink:
Gebruikersavatar
menno laarmans
Berichten: 2070
Lid geworden op: 20-09-2004 10:34
Locatie: lapzwansland

17-10-2007 21:21

Pssssssst , je mot ook n beetje met n ready-made kunnen vissen 8)
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

17-10-2007 21:36

Laarmens,
alsof gij daar verstand van hebt :D :D
It's not who you are, it's who you know.
Gebruikersavatar
menno laarmans
Berichten: 2070
Lid geworden op: 20-09-2004 10:34
Locatie: lapzwansland

17-10-2007 21:56

Nou , er zijn er zat die met n diepvries bol , met minder naar huis komen :P :P


Gr :wink:



ps ; je ex stokken gaan spoedig weer kraken :D
Harald van der Graaf
Berichten: 2465
Lid geworden op: 30-06-2007 09:25
Locatie: arnhem

17-10-2007 22:35

[quote="menno laarmans"]Die kleine belg had ooit eens n spreuk met dikke appels en onnozele halzen . zei menno volgens mij had die het ook over ready mades en bewaarmiddelen :lol: gr harald
Laatst gewijzigd door Harald van der Graaf op 17-10-2007 23:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik ben Harald uit Arnhem, ik heb een dochter van 7 jaar(Demi).
Als ik tijd heb ga ik graag vissen.
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

17-10-2007 22:48

Ben benieuwd laarmans,
laat maar horen, had wil deze week nog kort aan de lijn :D :D
Reis binnenkort weer eens af richting het zuiden des land.

groet,
P
It's not who you are, it's who you know.
Peter Broers
Berichten: 470
Lid geworden op: 31-05-2006 12:43

18-10-2007 08:12

Leon Broekhuizen schreef:pfoeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee

grtz


Kut hij loopt leeg!!! Doe iets!!!
kees harmsen
Berichten: 3
Lid geworden op: 13-10-2007 19:09
Locatie: zuphen

18-10-2007 08:25

Hallo Harald waar vis jij dan wel mee?
Als je ze zelf maakt dan moet je wel een hele lieve viendin hebben die dat toestaat in de keuken!
Mijn vrouw zegt dat ik naar de schuur moet maar daar heb ik geen zin in dus koop ik ze maar in de winkel.
Heb je nog een goed recept voor mij voor als ik ze wel ga maken(als het mooi weer is)

groetjes Kees
Gebruikersavatar
Roy Spoelstra
Berichten: 243
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

18-10-2007 09:52

Wat een gelul in de ruimte hier zeg, sjezus....

Ze denken allemaal de wijsheid in pacht te hebben maar Harald eens uitdagen voor een wedstrijdje op hun water durven ze niet.

Mocht er iemand het wel durven dan hoop ik dat Harald de uitdaging aanneemt. In dat geval durf ik zelfs nog wel een maandsalaris in te zetten.

Ben benieuwd ofzo daarna nog zo positief zijn over hun ready's
8)

Als mensen tevreden zijn met de vangsten op hun ready's prima, maar vroeg of laat zullen ook bij hun de ogen wel open gaan.

Enne Harald, laat ze toch hun gang gaan, het is zoals jezelf al zei: ze maken het ons alleen maar makkelijker :wink:
Sander Benjamins
Berichten: 484
Lid geworden op: 14-08-2007 14:53
Locatie: Assen

18-10-2007 10:17

uitdagen.. geen probleem, maar zodra het een wedstrijdje wordt, ga ik wel in de rij zitten op een of ander koppelwedstrijdje..
Mss is dit wel een optie voor jou en harald, als je toch zo graag iets wil bewyzen..

Met uitdagende..........
Robin Straver
Berichten: 507
Lid geworden op: 11-07-2006 12:26
Locatie: Berkel&Rodenrijs

18-10-2007 10:40

Erg kinderachtig dit een wedstrijdje vissen om tekijken wie er gelijk heeft:) achjah...
Gebruikersavatar
Niels Schouten
Berichten: 879
Lid geworden op: 02-10-2005 18:11
Locatie: Almere

18-10-2007 11:26

Roy Spoelstra schreef:Ze denken allemaal de wijsheid in pacht te hebben maar Harald eens uitdagen voor een wedstrijdje op hun water durven ze niet.


