het GROTE boillie recepten topic


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Viktor van Ophuizen
Berichten: 1424
Lid geworden op: 16-10-2002 02:00
Locatie: omgeving nijmegen

28-03-2012 08:06

heer schipper,

Heeft u ook nog een leuk recept voor dit topic?
Dit is immers het grote boilie recepten topic :)
Dat wil zeggen dus eigenlijk recepten voor de thuis draaiers,aangezien jij je zo verdiept in de materie kan jij hier een 100% superbol neerzetten waar we allemaal met grote ogen naar kijken (incl mitz),
graag dan ook met de bijbhorende fabrieken die deze ingredienten produceren adressen en prijzen per ingredient per pallet van 1000 kilo.

ik kijk er graag naar uit

gegroet


viktor
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

28-03-2012 11:16

Zo'n recept bestaat niet Viktor, want we zitten met dat koolhydraat dat in geen enkel vorm in natuurlijk voedsel voorkomt, behaqlve in de vorm van Chitine; door Kees al besproken. Misschien kun je je verhaal bundelen in één verhaal Kees?

Ik ben wel héél erg blij met je zorgen Kees. Gooi dat vet wat omlaag en het eiwit op een procentje of 40 en je bent helemaal goed bezig. :D

groetjes Mitsz
Gebruikersavatar
kornelis schipper
Berichten: 351
Lid geworden op: 31-03-2010 14:32
Locatie: putten

