Trouvit deeg maken


Plaats reactie
Gebruikersavatar
raymond jongeling
Berichten: 151
Lid geworden op: 25-11-2006 12:44
Locatie: zwijndrecht

29-11-2006 09:49

Ik wil een deeg maken van gemalen trouvit en een meelsoort. gewoon een deeg. Nu wil ik deze op de hair vissen. Denk dat ik deze balletjes draai en voorboor en daarna voor het uithanden in de vriezer gooi. Denk dat de geur/smaak zo het meest intakt blijft Iemand ervaring hiermee? :roll:
Kijk liever naar een spiegel aan de waterkant , dan naar de spiegel in m'n badkamer.....
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

29-11-2006 11:51

Deeg vis je op de haak, voorboren en invriezen heeft geen zin bij het ontdooien is het toch weer gewoon deeg wat je rond je haak kunt kneden.
Bij het invriezen gebeurd er met de smaak niet zoveel, de structuur kan ietsje veranderen.
Gewoon deeg maken en eventueel invriezen.
Vissen is een hobby, geen religie!
kevin diederen
Berichten: 3862
Lid geworden op: 28-09-2003 02:00
Locatie: Zuid Nederland

29-11-2006 12:08

Wat ook een erg leuke tip is. Heb het zelf een paar keer toegepast.

Gewoon het deeg rollen op je rolplank tot je mooie balletjes hebt van het door jou gewenste formaat.
Deze balletjes vervolgens zonder het te koken invriezen. Voila... Met de werppijp kleine deegballetjes tot zeker 100 meter afstand.

Haakaas is ook vrij simpel. Een paar 10 mm balletjes draaien van het deeg. Koken... drogen... Zodat je een boilie hebt. Voor het gebruik nog een laagje deeg eromheen kneden en het liefste ook invriezen. Voila... Deeg dat je 100 meter weg zet als je al zo ver kan werpen.
Met vriendelijke groet,

Kevin Diederen
Peter Nys
Berichten: 541
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Belgie (Tongeren)
Contacteer:

29-11-2006 17:44

Je kan ook eens proberen met de stayput-veertjes die ashima verdeeld. Dit zijn spiraal vormige veertjes die je gewoon op je hair kan vast maken. Voor deeg raad ik je wel aan om de grote veertjes te gebruiken. Deze dingen werken perfect voor zachter aas !!

Mvg

Peter
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

29-11-2006 20:28

Natuurlijk kun je allerlei tralala en tierlantijntjes aanschaffen om met een bolleke deeg op 100 meter te vissen..

De beste, voordeligste en meest simpele voor-de-hand liggende oplossing werd al gegeven door; Kevin Diederen!

Beetje deeg om je bol kneden en hopla.... 8)
Groet'n Henk..

still growing Old.
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

29-11-2006 20:52

Ik zie de poster helemaal geen afstand aangeven!!
Deeg hoort bij de korte afstand je draait je anders een tennisarm.
Moet je verder, dan om een boilie oke, maar dan hoeft hij ook niets voor te boren.
Het antwoord van Kevin is goed maar is de vraag niet.
Vissen is een hobby, geen religie!
berx gilbert
Berichten: 116
Lid geworden op: 17-11-2006 17:35
Locatie: genk

29-11-2006 20:59

hallo,
wat ik doe is het volgende ,
ik maak m'n deeg , rol m'n bolletjes in de gewenste dia.
en dan laat ik de bolletjes gewoon een dag of twee , drie drogen . ze worden dan keihard wel oppassen dat ze niet te warm staan anders gaan ze barsten . je kan ze dan gewoon zoals een boillie monteren op een hair ik vis hiermee tot op afstanden van +/- 60m .
als de bolletjes een paar min. in het water liggen zijn ze net deeg , dus ideaal voor eens anders te vissen dan met die constante keiharde boillies

grt gilbert
als karpers en vrouwen niet op de stek (?) zijn kun je ze niet vangen
zeg da ik et gezeet em
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

29-11-2006 21:28

Lieve Douwe :roll: ,

Vraagsteller wil het aas op de hair vissen, de gedraaide deegballekes eerst voorboren en voor het uitharden eerst in de vriezer gooien..
Lijkt me erg omslachtig waar de reeds uitgeharde bollekes zo ruim voorradig zijn, enkel een trouvitdeegje erom kneden is makkelijker.

Bijkomend voordeel van deze deegbal?
Kan onder de top danwel op 100 meter aangeboden worden. :wink:

Kevin blijft lijsttrekker 8)
Groet'n Henk..

still growing Old.
kevin diederen
Berichten: 3862
Lid geworden op: 28-09-2003 02:00
Locatie: Zuid Nederland

29-11-2006 22:38

Zal ik dan ook een winnend recepte kado doen?

Trouvit of Schapenbix weken in water. Beetje tarwebloem om het kneedbaar te maken...

Je gaat vangen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!




Kamferspiritus... zegt het iemand wat?

Wat had die vent een dikke vingers....

Joekels van het twentekanaal ofzo he.

Vang ze.
Met vriendelijke groet,

Kevin Diederen
Gebruikersavatar
raymond jongeling
Berichten: 151
Lid geworden op: 25-11-2006 12:44
Locatie: zwijndrecht

30-11-2006 07:30

Bedankt voor de tips.

Het toch maar even vismeel/trouvit boilies gemaakt. maar de tips van het deeg zal ik zeker gebruiken.
Kijk liever naar een spiegel aan de waterkant , dan naar de spiegel in m'n badkamer.....
Plaats reactie