betaïne en aminol


Lars de kleine karper ?

03-09-2007 21:41

beste karpervissers,

ik heb gelezen en gehoord dat betaïne en aminol in je bollen zeker een aanrader is in de winters. Maar ik vroeg me af omdat vooral dit de producten zijn die de kiloprijs van boilies zo opschroeft of deze producten ook belangrijk zijn in de herfst , lente en de zomer. Of mischien maar 1 van de 2 ?

MVG,

Lars
nieuwschierige karpervisser
Gebruikersavatar
Tim Belshof
Berichten: 635
Lid geworden op: 15-10-2006 17:45
Locatie: twente
Contacteer:

03-09-2007 22:12

daar ben ik idd ook erg benieuwd naar...ik weet wel dat als je aminol in je bollen doet dat je erg last van brasems kan krijgen maargoed als het in de winter goed is om mee te vissen dan neem ik die brasems wel voor lief!

Iemand ervaring met aminol in de winter?
Harald Bremmer

03-09-2007 22:30

jawel,

vangt wel hoor. Beteine in je aas werkt ook wel. Tenminste ik vang er niet minder door. Ik vind het erg lastig te meten of deze producten nu wel of geen meerwaarde hebben. Aminol gebruik ik liever niet te veel op wateren waar ik vis. De reden is dus in elk geval de brasem.


mvg Harald
Harald van der Graaf
Berichten: 2465
Lid geworden op: 30-06-2007 09:25
Locatie: arnhem

03-09-2007 23:04

[ik heb zo n mijn gedachten over aminol ik vind het erg goed spul ik heb het al ongeveer 5 jaar standaart in mijn boilie vlink mee ge expiriteerd ik vis het hele jaar door als je voert hoef je niet zo er niet zo veel in te doen ongeveer 15 ml instand heb ik er30ml op zitten en wat mij opvalt is dat de karpers er mij mee om de oren vliegen en als je een water mee vind waar het nog niet gebruikt is nou geloof mij dan maak er serieus brokken mee gr harald
Ik ben Harald uit Arnhem, ik heb een dochter van 7 jaar(Demi).
Als ik tijd heb ga ik graag vissen.
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

03-09-2007 23:18

Ik heb gelezen en gehoord dat je onder je eigen naam moet registreren en dat diegenen die dat niet doen verwijderd worden.
Maar ja je hoort zoveel tegenwoordig.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

03-09-2007 23:35

Klopt, is ook te lezen bij het aanmelden. Gewoonlijk wijd ik hier bij kennelijke vergissingen een Pb-tje aan. Maar wellicht voor de duidelijkheid.

2j. Voor alle gebruikers geldt dat men aan de forums kan deelnemen door gebruik te maken van zijn eigen voor- en achternaam. Gebruikers die dit niet doen worden verwijderd.

Als je account verwijderd is kun je daarna weer aanmelden onder de eigennaam. Het verwijderen gaat voor meerdere accounts tegelijk en kan een aantal dagen duren.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Harald van der Graaf
Berichten: 2465
Lid geworden op: 30-06-2007 09:25
Locatie: arnhem

03-09-2007 23:36

[he douwe dit gaat over aminol en beteine waar heb jij het nou weer over gr harald
Ik ben Harald uit Arnhem, ik heb een dochter van 7 jaar(Demi).
Als ik tijd heb ga ik graag vissen.
Gebruikersavatar
Remko Berendsen
Berichten: 671
Lid geworden op: 26-10-2006 20:25
Locatie: Westervoort

03-09-2007 23:48

aminol gewoon topspul 30ml minimaal anders heefdt het geen werking en prijs valt tegenwoordig wel mee kijk maar naar advertentie van DE HENGELSPORTREUS in de spiegel nr 6 bladzijde 51.
Ik heb er erg goed door gevangen door er mee voor te voeren
betaiene is meer voor de instand visserij net als l-zero 30 maar voor in de popups zeker een aanrader of in de bol als je instand vist.
Gebruikersavatar
Dennis Toet
Berichten: 42
Lid geworden op: 11-02-2004 21:00

04-09-2007 11:56

is betaïne ook een aminozuur ?
en ik welk opzicht is deze dan beter of gelijk aan aminol/salminol ?

mvg
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

04-09-2007 13:03

Nee dat is geen aminozuur net zo min dat salminol en aminol een aminozuur is

Lees de volgende link over wat wel aminozuren zijn.

http://www.natuurlijkerwijs.com/aminozuren.htm
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Lars Berendsen
Berichten: 21
Lid geworden op: 21-05-2007 21:33
Locatie: Didam
Contacteer:

04-09-2007 16:44

hej Douwe de reden waarom ik niet mijn eigen naam had was dat ik al eerder een account met mijn naam had gemaakt maar daarvan het w8woord was vergeten en ook dat ik mijn naam met hoofdletters had geschreven, en net toen ik Kees een PB'tje wilde sturen schoot het me weer te binnen :D


HOE DAN OOK,
bedankt voor de informatie mijn conclusie is dat het verstandig is om ten alle tijden betaïne te gebruiken, en omdat aminol veel brasem aantrekt, dat alleen maar in de winter gebruiken.

