Boillie boeren


Hans-Peter van Ee
Berichten: 607
Lid geworden op: 28-08-2006 22:19
Locatie: Ede

18-12-2006 12:32

Geachte boillie-boeren

Zoals het al jaren gewoon is claimt elke zichzelf respecterende boillie-boer de beste boillie te produceren.
De manier van reclame maken is echter vaak tegen het borst stuitend.
Anders gezegd:'Jullie misleiden de boel'.
Foto's van grote vissen in de handen van 'grote namen' welke zijn gesneuveld op jullie zogenaamde 'wereld-boillies'.
Een beetje ervaren karpervisser prikt hier zo doorheen, maar vandaag de dag vist er heel veel jeugd op karper.
Zij zien de grote vis, kijken naar het merk en denken vervolgens goud in handen te hebben.

Zo is er een bepaald boillie-merk dat binnenkort reclame schijnt te gaan maken met een grote vis welke gevangen is op een tijgernoot.
Dit ondanks het feit dat in de voor afgaande periode voor de vangst 500 kilo van deze 'geprezen' boillies was gevoerd.

Karpers kunnen niet liegen, daarom doen jullie het maar.

met onafhankelijke groet

HPE
It ain't no fun, to be the hunted one!!!
Jan Peter Teerling

18-12-2006 12:40

@Hans Peter,
Dat "schijnt dat" en "bepaald" heb ik/we geen reet aan,was laatst ook al een topic over zo iets dergelijks.En wat krijg je dan gis en gok werk.. :-?
Als je wat wilt vertellen/je frustraties hier neer wilt zetten noem dan de namen/merken en de mensen die er achter zitten,in plaats van vage insinuaties..
Met niet gissende groet,
Jan Peter
Gebruikersavatar
Niels Schouten
Berichten: 879
Lid geworden op: 02-10-2005 18:11
Locatie: Almere

18-12-2006 13:08

Tsja, dat is nu eenmaal commercie. Ik keur het uiteraard niet goed, maar je wordt natuurlijk de hele dag door bedonderd waar je bij staat. In dit geval gaat het om iets waar wij als karpervissers in thuis zijn, maar hoe vaak lees je een advertentie, zie je een spotje op tv of hoor je een radio commercial, die van onwaarheden aan elkaar hangt, maar wij geen weet van hebben.

Verder is het nogal een suggestief bericht aangezien er geen merknaam vernoemd wordt en tevens op basis van ''horen zeggen'' een oordeel wordt gevormd. Welk merk gaat op deze wijze een advertentie uitbrengen HPvE ? Dan is het voor iedereen duidelijk.
Laatst gewijzigd door Niels Schouten op 18-12-2006 15:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Roy Pellegrom
Berichten: 72
Lid geworden op: 12-12-2006 00:36
Locatie: Bennekom

18-12-2006 13:59

500 KG lijkt me ook wel onwaarschijnlijk :P. Maar het is wel waar. Dr zijn wat boilie merken waar inderdaad gigantische vissen opstaan. Maar aan de ene kant ook logisch toch? Alles voor de verkoop.

Je kan natuurlijk zelf ook wel nagaan dat je die met elke andere readymade wel zou kunnen vangen. Kwestie van geluk hebben (ook niet 100% natuurlijk )
Jan Peter Teerling

18-12-2006 14:07

Roy Pellegrom schreef:500 KG lijkt me ook wel onwaarschijnlijk :P. Maar het is wel waar. Dr zijn wat boilie merken waar inderdaad gigantische vissen opstaan. Maar aan de ene kant ook logisch toch? Alles voor de verkoop.

Je kan natuurlijk zelf ook wel nagaan dat je die met elke andere readymade wel zou kunnen vangen. Kwestie van geluk hebben (ook niet 100% natuurlijk )


ELKE boilie fabriekant wil zijn/haar naam aan grote vissen verbinden,we gaan immers vissen om kans te maken op een het liefst GROTE vis..
En 500 kg lijkt me niet onwaarschijnlijk,het gaat om big bucks in het aas circuit,en het karper circuit in zn geheel..En blind vertrouwen op een zak kant en klare knikkers om dat dr toevallig een man met dikke vis op de verpakking staat.. :lol:
Een zakkie kant en klaar vertrouwen kopen.. :-?
JP
Gebruikersavatar
Gerard Brondijk
Berichten: 1233
Lid geworden op: 08-07-2006 08:57
Locatie: Friesland
Contacteer:

18-12-2006 14:47

Ooit een boilie recalme gezien ( op sites en zo ) waar iemand op staat met een kleine vis ..... ik niet

www.evolutionproducts.nl < dit is waar ik op kik !!!