Eigenlijk zijn jullie beiden stakkers. Denk je nou echt dat de serieuse boarders zich verlagen tot jullie ''niveau''. Lul toch niet man.

Op mijn vaste water vis ik je met alles naar huis. Ongeacht met wat voor soort ''uberboilie'' je komt. Simpelweg omdat je moet weten waar de vis zit. Ben je daar eenmaal achter, dan pak je ze net zo makkelijk op mais, bolie ( readymade of niet ), kiikerewt, tijgernoot, pinda enz enz. Weet je niet exact te bepalen waar ze uithangen, en dat gaat op de meter nauwkeurig, laten ze alles links liggen.

Voor mij dus makkelijk om de uitdaging met jullie aan te gaan, wil ik zelfs nog wel een week voor je voeren ook :lol: Leuk om jullie goed voor te lul te zetten met dat arrogante gedoe. Maar ach, dat doen jullie zelf al op het board. Daarbij, ik hoef mezelf of jullie niets te bewijzen.
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

18-10-2007 11:30

Beste Roy & Harald,
misschien handig mensen zelf hun keuze te laten bepalen.
een ieder kan dan voor zichzelf uitmaken wat het beste werkt, ready`s kunnen ansich prima werken trouwens. Geloof zelfs dat een zeer bekend visser hier eens een stuk over geschreven heeft.

Je dient dan wel alle variabelen die meespelen afwegen om tot een juiste conclusie te komen. In mijn bescheiden visie hou ik het bij eigen draai en/of freerzers. Gebruik soms een keer instant wat kwaliteits ready`s, daar ik hier niet veel van gebruik is mainline/solar of kgb voor mij op dat moment aantrekkelijk.

Voor het aanvoeren en onderhouden van stekken op langere termijn is dit voor mij in ieder geval niet te betalen. Dat wedstrijd gelul slaat natuurlijk helemaal nergens op, je wordt meegenomen naar een water die jij niet kent en de ander op zijn broekzak. Er word instant gevist voor pak hem beet 5 uurtjes. Wens je veel succes.

groet,
Peter
It's not who you are, it's who you know.
Gebruikersavatar
Niels Schouten
Berichten: 879
Lid geworden op: 02-10-2005 18:11
Locatie: Almere

18-10-2007 11:35

Roy Spoelstra schreef:Mocht er iemand het wel durven dan hoop ik dat Harald de uitdaging aanneemt. In dat geval durf ik zelfs nog wel een maandsalaris in te zetten.


Als je dat daadwerkelijk hard maakt, dan zijn jullie beiden morgen nog welkom. Mogen jullie zelfs bepalen met welke ready wij vissen. Ach ja, MSB is troep en blank rotzooi natuurlijk. Nou, dan nemen we die wel.

Vergeet niet je pinpas mee te nemen :lol: :lol:
Gebruikersavatar
Roy Spoelstra
Berichten: 243
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

18-10-2007 12:08

Eigenlijk zijn jullie beiden stakkers. Denk je nou echt dat de serieuse boarders zich verlagen tot jullie ''niveau''. Lul toch niet man.



Mensen met een andere mening stakkers noemen en dan vervolgens over niveau beginnen. :-? Kijk eerst eens naar je eigen niveau zou ik zeggen....

Verder is dit mijn eerste reactie in dit topic, van mij zul je dus nergens een reactie zien waarin ik zeg dat MSB troep is oid.

Onder de ready's schaar ik MSB als één van de betere zoniet zelfs de beste.

En ja, ik heb jaren met de MSB gevist en er ook bergen mee gevangen. Toen ik echter met homemades begon ving ik op dezelfde wateren, op dezelfde manier vijf keer zoveel vis.

Was voor mij duidelijk genoeg. Iedereen moet lekker vissen met waar ie zelf vertrouwen in heeft, dit is toch een eindelloze discussie op deze manier...

Op mijn vaste water vis ik je met alles naar huis. Ongeacht met wat voor soort ''uberboilie'' je komt. Simpelweg omdat je moet weten waar de vis zit. Ben je daar eenmaal achter, dan pak je ze net zo makkelijk op mais, bolie ( readymade of niet ), kiikerewt, tijgernoot, pinda enz enz. Weet je niet exact te bepalen waar ze uithangen, en dat gaat op de meter nauwkeurig, laten ze alles links liggen.


