voerplek op meer


Plaats reactie
wouter terpstra
Berichten: 36
Lid geworden op: 20-07-2007 16:31
Locatie: harderwijk

23-07-2007 19:41

nog een vraagje van een redelijke onervaren karpervisser :

de situatie is als volgt:

heeeeeeeeeeelllll groot meer en de stek ligt aan de ene kant langs een vaargeul( kant loopt af via stenen naar 7m diepte
en aan de andere kant een baaitje met stil maar redelijk ondiep water

wat denken jullie ?

de ene ...... of de andere kant


ps: voer met mais geweken en gekookt in een beetje suiker
circa 5 kg per keer voeren
beter 1 knol op het land, dan 10 brasems op de kant
Tim Sanders
Berichten: 369
Lid geworden op: 21-03-2005 21:26
Locatie: Didam

23-07-2007 21:25

Voer beide stekken aan.
Dan zie je van zelf welke beter loopt.
wouter terpstra
Berichten: 36
Lid geworden op: 20-07-2007 16:31
Locatie: harderwijk

24-07-2007 00:24

ja, dat ga ik zeker proberen maar de vraag is eigenlijk meer of iemand uit ervaring kan spreken over bv het vissen op groot water en of dan de diepe of juist de ondiepe stukken de beste vangsten opleveren \

alvast dank voor de reacties
beter 1 knol op het land, dan 10 brasems op de kant
Gebruikersavatar
Tom Engel
Berichten: 403
Lid geworden op: 30-07-2005 11:08
Locatie: almere

24-07-2007 09:37

Wouter, denk aan het jaargetij. In het voorjaar en ook vaak in de winter zoeken liggen ze op het ondiepe water, in de zomer zoeken ze vaak het zuurstofrijke op en dat is vaak wat dieper. Probeer gewoon 1 hengel diep en de andere ondiep.

Succes
wouter terpstra
Berichten: 36
Lid geworden op: 20-07-2007 16:31
Locatie: harderwijk

24-07-2007 11:06

ok, lijkt me duidelijke tip, gaan t vanavond proberen en zal even reactie neerzetten voor de nieuwsgierige visser ( zijn we toch allemaal ?)
beter 1 knol op het land, dan 10 brasems op de kant
Gebruikersavatar
Marco Meuwsen
Berichten: 558
Lid geworden op: 21-03-2003 01:00
Locatie: Didam

02-08-2007 23:31

kun je ze niet spotten ? al vis zien zwemmen?/springen? zou gewoon eens een paar uur aan het water gaan zitten kijken.. evt met hengels;) of nog mooier, op het water.

vaak ligt het maar net aan de drukte, waar wordt het meest gevist... succes man en laat even weten wat het is geworden en of het succes heeft gehad.

greetz
Gebruikersavatar
Rinus Schuurman
Berichten: 695
Lid geworden op: 26-08-2006 14:50
Locatie: Lelijkstad
Contacteer:

03-08-2007 08:41

wouter terpstra schreef:ok, lijkt me duidelijke tip, gaan t vanavond proberen en zal even reactie neerzetten voor de nieuwsgierige visser ( zijn we toch allemaal ?)


Ben ik soms TE nieuwsgierig?
Of is de avond bij jou nog niet om? :lol:
Kom op joh, laat eens horen hoe het gegaan is! 8)
Van al degenen die niets te zeggen hebben zijn de meest aangenamen zij die zwijgen.

http://www.icarp.nl
Gebruikersavatar
vinnie kuiper
Berichten: 861
Lid geworden op: 16-06-2004 12:06
Locatie: Den Haag
Contacteer:

03-08-2007 10:52

Wouter..

Ken het water niet maar gok er op dat je op de ondiepe baai meer vis zult tegenkomen, waarschijnlijk al instant.. hoop ik wel dat de baai zo ligt dat de wind er regelmatig in staat...
Toch zou ik liever kiezen voor een lange termijn voorstek op het 7 meter stuk, als ik wist dat er wel vis op komt.. Je zult hier ZEKER meer kans maken op een DIKKE HATSIEKLATSIE....

Ik vergelijk het een beetje met een water waar ik bezig ben, ik vang heel makkelijk vis op de ondieptes maar weinig groot, op de diepe gaten duurt het allemaal veel langer maar daar komen wel de verrassingen van af..... Nu ik het er toch over heb, zondag beginnen met een 4 weken voersessie waar ik pas de laatste twee weken op ga zitten...... oei oei goed voor de boiliemannen omzet!

