Frankrijk


Plaats reactie
janwillem hilverts

27-02-2007 21:13

22 maart is het dan zover. Dan rijden mijn maat en ik richting Frankrijk (Voor mij de eerste keer) om daar een weekje te vissen.

Het enige waar we over zitten te dubben is............

Een tweede boillie. Maar wat.. Crap, HP/HNV of HNV. Gelijk aan de ander, of totaal anders.

Onze vraag.. Wat zouden jullie doen? Als je weet dat het gehele water overal ongeveer 1 tot 2 meter diep is, een kleine modderlaag bevat en verder vrij weinig te bieden heeft?

Neem je een tweede boillie? Zoja waarom en wat (Zie hierboven)
Hennep, wel goed voor deze tijd van het jaar? En hoeveel?
Particles (Met of zonder een beetje hennep) Hoeveel en waarom
Pellets, hoeveel en waarom?

Zelf zit ik te denken aan nog een extra boillie, deze toch een beetje afwijkend van de ander (Die bevat 25% eiwit) maar hoe, naar beneden, crap of juist HNV? Deze gaat namelijk single hook

Naast deze extra boillie een kilo particles per dag, verspreid over de dag gevoerd ism een kilo boillies. De particles juist om extra vis en het liefst zoveel mogelijk vis op de stek te krijgen. Het is toch een relatief ondiep water, dus de vis is redelijk snel actief vergeleken met diepere wateren. Als het weer natuurlijk ook een beetje meezit van te voren. De particles zullen waarschijnlijk uit zeer veel klein spul bestaan. Denk aan zaadjes en dus ook hennep erdoor.

Wat is jullie ervaring en wie wil het delen of zijn mening geven?

Met afwachtende groet

JW en RD
Gebruikersavatar
roderik franken
Berichten: 333
Lid geworden op: 20-06-2006 19:49
Locatie: zuid nederland

28-02-2007 06:29

Misschien dat een simpele birdfood boilie met een lekkere zoete flavour (tutti-frutti of zo..) wel zou kunnen werken.

Maar als je echt single hook gaat vissen, zou ik toch een potje met fluo pop-ups meenemen als ik jou was. Vorig jaar was ik rond dezelfde tijd als jij naar frankrijk geweest en de vis was nergens in geinteresseerd. Na drie dagen niks gevangen te hebben deed ik er een 14 mm pineapple pop-upje aan en vaarde hem naar een plek waar ik karper had zien springen. En zowaar een tijdje later kreeg ik ineens een run van een karper. Dit bleef ik herhalen en zo wist ik mijn karpers nog te vangen, terwijl iedereen zat te blanken. Het water had precies dezelfde kenmerken als het water waar jij wil gaan vissen.
satesaus? sambal bij?
if you feed them, they will come....
in het verleden behaalde resultaten zijn geen garantie voor de toekomst
Gebruikersavatar
tino beunk
Berichten: 2626
Lid geworden op: 29-03-2005 18:42
Locatie: Duiven

28-02-2007 09:59

Als je 2 verschillende soorten boilies wilt meenemen, zou ik ervoor kiezen eentje zoet te maken en de andere meer visachtig. Neem ook altijd maar wat fluropopups mee.

Trouwens hennep in dit jaargetij kan zeer goed, als je maar niet teveel voert. Ik zou daar een kilootje of 15-20 meenemen. Voor de rest zou ik gewoon veel boilies meenemen, waar je in NEderland ook nog altijd mee kan vissen als je wat over houd.
~~Dreams can be true.~~
janwillem hilverts

01-03-2007 17:42

Tino, waarom zou je met een boillie niet in nederland kunnen vissen? Ik ga niet een speciale boillie voor alleen frankrijk maken. Als je er nog nooit geweest bent, hoe kan je dan een boillie speciaal daarvoor gaan maken :-? Lijkt mij toch wel dat je een bekende, vertrouwde boillie meeneemt, wat nu dus ook gebeurd.

Hennep niet teveel zeg je.. Wat vind jij niet veel per dag dan? Als ik die 20 kilo mee zou nemen die jij beschrijft komt dat neer op ongeveer 2 kilo per dag, plus nog je boillies een kilo.. Beetje erg veel voor deze tijd van het jaar he?

Roderick, hoe heet dat water waar je gezeten hebt, als ik mag vragen?


Pop ups zullen er zoweizo wel een paar meegaan, zitten meestal wel standaard in de tas. Iemand anders nog meningen, ideeen of ervaringen?
Gebruikersavatar
roderik franken
Berichten: 333
Lid geworden op: 20-06-2006 19:49
Locatie: zuid nederland

01-03-2007 19:42

Hee janwillem, de naam van het water waar ik gevist heb is Brocard. (is wel een betaalwater) Maar ik ga daar toch altijd met veel plezier vissen.