Gerarduzzzz :wink:
KSN
Roy Pellegrom
Berichten: 72
Lid geworden op: 12-12-2006 00:36
Locatie: Bennekom

18-12-2006 15:14

Jan Peter Teerling schreef:
Roy Pellegrom schreef:500 KG lijkt me ook wel onwaarschijnlijk :P. Maar het is wel waar. Dr zijn wat boilie merken waar inderdaad gigantische vissen opstaan. Maar aan de ene kant ook logisch toch? Alles voor de verkoop.

Je kan natuurlijk zelf ook wel nagaan dat je die met elke andere readymade wel zou kunnen vangen. Kwestie van geluk hebben (ook niet 100% natuurlijk )


ELKE boilie fabriekant wil zijn/haar naam aan grote vissen verbinden,we gaan immers vissen om kans te maken op een het liefst GROTE vis..
En 500 kg lijkt me niet onwaarschijnlijk,het gaat om big bucks in het aas circuit,en het karper circuit in zn geheel..En blind vertrouwen op een zak kant en klare knikkers om dat dr toevallig een man met dikke vis op de verpakking staat.. :lol:
Een zakkie kant en klaar vertrouwen kopen.. :-?
JP


Mooi gesproken! Maar 500 KG echt gericht op 1 water/vis?!
Jan Peter Teerling

18-12-2006 15:35

@Roy
Ja op één water,niet op een dag maar wel over een kort tijdsbestek opgevoerd.Niet zo zeer gericht op 1 dikke vis maar wel gericht op DE dikke vissen van het water.Soort van omgekeerde piramide van L. de Beats.Dit kan op meedere manieren (op)gevoerd worden.Meeste wat ik in een week/10 dagen gevoerd heb zal in de buurt van 100+kg komen.
Verspeid over een groot water met mooi bestand aan vissen,maar de laatste dagen meer geconcentreerd op hotspots en plekken waar we de (zware) vissen konden verwachten.Maar wil je zulke dingen doen zul je goed moeten na denken,benadeel je dr geen andere vissers mee die ook graag nog hun visje vangen,de verhouding vis/voer klopt,aanwezig natuurlijk voedsel etc. etc. kort om niet zonder na te denken veel voeren.

Jan Peter
barry stevens
Berichten: 864
Lid geworden op: 17-07-2005 01:37
Locatie: amsterdam

18-12-2006 15:53

het is altijd nog aan de consument of je hieraan mee werkt of niet....niemand splitst het in je maag
www.castmarine.nl

alles voor de karpervisser op het gebied van elektromotoren/accus/laders/rubberboten/buitenboordmotoren etc
Gebruikersavatar
martijn bunte
Berichten: 1342
Lid geworden op: 25-07-2006 16:22
Locatie: ENSCHEDE
Contacteer:

18-12-2006 16:14

barry stevens schreef:het is altijd nog aan de consument of je hieraan mee werkt of niet....niemand splitst het in je maag
dat klopt maar de jeugd is hier wel heel gevoelig voor,
aldejekes loat goan!
Roy Pellegrom
Berichten: 72
Lid geworden op: 12-12-2006 00:36
Locatie: Bennekom

18-12-2006 16:38

Jan Peter Teerling schreef:@Roy
Ja op één water,niet op een dag maar wel over een kort tijdsbestek opgevoerd.Niet zo zeer gericht op 1 dikke vis maar wel gericht op DE dikke vissen van het water.Soort van omgekeerde piramide van L. de Beats.Dit kan op meedere manieren (op)gevoerd worden.Meeste wat ik in een week/10 dagen gevoerd heb zal in de buurt van 100+kg komen.
Verspeid over een groot water met mooi bestand aan vissen,maar de laatste dagen meer geconcentreerd op hotspots en plekken waar we de (zware) vissen konden verwachten.Maar wil je zulke dingen doen zul je goed moeten na denken,benadeel je dr geen andere vissers mee die ook graag nog hun visje vangen,de verhouding vis/voer klopt,aanwezig natuurlijk voedsel etc. etc. kort om niet zonder na te denken veel voeren.

