Zelf boilies draaien


Plaats reactie
martijn zeij
Berichten: 566
Lid geworden op: 24-02-2007 17:05

29-06-2007 13:58

-Tot voor kort draaide ik mijn boilies met de hand, maar ik wil nu wat beter materiaal aanschaffen. Wat moet ik allemaal kopen?

-Heeft iemand nog een goed vangend recept?

Groetjes, martijn
Gunther Verwinnen
Berichten: 24
Lid geworden op: 06-02-2006 15:33
Locatie: Sint-Joris-Weert (B)

29-06-2007 15:13

Hallo,

Toen ik jaren geleden begon met boilies te maken heb ik mij een deegspuit gekocht. Deze was echter (om de prijs te drukken, scholier) met de hand te bedienen. Ik zou eigenlijk aanraden om er direct ééntje op luchtdruk te kopen. Is wel iets duurder en je hebt er ook een luchtcompressor voor nodig maar o zo veel makkelijker. Met de handdeegspuit heb je na een kilootje bollen nl. zere handen en vingers van te knijpen op de hendel.
Maar ja ik wist toen niet beter.

Verder heb je nog een roltafel nodig waar je, de worsten die uit de spuit komen, mee verwerkt tot balletjes. Je dient natuurlijk wel de keuze te maken welke diameter je moet nemen. Stem op deze diameter ook de spuitmond van de deegspuit af (zelf af te snijden).

Je kan natuurlijk ook de worsten op gewenste afstand in stukjes snijden. Dan heb je geen roltafel nodig. Dit wijkt ook nog eens af van de meeste collegakarpervissers die meestal ronde balletjes gebruiken. Dit heeft 1 groot nadeel: je kan niet voeren met de werppijp. Indien je met de hand, voerschep of eventueel voerboot voert, kan je dit perfect toepassen. Alles hangt dus wat af van de soort visserij die je beoefent.

Er zijn ontelbaar veel boilierecepten. Kijk eens bij http://www.karperwereld.nl/board/viewtopic.php?t=38236
Ik zou zeggen, begin met een simpel recept dat makkelijk draait.

MVG,
Gunther
martijn zeij
Berichten: 566
Lid geworden op: 24-02-2007 17:05

29-06-2007 21:21

ik deed het nu ook met mijn handen, maar ik wil nu voorstekken gaan maken met partikels en boilies dus ik heb een werppijp en voerstok aan geschaft. Een boot was voor mij geen oplossing, vinden mijn ouders niet goed :cry: dus ik ga inderdaad een boilietafel aanschaffen, maar is het spul bij raven goed?
Plaats reactie