Wat ik ook wel eens doe om karpers te verleiden in het voorjaar is wat maispellets in een bakje doen en een beetje water en daarna nog een sterk ruikend zoet dipje of flavourtje toevoegen. Hetgene goed doorschudden en even laten staan. Je krijgt dan een beetje een papje met half op geloste maispellets die zeer lekker smaken en ruiken. Dit vervolgens rond je haakaas droppen. Trekt snel vis aan door het geurspoor en is goed zichtbaar tegen een donkere modderbodem. Het enige nadeel is dat brasems er ook wel pap van lusten!

En wat ik ook zeker niet zou doen is veel voeren! Heb het al vaak meegemaakt in het voorjaar dat weinig of niet voeren meer vis op kant brengt dan eventjes een 'kilootje' bijvoeren.

M.v.g. Roderik
satesaus? sambal bij?
if you feed them, they will come....
in het verleden behaalde resultaten zijn geen garantie voor de toekomst
Gebruikersavatar
remon van dusschoten
Berichten: 473
Lid geworden op: 31-08-2004 22:06
Locatie: Nijkerk

02-03-2007 07:53

jan willem voor pop ups kun je bij mij terecht ik heb er zat in elke smaak en soort.Wat ik zelf zou doen is vissen zonder te veel te voeren denk hier bij aan sticks of zakjes pva .Wat ik denk is dat atractie van je aas het sleutelwoord is.Voorbeeld een hnv aan de hair vier zijde de korst er af snijde dan verkriumelde bolie in samen werking van stikybait bloodwormpellets in een zakje pva.En klaar ben je zoek voor deze visserij wel goeie stekken en je zit goed succes in frankrijk Jan willem
elke vangst telt hoe groot of klein dat je vangt daar gaat het om
behandel een karper zoals je zelf ook behandelt wilt worden met RESPECT

steun de KSN en wordt lid gewoon doen
Gebruikersavatar
tino beunk
Berichten: 2626
Lid geworden op: 29-03-2005 18:42
Locatie: Duiven

02-03-2007 09:45

janwillem hilverts schreef:Tino, waarom zou je met een boillie niet in nederland kunnen vissen? Ik ga niet een speciale boillie voor alleen frankrijk maken. Als je er nog nooit geweest bent, hoe kan je dan een boillie speciaal daarvoor gaan maken :-? Lijkt mij toch wel dat je een bekende, vertrouwde boillie meeneemt, wat nu dus ook gebeurd.

Hennep niet teveel zeg je.. Wat vind jij niet veel per dag dan? Als ik die 20 kilo mee zou nemen die jij beschrijft komt dat neer op ongeveer 2 kilo per dag, plus nog je boillies een kilo.. Beetje erg veel voor deze tijd van het jaar he?

Roderick, hoe heet dat water waar je gezeten hebt, als ik mag vragen?


Pop ups zullen er zoweizo wel een paar meegaan, zitten meestal wel standaard in de tas. Iemand anders nog meningen, ideeen of ervaringen?


Dat bedoel ik ook niet. Gebruik een boilie die je daarna ook weer in Nederland kan vissen. Ken mensen die maken een andere knikker en vissen er dan niet meer mee in Nederland. Zonde toch? Tuurlijk neem je een boilie mee waar je vertrouwen in hebt. Maar het kan een 2de boilie zijn wat een beetje nieuw is of totaal anders. Gebruik dan 1 boiliesoort waar je superveel vertrouwen in hebt.

Hennep kan je ook gewoon in Nederland gebruiken. Dus je kan beter teveel mee nemen als te weinig. Trouwens als je een beetje begint te vangen kom je al snel tekort. Ik spreek uit ervaring. Je weet vantevoren nooit hoeveel aanbeten je kunt verwachten. Stel je vangt 50 vissen? Zonde als je erachter kom, dat je geen voer meer hebt. :wink:
~~Dreams can be true.~~
janwillem hilverts

05-03-2007 22:01

Daar heb je wel gelijk in Tino. Maar de meeste boillies kan je toch altijd wel ergens in nederland gebruiken.. En anders maar terug de vriezer in voor de volgende sessie :lol:

Raymon... Komt goed.. Ik heb je nummer helaas niet meer, wou je van de week nog ff bellen of het nog wat was op de put? Dus bij deze??

Als je mijn nummer nog wel hebt, stuur ff een berichtje, dan kom ik binnenkort is even gezellig een bakkie doen en ff bijlulle :)
Plaats reactie