Frankrijk ( Voer en hoeveel voor een week ! )


K. van den Herik

12-05-2007 09:13

Henk,

Online te bestellen zeker? Die fluo dingen bedoel ik?
:lol:

MVG

Klaas
Gebruikersavatar
Raymond Mulder
Berichten: 447
Lid geworden op: 03-06-2006 07:42
Locatie: Zuid Holland

12-05-2007 09:23

Een baal van 25 kilo tijgers meenemen! :lol:
Peter Nys
Berichten: 541
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Belgie (Tongeren)
Contacteer:

12-05-2007 17:55

Alles valt en staat bij het type water en hoeveel vis er zwemt... Als je er veel beten kan verwachten heb je wel wat boilies nodig, je kan natuurlijk altijd ook een hoop tijgers meenemen, indien nodig kun je die altijd terplaatste koken. Als je niet weet wat je mag verwachten doe je er goed aan om voldoende boilies mee te nemen, stel je voor je zit in de vis, dan zou het ergste wat je kan overkomen het zonder boilies vallen zijn... Ik ga eind deze maand voor 5 nachten naar france en ik neem zo'n 50 - 55 kg boilies mee... Als je ze een beetje goed laat luchtdrogen dan kan je ze in eigen land ook nog gebruiken...


Mvg

Peter
Gebruikersavatar
mark van der ham
Berichten: 66
Lid geworden op: 30-12-2005 15:38
Locatie: almere
Contacteer:

12-05-2007 22:22

ik ga vrijdag voor 7 dagen naar frankrijk op een middel groot water. Samen met me maat,
Wij nemen mee pp :

100 kg boilies
75 kg pellets
50 kg hennep
en 25 kg tijgernoten.

We gaan verschillende stekken aanvoeren dagelijks en op meerdere stekken per dag vissen.

en ons motto is , Wat in frankrijk niet op komt , komt in nederland wel op.

liever teveel als te weinig

gegroet mark
je vis hoeft niet altijd groot tezijn als je er zelf maar plezier in hebt!!!

projectspiegls melden kleine moeite groot plezier
http://www.icarp.nl
Gebruikersavatar
menno laarmans
Berichten: 2070
Lid geworden op: 20-09-2004 10:34
Locatie: lapzwansland

13-05-2007 00:04

Wij nemen alleen nog maar 150 kg fluo"s mee.


De rest mag thuis blijven.

Kwestie van gewenning .


Gr
kevin diederen
Berichten: 3862
Lid geworden op: 28-09-2003 02:00
Locatie: Zuid Nederland

13-05-2007 00:19

Heb je hem weer....

Tjongejongejonge...
Met vriendelijke groet,

Kevin Diederen
Gebruikersavatar
Mourad Aviara
Berichten: 3299
Lid geworden op: 01-03-2005 22:28
Locatie: Noord Holland

13-05-2007 09:52

Op zo'n water (mits het een goed bestand aan karper heeft) ga ik uit van ongeveer 1 kilo per hengel per persoon. Bij 4 hengels is dat dus 4 kilo per dag, dus 28 kilo per week per persoon. Keer 3 is dus ongeveer 84 kilo. Het lijkt veel, maar geloof me, dit valt mee. Het is gewoon 1 kilo per hengel per 24 uur. Je kan beter teveel bij je hebben dan te weinig, want als het eenmaal gaat lopen en je hebt te weinig bij je, is je hele reis ook verpest.

Wat Jacco zegt geef ik hem dus 100% gelijk in. Maar ik zelf zou niet 84 kilo boilies nemen, zou ongeveer het ongeveer verdelen in 50 kilo boilies, 20 kilo hennep en 14 kilo tijgernoten (of iets dergelijks).
Toine van de Meulenhof
Berichten: 376
Lid geworden op: 06-05-2003 02:00
Locatie: Melick
Contacteer:

14-05-2007 11:31

ik lees hier berichten over 100 kg voer, 75 kg voer, en dat voor een water van 11 ha.

Waarom moet er altijd VEEL gevoerd worden ipv met beleid en GOED?

Zoals ik in mijn artikel schrijf onder de topic Vissen in Frankrijk, neem ik 20 kg boillies mee, en danook nog 2 smaken dus 10 kg van ieder.

