freezerbaits VS readymade proline


Gebruikersavatar
Kevin van Etten
Berichten: 1472
Lid geworden op: 05-03-2002 01:00
Locatie: Eindhoven

09-01-2003 14:09

Hoi
wat is beter freezerbaits gebruiken of gewoon de normale readymades van proline en waarom?

Ik weet dat homemades beter zijn maar ik heb simpel gewoon geen tijd om ze te maken ookal zou ik dat graag willen dus dan moet ik het wel houden bij de ready's
maar nou lijkt freezerbaits me wel wat maar zijn ze nou echt beter dan de normale ready's

kevin
Gebruikersavatar
Arno Spruit
Berichten: 619
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Zuid-Holland

09-01-2003 14:18

Kevin,

Freezers zijn altijd beter dan ready's Om de doodeenvoudige reden dat er veel minder, tot helemaal geen, conserveermiddel in freezers zit.

Nou schijnt dat die freezers van Proline gemaakt worden zonder eieren.
Lijkt me een van de meest herkenbare ingredienten voor een karper de afgelopen decenia.
raimon wartaa
Berichten: 39
Lid geworden op: 12-01-2003 01:00
Locatie: tweede exloermond

12-01-2003 22:41

Klopt ik denk dat ze dat even vergeten zijn bij Pro line maar Carp Choise Freezer baits Boeilie's hebben wel eieren gebruikt en zijn met goede ingredienten gedraaid, ik heb dit half jaar alles geprobeerd op freezerbaits en Carp Choice is de beste uit de bus gekomen, je moet het maar eens proberen,

Succes Raimon
Thorin Schilt
Berichten: 4
Lid geworden op: 12-01-2003 01:00
Locatie: Veendam

12-01-2003 22:48

Helemaal mee eens Raimon!!!!
Echte eieren zijn volgens mij toch een must bij freezerbaits!

Trouwens, tof dat je over Carp Choice Freezer Baits begint, ik heb ook al zulke goede ervaringen met hun boilies!
Echt een keer proberen!

Thorin
Tom Boer

13-01-2003 08:54

helemaal mee ONEENSSSSSSSSS raimon, probeer maar eens de boilies van ks knikkers of proline beide vangers van formaat. ook fm baits schijnt het heel goed te doen. dan heb je tegenwoordig ook nog ucp freezers en ook die schijnen goed te voldoen. dus ik weet niet wat jullie mankeert?

groeten tom
raimon wartaa
Berichten: 39
Lid geworden op: 12-01-2003 01:00
Locatie: tweede exloermond

13-01-2003 10:31

Ik zeg niet dat alle freezer baits bagger zijn in tegendeel, maar ik vis al 6 jaar op karper, en heb in die tijd toch mij in het vissen verdiept ik wou alleen maar zeggen dat ik vele freezerbaits heb geprobeerd en Carp Choice freezerbaits kwam bij mij als de beste uit de bus, ik zou graag ook andere vissers willen horen wat zij de beste freezerbait vinden en als iemand anders ook Carp choice heeft gebruikt ook zijn ervaring aan willen horen, en ik maak zeker geen reclame voor hun ofzoiets!
Gebruikersavatar
Bart van den Hurk
Berichten: 1568
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Someren
Contacteer:

13-01-2003 12:26

Raimon,

Fieldtester, eigenaar of gewoon a wannabee, ik heb ook dezelfde fout gemaakt door in het begin reclame op het board te maken. Fout omdat het niet in dank af wordt genomen en dit board is om ervaring uit te wisselen. Nu staat er gewoon op een nettere manier een banner op de site en is alles goed geregeld. Ik waarschuw je door niet dezelfde fout te maken en dan gewoon een banner te plaatsen, want aan reacties te zien ben ik al wat te laat met deze tip.