MAAR.... want denken jullie van Red Cell (hemoglobine) is het verstandig om dit te gebruiken, of ook alleen maar in een bepaald jaargetijde ?

Groeten Lars
*De beste rig is goed aas*
Als ze me missen, dan ben ik vissen.
Gebruikersavatar
vincent bakker
Berichten: 236
Lid geworden op: 20-07-2006 02:54
Locatie: Maastricht
Contacteer:

04-09-2007 20:44

Douwe Bijlsma schreef:
Lees de volgende link over wat wel aminozuren zijn.

http://www.natuurlijkerwijs.com/aminozuren.htm


Interessante link Douwe, weer wat geleerd! Maar... de informatie vwb essentiele aminozuren heeft betrekking op de mens...
Is er ook (overzicht)informatie over wat deze aminozuren allemaal voor karpers betekenen? Met andere woorden, welke aminozuren zijn essentieel voor karpers?
De karper heeft altijd gelijk... http://www.baitcalculator.com
janwillem hilverts

04-09-2007 21:58

Aangezien er op op het topic betaine niet gereageerd wordt probeer ik het hier...

Iedereen, althans vele vinden het een aanrader. Vooral het najaar, maar ook op de moeilijke wateren. Nnu schijnt het zo'n goeie aantrekkingskracht te hebben... Waarom gebruikt niemand het dan als het maar (6eure per 500 gram kost en je MAAR 10 gram per kilo nodig hebt)

Nu ben ik het dit jaar ook eens gaan proberen, evenals de welbekende lt enz vismelen. Nu schreeuwt iedereen zo geweldig hierover... Maar raar maar waar vang ik met me oude trouvit, en haringmeel meer dan met de LT vismeel. Over afgelopen jaar maar 5 vissen op deze ingredienten. MEt de vismelen die ik voorheen viste, ving ik me soms gek genoeg gewoon scheel en had slapeloze nachten. Ligt dit nu aan de LT-vismeel, of aan de betaine die er ook elke keer doorheen zat? Dus is dat betaine wel zo aantrekkelijk voor onze beschubde vriend? Ik kan er nit veel over zeggen, alleen negatief! Dus ik hoop dat er andere zijn die ook ervaringen hiermee willen delen!

Nu blijf ik er toch stug mee doorvissen (LT-vismeel etc. dan) maar nu ga ik het eens in combi met andere ingredienten proberen en eens kijken wat dat voor effect geeft. Iemand met suggesties, ideeen of wat dan ook.. Gooi het eruit en laat het, niet alleen voor mij maar ook voor de (toekomstige) andere vissers interessant zijn.

Alvast bedankt!
Tim Sanders
Berichten: 369
Lid geworden op: 21-03-2005 21:26
Locatie: Didam

04-09-2007 23:15

JanWillem,

Met en zonder betaine gevist. Heb niet een echt duidelijk verschil kunnen merken. Beide bollen gewoon goed mee gevangen. Maar mijn ervaring is te gering om je te kunnen vertellen of het echt een meerwaarde of nadeel vormt in je boilie. Daarvoor te weinig ervaring met betaine.

LT-vismeel gebruik ik al een tijdje niet meer. Met verse haringmeel er in vang ik net zo goed. Alleen is een stuk leuker voor de knip. Dus ik weet wel wat ik gebruik :wink:

Verder ben ik ook wel benieuwd naar de ervaringen van andere met betaine.

Lars,

Redcell is een leuk spulletje 8) Het is wateroplosbaar en dat zorgt voor extra attractie. Ook helpt het met uitharden van de boilies. Ik gebruik het gewoon in alle jaargetijden, heb niet het idee dat het in een bepaald jaargetijd beter vangt dan een ander jaargetijd.