28-03-2012 14:28

Ik heb nog veel meer zorgen mitsz over mijn vrienden in het water de meeste mensen weten dit wel maar voor de mensen die niet weten hoe de kees in elkaar zit even wat over de gevaren van het voer wij erin pleuren.
De biologie en biotoop van een water waar onze vriend de Cyprinus carpio rond dwaalt in een wereld van vele keuzes en mogelijk heden in voeding en evolutieleer.
Het water waarin de karper rondzwemt en zonder de mens moet dus rondkomen in landen als Australië en Noord Amerika waar de mens nog niet zo in deze biotopen aan het vissen is maar meer bezig met het bestrijden van deze plaag van exoten leeft deze karper van elk soort voedsel wat hem te bieden heeft van eitjes en larven tot allerlei schelpen en slaken tot kleine visjes tot aan kikkerdril en kikkervisjes tot diverse soorten algen en rottende vis tot kadavers in staat van ontbinding toe. Een biotoop kan overigens een natuurlijk biotoop zijn of een kunstmatig biotoop. Een natuurlijk biotoop is er over het algemeen wanneer mensen zich er niet mee bemoeien. Een kunstmatig biotoop kan weer door de mens zelf zijn gemaakt. De natuur heeft een eigen vicieuze cirkel die dit in stand houd dieren die zich niet aan deze cirkel houden sterven uit als deze niet mee evolueren. De karper is een ware meester in deze cirkel en heeft zich op vele continenten naar uitzetting van pioniers in stand weten te houden tot plagen aan toe, zo als de fauna in Australië waar deze karper weinig natuurlijke vijanden heeft doordat de zoetwaterkrokodil door toedoen van mede de mens geen natuurlijke vijand meer heeft van de karper vrij spel gekregen en daarom kon de karper deze biotopen naar zijn eigen hand heeft kunnen zetten tot alle fauna in dit land naar de kloten is geholpen door de mens die deze vis heeft uit gezet in tijden van kolonisatie in begin van 1900 voor de sport net als vossen en konijnen deze plagen en ziektes onder de andere dieren die nu door het evolueren en splitsen van deze ziektes een bijna fatale uitsterving van de vele inheemse Australische dieren heeft gezorgd het is in Australië ook van een crimineel gedrag om karper uit te zetten in wateren waar deze nog niet voorkomt en wordt zwaar beboet met hoge geldstraffen en zelfs gevangenis straffen worden uitgedeeld in deze strafzaken in de rechtszalen voor de mensen die dit doen. Elke gevangen karper moet daar dus ook gedood worden en wordt vaak verwerkt tot kunstmest en andere stoffen waar vraag naar is als witvismeel 65% en visolie en als ingrediënt voor deze takken van industrie gebruikt om geld te verdienen.
De voedselketens van een ecosysteem die bestaan voor een karper bijna volledig uit eiwitten en vetten en aminozuren als die niet in een karper voor komen moeten deze dus opgenomen worden uit bepaalde zouten en mineralen op de bodem van een rivier of meer in een natuurlijk biotoop. Dit wordt in karper taal ook wel een voedselgrond genoemd maar dit is niet de juiste benaming is Het woord is voedsel-biotoop en komt uit het Latijn en is een samengesteld woord van het woord bios betekend: Leven. En het woord Toop betekent: Plaats Samengevat betekent het woord dus leef plaats. Toch omvat een biotoop meer dan alleen de woning van een dier of een plant. Het is meer de leefomgeving in de ruimere zin van het woord. Wanneer we de woonomgeving vernauwen dan komen we bij het woord habitat. Een habitat is ook een leefomgeving, maar dat kan bijvoorbeeld het grasland zijn binnen een biotoop. Het eenvoudigste uitleggen is om even verschillende natuurgebieden in gedachte langs te lopen. In Nederland zijn er bijvoorbeeld bosgebieden, heide gebieden, en gebieden langs de rivieren met veel graslanden die onder kunnen lopen bij hoog water. In een dergelijke omgeving is een biotoop en mini ecosysteem. In een bosrijke omgeving zullen dan ook weer totaal andere dieren en planten voorkomen dan bijvoorbeeld in wadden biotoop naast de Noordzee of in een woestijnklimaat op de heuvelrug bij Soesterweg of elders in Nederland. In deze verschillende ecosystemen of biotopen hoort een natuurlijke balans en evenwicht voor te komen. Mens dier en plant of karper leven daar in principe met elkaar zonder elkaar te verstoren en uit te roeien. In de praktijk verstoren mensen wel degelijk biotopen met bijvoorbeeld het strooien van boilies. We spreken dan ook van een verstoord(verstrooid) biotoop. De karper in deze voedselbiotopen die in elkaar begrijpen en leven in deze ge- acclimatiseerde omgeving noemen we dus een voedsel habitat.