Jan Peter


Aah op die fiets :D. thxn voor de opheldering
Tim Sanders
Berichten: 369
Lid geworden op: 21-03-2005 21:26
Locatie: Didam

18-12-2006 22:57

Hmm ik kan alleen niet inzien waarom de jeugd extra gevoelig voor zou zijn? Denk dat er net zoveel ouderen zijn die graag dikke vissen willen vangen, en daarom die boilie's kopen.
Hoelang je al vis is ook een belangrijke factor naar mijn mening, iemand die pas vist geloofd sneller in dat soort dingen dan iemand die al wat langer er in zit. En dan zou je inderdaad kunnen zeggen dat de jeugd gevoeliger is, omdat er waarschijnlijk meer jongeren zijn die er pas aan beginnen dan ouderen.
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

19-12-2006 00:02

Afbeelding

Ja zegt u het maar..... :o :D

Metkipvetmestendegroetenvaneenuitsluitendvoorprivedoeleindendraaiendeboer :lol:

H 8) B
Hans-Peter van Ee
Berichten: 607
Lid geworden op: 28-08-2006 22:19
Locatie: Ede

19-12-2006 09:15

Jan Peter e.a.

Het dient puur als voorbeeld, dat dit soort dingen gebeuren lijkt mij wel duidelijk.
Daarbij zit ik niet op een welles/nietes spelletje te wachten.
Dat het echt gebeurd is heb ik reeds bevestigd gezien, een maatje van mij heeft hier op het board er al eens iets over gezegd.
Hij noemde ook geen merk.
Dan is het toch wel enigzings vreemd dat hij gelijk daarna een PB'tje krijgt van de persoon in kwestie.
Dat deze zich daarna in allerlei bochten wrong, maakte het alleen maar duidelijker.

Waar het mij om gaat is dat de onervaren visser wordt misleidt, en dat is nergens voor nodig.
Zelf boillies draaien is ook een stukje ontwikkeling als karpervisser.
Je komt er dan al gauw achter dat zo'n beetje elke boillie wel karper vangt, mits maar aangeboden op de juiste stek.

met deeg-makende groet

HPE
It ain't no fun, to be the hunted one!!!
Jan Peter Teerling

19-12-2006 10:53

@Hans Peter
Vind het heel nobel van je dat je je druk maakt om de "onervaren karper visser" maar is het heeeeeeele concept reclame niet bedacht om meer van een bepaald product te verkopen?.Bijv. wendy van Dijk bij Lays chips,
Ronald Mc Donald voor de Happy Meals etc. etc. Je kan mij niet wijsmaken dat de meer "ervaren" karpervissers dr niet net zo makkelijk intrappen.Iedereen wil graag DIKKE vis vangen en het liefst VEEL!.Het is aan de onervaren karpervisser zelf om de keuze te maken wat hij doet voor kant en klaar gaan (gemak en beetje zekerheid dat je met een goede boilie zit te vissen) of home made gaat vissen (zelf moeite steken in ontwikkeling,geld steekt in apparatuur zo als draaiplanken/machines
en aanverwante dingen)Toen ik net begon te vissen was al die informatie die dr nu te verkrijgen is lang niet,ik wou gewoon vissen met een redelijke/goede boilie en kans maken op een leuke vis.Kortom reclame IS misleiding sommige mensen zijn daar wat eerder achter dan anderen.Dat heet leergeld hebben we allemaal moeten betalen.De een wat meer dan de ander.. :wink:
Met zelfontwikkende en draaiende groet,
Jan Peter
Hans-Peter van Ee
Berichten: 607
Lid geworden op: 28-08-2006 22:19
Locatie: Ede

19-12-2006 13:16

Jan Peter

Maar als ik in de normale mensenwereld iets aanschaf, dan krijg ik waar voor mijn geld.
En dat is iets dat boillie-boeren niet kunnen garanderen.
Al doen ze het wel zo over komen.
Heb het afgelopen jaar met tegen verschillende boillie-merken op moeten vissen.
Voor mij geen teleurstellingen dit jaar, want ik weet wat ik van eigen boillies kan verwachten.
De ready-made- en freezers bait vissers daarin tegen wel vaak teleurgesteld in het gebruikte aas.
Het komende jaar zal ik een aantal van deze lieden wegwijs gaan maken in het boillies draaien.

met licht-voerende groet

HPE
It ain't no fun, to be the hunted one!!!
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

19-12-2006 17:00

Beste HPE,
Ook in de gewone mensenwereld kan je zaken kopen die geen "value for money" geven. Neem als voorbeeld een aantal produkten die claimen dat iets goed voor je gezondheid is wat niet wetenschappelijk kan worden aangetoond nog door medici wordt aangegeven als een werkzaam produkt.