Trouwens Lars, je hebt ook soort vergelijkbare producten van aminol maar dan voor een leukere prijs. Dan kun je makkelijk goed te betalen boilies draaien ;)
Gebruikersavatar
Kenny Willems
Berichten: 3415
Lid geworden op: 20-05-2006 15:46
Locatie: Duiven
Contacteer:

05-09-2007 00:17

Nou Tim vertel maar welke dan, is wel zo gemakkelijk.
Jealousy is a motherfucker... A weak Jealous motherfucker... If you are jealous, you're just a weak motherfucker!!
peter andrae

05-09-2007 04:34

Maar Jan Willem als je de sterren van de hemel ving met je andere mix waarom dan niet terug gaan naar die mix.

of hengel om hengel.
Tim Sanders
Berichten: 369
Lid geworden op: 21-03-2005 21:26
Locatie: Didam

05-09-2007 10:11

Oestersaus misschien?
janwillem hilverts

05-09-2007 16:24

Tim,

Red Cell is idd een leuk goedje, echter heeft het bij mij nog niet zijn ding gedaan (evenals de andere wat ik eerder vertelde.. MAargoed dat buiten zaken ;)) Voor de rest is dat allemaal top! Dus ik kom niet om iets af te kraken! Ik moet wel zeggen dat ik met Red Cell en lt samen een hoop geklooi had om een goede vaste stevige bol te krijgen :( :S

Maar Tim, verschilt het bij jou zoveel dan in de knip? Bij mij maakt het niet veel uit namelijk! Zit maar een 30 cent verschikl in. En de haringmeel is de laatste tijden hier zelden tot nooit meer vers! Ook zou ik verder niet weten waar ik het anders vandaan moet halen. Vandaar dat ik ook met LT door blijf vissen (hierop dus ook meteen jou vraag beantwoord Peter) Misschien kan het ook komen omdat er de laatste twee jaar helemaal niet meer met vismeel gevist word. Ik zou het zelf niet weten, ben er nog niet achter, maar ik blijf er toch mee doorgaan.

Ik heb nu, na wat meer info gevraagd en gekregen te hebben, wat meer ideeen erop gedaan en ga het eens proberen.
Gebruikersavatar
tomba verwey
Berichten: 731
Lid geworden op: 17-12-2009 14:05
Locatie: Rijen NB

18-12-2009 19:25

aminol,salminol en betaine zijn viaminerijken producten die een eigen dementie aan het aas geven en de karper dermaten kan prikelen om heb tot azen over te doen gaan.

aminol en salminol bewijzen zich daarin in de dierenwereld ...
en betaine word gebruikt voor mensen die aan anorectia leiden .. om zintuigen en smaakpupillen te prikkelen en dus te laten eten.

Gr Tomba
http://www.hengelsportfauna.nl
Als ze me missen ben ik vissen!
Jan Zwarthoed
Berichten: 355
Lid geworden op: 15-09-2003 02:00
Locatie: Volendam

18-12-2009 20:53

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: Tomba heb je net een kratje achter je kiezen, of heb je ontzettende kramp in je vingers? :lol:
blub blub
Gebruikersavatar
ronald kreling
Berichten: 153
Lid geworden op: 17-11-2009 22:04

18-12-2009 22:28

Neh, dementie door een tekortkoming van viamine...
Maar zeker goed bedoeld, de rakker.
En met mvg.
Vroeger was ik een twijfelaar, ik ben daar nu niet meer zo zeker van.
Gebruikersavatar
tomba verwey
Berichten: 731
Lid geworden op: 17-12-2009 14:05
Locatie: Rijen NB

19-12-2009 15:19

En bedankt he jongens :D
had gwn ff me huiswerk gedaan wahaha en ben zo dis dingens als de pest dus schrijf voudten 8) kan ik even niets aan doen

(goed excuus)

:lol:
http://www.hengelsportfauna.nl
Als ze me missen ben ik vissen!
patrick van looij
Berichten: 26
Lid geworden op: 17-10-2009 16:55
Locatie: Noord-Holland

19-12-2009 17:22

kan iemand mij vertellen wat nou het verschil is tussen aminol en salminol..
Zijn er ook mensen die de een liever gebruiken dan de ander?
of zijn er mensen die ze het liefst tezamen gebruiken?
Gebruikersavatar
tomba verwey
Berichten: 731
Lid geworden op: 17-12-2009 14:05
Locatie: Rijen NB

19-12-2009 18:31

das een hele goede ! :p zal eens gaan google.
http://www.hengelsportfauna.nl
Als ze me missen ben ik vissen!
kenny vernieuwe
Berichten: 749
Lid geworden op: 09-09-2003 02:00
Locatie: W-vl. Belgie

19-12-2009 20:07

Salminol is van zalm gemaakt en aminol van witte vissoorten.
Salminol zou bij koudere temperaturen beter oplossen dan aminol