Nog nooit van gehoord trouwens, carp choice, maar dat even terzijde. Het valt me op dat heel veel bedrijfjes op de freezerbait boom al dan niet succesvol probeert mee te liften op het succes dat wij hebben doorgemaakt. Maar nu je de grootste op dit gebied bent in Nederland en Belgie, ben je tegelijkertijd ook kwetsbaar en is een goede naam ook heel snel afgebroken. Zo zijn wij qua productiesnelheid dan ook afgelopen jaar in de problemen gekomen en is deze winter gelukkig zoals anders rustiger zodat er aan een tweede productielijn gewerkt is. Het moet wel allemaal met machines omdat het anders te duur wordt en je zoals carp choice waarschijnlijk met de plank niet je snelheid haalt en daardoor op prijzen van over het algemeen tussen de 4 a 5 en 8 euro komt. Dan worden de freezers weer te duur en gaan de mensen ze zelf draaien.

DAN VOOR DE LAATSTE KEER HET EIVERHAAL, MENSEN LEES DIT ZORGVULDIG EN GOED EN BEOORDEEL DAN NOG EEN KEER HET EINDELOZE GEZEIK.

In de boilies zitten inderdaad geen eieren, nee er zit een combinatie van eipoeder en ei albumine is. Deze combinatie is gemakkelijker omdat je niet met snel bederfelijk vloeibaar ei zit te werken. Dit is namelijk het probleem als je met eieren werkt, ze bederven binnen enkele dagen en dit dus ook in de boilie. Dit BEDERF geeft de boilie een andere smaak die over het algemeen bij de vissen herkenbaar is. Het albumine en eipoeder (met uiteindelijk dezelfde voedzame stoffen) bederven verhoudingsgewijs lang niet zo snel en zijn daardoor anders qua smaak en daardoor in onze ogen (en dus ook Eddy zijn ogen) dressuur doorbrekend. Je kan het hiermee eens zijn of niet, dat is een tweede. Dan nog even kostentechnisch. Voor de zelfdraaiers is het inderdaad duurder om met Albumine of Eipoeder te werken, maar dan is het vaak de kans dat hij bij ons vandaan komt. Als de grootste afnemer binnen de hengelsport heb je ook betere prijzen dan de rest en is het daardoor kostentechnisch nog voordeliger. Dit omdat een koeltank nodig is voor de vloeibare eieren en hiervan bijna dagelijks een vracht moet komen. Ik zeg er nog even bij dat de echte goedkope readymades over het algemeen inderdaad helemaal zonder eierproducten worden gedraaid, maar puur met binders. Dit is niet slecht, maar de eieren geven de boilie veel voedingswaarde die de binders niet geven. Vandaar waarschijnlijk ook de verklaring nogmaal buiten het conserveer verhaal om dat deze goedkope ready's niet zo goed werken.

IK HOOP NA HET TWEE OF DRIE KEER SCHRIJVEN VAN DEZE TEXT HET NU EINDELIJK DUIDELIJK IS. Al ZULLEN DEGENE MET HET NIVEAU VAN EEN STOEPTEGEL HET NOOIT SNAPPEN.

Met enigzins gefrustreerde, maar altijd vriendelijke groet,

Bart van den Hurk
Raymond Hakkert
Berichten: 770
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Contacteer:

13-01-2003 12:37

hallo mannen,

met proline heb ik op de freezerbaits leuke resultaten behaald, vooral de visballen en de scopex of aardbei (instant)kunnen ware killers zijn, nu ben ik altijd benieuwd naar andere producten om dat ook eens te proberen mijn vraag is dus waar kun je die andere merken kopen?

gr ray!
Gebruikersavatar
Bart van den Hurk
Berichten: 1568
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Someren
Contacteer:

13-01-2003 12:47

Nog een ding,

Ook ik wens ze alle succes en hoop dat ze iets nieuws kunnen brengen. Wij zien dan ook iedereen als concollega zoals ook KS, UCP of Carptackle. Die balletjes heten trouwens Boilies en niet Boeilies. Dat is plat Helmonds en als je nauw de Poet had geheten dan had ik er niks van gezegd :smile:, Of niet Harald!

mvg

Bart van den Hurk
raimon wartaa
Berichten: 39
Lid geworden op: 12-01-2003 01:00
Locatie: tweede exloermond

13-01-2003 16:37

Zo als eerder genoemd ben ik geen eigenaar maar een Visser die wil proberen op allerlei manieren de karper te verleiden. Ik heb gevist het afgelopen jaar met Carp Choice boilies en zou graag vernemen van andere vissers die dit ook hebben gebruikt en welke resultaten ze er hebben mee behaald, ik ben niet iemand die het vissen tegen over geld uitzet, zo als zo velen dat wel doen, ik wil gewoon vissen en geen geldvissen,

