particles


Plaats reactie

is 15 kilo particles te veel voor een weekend op een kanaal?

ja
12
32%
nee
25
68%
 
Totaal aantal stemmen: 37
daan weeber
Berichten: 70
Lid geworden op: 21-02-2006 19:12
Locatie: den haag

23-05-2007 09:34

Twente kanaal.

Even een concrete vraag? Gaarne concrete antwoorden.

Ik heb 15 kilo particles en ga daarmee een weekend vissen op het Twente kanaal, is dit teveel?

Alvast bedankt!!!
Laatst gewijzigd door daan weeber op 23-05-2007 15:01, 3 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
tino beunk
Berichten: 2626
Lid geworden op: 29-03-2005 18:42
Locatie: Duiven

23-05-2007 09:37

Je hoeft er niet alles in te gooien!? En welke particles heb je!?
~~Dreams can be true.~~
daan weeber
Berichten: 70
Lid geworden op: 21-02-2006 19:12
Locatie: den haag

23-05-2007 09:40

Ik heb de volgende particles tijgernoten, hennepzaat, mais, duivenvoer. Ik ben normaal geen voorstander van veel voeren, maar ga voor het eerst op een kanaal vissen en lees dat er vaak veel gevoerd wordt.
Gebruikersavatar
tino beunk
Berichten: 2626
Lid geworden op: 29-03-2005 18:42
Locatie: Duiven

23-05-2007 09:42

JA, ik doe het eigenlijk altijd een beetje op gevoel het voeren met particles. Het zullen er een stuk of 5-10 handen zijn. Ligt ook aan de omstandigheden natuurlijk. En als je veel vis erop krijgt, kan je altijd meer voeren...
~~Dreams can be true.~~
daan weeber
Berichten: 70
Lid geworden op: 21-02-2006 19:12
Locatie: den haag

23-05-2007 09:54

O.K. bedankt voor je informatie.
Gebruikersavatar
klaas Sipma
Berichten: 156
Lid geworden op: 25-12-2005 15:51

23-05-2007 16:04

als het een groot kanaal is en er zit ontzettend veel witvis en je vist er 3 volle dagen is het niet teveel als je een grote stek aanmaakt.
Zowiezo particle is een aas wat in combinatie met ander aas moet worden gevist dus 10 kilo particles en 3 kilo boilies en dit verdelen over 3 stekken, adn kan het wel, maar het is wel aan de iets teveel kant, zelf gebruik ik eigenlijk nooit zoveel aas.
Gebruikersavatar
Jeroen Hof op't
Berichten: 1346
Lid geworden op: 05-08-2004 10:28
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

23-05-2007 18:15

Dat is een hele vette NEE. Daar wel rekening moet gehouden worden of het allemaal tot zijn recht komt.

Ik zelf bevoer 3x per week een spot met 10 kilo tijgers en vijf kilo hennep, even kort gerekend 45 kilo per week als de vis los is. Maar ik weet dan ook dat alles opgegeten wordt. Ik refereer naar mijn eigen situatie en water.

Het gevaar sluipt hem denk ik in de onwetendheid van sommige vissers. Sommige lui voeren op een klein watertje talloze kilo, ze noemen het dumpen, maar als je ze dan aanspreekt dat dit helemaal op zo'n type water niet goed is ben je de gebeten hond. Gewoon omdat ze dit weer ergens gelezen hebben....Daar wordt je toch echt droevig van, het zijn net kuddedieren.

Toevallig ben ik onderweg met een artikel voor de karper waarin ik dergelijke voerbeurten onder de loep neem, kan er verder nog niets over vertellen. Ik wil het eind oktober laten uitkomen, dus dat is nog erg ver!

Back ontopic...

Het Twente kanaal kan wel wat hebben hoor, er zwemmen grote hoeveelheden witvis dus dat gaat echt wel op. Ook de scheepvaart zal het verspreiden. Je kunt je afvragen of het wel de ideale manier is om de karper te bereiken, wellicht dat een boilie de karper sneller op de plek weet te brengen. Ik zou i.v.m. de bijvangsten niet voor een partikel gaan (wellicht m.u.v. tijgers), maar eerder voor de zoals ik eerder noemde boilie.

Ik hoop dat je wat vangt, meestal op dit soort wateren komt een gerichte aanpak om de hoek kijken.

