een heel seizoen, welk aasje zou jij nemen?


Gebruikersavatar
Jeroen Leuven
Berichten: 465
Lid geworden op: 13-06-2005 08:32
Locatie: Amsterdam

31-12-2006 15:13

Als ik moet kiezen zou ik voor de 3e optie gaan wellicht is deze optie dressuur doorbrekend.
Ondanks dat de noordzijde slecht bereikbaar is zou ik toch de moeite nemen om daar één (of twee) grote voerplek(ken) aan te leggen. De noordzijde is in deze een veilige zone waar ze ongegeneerd kunnen azen.

Qua voeren ben ik vrij kort door de bocht 1 week voor het vissen beginnen met 10 kg over de gehele, of een gedeelte van de, noordzijde en vervolgens na een dag wachten elke dag 2 stekken naar keuze aanvoeren met 2 kg per stek.

Voor wat betreft de aasgrote zou ik 2 maten kiezen 20 mm en 30 mm, een hengel bevissen met 20 mm en de ander met 30 mm of een combi van beide.

De 8e dag moet het gebeuren en aan de hand van de vangsten bepalen wat de volgende stap word. Als B. en/of A. na de eerste sessie op de mat liggen is het i.p.e.w.w. (inpakken en weg wezen). Als dat niet het geval is zou ik ongeveer 6 uur blijven zitten.

Na de eerste sessie zal ik bepalen of de gekozen stekken aangevoerd blijven worden of dat ik binnen de noordzijde 2 andere stekken ga aanvoeren om vervolgens na 2 voerdagen weer een sessie te plannen. Het bovenstaande zal ik herhalen tot ik B&A beide heb gevangen.

Gr,
J.
Na 20 biertjes is alles een goed idee....
Toine van de Meulenhof
Berichten: 376
Lid geworden op: 06-05-2003 02:00
Locatie: Melick
Contacteer:

31-12-2006 15:17

Bas Bakker schreef:Dus als ik het goed begrijp Toine dat ga jij naar het water met een potje pop-ups en je verwacht dan zo dat beide targets zo snel mogelijk op de kant komen?


nee bas, ik zou me eerst een erg goed gaan informeren hoe andere vissers het water hebben aangepakt qua hoeveelheden voer, stekinformatie is er al als ik dat zo lees.

als dus blijkt dat er altijd erg veel gevoerd is ja, dan zou ik inderdaad zo weinig mogelijk voeren en zelfs 1 hengel single vissen.
Andre Kip
Berichten: 292
Lid geworden op: 01-05-2005 21:44

31-12-2006 15:21

Honderd vierkante(10 bij 10meter) meter terugbrengen naar 25 vierkante meter?

Heb je dat zelf al nagelezen? lijkt me niet echt de moeite.. :wink:
Gebruikersavatar
mike campen
Berichten: 94
Lid geworden op: 14-11-2005 11:33
Locatie: rotterdam

31-12-2006 15:22

sorry foutje.
gr. Mike
Gebruikersavatar
mike campen
Berichten: 94
Lid geworden op: 14-11-2005 11:33
Locatie: rotterdam

31-12-2006 15:24

Bedankt Andre,ziet er inderdaad heel stom uit :cry: :oops:
gr. Mike
Andre Kip
Berichten: 292
Lid geworden op: 01-05-2005 21:44

31-12-2006 15:27

We zullen het door de vingers zien dit keer,maar laat het nooit meer gebeuren.
Je komt er met een waarschuwing van af. :D
Gebruikersavatar
mike campen
Berichten: 94
Lid geworden op: 14-11-2005 11:33
Locatie: rotterdam

31-12-2006 15:27

bedoelde 100 x 100
gr. Mike
Remco Oudhuyzen
Berichten: 2162
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Hengelo

31-12-2006 15:42

Andre Kip schreef:
Remko Oude Elferink schreef:ik zou me eerst eens gaan verdiepen in wat de vissen nu al eten..

dus vragen aan vissers waar hun de toppers mee gevangen hebben? zoet of vis?

worden ze op vismeel vaak gevangen dan zou ik een hoogwaardig vismeel receptje gaan gebruiken om toch boven de andere vissers uit te steken met mijn vismeel bolletje.. en andersom op een zoete of pittig.


gr. Remko


Helemaal fout in mijn ogen. Daar ik achter veel van dit soort vissen aan zit is het laatste wat ik zou doen om ook zeg maar met vismeel te gaan vissen en mijn boilies dan maar proberen beter te maken dan anderen. Daar ga je ze echt niet mee vangen,vooral al als er druk door anderen gevoerd wordt,win je die race nooit.

Aas is belangrijk voor dat formaat vissen,maar speelt niet de hoofdrol. Weten waar en waneer grootste vissen het laatst gevangen zijn en onder wat voor omstandigheden is zo veel belangrijker.
Vaak hebben die grootse een vast patroon,elke keer weer.