Groetend raimon
Gebruikersavatar
Bart Janssen
Berichten: 1354
Lid geworden op: 18-01-2002 01:00
Locatie: Tussen de Rivieren
Contacteer:

14-01-2003 02:27

Raymond

Op Carp 2003 staat FM-Baits ook. Ik meen dat ze bij Carp Tackle Holland staan. Je moet er maar eens een kijkje nemen en wat info vragen. Ik weet niet of ze daar verkopen. Maar bestellen kan altijd. verder zijn de FM-Baits en mixen verkrijgbaar via Fisherman's World Huissen. Dat is net onder Arnhem.

Ik kan alleen maar zeggen, probeer het eens. Het heeft mij een goede stap vooruit geholpen.

Groet
Bart
Jan Van Calenberg
Berichten: 136
Lid geworden op: 09-01-2002 01:00
Locatie: Kalken (buurt van Gent in Belgie)
Contacteer:

14-01-2003 15:10

Het is heel moeilijk om al die freezerbaits tegenover elkaar uit te testen. Ten eerste heb je meerdere fabrikanten die meerdere soorten mixen op de 'vriesmarkt' brengen. Daarenboven is het ook nog eens waterafhankelijk...en zelfs streekafhankelijk! De boilies waar Eddy Sterkx (en anderen) in zijn streek de pannen van het dak mee vangt zijn in mijn streek geen kl**ten waard. En voor andere soorten bollen geldt dat beslist ook maar dan misschien omgekeerd.
Wat ik dus eigenlijk wil zeggen is dat het onmogelijk om een representatieve test te doen van elke vriezerbol die er op de markt is.
Dat je je vissen niet tegenover geld uitzet vind ik nogal een krasse uitspraak, tenzij je natuurlijk in het geld zwemt.
Als ik in het geld zwom dan viste ik niet met Proline, Carp Choice of gelijk wat maar met de squid mix, de trigga of iets in dien aard. Iedereen moet compromissen sluiten wat de kosten van het vissen betreft.

Mvg,
Jan Van Calenberg
Gebruikersavatar
Ruud Laros
Berichten: 797
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: delft

14-01-2003 16:09

hahaha nou kom ik het hier ook weer tegen
lijkt wel een virus :smile:
Jeroen Leuven

14-01-2003 16:22

misschien moet er een appart menu voor komen......ben benieuwd wat voor discussies dat gaat opleveren.

Met comerciele groet.
Jeroen Leuven

14-01-2003 16:23

Oeps, moet commerciele zijn
Donald Stevens
Berichten: 425
Lid geworden op: 14-01-2002 01:00

14-01-2003 22:38

op welke frequentie vangen die fm boilies het best :grin:

en die ready mades van pro line zal ik je niet aanraden....zijn zuur en er zit vaak schimmel in de emmers(op de boilies dus)
raimon wartaa
Berichten: 39
Lid geworden op: 12-01-2003 01:00
Locatie: tweede exloermond

16-01-2003 17:02

Mail to BArt van den hurk,

Op de site van <!-- BBCode auto-link start --><a href="http://www.CARPCHOICE.NL" target="_blank" class=bericht>www.CARPCHOICE.NL</a><!-- BBCode auto-link end --> vind je informatie over Carpchoice freezerbaits.

Ik hoop je voldoende te hebben geinformeerd.

VISGROETEND RAIMON
Gebruikersavatar
Bart van den Hurk
Berichten: 1568
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Someren
Contacteer:

17-01-2003 10:42

Hoezo moeten ze naar mij Mailen???

mvg

Bart van den Hurk
raimon wartaa
Berichten: 39
Lid geworden op: 12-01-2003 01:00
Locatie: tweede exloermond

17-01-2003 12:14

Sorry ik bedoel dat ik jou wou zeggen dat de informatie daar staat, dat ik aan jou mail, snap ie , Ik ben nog niet zo handig met de computer, komt nog wel hoop ik.