Ik vis op meren van 1000+ ha, en heb meer dan genoeg aan 10 kg voor een week!!
En ook ik vang de grote vissen, subtieler voeren doet vaak meer dan gewoonweg maar 2 tot 3 kg per hengel beginnen te voeren.
Ik vraag me af wie er ooit met die onzin is begonnen van dat dumpen.

Ga er van uit dat 90% de gedachten heet: Frankrijk -> voeren, VEEL voeren, waarom dan niet een keer het tegenover gestelde doen.
Ik voer op 4 hengels max. 4 kilo, en dat zijn boillies, tijgers en hennep doorelkaar, waarbij er veel hennep wordt gevoerd.
Krijg ik geen runs, voer ik maar een handje bij, om er zeker van te zijn dat er wat ligt, en dat het niet is weggevreten door bv meervalletjes of witvis.

Komen de runs, dan begin ik langzaam bij te voeren, maar ook dit is maar minimaal, je wil de vis op de stek houden, maar ook voedselnijd creeëren.

En ineens kom je in totaal toe met 50 kilo, boillies, tijgers en hennep gemend dus.

een overwegen waard?

ps. Bovenstaande zijn persoonlijke ervaringen en ervaringen van collega vissers.
Gebruikersavatar
jacco noordermeer
Berichten: 1889
Lid geworden op: 02-02-2007 18:08
Locatie: gorinchem
Contacteer:

14-05-2007 16:41

toine
lees het nog eens door!

eerst 20kg
dan 10kg
op het laatst 50kg!

en dan zeuren dat ik 75kg adviseer voor 3 man? :-?
Jan Peter Teerling

14-05-2007 20:53

Het is een water(tje) van 11 hectare je hoeft op zo'n plas de vis niet vast te houden op je stek met voer,dat lukt meestal toch niet omdat ze vaak op meerdere plekken op de plas (kunnen) vreten.(zowel natuurlijk als 'gedumpt voer')

De truc is om als ze langskomen (trekroutes) ze aan het azen te zetten (trigger) niet vol te proppen met voer en je kansen te minimaliseren.

Vaak gaat dat beter met een 'karpersoep' (verkruimelde boilie's,hennep,sweetcorn,minipallets,mini tijgers etc.) dan met een bed/streep van boilie's.
Toine van de Meulenhof
Berichten: 376
Lid geworden op: 06-05-2003 02:00
Locatie: Melick
Contacteer:

14-05-2007 21:15

die 50 kilo is voor 1 week, met 2 man op 1200 Ha !!!!!!!!
is dus wel even iets anders dan 75 kilo op 11 ha
Jan Peter Teerling

14-05-2007 21:17

Dat scheelt maar 25kg en 1189 hectare Tione... :lol:
Lexus Cuyten
Berichten: 3083
Lid geworden op: 03-04-2003 02:00
Locatie: Barendrecht - Carnisselande

14-05-2007 22:16

Ik vind dat zo'n onzin over 1 kg boilies per hengel oer dag. Waar is dat dan op gebaseerd? Vaar je 1 keer per dag je hengel uit en gooi je er 1 kg boilies omheen om vervolgens 1 run te krijgen? Hoeveel voer je dan ECHT per "hengel inworp" of als je een lijntje wegbrengt? 500 gram zodat je hem nog een keer kan inleggen? Moet je er tog gemiddeld 6 vangen per dag..

Je moet tog een plek opbouwen en daar heb je dan tog een idee bij? Bijvoorbeeld ik voer de eerste 2 dagen hoeveelheid A en vervolgens kijk ik op een andere stek dezelfde periode wat het doet met dezelfde hoeveelheid om vervolgens een beslissing te nemen waar de week uit te vissen. Daar stem je tog op af? Tog niet per hengel per dag.. :roll:

Kga maffen
Als je er maar vertrouwen in hebt.
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

14-05-2007 22:40

Mannen,

Er is toch geen peil op te trekken? Als het echt loopt dan is degene die de karper op zijn stek weet te krijgen en vast te houden de onbetwiste winnaar. Met 1 kg boilies per hengel ben je op zo een moment snel door je aas heen. Loopt het niet, dan is 1 kg al te veel.