Omdat karper een exoot is en dus door de mens in de Nederlandse wateren is uitgezet zijn vele biotopen in Nederland al veranderd. Er zijn vele niveaus te onderscheiden in de voedselbronnen die voorkomen in een voedselhabitat. En wat het water allemaal verder betekent voor mens en dier in deze natuur in het algemeen. Hydrologie is de leer waar hoofdzakelijk gekeken wordt naar het water zelf, de ecologie bijvoorbeeld. Zoet drinkwater is een zeer belangrijk goedje, waar we heel voorzichtig en zeer zuinig mee om moeten gaan. Het vormt de basis en levenstenen van al het leven op de planeet aarde. Zonder water was er geen leven mogelijk geweest. De mens en bijna elk dier zelf bestaat voor het grootste gedeelte uit 77/81% uit dit vocht/water! Mensen zullen vele begrippen zullen de revue laten passeren om dit in alle bochten te wringen of wenden en keren om hun gelijk te hallen maar zo is dit geregeld in deze visuele circuit, maar als je een op google eens gaat zoeken onder deze vele dure woorden die hier staan, dan zal je misschien in eens wel wat meer begrip krijgen voor het werk dat gedaan wordt en de uiteenzetting van deze belangrijke zoetwaterbiotopen het(Oppervlakte)water is een ecosysteem, waarin vele groepen van planten, algen, microben bacteriën en vissen of zoogdieren in voorkomen. Die groepen heten dan ook levensgemeenschappen en ze genieten allemaal van een goede cirkel van dit systeem elk dier en insect en zoogdier of vis heeft een bepaalde plaats in dit ecosysteem. Een dergelijk woongebied wordt dan waterbiotoop genoemd. Het biotoop is dus het woongebied van een levensgemeenschap in een ecosysteem in het water of elders op het land en in de lucht. Er zijn veel verschillende biotopen en leefsgemeenschappen in elk divers ecosysteem. Als je alle relaties tussen deze verschillende organismen onderzoekt zou je deze voedselrelaties die dus belangrijk zijn. Eten en gegeten worden in een goed biotoop rest producten bestaan in pricipe niet. Eenvoudige voedselrelaties worden dus voedselketens genoemd en houden zo deze wereld bij elkaar en als er een van deze dingen in deze keten ontbreekt dan heeft dit gevolgen in het uitsterven of verdwijnen van diersoorten en de biologie van een habitat is dan meestal gedoemd door deze factoren kijk maar naar een woestijn waar bijna geen leven meer mogelijk heden heeft en alleen nog bewoond wordt door dieren die zich totaal aan dit biotoop hebben aangepast. Eten of gegeten worden en natuurlijke selectie zorgen voor het evolueren van de dieren en mensen om bestaansrecht te hebben in een biotoop elk dier weet in de natuur zijn voedsel te vergaren en moet zich aanpassen of is gedoemd tot uitsterven zo zijn mensapen ge evolueert tot mensen en mensapen als chimpansees halen hun medicijnen zelf uit de natuur zo eet een gorilla baas zilver rug elke morgen zijn eigen poep omdat dit een bron van vit-b12 bevat voor zijn spieropbouw en massa om te imponeren naar de andere zilverruggen mannen om zijn positie in dit biotoop te handhaven tot slot elk dier wat ouder wordt kan deze stoffen niet meer uit zijn voeding halen. Door de evolutie van voedingstoffen die genetisch worden gemanipuleerd en daarom hebben vele diersoorten in die natuurlijke biotopen last van deze stoffen die te snel worden verspreid en vissen en andere dieren niet de tijd krijgen om mee te evolueren of dit voedsel niet meer tot zich nemen of sterven.Zo zit de natuur nu eenmaal in elkaar en dat is de harde waarheid. Een kunstmatig aangelegde minibiotoop heeft wel veel onderhoud nodig. Toch spreken we in beide gevallen van een biotoop en is dus niet altijd juist.

