help!! ik wil zelf boilies maken


Plaats reactie
Danny Verhagen
Berichten: 22
Lid geworden op: 18-05-2007 11:18
Locatie: Nijnsel

05-06-2007 17:34

hoi allemaal,

ik wil mijn eigen boilies gaan draaien, maar kan iemand mij uitleggen in stap voor stap hoe ik een eigen (gehaktmolen) worstenmaker kan maken, electrisch natuurlijk. en moet de diameter van de worst even groot zijn als de diameter van de roltafel??

gr Danny Verhagen
Born to fish, fishing to die!!
robert de jong
Berichten: 1325
Lid geworden op: 06-12-2004 13:22

06-06-2007 10:31

Bal deeg op het aanrecht, en rollen met die handel, kom je er zeer waarschijnlijk zeer snel achter wat de diameter van de worst moet zijn, en gaat voor een kleine hoeveelheid (paar kg) snel genoeg.


p.s.
Hoi,

Ik wil mijn water gaan uitpeilen, maar kan iemand mij uitleggen in stap voor stap hoe ik een dieptemeter kan maken, digitaal, 1megapixel lcd scherm natuurlijk. en hoe zie je of er een plateau onder je zit??

8)
8)
Remco Oudhuyzen
Berichten: 2162
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Hengelo

06-06-2007 12:14

waarom wil iedereen die nog geen ervaring heeft met boilies maken gelijk deegmengers / electrische gehaktmolens / boiliewalsen etc...

wat is er mis voor een beginner met een handspuitje en een boilieplankje? je leert zo sneller met deeg omgaan en als je het onder de knie hebt kun je altijd spul vervangen door luchtdrukspuiten of gehaktmolens en boiliewalsen!

Gr. Remko
Danny Verhagen
Berichten: 22
Lid geworden op: 18-05-2007 11:18
Locatie: Nijnsel

06-06-2007 21:19

omdat je met die handspuiten je handen helemaal kapot knijpt en ik kan gewoon een gehaktmolen aankomen. moet alleen nog een motortje en worstenspuit voor voor op de gehaktmolen(als iem die heeft en verkoopt laat het mij dan weten aub).

gr Danny Verhagen
Born to fish, fishing to die!!
Gebruikersavatar
ferdy tibbe
Berichten: 418
Lid geworden op: 16-09-2003 02:00
Locatie: Achterhoek
Contacteer:

06-06-2007 22:54

Bij de Lidl hebben ze heel af en toe te koop, misschien telefonisch is proberen.
Waren toen nog geen tientje, even een spuitmondje halen en een plaatje achter de ring met een gat erin waar je spuitmondje door steekt, en klaar ben je.

En die diameter hoeft niet persee het zelfde te zijn, gewoon even testen hoe het maar ongeveer gelijk. :wink:
En wil je ze echt snel maken, leg je plank vol worsten en druk hem in een keer door en klaar, aleen ze worden niet rond, dus voeren met een pijp is niet aan te raden. :wink:

Succes, Ferdy
Life is ours, we live it our way
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

06-06-2007 23:06

Euhh Ferdy,
Wanneer Danny zijn handen al kapot knijpt op een handspuit dan geef ik dat ding van de Lidl wel heeeeeeeeeeeel weinig kans.

Beter neemt hij de goede raad van Remco en Robert ter harte en leert hij eerst een goed verwerkbaar deeg te maken welke hij ook probleemloos met de handspuit kan verwerken.

Als ik zondag's een ritje ga maken dan span ik het paard toch ook niet achter de wagen..

Robert,
ik heb nog een digi dieptemeter liggen, wel ietsje lakschade..
Het paard ging er op staan tijdens het inspannen. :lol: :lol:
Groet'n Henk..

still growing Old.
Gebruikersavatar
ferdy tibbe
Berichten: 418
Lid geworden op: 16-09-2003 02:00
Locatie: Achterhoek
Contacteer:

07-06-2007 10:49

Henk, wedden dat Danny het tijdens het worsten maken langer volhoud met een gehaktmolen dan met een dure handspuit uit de winkel? :wink:
Life is ours, we live it our way
Danny Verhagen
Berichten: 22
Lid geworden op: 18-05-2007 11:18
Locatie: Nijnsel

07-06-2007 15:53

hoi allemaal,

bedankt voor de antwoorden, ik heb bij mijn oma een oude gehaktmolen gevonden maar er zit geen spuitmond bij, en weet iem welk motortje ik er het beste op kan zetten??
Born to fish, fishing to die!!
Tim Sanders
Berichten: 369
Lid geworden op: 21-03-2005 21:26
Locatie: Didam

07-06-2007 17:40

Gehakt molen, zonder motortje werkt ook.
Gaat overigens ook nog vrij snel, en kost veel minder kracht dan een handspuit. Gewoon een stuk stevig plastic pakken, passend maken en het op de plaats van het platje van de gehakt molen platsen. 2 of 4 gaten er in maken, met een iets kleinere diameter dan de boilieplank. Rollen maar 8)
Huub Zwanenberg
Berichten: 230
Lid geworden op: 20-04-2003 02:00
Locatie: Helmond

08-06-2007 18:40

neem pvc buisjes gewoon van lichtleiding.
je moet 2 sentimeter verschil houden. 20 milimeter.boilies.
18 buisjes. je kan het beste dik perplex
glas nemen.niet te dun anders springt het kapot.
maak het rond boor er gaten in naargelang je worsten,
wilt hebben.ik adviseer twee zeker als je met de hand draait.
je doet aan een kant van de pijpjes een kraagje maken.
je maakt van een schroeven draaier het handvat warm.drukt die in het uiteinde van het pijpje en je hebt een kraagje. sucses.
Plaats reactie