bitterwinter bolie


Plaats reactie
willfred regeer
Berichten: 5
Lid geworden op: 09-10-2006 18:08
Locatie: zoetermeer

08-12-2006 22:02

ik vis nu twee maanden met de bitterwinter bolie van jrc.
kreeg ik er eerst geen stootje op.
maar de laatste drie weeken loopt het als een speer.
nu ging ik van middag naar de hengelsportzaak om weer een paar kilo te haalen zegt de eigennaar dat het uit de handel is gehaalt. wie kan me vertelen waarom en waar ik ze weer kan kopen.
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

08-12-2006 22:20

Laat je niet gek maken joh...bij iedereen die langdurig gevoerd heeft loopt het als een speer.

Enkel bij mij niet...maar ik voer dan ook niet meer en vis nog maar nauwelijks :wink:
Gebruikersavatar
robert klapman
Berichten: 342
Lid geworden op: 11-01-2006 14:19
Locatie: Nootdorp
Contacteer:

08-12-2006 22:24

klote jrc boilies allemaal fraude en gelul.
sorry dat ik het zo zeg.
maar de boilie zelf stelt niets voor.

maar er zijn vast wel meer mensen op het board die daar meer van weten dan mij
Robert

Niet zeiken,, Gewoon vissen!!
Remco Oudhuyzen
Berichten: 2162
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Hengelo

08-12-2006 22:47

geen enkele boilie is slecht!!!

zelfs met een oude schoenzool gesoakt in flavour vangt nog vis!!

het ligt er gewoon aan hoe je je middelen inzet..

Gr. Remko
Remco Oudhuyzen
Berichten: 2162
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Hengelo

08-12-2006 22:51

waarom als men niets kan vangen schuiven ze het puur op het aas af? of op het weer??

het ligt nooit aan hun zelf..

als je een keer niets vangt. denk dan eens na wat je zelf fout doet!!
Gebruikersavatar
Tim Belshof
Berichten: 635
Lid geworden op: 15-10-2006 17:45
Locatie: twente
Contacteer:

08-12-2006 23:09

Remko Oude Elferink schreef:waarom als men niets kan vangen schuiven ze het puur op het aas af? of op het weer??

het ligt nooit aan hun zelf..

als je een keer niets vangt. denk dan eens na wat je zelf fout doet!!


Het aas en de weersomstandigheden maakt wel degelijk uit.
Natuurlijk moet je het daar niet altijd op af schuiven en natuurlijk moet je niet "zeuren" als je een paar keer niets vangt maar je kan mij niet vertellen dat je met -10 net zo goed vangt als met +18 graden hoe goed je, je best ook doet en hoe goed je, je ook hebt voorbereid.
Het aas maakt vooral uit als je op zwaar dressuur water vist.
Remco Oudhuyzen
Berichten: 2162
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Hengelo

08-12-2006 23:17

zolang er geen ijs ligt op het water kun jij vis vangen... (met ijs is het namelijk een beetje moeilijk)

ik moet je gelijk geven dat je in de zomer makkelijker een visje kunt vangen dan in de winter.

Maar een goede visser kan in de winter ook redelijk zijn visje pakken.. het vereist veel kennis van het water en het gedrag van de vissen. en veel mensen hebben die echte watersense niet goed in de vingers zitten.. zelfs ik nog niet. durf ik best toe te geven.. maar heb mensen gezien die in de winter de ene na de andere eruit trekken omdat ze gewoon weten hoe er te vissen in die bepaalde omstandigheden.

en dat is iets wat iedereen kan leren!! bij de een gaat het sneller dan de andere. maar door ervaring op te bouwen kun jij onder elke omstandigheid een visje vangen!!

en dressuur door aas? pfff.. laat me niet lachen! waarom vissen we al 20 jaar met een rond balletje? als er dressuur op aas moet zijn dan zou het op de vorm moeten zijn en niet op kleur op smaak..

Gr. Remko
Gebruikersavatar
Tim Belshof
Berichten: 635
Lid geworden op: 15-10-2006 17:45
Locatie: twente
Contacteer:

08-12-2006 23:20

ik zeg niet dat je niets vangt op de zelfde smaak boilie die bijvoorbeeld al 10.000 keer op het zelfdewater is ingezet maar het kan er wel voor zorgen dat je minder vangt.
Gebruikersavatar
Tim Belshof
Berichten: 635
Lid geworden op: 15-10-2006 17:45
Locatie: twente
Contacteer:

08-12-2006 23:22

ohja en je hebt idd gelijk een goede visser die het water uit zijn hoofd kent en weet hoe de vissen zich gedragen op dat water vangt idd zijn visje wel in de winter. Dat zal ongetwijfeld goed mogelijk zijn maar het zal hem vast niet zo goed afgaan als dat het voorjaar is.

en tja...als je wat wil vangen moet je er maar wat voor doen!
Remco Oudhuyzen
Berichten: 2162
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Hengelo

08-12-2006 23:32

Tim Belshof schreef:ik zeg niet dat je niets vangt op de zelfde smaak boilie die bijvoorbeeld al 10.000 keer op het zelfdewater is ingezet maar het kan er wel voor zorgen dat je minder vangt.


zet het aas eens een keer op een andere manier in dan anderen.. en je vist ze allemaal naar huis..
Ruben vd Worp
Berichten: 1979
Lid geworden op: 30-07-2006 19:08
Contacteer:

09-12-2006 11:30

:roll: :roll: :o
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

18-12-2006 18:54

Geen negatieve conditionering op aas Remko?
Leg mij dan eens uit waarom de productiviteit van veel aassoorten in een golfbeweging lijkt te gaan?
Mensen introduceren een aassoort, vangen het hele bestand (soms een paar keer) en dan gaat het bergafwaarts. Na een paar jaar zijn die mensen dat aas al lang weer vergeten. Pietje komt voor het eerst vissen, voert 3 keer voor met het al jaren uitgevisde aas, wordt keihard uitgelachen door de locals en vangt zich compleet klem. De locals schakelen snel weer om, een paar week profiteerd iedereen en dan is het weer over met het feest.
Er kan wel degelijk conditionering optreden op een smaakje of geurtje. Jou boilie vangts niet alleen goed omdat ie super attractief is, maar ook omdat ie anders is dan de boilies waar de rest mee vist.
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Gebruikersavatar
Fabian stukker
Berichten: 752
Lid geworden op: 14-08-2006 23:00
Locatie: Twente

12-01-2007 22:40

daaf, dat gedrag ken ik, jaren lang werd er hier op een vijver gevoerd en gevist met aardbei boilies. echt keiveel. Toen was het echt 6/7karpers op een dag, Daarna een hele tijd geen flikker meer op gevangen. Werd er een karper gevangen op banaan.. nou je raad het al. Volgens mij is dit jaar de aardbei weer aan de beurt. Maar had ook gemerkt, van ..tijdens die aardbei periode kreeg je best vaak 1 a 2 piepjes. en dan was het weer stil. Ik denk dat dit met het niet vertrouwen van het aas heb te maken.. toch pakken maar weer droppen. Heb toen een x de boilie vierkant gemaakt. was gelijk raak..
geen piepjes meer gelijk een fluiter. De keren erna met vierkante boilie ook geen piepjes vooraf meer gehad. Zon kleine aanpassing zo dressuur doorbrekend.

groete
Plaats reactie