Met de serieuse groet een karpermens Kees kornelis de schippert!!! :oops:
Vissen is ontspanning en geen gezeur met elkaar.
Antoin Fey
Berichten: 368
Lid geworden op: 13-05-2010 10:59
Locatie: Nederland

28-03-2012 23:15

wow! de moed zakt me in de schoenen om hieraan te beginnen :o
Jan Willem Hilverts
Berichten: 1180
Lid geworden op: 10-09-2008 15:27
Contacteer:

28-03-2012 23:35

Vitamine B12... Oei, heerlijk product zeg!! Stond die emmer nog maar hier in de schuur.. Ghehe..
--- Toedeledokie ---

Jan Willem

http://www.jw-hilverts.nl
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

29-03-2012 10:18

Een potje Marmite doet ook al wonderen J.W.
Groet'n Henk..

still growing Old.
Gebruikersavatar
kornelis schipper
Berichten: 351
Lid geworden op: 31-03-2010 14:32
Locatie: putten

29-03-2012 15:18

Na lang zoeken in mijn recepten mappen voor een goedkopere 3X33% ideaal mixje.
Misschien moet hij iets aangepast worden door de heden daagse slechte ingrediënten maar hij vangt als een beer. Een van mijn beste 33% mix met alle aminozuren, mineralen, sporenelementen en de goede werking van protease en enzymen voor de totale opname voor de karper zijn darmen.
Heer schipper,
Hebt u ook nog een leuk recept voor dit topic?
Dit is immers het grote boilie recepten topic.
Dat wil zeggen dus eigenlijk recepten voor de thuis draaiers. Aangezien jij je zo verdiept in de materie kan jij hier een 100% superbol neerzetten waar we allemaal met grote ogen naar kijken (incl. mitz),
{“Graag dan ook met de bijbehorende fabrieken die deze ingrediënten produceren adressen en prijzen per ingrediënt per pallet van 1000 kilo.” (Deze onzin ga je zelf maar uitzoeken).}
Ik kijk er graag naar uit. Van Viktor van Ophuizen.
160: gram vol vette getoaste soja:59,2-gram eiwit 40,8-gram koolhydraten 37,12- gram vet.
130: gram biggenmeel:32,89-gram eiwit 74,1-gram koolhydraten 11,57-gram vet.
100: gram gebrande vette hennep:20- gram eiwit 35-gram koolhydraten 20-gram vet.
100: gram tijgernotenmeel: 4,2-gram eiwit 43,4-gram koolhydraten 23,6-gram vet.
100: gram boekweitmeel 12,9-gram eiwit 62,2-gram koolhydraten 3,2-gram vet.
100: gram calcium-casinaat(caseïne-90) 85,3-gram eiwit 0,9-gram koolhydraten 2,4-gram vet.
80: gram pindameel:24-gram eiwit 9,6-gram koolhydraten 37,6-gram vet.
80: gram eipoeder: voor de vervanging van de eieren Eiwit:39,28 koolhydraten:4,8 vet:33,64.
60: gram tarwekiemen. 14,52-gram eiwit 24,18-gram koolhydraten 6,06gram vet.
50: gram algen meel. 26,3-gram eiwit 23,05-gram koolhydraten 0-gram vet.
25: gram tarwegluten. 18,98-gram eiwit 3,33-gram koolhydraten 0,48-gram vet.
15: gram maïzena. 0,01gram eiwit 13-gram koolhydraten 0,01 gram vet.
Totaal: 337,58-gram-eiwit.& 333,64-gram-koolhydraten.& 176,04-gram vet.
Draai deze mix op water en olie ongeveer 150 ml olijfolie en 170ml water en 20 gram ananas extract.
Ananas extract 20 gram pas toevoegen als het boiliedeeg bijna klaar is. Anders breken de Protease ‘s en, omdat ananas bromelaïne bevat, kan het niet gebruikt worden in gerechten met veel eiwitten omdat het enzym de eiwitten afbreekt. Maar door dit eiwit afbrekende enzymen te verhitten wordt de samenstelling veranderd en kan het uit stekend gebruikt worden in combinatie met eiwitten.


Veel succes met deze mix en knal er een paar dikke karpers mee uit.
Greets een verzuurde bijna in het niets opgeloste "ananas bromelaïne enzymen vissert" den Kees
Vissen is ontspanning en geen gezeur met elkaar.
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

29-03-2012 15:45

Kees,
je zou mogelijk iets lecitine kunnen toevoegen om het schiften tegen te gaan.
Zonnebloemlecitine vond ik wel een goeie.
Kiwi, Citroen en o.a. Limoen zijn ook 'gevoelige' soorten.
Groet'n Henk..

still growing Old.
Gebruikersavatar
kornelis schipper
Berichten: 351
Lid geworden op: 31-03-2010 14:32
Locatie: putten

29-03-2012 16:08

Nou het was net toevallig dat ik mij deze mix mij nog herhinderde omdat ik ooit een 100-kilo van deze mix weg moest draaien bij een bollen boer. En kwam er veel later pas achter dat die biggemeel opgeslagen uit de tonnen in mijn laatste project de annanas extract nog door die biggemeel en vismeel zat. En we zijn met drie man bezig geweest om die mix te verwerken in Almelo en dit is een oeps foutje naar die persoon (ik vind het achteraf niet zo erg).
Maar sjeemig de peemig (10 uur) lang elke keer 20 kilo mix weer gauw door de stokbroodmenger en eiwiten in de vorm van eivoer toevoegen omdat de mix gewoon aan het smelten was in de worsten machine in plaat van honderd kilo was het eindproduct geloof ik 130 kg geworden.(normaal 1000 kilo in 10 uur en nu maar 130kg)
Maar die gast/klant heeft wel ze eigen er mee scheel gevangen.(deze man wilde nog veel meer ,maar de gene die ze moest draaien begon er niet meer aan)
Ik gebruik die protease en bromelaïne enzymen alleen nog maar in dips ,want deze meneer wordt oud en vergeet nog wel eens op zijn vele emmers en tonnentjes de (goede)cq,verkeerde deksels erop te plaatsen en dan heb je al gauw de strond aan het knikkeren(sorry rk).
maar het geheim zit hem in de ananas extract en protease voor de bijna 80% opname in de darm van de karper.
Worden zelden aangeboden deze enzymen maar ik heb zelf nog genoeg de rest van mijn leven.