Succes :wink:
BORN TO FISH, FORCED TO WORK

Afbeelding
daan weeber
Berichten: 70
Lid geworden op: 21-02-2006 19:12
Locatie: den haag

23-05-2007 19:12

hey bedankt voor je antwoord daar heb ik wat aan

groetjes daan :D
Gebruikersavatar
Luc Maessen
Berichten: 264
Lid geworden op: 12-07-2006 11:02
Locatie: Nieuwegein

23-05-2007 21:56

klaas Sipma schreef:als het een groot kanaal is en er zit ontzettend veel witvis en je vist er 3 volle dagen is het niet teveel als je een grote stek aanmaakt.
Zowiezo particle is een aas wat in combinatie met ander aas moet worden gevist dus 10 kilo particles en 3 kilo boilies en dit verdelen over 3 stekken, adn kan het wel, maar het is wel aan de iets teveel kant, zelf gebruik ik eigenlijk nooit zoveel aas.


Waar baseer jij op dat het in combinatie met boilies gevist moet worden :s

Ik weet niet maar tijdje geleden was er een topic boilis vs mais, ging over ditzelfde voeren.

Als je dit ff doorleest zie je dat de karper als hij kan kiezen dus boilies en particles eerst die particles opeet en dan pas aan de boilies begint, snap dus totaal niet waarom jij zegt dat het in combinatie met boilies gevist moet worden.
janwillem hilverts

24-05-2007 08:46

Luc,

ik ben het gedeeltelijk met je eens, maar toch heeft Klaas ook een punt.
Tuurlijk hoef je op een particle bed niet perse met een boillie te vissen. Dit is voor iedere visser anders.

Het nadeel als je veel met particles voert dat je allerlei vis op je stek aantrekt. Ik neem aan dat de meeste vissers niet alleen veel, maar ook de wat grotere willen vangen.

Mijn ervaring op een particle bed is toch wel dat je met een boillie de wat grotere vis er sneller tussenuit vangt dan op een particle! Dit omdat het wat rustiger overkomt. Tuurlijk pak je op een maiskorrel, tijgernoot enz ook wel eens die grote ertussen, maar naar mijn ervaring pak je die wat sneller op een boillie..

Dusja, jullie beiden hebben een punt van waarheid, maar geen ongelijkheid :lol:
Gebruikersavatar
Luc Maessen
Berichten: 264
Lid geworden op: 12-07-2006 11:02
Locatie: Nieuwegein

24-05-2007 12:21

ja maar ik weet niet of je die topic hebt gelezen. Jij geeft zelf aan dat je de grotere eruit pakt dit kom dan namelijk doordat alle partikels al weg zijn gevreten, er meer rust op de stek is en dan de grote vissen de restjes boilie komen opeten, omdat het dan geen grote vreetorgie meer is.

Je kan dus ook gewoon alleen met boilies voeren. Tuurlijk trek je miss wel de aandacht van de grotere door de vele vissen die op de particles afkomen
janwillem hilverts

24-05-2007 13:11

Het topic zegt me wel wat Luc, echter niet meer naar gekeken..

Ik kan je wel zeggen, niet altijd, eigenlijk bijna nooit, zijn de particles weggegeten door het kleine spul (IK voer soms nog wel eens aardig veel van de particles vanwege de vele witvis) Ik heb er genoeg vis tussen gehad die, na een paar uur in de bewaarzak gelegen te hebben, gewoon stukjes particles uitscheet. Dat wil zeggen dat lang niet altijd alle particles wegzijn als de grote vis aanwezig is.

Voorbeeld.... Althans, voor mij werkelijkheid..

Ik ben de hele week aan het voeren (veluwe randmeren) 3 kilo particles per dag met twee kilo boillies erop... Week erop wordt het verdubbeld voor de sessie... De eerste vis die ik ving, tevens de grootste van de sessie, was op een boillie.. Na die vis ving ik alleen maar wat kleiner spul, grotendeels op de particles dat ik die ving... Die grote vis scheet echt behoorlijk wat particlemix uit.. denk aan de velletjes (van mais) enz.. Allemaal restantjes, dat wil zeggen dat dus bij lange na niet alle particles op waren.. Of denk jij nu v an wel?
Plaats reactie