pro line boilies


Plaats reactie
Eric Schouteden
Berichten: 96
Lid geworden op: 11-01-2004 11:06
Locatie: Belgie

24-08-2007 19:38

Heb na jaren zelf draaien eens freezer boilies geprobeerd. Mijn keuze viel op de pro line big activator's. Geur en smaak vind ik persoonlijk erg goed alleen wanner je ze met de werppijp wil gooien barsten ze allemaal. is dit normaal bij die boilies? ze lijken mij ook erg sponzig !!

Groeten
Richard Horend

24-08-2007 19:40

Goede bol,

Had alleen precies hetzelfde probleem,

maar verder vangt het erg goed.

Ben nu wel overgestapt op wat anders.
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

24-08-2007 20:55

Misschien een katapult gebruiken?

Ik heb zelf goede berichten gehoord over die bol, dus misschien is het de moiete waard anders te voeren.

mvg Mitsz
Gebruikersavatar
Tim Belshof
Berichten: 635
Lid geworden op: 15-10-2006 17:45
Locatie: twente
Contacteer:

24-08-2007 23:05

ik weet niet hoelang je van te voren je bollen uit de freezer haalt? maar ff goed drogen kan geen kwaad...als ze eenmaal goed droog zijn zullen ze ook niet snel uit elkaar knappen denk ik..

succes!
Gebruikersavatar
Raymond Mulder
Berichten: 447
Lid geworden op: 03-06-2006 07:42
Locatie: Zuid Holland

24-08-2007 23:07

Gewoon je bollen even nat maken voordat je ze in je werppijp stopt!
matthijs den Dunnen
Berichten: 996
Lid geworden op: 16-08-2006 15:37
Locatie: Hoog-blokland

25-08-2007 10:54

nu we het tog over proline hebben.

wie heeft er ervaring met de proline freezers FISH GARLIC.
ik vind ze maar stinken en ik heb er nog niets op gevangen.
Gebruikersavatar
Tim Belshof
Berichten: 635
Lid geworden op: 15-10-2006 17:45
Locatie: twente
Contacteer:

25-08-2007 11:09

matthijs den Dunnen schreef:nu we het tog over proline hebben.

wie heeft er ervaring met de proline freezers FISH GARLIC.
ik vind ze maar stinken en ik heb er nog niets op gevangen.


ik en een paar maten vissen met deze bollen en moet zeggen.. ze werken uitstekend!
Tim Sanders
Berichten: 369
Lid geworden op: 21-03-2005 21:26
Locatie: Didam

25-08-2007 11:29

Waarom voer je ze niet bevroren, zullen ze ook niet snel uit elkaar vliegen.
matthijs den Dunnen
Berichten: 996
Lid geworden op: 16-08-2006 15:37
Locatie: Hoog-blokland

25-08-2007 13:41

Tim Belshof schreef:
matthijs den Dunnen schreef:nu we het tog over proline hebben.

wie heeft er ervaring met de proline freezers FISH GARLIC.
ik vind ze maar stinken en ik heb er nog niets op gevangen.


ik en een paar maten vissen met deze bollen en moet zeggen.. ze werken uitstekend!


ow dan ligt het aan mij :lol:
ik denk dat ik tog weer vor mijn eigen ballen ga 8)
Gebruikersavatar
Eus Molewijk
Berichten: 2418
Lid geworden op: 13-01-2002 01:00
Contacteer:

25-08-2007 15:22

Raymond Mulder schreef:Gewoon je bollen even nat maken voordat je ze in je werppijp stopt!


En dan splijten ze niet meer? :roll:

Sorry maar dat is echt de slechtste tip die ik ooit gehoord heb.
Als je de boilie nat in een werppijp stop "slipt" ie, een boilie in een werpijp moet juist af kunnen zetten tegen de wand van de pijp om heel hard te gaan draaien, daarin zit de kracht van een werppijp.

Ik vind proline boilies toch al niet ideaal voor in een werppijp, ze zijn gewoon niet mooi rond genoeg om ver en precies mee te werpen.

Een katapult of anders een bootje zijn de alternatieven.

matthijs den Dunnen schreef:nu we het tog over proline hebben.

wie heeft er ervaring met de proline freezers FISH GARLIC.
ik vind ze maar stinken en ik heb er nog niets op gevangen.


Heb jij weleens een monstercrab boilie geroken?

Wat jij vind stinken kan een karper nog wel heerlijk vinden.

Ik kan je verzekeren dat dat een hele goed boilie is, als jij daar niks mee gevangen krijgt doe je echt zelf iets fout, geloof me. ;)
Luc de Baets:"A little knowledge is a useless and often even a dangerous thing."
matthijs den Dunnen
Berichten: 996
Lid geworden op: 16-08-2006 15:37
Locatie: Hoog-blokland

25-08-2007 16:48

ja ik vond het ook al zo gek.
ik vang normaal altijd wel met garlic.
maar nu :wink: niet echt veel.

en dat stinken dat weet ik, een karper mag die lucht/smaak wel. :D
Jasper Veerbeek
Berichten: 46
Lid geworden op: 20-03-2007 18:46
Locatie: De Heurne/ in de Achterhoek

25-08-2007 20:36

Raymond Mulder schreef:Gewoon je bollen even nat maken voordat je ze in je werppijp stopt!


of aleen de werpijp even onderdompelen in het water, dat werkt goed.

Gr Jasper
Gebruikersavatar
Dennis van den Bogaert
Berichten: 4400
Lid geworden op: 25-02-2002 01:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

25-08-2007 20:47

Het is jammer dat de meeste vissers zo'n probleem maken van relatief zacht/teer aas.
Okee, het werpen met de pijp is idd vaak niet te doen, maar daar tegenover staat dat de attraktie maximaal zal zijn.

Liever voeren met een bootje of katapult met aas met een zeer goede uitwaseming, dan 120 meter gooien met een rubberen/stenen bol, waar ik geen veretrouwn in heb.

Uiteraard ligt de oplossing ergens in het midden ,maar feit blijft dat hoe zachter/teerder/brosser het aas, hoe beter alle ingredienten tot hun recht zullen komen.

Vandaar ook dat deeg wellicht een van de beste aasoorten ooit zal blijven..

Gr,
Dennis
PROUD TO HAVE BEEN A WATERLANDER ;-)

BETER GOED 2DEHANDS DAN NIEUWE BAGGERZOOI !
Eric Schouteden
Berichten: 96
Lid geworden op: 11-01-2004 11:06
Locatie: Belgie

25-08-2007 21:07

Bedankt voor de tips

Ik heb tot nu toe nog geen katapult gevonden die de boilies op 60-80 m schiet, misschien doe ik het niet zo goed. Werppijp is toch nog altijd ideaal ... Voerboot is meestal verboden waar ik vis en wil er ook geen hebben. Bol zal wel goed zijn, maar mag toch in principe niet splijten ..
Maar wie ben ik ...
Inderdaad, natte of bevroren bollen slippen
Gebruikersavatar
Kenny Willems
Berichten: 3415
Lid geworden op: 20-05-2006 15:46
Locatie: Duiven
Contacteer:

26-08-2007 15:55

Eus Molewijk schreef:
Raymond Mulder schreef:Gewoon je bollen even nat maken voordat je ze in je werppijp stopt!


En dan splijten ze niet meer? :roll:



Eus dan splijten ze idd niet meer zo hard.

Wat jij zegt over vrijving enzo klopt helemaal natuurlijk, maar kan je verzekeren dat ze toch nog makelijk 80 meter gaan, ok de 100 meter zou je niet rede natuurlijk.

Maar aangezien Eric niet verder dan 80 meter hoeft is het niet erg.

Ps: Het splijten van een bol zie ik ook al voordeel dit omdat je 2 halve bollen op de bodem hebt liggen en de actractie er super uitlekt.
Jealousy is a motherfucker... A weak Jealous motherfucker... If you are jealous, you're just a weak motherfucker!!
Gebruikersavatar
Luc belterman
Berichten: 310
Lid geworden op: 26-02-2007 22:57

26-08-2007 16:18

Ik haal men boilies altijd 10 min van te voren wanneer ik weg fiets uit de diepvries alleen de buitenkant is dan heel iets ontdooit dan kan ik ze wel lekker op stek krijgen maar als die van mij helemaal ontdooit zijn willen ze ook wel een gaan splijten :) miss is dit een tip bij mij lukt het zo altijd wel! suc6
ie-j mot neet sprekken ie-j mot visken.
Gebruikersavatar
Rob Rijkers
Berichten: 384
Lid geworden op: 22-06-2007 17:19
Locatie: Gemert en Arnhem/Velp

26-08-2007 17:58

matthijs den Dunnen schreef:ja ik vond het ook al zo gek.
ik vang normaal altijd wel met garlic.
maar nu :wink: niet echt veel.

en dat stinken dat weet ik, een karper mag die lucht/smaak wel. :D


Dat je nu niet echt veel vangt, komt denk ik voornamelijk door wat ik al in een reeds door mij opgestart topic heb behandeld.