Maar je kunt er alle kanten mee op en dit recept bevat alles wat een zoetwater varken nodig heeft, t' is gewoon een goed uitgebalanceerde mix. Maar deze is al zeer oud en tegen woordig is de kwaliteit van de biggenmeel niet zo erg goed meer te noemen dus de mensen zullen een beetje moeten schipperen met deze samen-stelling.
veel succes met het eventueel aan het aanpassen als dit mogelijk het geval is maar immers je moet werken voor je vis......

greets een never uit gebalanceerde bol uit het expiriment en laboratorium te verwijderend persoon den kees.
Vissen is ontspanning en geen gezeur met elkaar.
Jan Willem Hilverts
Berichten: 1180
Lid geworden op: 10-09-2008 15:27
Contacteer:

29-03-2012 20:36

Zat die ananas extract ook niet in die super popups? Of was dat de sinaasappel ? Jammer dat je die niet meer kan maken :(
--- Toedeledokie ---

Jan Willem

http://www.jw-hilverts.nl
Gebruikersavatar
kornelis schipper
Berichten: 351
Lid geworden op: 31-03-2010 14:32
Locatie: putten

29-03-2012 21:33

En wie zegt dat ik die of deze pop-ups niet meer kan maken(als ik er geen zin in heb om ze te maken).Zeg ik wel vaker iets, maar je bent nog nooit wat tekort gekomen(toch?) heb je de laatste keer geloof nog een zooi van die Green Zing pop-ups gegeven en je weet toch JW-H ik verlies wel mijn haren ,maar nooit mijn streken. Alleen toen ik vorig jaar mijn knie brak had ik alles al lang klaar en ik kan dus moeilijk even bij iedereen langst (ben de winter van2010/2011)de hele winter pop-ups aan het draaien geweest thuis. maar met de opening van het seizoen was ik al uitgeschakeld maar ik heb nog wel 5 kilo thuis aan 5 verschillende pop-ups,dus in de toekomst komt dat wel goed.......... :wink: hoop ik wel.

Met vele vooraadjes voor de toekomst wachtende popert den kees. en niet bellen want ik mag niet lopen.
Ps nog even de afwerking.

Na het kook proces van deze 33% 33% 31% mix en het drogen voeg ik nog wat olie toe. In de droog periode van mijn natuurlijke droog proces door elke keer de bollen om de 24 uur even wat aminozuren en esters en etherische oliën en parabene esters en andere niet te noemen water oplosbare hulpstoffen erover te gooien en in de emmer door te schudden. En na 3X het zelfde te hebben gedaan met deze techniek zitten na analyse deze boilie’s precies op de gewenste procenten. En dat kun je een heel poosje vooruit meestal als ik grotere hoeveelheden maak droog ik 24 uur en gaan ze door de dip zo de diepvries in en voor later gebruik als de amino’s zijn uit gekristalliseerd door het vriezen de zak met water en ijs en boilie's in een emmer een paar keer doorschudden en aan het water nog wat dip erin laten te hebben trekken in de droogzak en voor de langere periode af en toe wat amino-dip over de boilie’s en je kunt er een eind mee komen op vakantie etc ,etc.

Veel succes met de boilie's en vang ze greets kees.
Vissen is ontspanning en geen gezeur met elkaar.
Gebruikersavatar
Viktor van Ophuizen
Berichten: 1424
Lid geworden op: 16-10-2002 02:00
Locatie: omgeving nijmegen

30-03-2012 07:38

kornelis,


hartelijk dank voor je bijdrage :D
wellicht is het een goed idee om hier te melden hoe je precies zelf popups maakt,zullen vele je dankbaar zijn.


en uhh van die pallets a 1000 kilo was een geintje,maar dat had je zelf ook al door toch?


gr

viktor
Jan Willem Hilverts
Berichten: 1180
Lid geworden op: 10-09-2008 15:27
Contacteer:

30-03-2012 07:51

Die Green Zings ken ik niet en ook nooit gehad. Wel die Pineapple met die extracten erin, toen je ze nog in dat kleine potje had met die stikkers erop van B. 5 euro een potje ofzo..