Groeten raimon
Arjan van den Berg

17-01-2003 12:21

Beste Raimon,

Ik heb nog steeds van jouw niet gehoord welke boilies je hebt getest en welke zo slecht waren?
Graag zou ik dat horen, en velen hier met mij.

MVG

Arjan
Ron Koning
Berichten: 24
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00

17-01-2003 15:31

hoi raimon

ben ook benieuwd naar jouw resultaten
met de freezers
Arnold Haandrik

17-01-2003 18:17

Haha Bart,hullie kennen de Poet toch niet (hoop ik)maargoed hij zit.touché!

dan nog iets,
deze quote,geld dat alleen voor "jullie"?
want ik kan beamen dat dit NIET zo is.en ja ze gebruiken VERSE eieren voor de ready's.ik zie je wel weer op de beurs,leg ik het ff uit.
Op 2003-01-13 12:26, schreef Bart van den Hurk:
Raimon,


Dit omdat een koeltank nodig is voor de vloeibare eieren en hiervan bijna dagelijks een vracht moet komen. Ik zeg er nog even bij dat de echte goedkope readymades over het algemeen inderdaad helemaal zonder eierproducten worden gedraaid, maar puur met binders
Bart van den Hurk


ben benieuwd bart.
met groet,
Harald
Gebruikersavatar
Ruud Laros
Berichten: 797
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: delft

20-01-2003 17:50

harald ,

je mag het hier ook uit leggen hoor

ben wel benieuwd hoe en waarom .

met nieuwsgierige groet ,

ruud
Arnold Haandrik

21-01-2003 14:52

Ik zal mn best doen, :smile:

De firma waar ik voor vis,gebruikt in tegenstelling tot veel andere -ik zeg niet alle- boiliefabrikanten wel gewoon verse eieren.
deze eieren worden niet in de schaal aangeleverd,maar in cillinders onder druk.Door deze druk blijft het allemaal langer goed,en volgens Jens,zouden ze het zelfs langer kunnen bewaren als dat de productie toelaat.het is nu zo dat ze de verse eieren meteen verwerken in hun ready's.Dit zijn dus min of meer ook al freezers,maar door de zorgvuldig samengestelde mixen blijven de boilies -mits 24 uur gedroogd- ook buiten de vriezer een hele tijd houdbaar.
Dit is bij mijn weten dan ook de enige aasfirma die de productiedatum, de uiterste houdbaarheidsdatum én de verschillende ingredienten op een emmer of zak zet.
zo weet je altijd waar je mee zit te vissen,en hoelang het goed blijft.

Bij Bart is het een heel ander verhaal:
daar worden de ready's die in de winkels liggen geconserveerd,en op bestelling kun je bij sommige hengelsportwinkeliers of de firma zelf freezers kopen,die dus niet geconserveerd zijn en beperkt houdbaar zijn buiten de vriezer.Omdat deze niet voorzien zijn van -al dan niet bekende conserveringsmiddelen-hebben ze een dresuurdoobrekende werking.Ik vermoed(pin me er niet op vast Bart)dat er niet veel verschil qua ingredienten in een ready of freezer zit.

Als je het nog niet duidelijk vind Ruud,hoor ik het graag.

Met groet,
Harald.






<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Harald hendriks op 2003-01-21 15:13 ]</font>
Gebruikersavatar
Bart van den Hurk
Berichten: 1568
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Someren
Contacteer:

21-01-2003 17:28

Wel iets, maar niet veel Harald. Kwalitatief is het dezelfde boilie met dezelfde voedingswaarde. De ready is voor het instant gebruik en korte (2 a 3 dagen) voercampagnes en de freezer is voor het lange termijn werk.

De boilies waar jij mee vist zijn dit nu freezers zonder conservering of ready's met conservering. Is mij wat onduidelijk. De boilies kunnen mensen niet bij ons kopen (Al zijn het er veel die het ook proberen, of niet :smile: ), Er zijn nu een 40 tal winkels die de vriezers standaard op voorraad hebben liggen en bij de rest kan je ze bestellen (dit noem ik dus niet sommige). Hoe lang blijven jouw boilies goed buiten de vriezer(houdbaarheidsdatum), is namelijk interessant om te weten.

Hoe bevallen ze trouwens? Al goede resultaten gehad?

mvg

Bart van den Hurk