(voor)voeren


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mark Uitenhoven
Berichten: 359
Lid geworden op: 29-10-2006 14:26
Locatie: Helmond

21-05-2007 14:26

Hallo,

Ik wil me gaan verdiepen op een kanaal van ongeveer 10 meter breed, waar geen scheepvaart meer doorheen komt.
Het gaat om een ''hoek''
Sluis(die dicht is), dan waterplanten ongeveer 20 meter (lelies, zuurstofplanten etc etc), en dan 20/30/40 meter ''open water'' en dan begint er een rietkraagje, dat ongeveer 1 meter in het water staat...
Ik wil mijn lijnen in het ''open water'' leggen...

Er is witvis (ik denk veel, want ik heb er in 1.5 uurtjes tijd 3 snoeken gevangen, en 2 grote verspeeld) misschien dat er rekening mee gehouden moet worden?

Karper zit er wel, heb er 2x gezeten en 2x een 20+ gevangen (al hoewel het daar wel is bij gebleven)

een stuk verder (ongeveer 300 meter) zagen we 3/4 dikke karpers zwemmen!


dus mijn vraag is;

Hoe krijg ik meer karper op de stek?

En weet iemand hoe je goed kunt voorvoeren?

Met particels, pellets of gewoon bollen, of een samenstelling van?

Ik vis met proline bollen, fish en strawberry

Alvast bedankt,

Met vriendelijke groet,
Mark
Gebruikersavatar
Jeroen Hof op't
Berichten: 1346
Lid geworden op: 05-08-2004 10:28
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

21-05-2007 15:33

Beste Mark,

Legio mogelijkheden om aan je vis te komen, legio aas dat je kunt gebruiken, maar je moet het wel even doen. Zekerheid heb je nooit, maar om je toch een goede kans te doen geven, hier even een opzetje.

Vrijdag vrije dag (visdag, kan natuurlijk ook een ander dag zijn)

DI/WO/DO voeren. Wanneer je de vissen op boilies hebt gevangen zou ik hier gewoonweg mee doorgaan, je kunt voor de visualiteit wat mais toevoegen al vraag ik me af of je daar de brasems niet teveel mee verwend. Elke avond even 1,5 tot 2 kilo balletjes goed verspreiden, laat ze maar even lekker zoeken en gewend raken, vrijdag knallen (op de visdag zelf beginnen met geconcentreerd bijvoeren).
BORN TO FISH, FORCED TO WORK

Afbeelding
Gebruikersavatar
alexander huhuh
Berichten: 109
Lid geworden op: 13-07-2006 21:16
Locatie: Eindhovuh!!

21-05-2007 20:27

Ik zou ook altijd voeren en/of voorvoeren met een particle.(mais duivenvoer etc)
Voor de prijs hoef je het niet te laten en ik redeneer altijd dat als er witvis aast de karper ook altijd komt kijken wat daar te schranzen valt.
Het is wat werk maar dan krijg je ook wat :wink:
Niet vergeten he.......Kampioenen Kampi Kampioenen!
Kampioenen Kampi Kampioenen!
4X op rij!!
Gebruikersavatar
Rinus Schuurman
Berichten: 695
Lid geworden op: 26-08-2006 14:50
Locatie: Lelijkstad
Contacteer:

21-05-2007 20:48

Ik denk dat je daar de partikel wel voor achterwege kan laten, die brasem wil je dus juist niet op je stek hebben en de karper kan ook zonder de brasem wel je stek vinden ;)
Het is echt niet zo dat de karper afhankelijk is van de brasem om z'n voer te vinden.
Van al degenen die niets te zeggen hebben zijn de meest aangenamen zij die zwijgen.

http://www.icarp.nl
Gebruikersavatar
Mark Uitenhoven
Berichten: 359
Lid geworden op: 29-10-2006 14:26
Locatie: Helmond

22-05-2007 12:12

Jeroen Hof op't schreef:Beste Mark,

Legio mogelijkheden om aan je vis te komen, legio aas dat je kunt gebruiken, maar je moet het wel even doen. Zekerheid heb je nooit, maar om je toch een goede kans te doen geven, hier even een opzetje.

Vrijdag vrije dag (visdag, kan natuurlijk ook een ander dag zijn)

DI/WO/DO voeren. Wanneer je de vissen op boilies hebt gevangen zou ik hier gewoonweg mee doorgaan, je kunt voor de visualiteit wat mais toevoegen al vraag ik me af of je daar de brasems niet teveel mee verwend. Elke avond even 1,5 tot 2 kilo balletjes goed verspreiden, laat ze maar even lekker zoeken en gewend raken, vrijdag knallen (op de visdag zelf beginnen met geconcentreerd bijvoeren).