Ofwel een consument is verantwoordelijk voor zijn eigen aankoopgedrag, als het produkt niet voldoet dan zal dit vanzelf duidelijk worden bij een overgroot deel van de consumenten. Als producent cq leverancier zie je dit liever niet gebeuren (uitzonderingen daargelaten) daar je dit op termijn marktaandeel kost. Tevens is dit afhankelijk van je iegen referentiekader, merken zoals mainline zijn al zeer lang vertegenwoordigt op de markt en blijven verkopen ondanks hun exorbitante prijzen. Ofwel marketingtechnisch gezien een subliem uitgespeelt produkt binnen de nichemarkt waarin ze zitten.

Dat je marketingtechnisch probeert je produkt in de markt te zetten door een marketingtruc of die nu doorzichtig is of (on)doordacht laat ik even buiten beschouwing. Dat je gebruik maakt van testimonial advertising is gewoon logisch zeker binnen deze branche waar je op doelt.

mvg,
Peter
It's not who you are, it's who you know.
Luke Peters
Berichten: 517
Lid geworden op: 22-06-2006 15:24
Locatie: Limburg
Contacteer:

19-12-2006 17:32

Beste hans peter,

Koop jij dan eerder een zak waar een guppie op staat? Het is gewoon een marketingtruc... En verder erger ik mij meer aan de mensen die denken dat een boillie pas goed vangt met dure ingredienten zoals caseine, robin enz. enz. Terwijl dat een goedgedraaide trouvit of kruid bol naar mijn mening wel overal vangt... 2 wateren in belgie, de maas en nog meer verschillende wateren hier in de buurt heb ik met bovenstaande bollen bevist, en ben het hele seizoen tot nu toe geen een sessie met lege handen teruggekomen. Leverpastei mais of weet ik veel allemaal! Het vangt allemaal.
mvg,
Luke
Ernesto Kamminga
Berichten: 46
Lid geworden op: 30-11-2006 20:05
Locatie: Nw Pekela
Contacteer:

20-12-2006 20:36

Toch zie ik een aardige verandering in de boilie markt er worden
meer freezerbaits verkocht en de grote firma's brengen zogenaamde foodbaits op de markt wat ik hier mee wil zeggen is dat het kaf zich vanzelf wel van het koren scheid. dat wil niet zeggen dat er niet altijd een markt voor die goedkope ready mades zal blijven bestaan, zolang vissers ze kopen en er instand af en toe vis op vangen, blijven deze ballen bestaan. De meeste vissers willen nu graag éénmaal in de maling genomen worden, want een mens valt nu éénmaal op lekkere geurtjes. Jammer dat een karper op heel andere dingen valt.
wiebrand dragt

20-12-2006 21:25

de reclame intereseert mij niet zo veel en de foto ook niet zou het interesant vinden als ze er op zetten wat er precies in zat.op alles staat het elk zakje dievoeding maar op visvoer weer niet.je hebt zo niet echt een idee van wat je in het water gooit wel.
Hans-Peter van Ee
Berichten: 607
Lid geworden op: 28-08-2006 22:19
Locatie: Ede

21-12-2006 11:04

Peter

Ik kan mij heel goed vinden in jouw reply, maar in de karperwereld werkt het (in mijn ogen) toch iets anders.
Zeker de dag van vandaag.
Er is veel jeugdige aanwas binnen de karperhengelarij.
Zij worden in mijn ogen teveel misleid, en te weinig begeleid.

Karpervissen is schaken op meerdere borden tegelijk, en als beginnend karpervisser is het heel moeilijk om door de bomen het bos te zien.
Kijk maar naar de kant en klare karper-sets die aangeboden worden.
Er zit geen onthaakmat bij en de winkelier doet er vaak een zak gratis bollen bij.
Een heel verkeerd begin in feite voor de startende karpervisser.

Maar goed, ik ben ook in een hele andere tijd begonnen met karpervissen.
Daarbij is het zo, dat ik niet alleen maar zal lopen wijzen naar winkeliers en boillie-boeren.
Hier gaan we proberen de beginnende karpervissers te laten inzien dat er meerdere wegen naar de onthaakmat leiden.