Zorg vooral dat je genoeg van iets mee hebt dat de karper aan de gang kan houden. Zoek dat niet in boilies, maar in particles, pellets of grondvoer ter ondersteuning van boilies.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Marcel de Cock
Berichten: 102
Lid geworden op: 06-04-2007 21:46

15-05-2007 21:28

Dave Pein schreef:lol 75 kilo x € 4,= , dan moet ik eerst een bank beroven.... en dan 3 personen € 900,= omg....


ik werk in een viswinkel en dan krijg ik 75kg voor 285euro je moet er tog wat voor over hebben wil je nou een grote vangen of niet?
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

16-05-2007 09:44

Een grote vang je ook met 15 kilo in 1 week.
Soms volstaat 4 1/2 kilo ook al.
Groet'n Henk..

still growing Old.
janwillem hilverts

16-05-2007 12:50

Waarom niet eerst rustig beginnen zoals je op je thuis water ook doet.. Een 500 gram gemengd (boillies particles) totdat je je eerste vis binnen hebt, of run. Dan kan je altijd kijken hoe en wat.. Stel dat ze er niet volop liggen, waarom dan niet op 500 gram houden en misschien later pas verhogen?

Dit heeft bij mij het meeste resultaat gegeven. Terwijl er op de andere hengel letterlijk gestort werd
Gebruikersavatar
Chris Noorlander
Berichten: 502
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Hendrik Ido Ambacht
Contacteer:

16-05-2007 19:17

Hallo,
Wat een rekensommetjes allemaal, zeg... Terwijl niemand van ons hier nu echt kan zeggen hoeveel ie mee moet nemen. Dat x kilo per dag per hengel verhaal slaat nergens op als je niet weet hoe Dave gaat vissen, wat voor water het is, hoeveel witvis erin zit en vooral hoeveel karper er zit. Bovendien is eea ook nog eens sterk afhankelijk van het weer. (30 graden, minder boilies, meer kattebrokken). Dave zelf zal het beste weten wat en hoeveel hij mee moet nemen, als er in ieder geval wat speurwerk vooraf is gedaan.

Je zal je dus eerst moeten afvragen op welke manier je daar wil gaan vissen. Ik heb eens op een water in Frankrijk gevist waar ik steeds voor drie nachten 1 kilo pinda's meenam, en voor mijn gevoel heb ik daar niet meer uit kunnen halen. En er zaten nog joekels bij ook! Met die voorkennis over je water kun je enigzins gaan bepalen hoe je daar gaat vissen. En als het op die manier niet lukt heb je pech, dan ben je in ieder geval voor de volgende trip naar datzelfde water 200% wijzer geworden. Wil je vooraf gaan voeren en deze stekken om de dag/nacht gaan afvissen? Dan heb je behoorlijk wat voer nodig, liefst van verschillende typen. Ga je het proberen op 1 stek? Zo ja, op welke manier? (langzaam opbouwen, of in één keer 8 kilo erop, twee dagen wachten en met singles vissen, ik noem zomaar iets wat in me opkomt), dan kun je voor jezelf een rekensommetje maken, met in je achterhoofd alle belangrijke gegevens die meespelen en die eerder door mij en anderen al genoemd zijn. Ga je -wat ik de laatste tijd erg graag doe- instant en localiserend vissen? Een klein emmertje boilies, wat particles, een witbrood en een doos wurmen zou dan voldoende moeten zijn.

Ik lees hier uit de berichten ook een beetje dat je meer voer nodig hebt wanneer het water groter word. Waar is dat op gebaseerd? Is het niet zo dat je voerhoeveelheid afgestemd is op het aantal te verwachten karpers op de stek en de totale bezetting en dat de grootte van het water hier van minder belang is? Tenzij je een superknikker hebt waarmee je alle karpers van het hele water op je stek kan trekken natuurlijk maar die bestaan helaas nog niet. Een voorbeeldje: Stuwstuk 1 van de Seine is ongeveer 4 kilometer en zit bomvol karper. Stuwstuk 2 is ongeveer 20 kilometer en verhoudingsgewijs zit hier minder karper, in totaal meer natuurlijk...maar je blijft afhankelijk van het deel wat bij jou in de area zwemt. Op stuwstuk 1 geldt: Hoe meer je stort, hoe meer runs je krijgt. Op het veel grotere stuwstuk is 4 kilo echt wel genoeg. Met meer kilo's trek je NIET meer karper van verder gelegen plekken!