Als ik de beschikking zou hebben over grote hoeveelheden aas,dan zou ik twee a drie stekken bevoeren met een kilo of twee per keer op 2 stekken waar ik verwacht dat de vis waar ik achter aan zit er uit zou kunnen komen. Ik zou daar naast nog een stek bevoeren waar anderen niet zou graag willen gaan zitten(ofwel te ver weg of een klote stek om te zitten).

Daar een ieder tegenwoordig meent een groot deel van het water te moeten te bevoeren houd ik het tegenwoordig liever op vrij compacte voerstekken,en vooral al ik weet dat mijn target zich in die buurt ophoud.
De kans is kleiner dat anderen van die stek mee proviteren,en in mijn ogen is te signaal werking van zo'n stek in mijn ogen groter. Hoevaak ik het al niet heb mee gemaakt dat de grootste er als eerste afkwam..
En die eerste beet is een hele belangrijke in mijn ogen,als ik die verlies dan heb ik hem flink hangen.

Ik zou dus als er druk gevist wordt voor 2 a 3 kompacte stekken gaan(ongeveer 50 m doorsnede) en zo mijn ding doen daar. Een groot deel van het water aan voeren is best een optie,maar kan weer problemen geven met voeren. Wil liever niet dat andere er lucht van krijgen,of dat er over elkaar heengevoerd wordt.

Vist een groot deel met vismeel,dan ging ik met een kruidige birdfood aan de gaan,en andersom.


je hebt wel een punt.
maar heb ook andere ervaringen.. hier in de buurt vissen veel mensen met een standaard vismeel receptje.. ging ik hier naast zitten met mijn opgepimpte vismeel recept. ving ik stukken sneller en meer grotere vissen dan de rest.. en niet alleen ik!! mensen waarvan ik weet dat ze ook met gepimpte vismeel ballen vissen hadden dezelfde resultaten.

en door jou tactiek toe te passen denk ik dat je ook snel de top zult bereiken..

maar zoals je zei.. aas is niet de hoofdrol. het is slechts een puzzelstukje in het gehele plaatje.
Gebruikersavatar
Michael Voormeulen
Berichten: 338
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Contacteer:

31-12-2006 15:44

Altijd goed zo een topic! Hebben meer mensen wat aan.
Ik zou voor 2 & 3 gaan!

Succes & een goed uiteinde!

Michael
TargetBaits & Tackle
Reach your target today!

http://www.TargetBaits-Tackle.com
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

31-12-2006 15:54

Konijne! :o

Ben ik ff een paar rikkies knopen, moet ik gelijk een half boek doorlezen!

Kom er zo aan mannen...

Alvast hartelijk dank voor jullie bijdrage
Andre Kip
Berichten: 292
Lid geworden op: 01-05-2005 21:44

31-12-2006 16:05

Maar Remko,één maar. We hebben het hier over een water van 80 hektare waar de vissen alles al gezien hebben. Hoe wil jij weten wat voor boilies die andere vissrs gebruiken voor dat jij ze 'pimpt'?
Waarom als er zeg maar veel met vismeel gevist wordt op de proppen komen met een vismeel boilie waarvan jij denkt dat ie net weer wat beter zal zijn dan die vismeelbol van je buurman. Je kan dat nooit weten tenzij jij weet wat er in zijn boilie zit. En als ik die buurman was,dan kon je daar lang naar rik raaien.
Remco Oudhuyzen
Berichten: 2162
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Hengelo

31-12-2006 16:15

natuurlijk weet ik het niet van iedereen waarmee ze vissen..
maar van een stuk of 10 weet ik wel waar ze mee vissen. omdat ik ervoor gezorgd heb dat ze ermee vissen. denk hieraan LT-Vismeel, Aminol etc.. en andere exotische producten..

en 9 van die 10 vissers vingen meer en groter..

natuurlijk gaat diet niet op voor elke situatie..

jij hebt gelijk in jou punten. maar ik heb ook niets gezegt over tactieken.. ik keek het puur vanuit het aas punt..

en ik ben van mening dat als je je onderscheid van je mede vissers. evt door een compleet andere bol of een kwalitatieve cq attractiever beter aas ook een verschil kunt maken bij een vis tussen wel of niet vangen..

Gr. Remko
Ruben vd Worp
Berichten: 1979
Lid geworden op: 30-07-2006 19:08
Contacteer:

31-12-2006 16:18

iedereen heeft dus een eigen mening,dus je komt er niet uit mitsz.