Ernesto

Ook jouw verhaal klopt, er is duidelijk een bepaalde ontwikkeling gaande op aasgebied. Freezerbaits beginnen terrein te winnen, iets wat ik alleen maar toejuich tav de gezondheid van onze karpers.
Luke geeft al aan dat hij met eenvoudige ingrediënten ook zijn vissen weet te vangen.
Maar voordat men als beginnend karpervisser vaak zover is, blijkt er vaak al flink (onnodig) leergeld te betaald zijn.

met eenvoudige groet

HPE
It ain't no fun, to be the hunted one!!!
Jan Peter Teerling

21-12-2006 11:05

peter postema schreef:Beste HPE,
Ook in de gewone mensenwereld kan je zaken kopen die geen "value for money" geven. Neem als voorbeeld een aantal produkten die claimen dat iets goed voor je gezondheid is wat niet wetenschappelijk kan worden aangetoond nog door medici wordt aangegeven als een werkzaam produkt.

Ofwel een consument is verantwoordelijk voor zijn eigen aankoopgedrag, als het produkt niet voldoet dan zal dit vanzelf duidelijk worden bij een overgroot deel van de consumenten. Als producent cq leverancier zie je dit liever niet gebeuren (uitzonderingen daargelaten) daar je dit op termijn marktaandeel kost. Tevens is dit afhankelijk van je iegen referentiekader, merken zoals mainline zijn al zeer lang vertegenwoordigt op de markt en blijven verkopen ondanks hun exorbitante prijzen. Ofwel marketingtechnisch gezien een subliem uitgespeelt produkt binnen de nichemarkt waarin ze zitten.

Dat je marketingtechnisch probeert je produkt in de markt te zetten door een marketingtruc of die nu doorzichtig is of (on)doordacht laat ik even buiten beschouwing. Dat je gebruik maakt van testimonial advertising is gewoon logisch zeker binnen deze branche waar je op doelt.

mvg,
Peter


Oftewel reclame werkt en producten/diensten worden er meer door verkocht.En ik denk juist omdat Mainline zo duur is mensen sneller geloven dat het dan wel een goed product moet zijn.
Juist door internet en site's zo als deze kunnen we de beginnende karpervisser een eind op weg helpen om zijn keus te maken.
Groeten,
Jan Peter
(ps Peter is de politiek niks voor jou? :wink: )
Gebruikersavatar
Rob de Boer
Berichten: 524
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Noord Holland

05-01-2007 11:30

Zo gebruik ik nu al een tijdje 24h deodorant van Axe, Bij veel gebruik van dit spul zouden de in bikinie gehulde dames met duizenden achter je aan komen. En als je een lift in zou stappen zou op het sluiten van de deur een hitsige dame naar binnen springen en je vervolgens verkrachten.

Echter, dit alles blijkt een reclamestunt!! :o Ik raad jullie dus aan dit spul niet te kopen!!

Al eens die reclame gezien van dat kleine autotje waar ze een vrachtwagen vol spullen in laden? Zo wordt gezegt dat de laadruimte in dat ding enorm is, echter, bij 2 kratjes pils is de ruimte op!! Rechtzaak?

En die van laatst waar een olifantje achterin de auto zit naast de kinderen? Mijn kinderen geloven het niet ,3 en 6 jaar oud. Jij wel?

Zucht....
Gebruikersavatar
Bas Bakker
Berichten: 1598
Lid geworden op: 08-04-2002 02:00
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

05-01-2007 13:40

Rob, het gaat niet om geloven of waar maken van het product in mijn ogen.

Het is pure grote vissen propaganda.

Sommige jeugde vissers slaan daardoor een paar stappen over met de nodige gevolgen!
Gebruikersavatar
Rob de Boer
Berichten: 524
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Noord Holland

05-01-2007 16:43

Sorry Bas, ik had ff een internetstorinkje hier. En daarna een toetsenbord storing, lekker zooitje hier.

Welke stappen slaan ze over en met welke gevolgen?

Ik had vroeger een walkie talkie, en in die tijd was ik een van de enigen. Mijn vader had wat meer als een ander.

Tegenwoordig hebben ze met 10 jaar een 06 telefoon. Moeten al die koters ook weer starten met rooksignalen? Nee toch!

De tijden veranderen.

Ik zat toen ik 17 was met een oude werphengel en een gare molen met te dik draad en een klein dobbertje verscholen achter de bomen mijn eerste karpers te verschalken. Geen hair, geen megascherpe haak, geen net van 1,25 mtr, geen stoel/bed geen internet waar ik elk probleem kon vragen enz enz enz .

En nu worden ze door reclames en tijdschriften in elke supermarkt tot vissen aangezet. En de fabrikanten maken reclame voor hun spullen op zo een manier dat het aanslaat bij een grote groep mensen.

Welkom in 2007.