Halibut pellets


Plaats reactie
Gunther Verwinnen
Berichten: 24
Lid geworden op: 06-02-2006 15:33
Locatie: Sint-Joris-Weert (B)

31-05-2007 13:39

Beste forumleden,

Ben net terug van een weekje meervalvisvakantie in Spanje. We hebben hier enkele dagen gevist met grote (ik denk) Halibut pellets. Hoewel we op meerval visten konden de grote hoeveelheden karper die hier rondzwemmen ons aas niet met rust laten. Is eens wat anders: karper als bijvangst zien :lol: De pellets stinken ongelooflijk fel naar vis en de olie loopt er gewoon uit wat volgens mij een zeer goed spoor in het water geeft.

Nu lijkt het mij wel wat om dit aas hier thuis in te zetten op karper vooral dan voor de instantvisserij. Vermits ik gewoon ben om mijn boilies zelf te draaien, heb ik op de zoekfunctie al gevonden dat je zelf ook pellets kunt maken, gewoon een mix samenstellen zonder eieren maar met water en ipv te koken gewoon laten drogen.

Mijn vraag is echter of er iemand een idee heeft uit welke bestanddelen deze Halibut pellets zijn opgebouwd? Welk vismeel, welk percentage idem voor de olie en welke bindmiddelen ik het best zou gebruiken? De Halibut pellets blijven toch zeker een 5-tal uren intact.

MVG,
Gunther
Gunther Verwinnen
Berichten: 24
Lid geworden op: 06-02-2006 15:33
Locatie: Sint-Joris-Weert (B)

31-05-2007 15:00

Hallo John,

Ik weet ook waar ik ze kan vinden maar ben gewoon mijn aas zelf te maken. Scheelt hem namelijk toch wel wat in kostprijs.

Waar kan je de Halibut olie verkrijgen?

MVG,
Gunther
Gunther Verwinnen
Berichten: 24
Lid geworden op: 06-02-2006 15:33
Locatie: Sint-Joris-Weert (B)

31-05-2007 22:55

Hallo John,

Heb geen PB gekregen, blijkbaar iets mis gegaan
Gebruikersavatar
Barry Koster
Berichten: 154
Lid geworden op: 31-03-2006 14:43
Locatie: Muntendam

02-06-2007 12:13

hahaha karper als bij vangst dat wil ik ook ooit nog n keer :lol:
Waarom hip doen als je Groninger kan zijn??
Plaats reactie