Je streken verlies je nooit nee. Maar goed ook ;) Dacht dat je zei destijds aan enkele ingredienten niet meer te kunnen komen, of een beetje erg duur zijn geworden.. Ach, maakt niet uit, komt wel goed..
--- Toedeledokie ---

Jan Willem

http://www.jw-hilverts.nl
Gebruikersavatar
kornelis schipper
Berichten: 351
Lid geworden op: 31-03-2010 14:32
Locatie: putten

30-03-2012 13:46

Viktor van Ophuizen schreef:kornelis,


hartelijk dank voor je bijdrage :D
wellicht is het een goed idee om hier te melden hoe je precies zelf popups maakt,zullen vele je dankbaar zijn.


en uhh van die pallets a 1000 kilo was een geintje,maar dat had je zelf ook al door toch?


gr

viktor

Deze info staat al een klein beetje beschreven in een aantal andere posten met betrekking tot aminozuren (atractoren & receptoren)en dergelijke wat daar ook thuis hoort. En deze informatie ligt nogal gevoelig bij veel anderen daarom ,dat het niet hier staat.
Je moet wel een beetje zoeken in contexten en codec's omdat niet iedereen dit kan of wil snappen.
Gifmengers genoeg die het soms verkeerd begrijpen en in peppie taal dat mogen de mensen in discussie topics doen.
Werken voor de vis en niet alles wordt met de spreekwoordelijke paplepel ingeschonken door den kees.
Gewoon lezen en de woorden eruit filteren en gaan zoeken op google en dan ook snappen waarom.
Ik pleeg geen plagiaat om volgens vele die zeggen dat ik copy/paste de info die daar staat is bijna nergens te vinden.
Maar velen die zo reageren doen dit vaak niet uit hun zelf.

Met den gifmengende greets van den kees.
Vissen is ontspanning en geen gezeur met elkaar.
Gebruikersavatar
Wim hanegraaf
Berichten: 855
Lid geworden op: 18-05-2003 02:00

30-03-2012 20:47

even een vraag tussen door, heeft iemand wel eens vloeibare melasse en aminol 50/50 gecombineerd in een boilie?
Gebruikersavatar
Viktor van Ophuizen
Berichten: 1424
Lid geworden op: 16-10-2002 02:00
Locatie: omgeving nijmegen

30-03-2012 23:52

hoi wim,

Dat gaat prima,combineer maar raak,zelf gooi ik er melasse ,levervloeibaar,csl, en visolie doorheen,als ik aminol had dan ging ie er ook bij.

Lekker joh :D

gr

viktor
Gebruikersavatar
kornelis schipper
Berichten: 351
Lid geworden op: 31-03-2010 14:32
Locatie: putten

02-04-2012 11:11

matthijs den Dunnen schreef:Kees, hoe zie jij dit dan?
23 jaar x 365 dagen is 8395 dagen
8395/6000 is ongeveer 1,3.
Hoe kun jij nou in 1,3 dagen een boilie mix testen?
Soms zijn de vissen gewoon los en vang je op alles wat je er maar in gooit, en het merendeel van de tijd zit je te pielen met lijnen verstoppen, haakmaatje verkleinen, attractief aas enz.