m.v.g. Chris
Laatst gewijzigd door Chris Noorlander op 16-05-2007 21:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Een gewaarschuwd schizofreen telt voor vier.
K. van den Herik

16-05-2007 20:27

Chris,

Prima samengevat het is en het blijft en het zal nooit een exacte wetenschap worden.

Hoewel in een excelletje kan je wel een berekeningetje maken :lol:
Vervelende is dat ik nog geen 3 weken geleden niet anders kon, dan matig voeren gvd wat had ik graag mijn bak pellets en nog een kilootje of 20 bollen bij gehad. Had ik dan meer gevangen? Weet ik veel, maar ik had wel iets anders kunnen proberen.

In elk geval neem ik de volgende lange trip zeker een emmer of wat houdbare bollen mee.


MVG

klaas
Lexus Cuyten
Berichten: 3083
Lid geworden op: 03-04-2003 02:00
Locatie: Barendrecht - Carnisselande

16-05-2007 22:16

Die staat bij ons ook aan boord ;)
Als je er maar vertrouwen in hebt.
Bart Raven
Berichten: 14
Lid geworden op: 16-05-2007 16:35
Locatie: Hilversum

21-05-2007 16:08

Dat vele voeren lijkt mij allemaal onzin, het gaat natuurlijk in eerste instantie om de periode waarin je gaat vissen:
- voorjaar/najaar - meer voer
- zomer - minder voer
tenminste dat zijn mijn gedachtes. Verder heeft het met het water te maken en hoeveel vis er in dat water zwemt:
- klein water, weinig vis - langzaam voerstek opbouwen
- klein water, veel vis - wat meer voeren
- groot water, veel vis - kilo per hengel en kijken wat er gebeurd
- groot water, weinig vis - langzaam voerstek opbouwen

Dus weinig vis, rustig voeren, veel vis wat meer voeren. Maar met "wat meer voeren" bedoel ik dus niet kilo's en kilo's aan voer. Ik ben afgelopen zomer in frankrijk geweest, mooi groot water met veeeel vis, maar hoog zomer en 36 graden, in een week ving ik maar 4 vissen en had genoeg aan 10 kilo boilies, meer vis vangen zat er gewoon niet in vanwege het weer(mijn vismaat voerde wat meer en had ook maar 4 vissen)(overigens lag het gemiddelde gewicht van alle vissen boven de 20 pond).
Dus als je het mij vraagt zijn grote hoeveelheden voer (meer dan 20 kilo voor 1 week) helemaal niet nodig. wel zou ik verschillende aassoorten meenemen.
MVG,
BART RAVEN
Persoonlijk record: 39 pond, 1 meter 2
Gebruikersavatar
Ruud Visser
Berichten: 2987
Lid geworden op: 16-11-2003 01:00
Locatie: Mokum
Contacteer:

18-06-2007 00:11

K. van den Herik schreef:Beste Dave,

Je neemt een week vrij. Je rijdt 1000 km. Je schaft je extra materiaal aan.

Wat verwacht je van zo'n week?

Stel nu eens dat je mzzl hebt en je met je bek in de vis valt en je hebt geen aas, wat dan?

MVG

Klaas



Dan belt hij Jacco en zegt; "HEY ouwe. Stuur nog ff wat van die bende op..."
Gebruikersavatar
Ruud Visser
Berichten: 2987
Lid geworden op: 16-11-2003 01:00
Locatie: Mokum
Contacteer:

18-06-2007 00:14

Bart Raven schreef:Dus als je het mij vraagt zijn grote hoeveelheden voer (meer dan 20 kilo voor 1 week) helemaal niet nodig.
MVG,
BART RAVEN



:roll:
Jan Peter Teerling

18-06-2007 00:16

Te weinig runs daar,of zijn je boilie's op? :wink: