Pinda's met kaneel


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Lennert van Winkel
Berichten: 135
Lid geworden op: 06-10-2004 21:36
Locatie: maassluis

22-08-2007 19:42

Als pindaboer is het natuurlijk niet zo moeilijk; ik ga vissen met pinda's.
Nu wil het toeval dat ik nog een erg grote bus kaneel heb staan dus dacht dat over die pinda's te mikken als ik klaar ben met weken en koken.
Ik heb daar twee vragen over:
1
Kan je met pinda's er ook teveel over heen doen? Als die pinda's nog warm zijn versmelt volgens mij het meeste en de rest valt er toch wel af dus ik denk van niet maar iedere mening is welkom
2
Is kaneel heel het jaar door een goede toevoeging of alleen in bepaalde periodes?

Ben benieuwd!

Groeten Lennert
karperpinda's?
12,5 kilo voor €25,-
25 kilo voor €45,-
gegarandeerd vers!
Gebruikersavatar
richard huiveneers
Berichten: 260
Lid geworden op: 04-05-2007 16:00
Locatie: vianen

22-08-2007 22:09

als je een noten boer ben weet je dat je kruiden eigelijk gelijk moet toevoegen na het bakken dan blijft de smaak er het best aan zitten. het moet nu wel werken in het na jaar in de zomer vind ik zoet wel goed werken. maar teveel kaneel zou ik ook niet doen en anders kan je altijd nog kaneel flavour nemen als de echte kaneel niks is

veel succes ermee

richard
mijn droom is uitgekomen
Jan Peter Teerling

22-08-2007 23:11

Pure kaneel wel eens geproeft?
barry stevens
Berichten: 864
Lid geworden op: 17-07-2005 01:37
Locatie: amsterdam

22-08-2007 23:39

lijkt me dat dat er zo afspoelt.....
www.castmarine.nl

alles voor de karpervisser op het gebied van elektromotoren/accus/laders/rubberboten/buitenboordmotoren etc
Jan Peter Teerling

22-08-2007 23:49

Als je er kerry aan je pinda's toevoegt,gaat dit er wel in zitten,kaneel zal dit dus ook doen.(Poreus oppervlak)

Of het een meerwaarde aan je pinda's geeft.. :roll:
Gebruikersavatar
Lukas den Admirant
Berichten: 521
Lid geworden op: 21-11-2006 20:04
Locatie: Hoogeveen

02-09-2007 14:24

een hele bus lijkt me sterk overdreven en zou ik zeker niet doen, je proeft 1theelepeltje kaneel in een gerecht al overduidelijk, als je het koud eet proef je het misschien minder dus een mooie eetlepel op een kilo lijkt me voldoende, in een plastic zak doen en lekker soaken, dan even in laten trekken hebben ze (zij het misschien kort) een extra aantrekkingskracht. Op pindas en tijgernoten werken poeders denk ik altijd maar kort tenzij ze er echt lang ingetrokken zijn(?)
gr lukas,
Gebruikersavatar
Lennert van Winkel
Berichten: 135
Lid geworden op: 06-10-2004 21:36
Locatie: maassluis

02-09-2007 15:37

[quote="Lukas den Admirant"]een hele bus lijkt me sterk overdreven en zou ik zeker niet doen, je proeft 1theelepeltje kaneel in een gerecht al overduidelijk, als je het koud eet proef je het misschien minder dus een mooie eetlepel op een kilo lijkt me voldoende, in een plastic zak doen en lekker soaken, dan even in laten trekken hebben ze (zij het misschien kort) een extra aantrekkingskracht. Op pindas en tijgernoten werken poeders denk ik altijd maar kort tenzij ze er echt lang ingetrokken zijn(?)
gr lukas,[/quote]


Ik heb een hele bus, wil niet zeggen dat ik die er in één keer over heen gekieperd heb :D .
Ik heb op drie grote emmers een halve bus gebruikt. Het was ongeveer 15 kilo pinda's. Na het koken en kaneel erover doen heb ik ze een dag laten staan en toen ingevroren. Volgens mijj komt het zo wel goed.
thnx voor je reactie in ieder geval!
karperpinda's?
12,5 kilo voor €25,-
25 kilo voor €45,-
gegarandeerd vers!
Plaats reactie