Gr Vincent
als je doet wat je deed vang je nog steeds geen reet

http://nl.youtube.com/watch?v=eG7RbQmAb0o
wouter terpstra
Berichten: 36
Lid geworden op: 20-07-2007 16:31
Locatie: harderwijk

03-08-2007 10:55

ha ha, nee hoor, je hebt helemaal gelijk maar mijn vakantie is om en dus wat tijdsgebrek. Maar bij deze.

De vorige stek heeft ondanks een vijftal! sessies geen enkele run opgeleverd. Daarbij wel weer aangetekend dat ik steeds tot circa 12 uur heb gevist dus geen nachtsessies. aangezien de berichtgeving op het water is dat de meeste aanbeten tussen 4.00u en 9.00u plaatsvinden kan dit een rol spelen.
Wel 1 1/2 week ruim gevoerd dus als er vis zat dan zou ik zeggen dat ik toch tekenen van leven had moeten krijgen.

Nu een nieuwe stek gevonden waar ik vroeger erg goed heb gevangen op hetzelfde water. Hier gaan voeren en vanavond zal de eerste sessie zeen feit zijn. Mijn verwachtingen zijn hooggespannen en ik heb uiteraard alle tips ter harte genomen.

Wel wordt deze stek meer bevist. Op een vd voerdagen kwam een bootje met snoekvissers voorbij. Tot mijn verbazing moest ik de volgende dag de conclusie trekken dat dezelfde heren op mijn voerstek ineens karpervisser waren geworden ! Het is dus te hopen dat de stek vrij is vavavond.

Maar goed, het strijdplan voor de liefhebber :

4 dagen gevoerd op een diepe en een ondiepe plek. Op de ene plek wat meer gevoerd als de andere en 1 plek met meer boiliies en de andere meer particles bij wijze van test. Vanavond vissen met een 30mm scopex aan de 1 en 2x 20mm tutti frutti aan de andere hengel welke beiden voorzien van een safety rig en een haak maat 6. De weerberichten zijn goed en dus lekker genieten !!!

Ik zal zeker indien de stek niet bezet is en er wordt gevist even laten weten of deze stek resultaat heeft opgeleverd.
beter 1 knol op het land, dan 10 brasems op de kant
Gebruikersavatar
vinnie kuiper
Berichten: 861
Lid geworden op: 16-06-2004 12:06
Locatie: Den Haag
Contacteer:

04-08-2007 11:35

En enig succes??

Als je na 3 dagen voeren overigens nog geen actie hebt kan het op de lange termijn vaak toch een goeie (grote vissen) stek zijn!!!! soms heeft een stek twee weken of meer nodig om echt goed te worden...althans, dit is mijn ervaring. wel rot om er na twee weken achter te komen dat de stek nog niet loopt maar ja..

Gr Vin
als je doet wat je deed vang je nog steeds geen reet

http://nl.youtube.com/watch?v=eG7RbQmAb0o
wouter terpstra
Berichten: 36
Lid geworden op: 20-07-2007 16:31
Locatie: harderwijk

04-08-2007 14:24

zeker rot vincent maar ja, nu dus gisteren op de nieuwe stek gevist.
Gepland om tot 12u te gaan vissen ivm werk volgende dag.

Wat denk je ? Komt er om 21.00u eerst een speedboot met open uitlaten ( dus teringherrie ) en een jetski even 'een wedstrijdje stunten doen''
In een relatief kleine haven dus en in het donker. Terwijl het veluwemeer en wolderwijde 200 meter verderd is. >Nee hoor, we gaan liefst voor die meneer met die hengel varen ! ongelooflijk



Dit tafereel duurde tot circa 22.30u en je kunt je voorstellen dat mijn hoop daarna vervlogen was.
Kon er niets tegen doen want zat u eenmaal op de kant. De heren hadden zich tevens flink vol laten lopen dus waren oook niet bepaald aanspreekbaar. Erg frusterend om te moeten concluderen dat het seizoen voor zowel laat als met erg erg erg veel pech is begonnen.


Het is niet anders. We houden de moed erin en gaan volgende week maar een nieuwe poging wagen
beter 1 knol op het land, dan 10 brasems op de kant
Plaats reactie