Je betrekt er hier weer allerlei andere variabelen bij, het ging hier over aas, niet over het vinden van de vis. Als je de uitdaging aan wilt moet je het wel eerlijk houden. Twee man, allebei één hengel, op dezelfde stek en allebei met hun eigen aas. Je moet alles hetzelfde houden behalve het aas, anders kun je er natuurlijk nooit een conclusie uit trekken.



Verder wens ik iedereen succes met het aas waar hij mee vist, geloof in wat je doet en vroeg of laat zul je ze vangen.

(Met het ene aas wat vroeger en het andere wat later :wink: )
Gebruikersavatar
Niels Schouten
Berichten: 879
Lid geworden op: 02-10-2005 18:11
Locatie: Almere

18-10-2007 12:30

Wat een slappe post Roy. Eerst heel wijs gaan lopen doen en nu terugkrabbelen. Blijkt dus wel dat jullie er beide ( Harald net zo goed ) geen reet van snappen. Eerst wordt namelijk alles toegespitst op het aas en hoe geweldig de boilies van Harald wel niet zijn. Later geef je in ene toe dat een goede vangst afhankelijk is van meerdere variabelen.

Mensen met een andere mening stakkers noemen


Blijkbaar snap je mijn reactie dus niet. Het uitdagen van mensen om je gelijk te halen vind ik het gedrag van een stakker. Je weet net zo goed als ik namelijk dat niemand die uitdaging aan zal gaan.

Verder is dit mijn eerste reactie in dit topic, van mij zul je dus nergens een reactie zien waarin ik zeg dat MSB troep is oid.


Staat haaks op je steun aan Harald en op het volgende wat je gepost hebt:
Ben benieuwd ofzo daarna nog zo positief zijn over hun ready's
De naam MSB als zodanig noem je inderdaad niet, maar het weinig blijk van jou vertrouwen in readymades.

En ja, ik heb jaren met de MSB gevist en er ook bergen mee gevangen. Toen ik echter met homemades begon ving ik op dezelfde wateren, op dezelfde manier vijf keer zoveel vis.


Als dit alleen aan je aas zou liggen, dan doe je toch echt iets verkeerd. Daarom twijfel ik aan de waarheid van deze uitspraak. Mocht het inderdaad zo'n goede bol zijn, dan snap ik niet dat je hem niet op de markt brengt.
peter andrae

18-10-2007 12:33

Peter Broers schreef:
Leon Broekhuizen schreef:pfoeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee

grtz


Kut hij loopt leeg!!! Doe iets!!!



Te laat 8) .
Gebruikersavatar
Roy Spoelstra
Berichten: 243
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

18-10-2007 13:09

Wat een slappe post Roy. Eerst heel wijs gaan lopen doen en nu terugkrabbelen. Blijkt dus wel dat jullie er beide ( Harald net zo goed ) geen reet van snappen. Eerst wordt namelijk alles toegespitst op het aas en hoe geweldig de boilies van Harald wel niet zijn. Later geef je in ene toe dat een goede vangst afhankelijk is van meerdere variabelen.


Degene die met de andere variabelen aan kwam zetten was jij. Het ging inderdaad over aas, ik stipte het alleen even aan omdat jij begon over het vinden van vis. Als je echt iets wilt testen moet de andere variabelen uitschakelen. Maar dat zal ik jou niet hoeven uit te leggen hoop ik.

Verder krabbel ik nergens terug, die uitdaging staat nog steeds.


Blijkbaar snap je mijn reactie dus niet. Het uitdagen van mensen om je gelijk te halen vind ik het gedrag van een stakker. Je weet net zo goed als ik namelijk dat niemand die uitdaging aan zal gaan.


Als jij een andere manier weet om de stelling (ready's vs verse knikkers) te bewijzen dan hoor ik het graag.


Staat haaks op je steun aan Harald en op het volgende wat je gepost hebt:Citaat:
Ben benieuwd ofzo daarna nog zo positief zijn over hun ready's
De naam MSB als zodanig noem je inderdaad niet, maar het weinig blijk van jou vertrouwen in readymades.