Dus als ik het goed begrijp versprijd ik tussen de sluis en het riet, over het hele water boilies?

en DI 1.5 tot 2 KG voeren, WO 1.5 tot 2 KG voeren en DO 1.5 tot 2 KG voeren, en dan vrijdag niets, en zaterdag morgen als je gaat vissen alleen op je stek voeren (met een straal van 2 meter om ''JOU'' boilie?)

Is dat niet een beetje veel 1.5 tot 2 KG per dag?

ik bedoel je zegt laat de vis maar lekker eventjes zoeken, maar dan ligt heel het water vol met bollen, 3 dagen lang!!!
blijft er dan niet te veel liggen wat niet opgegeten wordt?
Ik weet niet hoeveel boilies 1 karper per dag gemiddeld eet?

En wordt dat niet een beetje een dure grap?

Met vriendelijke groet,
Mark
Gebruikersavatar
Rinus Schuurman
Berichten: 695
Lid geworden op: 26-08-2006 14:50
Locatie: Lelijkstad
Contacteer:

22-05-2007 12:25

Heb jij het idee dan dat er maar 1 karper op dat water zit?
Daarbij is het ook nog eens zo dat niet alleen karper je boilies eet!
1,5 kg. - 2 kg. is absoluut niet (te) veel.
Een dure grap zou het kunnen zijn als je dure boilies gebruikt, maar die kosten zijn natuurlijk te drukken door zelf je boilies te fabriceren!
Van al degenen die niets te zeggen hebben zijn de meest aangenamen zij die zwijgen.

http://www.icarp.nl
Gebruikersavatar
Mark Uitenhoven
Berichten: 359
Lid geworden op: 29-10-2006 14:26
Locatie: Helmond

22-05-2007 13:08

haha, nee dat idee heb ik niet!

Ik gebruik Proline Fish Strawberry bollen! en die kosten €15,- het zakje...
en ik geloof dat er 2/3 kilo inzit...

Wat kost het gemiddeld om bij iemand boilies te kopen?

maar moet ik dan tussen de sluis en het riet, bollen gooien?
Gebruikersavatar
Mark Uitenhoven
Berichten: 359
Lid geworden op: 29-10-2006 14:26
Locatie: Helmond

22-05-2007 18:05

Ik heb net boilies gekocht €13.50 voor 5 kilo (strawberry van het merk Cipro)
Kost normaal €9,- per kilo, maar een andere viswinkel had ze besteld, maar kon ze niet betalen, en heeft mijn viswinkel ze overgekocht!
heb meteen 3 zakken gekocht, om te voeren, en een zak Proline (fish strawberry) voor aan de rig te doen
paul akkermans
Berichten: 22
Lid geworden op: 06-05-2007 19:35
Locatie: schaijk

23-05-2007 15:42

hey ik had ook nog even een vraagje over voorvoeren....

lijkt het jullie wat om met aardappelbolletjes/brokjes voor te voeren, in combinatie met hennep en tijgernoten? We gaan met zn tweeen vissen op een zeer dressuurgevoelig water, waar we met boilies de laaste keren weinig tot niks vingen. Ik wil dan eigenlijk met en of twee hengels met aardappel vissen (gekookt met knoflook en ui... :lol: ) en de andere hengels met tijgernoot in combinatie met hennep eventueel...

lijkt jullie dit wat?

bedankt vast!
ciao
Het is gewoon verslavend!!!
K. van den Herik

23-05-2007 16:17

Beste Paul,


Soms he zo heel soms zit er gewoon weinig vis.

In een redelijk normale situatie zal er een 50 kilogram karper per ha rondzwemmen.

10 ha is 500 kilo zijn ongeveer 30 vissen of 15? of 100?

Hoe meer vis hoe groter de kans dat je wat vangt.

Soms zwemt er wel 500 kilo karper per ha. De kans dat je wat vangt neemt misschien wel met een factor 25 toe.


Bijvoorbeeld De Linge: HVR leerde dat een tijd van 18 uur per aanbeet normaal was. Sommige stekken duikdelijk mindere, andere veel meer uren.

Kaprervissen is nog steeds geen voorntjes tikken, gelukkig niet.

Suc6
MVG

Klaas
paul akkermans
Berichten: 22
Lid geworden op: 06-05-2007 19:35
Locatie: schaijk

23-05-2007 16:23

ja dat begrijp ik allemaal, maar het is een water waar veel word gevangen, en waar een groot karpere (en andere vis) bestand op zit! maar de vangsten en aanbeten met boilies werden steeds minder :( dus vandaar wilde ik wat dressuur doorbrekends proberen :D :wink:

maar lijkt het je opzich wel wat, datgene wat ik wilde proberen?

bvd!

ciao
Het is gewoon verslavend!!!
Gebruikersavatar
Bas Bakker
Berichten: 1598
Lid geworden op: 08-04-2002 02:00
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

23-05-2007 16:25

paul akkermans schreef:maar lijkt het je opzich wel wat, datgene wat ik wilde proberen?


Je komt er alleen achter door het te doen!
Plaats reactie