Dit jaar is door de zachte winter er een overvloed een natuurlijk voedsel en is de vis moeilijker te 'foppen'. Dit met het natuurlijke voedsel gaat als volgt:
Normaal gesproken sterft met een normale winter en normaal voorjaar, een deel van het natuurlijke voedsel af (denk aan bloedwormpjes, muggenlarven, driehoeksmosseltjes, grote zoetwatermossels enz.). Vervolgens word in het voorjaar door de oplopende temperatuur, het in de modder zittende bodemleven weer actief. En doordat er een deel is afgestorven, zijn er minder bodemdiertjes die zichzelf door de natuurlijke voortplantingsdrang weer voorplanten.
Nu is het zo dat als er vrij weinig tot geen afsterven, er ook meer overblijven om zichzelf voor te planten. Je snapt dus wel dat deze aantallen voor overvloed aan bodemorganismen zorgt, en de karper er hierdoor dus ook profiteert.

Dit heb ik dit jaar dan ook op sommige tijden en wateren, bij mijn eigen visserij ook opgemerkt. Hier bedoel ik dus weer mee dat het gewoon soms erg moeilijk bleek.

Eric Schouteden schreef:Bedankt voor de tips

Ik heb tot nu toe nog geen katapult gevonden die de boilies op 60-80 m schiet, misschien doe ik het niet zo goed. Werppijp is toch nog altijd ideaal ... Voerboot is meestal verboden waar ik vis en wil er ook geen hebben. Bol zal wel goed zijn, maar mag toch in principe niet splijten ..
Maar wie ben ik ...
Inderdaad, natte of bevroren bollen slippen


Ik heb met mijn vakantie in belgie, een boilie katapult zien hangen van het merk Fox. Deze had een extra verstevigd handvat, en was dan ook geschikt voor extremere afstanden. Het was geloof ik de Power Distance Boilie Guard of iets.
Misschien is dat wat je zoekt??

M.v.g. Rob Rijkers
Don't dream your dreams, catch them!

17-06-2009 1:10pm
She woke me up, but then.... Was I still dreaming???
Gebruikersavatar
Eus Molewijk
Berichten: 2418
Lid geworden op: 13-01-2002 01:00
Contacteer:

26-08-2007 21:32

Kenny Willems schreef:
Eus Molewijk schreef:
Raymond Mulder schreef:Gewoon je bollen even nat maken voordat je ze in je werppijp stopt!


En dan splijten ze niet meer? :roll:



Eus dan splijten ze idd niet meer zo hard.

Wat jij zegt over vrijving enzo klopt helemaal natuurlijk, maar kan je verzekeren dat ze toch nog makelijk 80 meter gaan, ok de 100 meter zou je niet rede natuurlijk.

Maar aangezien Eric niet verder dan 80 meter hoeft is het niet erg.

Ps: Het splijten van een bol zie ik ook al voordeel dit omdat je 2 halve bollen op de bodem hebt liggen en de actractie er super uitlekt.



Kenny,

De reden dat ze dan niet splijten is omdat ze niet gaan draaien.

Het splijten komt door de cetrifugaalkracht die op de boilie komt te staan.

Als de boilie in tegengestelde richting van de richting waarnaar die toe wordt gegooid draait, zal ie omhoog gaan en zo dus meer afstand overbruggen.

Twee helften zou leuk zijn als je deze met enige precisie op je stek zou kunnen krijgen, ik denk alleen niet dat je dat echt voor elkaar krijgt. :wink:
Luc de Baets:"A little knowledge is a useless and often even a dangerous thing."
Jan Peter Teerling

26-08-2007 22:00

Er schijnen speciale werppijpen op de markt te zijn,die de slecht gesneden/gewalste boilie's van PL wel weg kunnen zetten.. :o :lol:

Werppijpen
Zoals bekend zijn er maar weinig werppijpen op de markt die een oplossing bieden voor de unieke vorm van de Pro Line boilies, vandaar dat we in 2004 deze Aluminium werppijpen zelf op de markt brachten. De diameter van de buis is ideaal voor onze boilies. Zo behoren vastzittende boilies in de werppijp tot het verleden! De werppijpen zijn van ongelakt aluminium, zo raak je ze nooit kwijt en hij is uitgevoerd met een anti-slip handvat.
matthijs den Dunnen
Berichten: 996
Lid geworden op: 16-08-2006 15:37
Locatie: Hoog-blokland

27-08-2007 21:18

Rob Rijkers schreef:
matthijs den Dunnen schreef:ja ik vond het ook al zo gek.
ik vang normaal altijd wel met garlic.
maar nu :wink: niet echt veel.

en dat stinken dat weet ik, een karper mag die lucht/smaak wel. :D


Dat je nu niet echt veel vangt, komt denk ik voornamelijk door wat ik al in een reeds door mij opgestart topic heb behandeld.

