hoogwaardige recepturen en voerpatronen


Plaats reactie
Gebruikersavatar
joeri onkelinx
Berichten: 672
Lid geworden op: 28-12-2003 13:47
Locatie: België

20-06-2007 21:40

Wat mij opgevallen is dat ik sinds ik hoogwaardige vismeel recepturen gebruik dat er een verandering heeft plaatsgevonden in het inzetten van mijn aas. Zo kon ik vroeger bijvoorbeeld veel voeren (tot soms 10kg per keer) met gewone vismeelboilies zonder speciale attractoren en kreeg ik vrijwel geen ongewenste vissen op mijn stek (brasems en van die minitorpedokarpertjes). Sinds ik mijn bollen volprop met PDvismeel en L030 en lever etc... krijg ik als ik veel voer steeds meer kleine vis op de kant dan grote.... raar maar waar.

Als ik dan slechts een kilotje voer bereik ik zelfs meer karpers dan met grotere hoeveelhden... ook weer raar.

Als ik ze bijvoorbeeld verspreid in groepjes van 5 à 10 boilies, krijg ik hordes brasems op mijn plek, als ik ze dan elk apart verspreid (per 1 dus), heb ik geen last meer van brasems.... raar maar weeral waar.

Compact voeren (op een hoopje) is al helemaal uit den boze.

Dus nu voer ik zo een kilootje per keer en dat zeeeeer verspreid en ik bereik meer vis dan voorheen en dat met weinig boilies. Nu is het bedrag dat ik uitgeef aan mijn aas per kg hoger geworden, maar ik voer 20 keer lichter, dus geef ik eigenlijk minder geld uit voor meer vis.

Nu wil ik even horen of er nog zijn die sinds heel het wateroplosbare sprookje dezelfde vaststellingen heeft gemaakt, of hoe het gebruik ervan jullie voerpatronen beïnvloed heeft... Of ben ik de enige waar de vis er totaal anders op reageerd en waar de voerpatronen aangepast diende te worden...

Storm maar los
joeri
Adios,
Joeri

Het mag vriezen, het mag dooien, maar Joeri zal niet plooien...
Gebruikersavatar
Rinus Schuurman
Berichten: 695
Lid geworden op: 26-08-2006 14:50
Locatie: Lelijkstad
Contacteer:

20-06-2007 21:47

Kolere, wat een verhaal Joeri...... :o
Houd je er rekening mee dat ik net voetbal heb gekeken en dat dit nu echt overkomt als hogere wiskunde :lol:

Maar goed, 't klinkt in mijn oren best vreemd en ik kan je helaas niet mijn eigen bevindingen melden omdat ik nooit op deze verschillende manieren gevoerd heb.
Ik hoop dat andere gebruikers je beter kunnen helpen.

Eigenlijk heb je dus helemaal niets aan mijn reply en dat spijt mij vreselijk :lol:

sorry sorry sorry
Van al degenen die niets te zeggen hebben zijn de meest aangenamen zij die zwijgen.

http://www.icarp.nl
Gebruikersavatar
Bas Bakker
Berichten: 1598
Lid geworden op: 08-04-2002 02:00
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

20-06-2007 21:58

Als ik dan slechts een kilotje voer bereik ik zelfs meer karpers dan met grotere hoeveelhden... ook weer raar.


Bereik je meer karpers en hoe weet je dat? Of vang je meer karpers?
Dat is een behoorlijk verschil.

Als ik ze bijvoorbeeld verspreid in groepjes van 5 à 10 boilies, krijg ik hordes brasems op mijn plek, als ik ze dan elk apart verspreid (per 1 dus), heb ik geen last meer van brasems.... raar maar weeral waar.


Theorie: Compact voeren zorgt voor een groter attractie op die plek en blijft langer hangen. Verspreid voeren is minder attractie en de brasem neemt de bal niet waar. (even een idee)


Tja, een hoop denkvoer. Je hebt zelf de oplossing al gevonden: minder en verspreid voeren.
Niet te moeilijk doen en gewoon lekker vissen! Volgende week is het weer anders.
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

20-06-2007 22:35

Joeri, als er al sprake mocht zijn van gelijk hebben dan heeft Bas met zijn laatste zin het meeste gelijk naar mijn mening...
Remco Oudhuyzen
Berichten: 2162
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Hengelo

20-06-2007 22:37

ik vis dit jaar ook met een hoog percentage aan hoge-attractors (15%).
ik vang veel tot zeer veel vis.(op dit moment gemiddeld 1 per uur) maar het gemiddelde gewicht ligt laag tot zeer laag. schat rond 11 pond.

maar aan de andere kant komt er ook af en toe een verrassing tussendoor.

Aas blijft moeilijk.

in mijn ogen moet je aas aanpassen aan je eigen wensen. wil je veel of groot vangen? in mijn geval wil ik veel vangen. de groten komen er wel vanzelf tussendoor. ik had ook voor een hele schrale bol kunnen gaan en hopen dat ik dat minder maar zwaarder vang.

ik probeer dit jaar eens de grenzen op te zoeken. ik zit nu heel hoog met attractoren. vang veel kleine vis en vaak brasem..

ik wil deze zomer het iets minder attractief maken. maar wel met dezelfde ingredienten. en kijken of ik een balans kan vinden om toch me visje te kunnen vangen en niet meer heel veel van die kleintjes.

leuke uitdaging dus..

Gr. Remko
Gebruikersavatar
joeri onkelinx
Berichten: 672
Lid geworden op: 28-12-2003 13:47
Locatie: België

21-06-2007 14:54

Ik word een beetje verkeerd begrepen... Ik zoek helemaal niet naar oplossingen, ik heb die al gevonden zoals je zelf zei.
Ik zeg gewoon mijn bevindingen en wou gewoon weten puur uit interesse en nieuwsgierigheid of dit fenomeen nog met sommige mensen heeft plaatsgevonden of misschien net het tegenovergestelde.

adios
Adios,
Joeri

Het mag vriezen, het mag dooien, maar Joeri zal niet plooien...
Plaats reactie