Ik steun Harald volledig in de stelling dat vers aas beter is dan ready's, dat hij evt MSB troep noemt moet hij zelf weten.

En idd heb ik weinig vertrouwen in ready's, heb genoeg gezien aan de waterkant om er weinig vertrouwen in te hebben.

Als dit alleen aan je aas zou liggen, dan doe je toch echt iets verkeerd. Daarom twijfel ik aan de waarheid van deze uitspraak. Mocht het inderdaad zo'n goede bol zijn, dan snap ik niet dat je hem niet op de markt brengt.


Dit lag echt puur en alleen aan het aas. Zelfde water, zelfde stekken, zelfde jaargetijde, enz... Zelfs door elkaar gevoerd en gevist op één voerplek leverde de verse knikker veel meer vis op.

Vraag me niet waarom dit zo was, ik heb wel enkele vermoedens maar ik heb geen zin om die tot op de bodem uit te zoeken. Zou ik ook niet kunnen trouwens.
Gebruikersavatar
Roy Spoelstra
Berichten: 243
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

18-10-2007 13:13

Trouwens:

Je weet net zo goed als ik namelijk dat niemand die uitdaging aan zal gaan.


Als je dat daadwerkelijk hard maakt, dan zijn jullie beiden morgen nog welkom. Mogen jullie zelfs bepalen met welke ready wij vissen. Ach ja, MSB is troep en blank rotzooi natuurlijk. Nou, dan nemen we die wel.

Vergeet niet je pinpas mee te nemen


Beetje jezelf tegenspreken ofniet? :roll:
Gebruikersavatar
Niels Schouten
Berichten: 879
Lid geworden op: 02-10-2005 18:11
Locatie: Almere

18-10-2007 13:21

Roy Spoelstra schreef:Als jij een andere manier weet om de stelling (ready's vs verse knikkers) te bewijzen dan hoor ik het graag.


Dat lijkt me niet zo heel moeilijk. Kies een stek waarvan je weet dat je er kunt vangen. Vis tegelijk ( of afwisselend net wat je wilt ) met beide soorten. Uiteraard met dezelfde onderlijn etc etc. Na meerdere sessies kun je dan vanzelf een conclussie trekken.
Gebruikersavatar
Niels Schouten
Berichten: 879
Lid geworden op: 02-10-2005 18:11
Locatie: Almere

18-10-2007 13:24

Roy Spoelstra schreef:Beetje jezelf tegenspreken ofniet? :roll:


Ik had dat van dat maandsalaris in eerste instantie niet gelezen. En als ik twee vliegen in 1 klap kan slaan zal ik dat zeker niet laten. Maar zoals ik al verwachte werd er toch teruggekrabbelt. Zo'n uitdaging slaat neregens op en dat weten jullie net zo goed als ik.
Gebruikersavatar
Roy Spoelstra
Berichten: 243
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

18-10-2007 13:37

Niels Schouten schreef:
Roy Spoelstra schreef:Als jij een andere manier weet om de stelling (ready's vs verse knikkers) te bewijzen dan hoor ik het graag.


Dat lijkt me niet zo heel moeilijk. Kies een stek waarvan je weet dat je er kunt vangen. Vis tegelijk ( of afwisselend net wat je wilt ) met beide soorten. Uiteraard met dezelfde onderlijn etc etc. Na meerdere sessies kun je dan vanzelf een conclussie trekken.


Been there, done that...

En elke keer viste de verse knikker de ready's er weer volledig uit.

Op verschillende wateren gedaan, van circuitputten tot parkvijvers.
Gebruikersavatar
Niels Schouten
Berichten: 879
Lid geworden op: 02-10-2005 18:11
Locatie: Almere

18-10-2007 13:41

Mijn ervaring is dat het geen reet uitmaakt. Op de meeste wateren waren voor mij de vangsten in evenwicht. Een enkele keer had de ready zelfs de voorkeur boven de home made. Als ik met boilie's vis zijn het wel home mades trouwens, maar meer omdat ik het leuk vind om wat samenstellingen te klooien.
Plaats reactie