Dit jaar is door de zachte winter er een overvloed een natuurlijk voedsel en is de vis moeilijker te 'foppen'. Dit met het natuurlijke voedsel gaat als volgt:
Normaal gesproken sterft met een normale winter en normaal voorjaar, een deel van het natuurlijke voedsel af (denk aan bloedwormpjes, muggenlarven, driehoeksmosseltjes, grote zoetwatermossels enz.). Vervolgens word in het voorjaar door de oplopende temperatuur, het in de modder zittende bodemleven weer actief. En doordat er een deel is afgestorven, zijn er minder bodemdiertjes die zichzelf door de natuurlijke voortplantingsdrang weer voorplanten.
Nu is het zo dat als er vrij weinig tot geen afsterven, er ook meer overblijven om zichzelf voor te planten. Je snapt dus wel dat deze aantallen voor overvloed aan bodemorganismen zorgt, en de karper er hierdoor dus ook profiteert.

Dit heb ik dit jaar dan ook op sommige tijden en wateren, bij mijn eigen visserij ook opgemerkt. Hier bedoel ik dus weer mee dat het gewoon soms erg moeilijk bleek.


M.v.g. Rob Rijkers


jah je hebt gelijk.

de beste tijd komt er nu zo'n beetje aan.
Gebruikersavatar
Marcel Nikk'n
Berichten: 72
Lid geworden op: 24-05-2007 22:51
Locatie: Z.O. Drenthe
Contacteer:

27-08-2007 22:02

Ik heb met mijn vakantie in belgie, een boilie katapult zien hangen van het merk Fox. Deze had een extra verstevigd handvat, en was dan ook geschikt voor extremere afstanden. Het was geloof ik de Power Distance Boilie Guard of iets.
Misschien is dat wat je zoekt??

M.v.g. Rob Rijkers


ik heb zelf de particle versie van deze pult. ivm de block/pillow bolies, en andere afwijkend aas. gevult met 3 bolle(22mm) zijn afstanden van 60-80 meter zeker wel te halen. het is alleen ff wennen, tegenover een "normale" pult.
is een spod niet een id, de bolie rocket van fox bijvoorbeeld¿
---] B.F.P. Baits, Baits from a Deeper Level[---
Gebruikersavatar
bart van bezouw
Berichten: 2161
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00
Locatie: groningen
Contacteer:

28-08-2007 13:32

Eric,

De Big Activator is idd een fijn aasje.
Er zijn een aantal dingen die helpen om de boilies niet te laten splijten.
Veel zijn al genoemd maar hieronder even een overzichtje van wat sowieso helpt:

- Boilies laten drogen zodat ze harder worden. Gewoon op dezelfde manier als waarop je je eigen freezers liet drogen kan je dat met Pro line boilies natuurlijk ook doen.
- Bevroren voeren
- Werppijp nat maken

Opzich moet het dan lukken denk ik!

Matthijs,

De Fish Garlic boilie is niet voor niets 1 van de meest verkochtte boilies uit het assortiment van Pro Line.. Ze zijn dus wel dik in orde ;-)

Groeten Bart
Eric Schouteden
Berichten: 96
Lid geworden op: 11-01-2004 11:06
Locatie: Belgie

29-08-2007 15:47

Ga het bovenvermelde zeker eens uit proberen.
Gebruikersavatar
Bjorn van Lingen
Berichten: 1
Lid geworden op: 30-08-2007 14:20
Locatie: Nootdorp

30-08-2007 14:53

bart van bezouw schreef:
De Fish Garlic boilie is niet voor niets 1 van de meest verkochtte boilies uit het assortiment van Pro Line.. Ze zijn dus wel dik in orde ;-)



Dat is bij ons juist het probleem bij ons te veel vissers hier gebruiken die boilies nu! tijd om eens over te stappen naar iets anders :wink: .
Plaats reactie