Hoe kun je een mix nu testen in zo'n periode, kijk als je dezelfde ingredienten blijft gebruiken in verschilende mixen snap ik dat je iets over de ingredienten kunt zeggen maar die 6000 mixen snap ik niet helemaal.

en wat doe je als er bijvoorbeeld 8 weken ijs ligt? of vis je dan door op de grotere wateren?

groetn matthijs


Nog een vraag op een antwoord die ik in het verleden niet beantwoord had. 16-6- 2010
Dat vind ik het leukste van het vissen elke dag een ander aasje. Ongeveer 6000 verschillende boilies gevist in 23 jaar. En ik vind dit ,elke dag nog leuk om ingrediënten te testen, wat ze doen enz. enz. En ieder zijn zin, ik lekker aas testen op diverse wateren, wat ik ermee vang is niet belangrijk. Dat vinden anderen belangrijk, ik alleen de materie achter de grondstoffen. Maar ja ik spoor ook niet. Het beste is ook gewoon een basis mix en dan lekker luccen (sector voor voeren)en zo veel mogelijk vissen vangen. Ben ik niet voor, ik vis elke dag en vind 1 vis per dag genoeg maar soms vang ik er meer. Ieder zijn ding.Greets kees.
De vraag?
Kees, hoe zie jij dit dan?
23 jaar x 365 dagen is 8395 dagen: het verkeerd uitgerekende testdagen.(maal 3x hengels soms 4xhengel gast visser en dus 4 of 3 verschillende bollen)
8395/6000 is ongeveer 1,3.
Hoe kun jij nou in 1,3 dagen een boilie mix testen?
Soms zijn de vissen gewoon los en vang je op alles wat je er maar in gooit, en het merendeel van de tijd zit je te pielen met lijnen verstoppen, haakmaatje verkleinen, attractief aas enz. Hoe kun je een mix nu testen in een zodanige periode, kijk als je dezelfde ingrediënten blijft gebruiken in verschillende mixen snap ik dat je iets over de ingrediënten kunt zeggen maar die 6000 mixen snap ik niet helemaal.
En wat doe je als er bijvoorbeeld 8 weken ijs ligt? Of vis je dan door op de grotere wateren?
Groeten Matthijs.
Nou in de winter trek ik veel naar de warmwater uitstoot van fabrieken en centrales Genk ,Zwolle, IJmuiden en naar Frankrijk de centrale van de centrale Blénot aan de pont á Mousson.
Maar bij de meeste landen is warmwater uitstoot nu gereguleerd of verboden.
Testen van een aas doe je altijd met 2 verschillende boilies of dan 3 of 4 verschillende boilie’s .je moet immers vergelijkingen kunnen maken in vangst verschillen en testresultaat.

Greets den testert in hart en nieren.
Vissen is ontspanning en geen gezeur met elkaar.
mattijn brinkhof
Berichten: 299
Lid geworden op: 12-04-2010 17:38

07-04-2012 19:55

Hoi,

Ik wil nu ook meer gaan boilies maken, omdat ik dit jaar op een kanaal hier in de buurt (overijssels kanaal) wil gaan vissen. Ik heb de volgende ingrediënten vorig jaar een keer gehaald (heb 1x eerder boilies gemaakt).
Ik heb:
Maismeel
Sojameel
Griesmeel
Vismeel.

Oh ja, en als het kan wil ik niet al te veel bijkopen...

Nu zou ik graag een boilie willen die je in de meeste jaargetijden (voorjaar/zomer/najaar) zou kunnen gebruiken. Ook heb ik nog een paar zakken hennep en tijgernoten.

Mattijn
Gebruikersavatar
kornelis schipper
Berichten: 351
Lid geworden op: 31-03-2010 14:32
Locatie: putten

08-04-2012 10:50

Maismeel 200 gram.
Sojameel 200 gram.
Griesmeel 300 gram.
Vismeel. 300 gram.
Met deze samensteling moet je toch al wel een paar vissen kunnen strikken Mattijn...
Ik zou in iedergeval op 7-eieren en een klein beetje Olie 30ml en 10 gram zout.
Een goed balletje met smaak en veel visplezier gewenst den kees......... :wink:
Vissen is ontspanning en geen gezeur met elkaar.
mattijn brinkhof
Berichten: 299
Lid geworden op: 12-04-2010 17:38

08-04-2012 12:39

Bedankt, heb hem opgeslagen in Word, is wel zo makkelijk :P. Maakt het nog uit wat voor olie? Zonnebloem olie of een ander?
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

08-04-2012 16:13

Ik heb hier een mixje van vorig jaar liggen voor de mensen die lekker zelf willen rommelen..