:roll: :roll:
Remco Oudhuyzen
Berichten: 2162
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Hengelo

31-12-2006 16:18

ik heb ze de spullen verkocht..

dus ik weet waar ze mee visten. 8)
Ruben vd Worp
Berichten: 1979
Lid geworden op: 30-07-2006 19:08
Contacteer:

31-12-2006 16:19

Toendertijd waren die spulen ook redelij onbekend remko.
Gebruikersavatar
Martin Post
Berichten: 397
Lid geworden op: 16-01-2002 01:00
Locatie: Franeker

31-12-2006 16:20

Mitsz,

Mag een schraal, koolhydraatrijk aasje ook? In dit geval 25 mm of groter!

Gr.,

Martin
Andre Kip
Berichten: 292
Lid geworden op: 01-05-2005 21:44

31-12-2006 16:21

Maar,Remko. We hadden het hier over een water van 80 hektare. Niet over het water waar jij voor een groot deel weet dat er met 'standaart' vismeel wordt gevist. Daarom had ik die opmerking over gepimpte bollen.
robert de jong
Berichten: 1325
Lid geworden op: 06-12-2004 13:22

31-12-2006 16:22

Martin Post schreef:Mitsz,

Mag een schraal, koolhydraatrijk aasje ook? In dit geval 25 mm of groter!

Gr.,

Martin



kiwi??

:lol: :lol:
8)
Jan Peter Teerling

31-12-2006 16:23

Toine van de Meulenhof schreef:
Bas Bakker schreef:Dus als ik het goed begrijp Toine dat ga jij naar het water met een potje pop-ups en je verwacht dan zo dat beide targets zo snel mogelijk op de kant komen?


nee bas, ik zou me eerst een erg goed gaan informeren hoe andere vissers het water hebben aangepakt qua hoeveelheden voer, stekinformatie is er al als ik dat zo lees.

als dus blijkt dat er altijd erg veel gevoerd is ja, dan zou ik inderdaad zo weinig mogelijk voeren en zelfs 1 hengel single vissen.


En iedereen gaat volledige medewerking geven waarmee ze vissen,welke boilie en de hoeveelheden die ze voeren gaan ze vast ook allemaal vertellen..Als je uberhaupt al ALLE vissers treft die er vissen EN voeren..
Denk dat de meesten hier ook buiten de voerplek zouden vissen of op de randen er van..Denk niet dat de vissen die dr zitten zo zwaar zijn geworden van alleen natuurlijk aas..
Groeten,
Jan Peter
Remco Oudhuyzen
Berichten: 2162
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Hengelo

31-12-2006 16:25

Adre: ik ken het water ook niet en lees alleen hier hoe er gevist word..
misschien ken jij het water wel en weet jij er meer van dan mij..

maar we hebben beiden ons punt duidelijk gemaakt.

denk dat Mitsz wel weer iets wijzer is geworden..

Ruben: Dit was een kleine 10 maanden geleden. ook toen was het allemaal al bekend. alleen het werd niet overal verkocht. en dat is afgelopen jaar wel veranderd door alle nieuwe aasboeren.

Gr. Remko
Frank van Amerongen
Berichten: 2768
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Heinekenoord en een beetje Tilburg

31-12-2006 16:36

Heren,

Geef mij 75 kilo bollen per week, en ik doe mijn ding.

Neen geintje....
Is er wat bekend over het witvisbestand?
Mocht dit een leuk bestand zijn (is immers zo, waar grote kerp zwemt, zwemmen ook grote brasems)..... Schiet het dan idd niet op wat de Friesche Postduif aangaf? Rust op de stek en dus geen wirwar van andere vissen die erop zitten.

Hoewel het allemaal leuk en aardig is, ik geloof niet zo in het high tec aas waar allemaal voor gezweerd wordt momenteel.
Het liefst een mix met zoveel mogelijk beestjes erin (vliegjes, motjes, wormpjes etc).... dierlijke eiwitten, that's te shit! :lol:

Daarnaast moet je de aanpak veel breder zien dan het aas alleen.

gr. Frank
Bas B.
Berichten: 3343
Lid geworden op: 27-07-2003 02:00

31-12-2006 17:55

Gewoon de Bassie Special van WB inzetten en je hebt ze beiden instant op een ochtendje :D

Gr,

Bassie

P.s. Wel ff uitvinden waar ze 's ochtends zitten
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

31-12-2006 18:14

Mitz...doe mij dan maar 25 kilo van die Bassie special
:D
Willem Barnas

31-12-2006 18:42

Bas Breetveld schreef:Gewoon de Bassie Special van WB inzetten en je hebt ze beiden instant op een ochtendje :D

Gr,

Bassie

P.s. Wel ff uitvinden waar ze 's ochtends zitten


dat kan ik beamen.

WB 8)
Bas B.
Berichten: 3343
Lid geworden op: 27-07-2003 02:00

31-12-2006 18:57

Een uitgebreider antwoord komt na de roes van morgen wel.

Gr,

Bas