Hoelang boillies laten drogen ???


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Kerim Demirel
Berichten: 40
Lid geworden op: 11-07-2007 16:18
Locatie: Deventer
Contacteer:

13-08-2007 12:13

Beste Karpervissers ,

ik heb gister avond boillies gemaakt ..
vorige keer waren mijn boillies na 1 dag drogen nog veel ste zacht (ook in de vriezer gehad 1 nachtje)

dus was mijn vraag hoelang ken ik ze het best laten drogen

- IK HEB GEEN EI-ALBUMINE GEBRUIKT -

Alvast Bedankt , M.V.G , kERIM DeMIREL
Gebruikersavatar
Peter kuipers
Berichten: 1254
Lid geworden op: 20-03-2007 20:17
Locatie: Dokkum

13-08-2007 14:05

Je kan ze zo lang laten drogen tot dat jij denkt dat ze hard genoeg zijn. Persoonlijk heb ik ze liever wat zachter. Ik laat ze 24 uur drogen maar je zou ze ook 36 uur kunnen laten drogen zijn ze dan nog niet hard genoeg naar jou mening dan kan je nog langer later drogen. Het hangt natuurlijk ook helemaal van de mix af die je gebruikt de een hard sneller uit dan de ander. mischien eens posten welke mix je gebruikt.

vr gr peter
vr gr peter
Jan Peter Teerling

13-08-2007 17:18

Je kunt ze drogen tot dat jij denkt dat ze hard genoeg zijn.Zorg er wel voor dat je droogt in een vocht-arme opgeving.Zorg voor voldoende ventilatie bijv. d.m.v een zwenkventilator zet deze echter niet direct op de boilie's.Drogen in direct zonlicht is af te raden.Schud boilie's ook een aantal malen per dag even om.

Zijn je boilie's na een dag of 2 á 3 nog niet hard genoeg,verander dan wat ingredienten in je mix,om een juiste hardheid te bevorderen.

Succes.
Harald van der Graaf
Berichten: 2465
Lid geworden op: 30-06-2007 09:25
Locatie: arnhem

13-08-2007 18:13

hoi kerim het kunnen volgens mij maar 2 dingen zijn of het ligt aan de samenstelling van de mix of je hebt ze niet goed gekookt dat je van die deegballen hebt bij mij zijn ze in 6 uurjes perfeckt goeie rek erin gr harald
Ik ben Harald uit Arnhem, ik heb een dochter van 7 jaar(Demi).
Als ik tijd heb ga ik graag vissen.
Caroline de Mooij
Berichten: 477
Lid geworden op: 20-11-2006 21:06

13-08-2007 21:01

Beste karim er zijn geen regels om je boilie een x aantal tijd te laten drogen.

Afhankelijk van de door jou gestelde eisen laat je ze drogen,hoe langer je een boilie laat drogen in een goed geventieleerde ruimte hoe harder ze worden,droog ze bijvoorbeeld in plastic kratjes en schud ze een paar keer om perdag zo voorkom je dat alleen de bovenkant droog word.

Wil je ze met de cobrastick wegmeppen dan zou ik ze langer laten drogen.

Ik laat ze meestal 1 dag drogen mijn bollen zijn meestal niet zo hard dat je er een ruit mee in kan knallen maar dat vind ik persoonlijk alleen maar prettig na een dag gaan ze dus de vriezer in.

Succes ermee heb je vragen ik hoor het wel!
Gebruikersavatar
Kerim Demirel
Berichten: 40
Lid geworden op: 11-07-2007 16:18
Locatie: Deventer
Contacteer:

14-08-2007 21:52

Caroline de Mooij schreef:Beste karim er zijn geen regels om je boilie een x aantal tijd te laten drogen.

Afhankelijk van de door jou gestelde eisen laat je ze drogen,hoe langer je een boilie laat drogen in een goed geventieleerde ruimte hoe harder ze worden,droog ze bijvoorbeeld in plastic kratjes en schud ze een paar keer om perdag zo voorkom je dat alleen de bovenkant droog word.

Wil je ze met de cobrastick wegmeppen dan zou ik ze langer laten drogen.

Ik laat ze meestal 1 dag drogen mijn bollen zijn meestal niet zo hard dat je er een ruit mee in kan knallen maar dat vind ik persoonlijk alleen maar prettig na een dag gaan ze dus de vriezer in.

Succes ermee heb je vragen ik hoor het wel!


is goed bedankt allemaal !!
Gebruikersavatar
Kerim Demirel
Berichten: 40
Lid geworden op: 11-07-2007 16:18
Locatie: Deventer
Contacteer:

14-08-2007 21:52

Caroline de Mooij schreef:Beste karim er zijn geen regels om je boilie een x aantal tijd te laten drogen.

Afhankelijk van de door jou gestelde eisen laat je ze drogen,hoe langer je een boilie laat drogen in een goed geventieleerde ruimte hoe harder ze worden,droog ze bijvoorbeeld in plastic kratjes en schud ze een paar keer om perdag zo voorkom je dat alleen de bovenkant droog word.

Wil je ze met de cobrastick wegmeppen dan zou ik ze langer laten drogen.

Ik laat ze meestal 1 dag drogen mijn bollen zijn meestal niet zo hard dat je er een ruit mee in kan knallen maar dat vind ik persoonlijk alleen maar prettig na een dag gaan ze dus de vriezer in.

Succes ermee heb je vragen ik hoor het wel!


is goed bedankt allemaal !!
Plaats reactie