500GR birdfood boiliemix
3 theelepels zout
10 theelepels hot marine oil (martins sb)
50GR Robin red
4 eieren
20GR Melkpoeder
40GR gemalen pijboompit
1/2 kopje volle melk
10 theelepels tuttifruity dip (kan ook andere zijn)

Met dit alles kan je 900GR boilie deeg maken.

Alles heb ik in staven in huishoudfolie gewikkeld en gekookt en in stukken gesneden dus geen bollen maar allemaal verschillende stukken.

Op dit recept heb ik leuke vangsten gehad, van alle soorten en maten.

Reden dat ik het prijs geef, is omdat ik ook wel wil weten of het op meerdere wateren werkt dan alleen de gene waar ik op viste ;)

Succes!
Oja joh!!!
mattijn brinkhof
Berichten: 299
Lid geworden op: 12-04-2010 17:38

08-04-2012 17:28

Trouwens, ik heb nog een vraagje, als je alles van een recept bijvoorbeeld verdubbeld om meer deeg te krijgen, dan blijven de verhoudingen enzo toch hetzelfde? Dus dat moet dan toch geen problemen gaan geven?
Gebruikersavatar
kornelis schipper
Berichten: 351
Lid geworden op: 31-03-2010 14:32
Locatie: putten

08-04-2012 19:12

mattijn brinkhof schreef:Trouwens, ik heb nog een vraagje, als je alles van een recept bijvoorbeeld verdubbeld om meer deeg te krijgen, dan blijven de verhoudingen enzo toch hetzelfde? Dus dat moet dan toch geen problemen gaan geven?

Alles maal 2 of maal 10 blijft het zelfde.
En die vraag over zonnebloem olie of sla-olie maakt niet zo veel uit mattijn.
Greets den kees.
Vissen is ontspanning en geen gezeur met elkaar.
Maarten Achterhuis
Berichten: 162
Lid geworden op: 16-10-2010 10:52

15-05-2012 19:42

ik heb van de week weer een partij boilies gedraait, alles zag er goed uit en rook goed, alleen het deeg viel uit elkaar op de boilietafel.

dit was mijn mix,

17.5% maismeel getoast.
10% rijstebleom
12.5% soja meel volvet
12.5% polenta bleom getoast
2% ei-albumine

37.5% diverse soorten schelpdierenmeel en vismeel
en verder nog wat verschillende additieven, geen grove structuur.

ik heb hier 9 eieren, 6 ml flavour en een scheut aminol van 60ml opgedaan.

nu hoop ik dat iemand mij kan helpen om deze mix wel draaibaar te krijgen.

Groeten Maarten.
Gebruikersavatar
Anne Halmingh
Berichten: 13
Lid geworden op: 15-08-2010 12:45

21-05-2012 23:28

hoi,

Ik wil een bol gaan draaien met in ieder geval gemalen tijgernoten en hennep.
Al enkele jaren draai zelf mijn bollen maar heb mijn mix laten samenstellen door B.F.P.
Maar nu wil ik het toch allemaal een keer zelf doen en ben me aan het inlezen in diverse boeken,
tijdschriften en websites maar zie inmiddels door de bomen het bos niet meer.
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met het samenstellen van een fatsoenlijke mix.
Ik verlang van mijn mix dat het effectief is op lange termijn, dus een hoge voedingswaarde moet hebben.
Ook wil ik dat mijn bol aantrekkelijk moet zijn door de voedingswaarde en niet door allerlei flavours en
andere chemische bende, minimale additieven dus. Ik wil het liefste dat mijn bol zo veel mogelijk bestaat uit
natuurlijke ingrediënten.
Als basis zat ik te denken aan katten/hondenbrokken.

Nu het allerbelangrijkste....

Hij moet niet te duur zijn.

wie wil me helpen?

groeten,

Anne