staat eierloze eddy in de schaduw van de dunne lijn of ..of.


Plaats reactie
Jan Peter Teerling

29-12-2006 11:23

@Maik,
Dus je rijdt liever keer of 3/4 naar Belgie uit Brabant om een paar verschillende zakken Pro Line te proberen,ipv een keer zelf of met een collega 50kg te kopen?? :-? Als je perse met Pro Line wilt vissen neem dan bijv. de Big activator heb je in iedergeval een goede boilie,die zijn naam waar heeft gemaakt.
En "afromen" waar jij het over hebt van verschillende voerstekken van andere vissers na het weekend zul je dus in het weekend moeten gaan kijken en in kaart gaan brengen wat hun (voer) stekken zijn?? :-?
Ik vis/voer ook wel eens verder NA het weekend op mijn met zorg en moeite uitgepeilde stek..Klinkt mij in de oren als ordinair stekkenpezen..
Ieder zijn manier van vissen maar mij niet gezien.
Groeten,
Jan Peter
Gebruikersavatar
Maik van de Camp
Berichten: 595
Lid geworden op: 21-04-2005 21:26
Locatie: Noord-Brabant

29-12-2006 12:47

Nee, maar ik vind het zonde om 50 kilo van een soort te kopen, ik wil me eerst orienteren. Als ik wat soorten heb getest koop ik gewoon 50 kilo.
Dit noem ik geen stekkenpezen, iemand voert, vist en vertrekt naar huis.
Stekkenpezen is heel iets anders. Ik voer meestal drie dagen, als er iemand op mijn stek zit vind ik dat kut. Maar als ik heb gevist op mijn voerstek, mag iemand anders van mij gerust hierna vissen. Heb het hier wel over hit 'n run, niet over vaste stekken en weken lange voercampagnes. Al ben ik daar niet zo'n voorstander van.

ps: Gebruik ik toch de auto van mijn vader, tankt hem nog vol ook. 8)
Laatst gewijzigd door Maik van de Camp op 29-12-2006 12:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Carpe Diem...!
Gebruikersavatar
joris Leferink
Berichten: 837
Lid geworden op: 15-12-2002 01:00
Locatie: Haaksbergen

29-12-2006 12:56

Maik, Met Pro Line valt heel veel te regellen.

Ook kwa gewicht boilies wat je bestelt,
Van veel freezerbaits kun je ook gewoon 5 of 10 kilo bestellen.
Ligt eraan wat in de vriezer daar nog aan voorraad ligt.

Laat je winkelier gewoon even bellen naar de voorraad.

Groeten Joris
Gebruikersavatar
Maik van de Camp
Berichten: 595
Lid geworden op: 21-04-2005 21:26
Locatie: Noord-Brabant

29-12-2006 13:04

Ik ben in ieder geval bezig om informatie te verkijgen, en heb al iets gevonden waar ze ook 5 kilo verkopen. Zo kan ik mooi wat verschillende bollen testen.
Carpe Diem...!
Jan Peter Teerling

29-12-2006 13:17

Dus jij weet na 5 of 10 kilo al of een boilie het goed gaat doen op "jou"water.. :-? Er zijn zoveel verschillende factoren die mee spelen om een boilie een eerlijke kans te geven..Dat kun je niet met 5 of 10 kilo bepalen...Misschien is het een idee om te kijken met welke boilie's de mensen vissen/voeren op de stekken waar jij na hun wil gaan zitten..Probeer de zelfde boilie,s te krijgen week ze 2 dagen voor (weekend) en ga daarna op hun stekken zitten..Scheelt je weer een ritje of of 5 naar Belgie... :roll: Ik weet wel dat als jij s'weekends bij mij bent wezen kijken en een 'praatje' bent wezen maken en ik Maandag weer op 'mijn' stek wil ga zitten en jou daar dan aantref op de zelfde plek vist (Bijv. onder die overhangende tak) ik verre van vrolijk zal zijn.Geen wonder dat mensen als Phil Cottonier wachten met ingooien/aasverversen tot het 'bezoek' vertrokken is.. :roll: Ik vertel dus al jaren niks meer aan 'toevalige karpervissende passanten"Heb nooit wat gevangen en zet van mn piepers het geluid uit en de sounderbox zacht aan..Helaas dat het zo moet..Lees deze posting van je nog eens goed door http://www.karperwereld.nl/board/viewto ... sc&start=0

Dat rijmt niet met wat je nu vertelt,de gemakkelijke weg kiezen en andermans stekken afromen.
Groeten,
Jan Peter
Jan Peter Teerling

29-12-2006 13:24

joris Leferink schreef:Maik, Met Pro Line valt heel veel te regellen.

Ook kwa gewicht boilies wat je bestelt,
Van veel freezerbaits kun je ook gewoon 5 of 10 kilo bestellen.
Ligt eraan wat in de vriezer daar nog aan voorraad ligt.

Laat je winkelier gewoon even bellen naar de voorraad.

Groeten Joris

@Joris,
Zover ik weet heeft Pro Line geen boilie's op voorraad in de vriezer daar en draaien ze alles vers na bestelling van de winkelier.Sommige winkeliers bestellen alleen na een bestelling van een klant,andere bestellen ook voor hun zelf en verkopen dan in de winkel in kleinere hoeveelheden (5 kilo) door.
Groeten,
Jan Peter
Gebruikersavatar
Maik van de Camp
Berichten: 595
Lid geworden op: 21-04-2005 21:26
Locatie: Noord-Brabant

29-12-2006 13:30

Ik zeg toch ook niet dat ik dat zelf doe! Deze jongen vraagt een manier hoe hij een voet aan de grond kan krijgen. Het is absoluut niet mijn visserij om op druk bevist water te vissen, zeer zeker niet. Ik kies nooit voor de geeffende paden gast.

Wie zegt dat ik 5 of 10 kilo wil kopen? Ik wil van bijv 2 soorten 25 kilo kopen, dan heb ik het over een birdfood en een vismeel bal. Ik weet zeker dat ik me een aardig beeld kan vormen, dus mijn vertouwen heeft, nog steeds het belangerijkste aan aas.
Carpe Diem...!
Jan Peter Teerling

29-12-2006 13:35

Maik van de Camp schreef:Ik ben in ieder geval bezig om informatie te verkijgen, en heb al iets gevonden waar ze ook 5 kilo verkopen. Zo kan ik mooi wat verschillende bollen testen.


Je blijft jezelf tegen spreken(gast!)..Maar LB.
On topic maar weer.
Met zelfdraaiende groet,
Jan Peter
Gebruikersavatar
joris Leferink
Berichten: 837
Lid geworden op: 15-12-2002 01:00
Locatie: Haaksbergen

29-12-2006 13:41

Jan Peter Teerling schreef:
joris Leferink schreef:Maik, Met Pro Line valt heel veel te regellen.

Ook kwa gewicht boilies wat je bestelt,
Van veel freezerbaits kun je ook gewoon 5 of 10 kilo bestellen.
Ligt eraan wat in de vriezer daar nog aan voorraad ligt.

Laat je winkelier gewoon even bellen naar de voorraad.

Groeten Joris

@Joris,
Zover ik weet heeft Pro Line geen boilie's op voorraad in de vriezer daar en draaien ze alles vers na bestelling van de winkelier.Sommige winkeliers bestellen alleen na een bestelling van een klant,andere bestellen ook voor hun zelf en verkopen dan in de winkel in kleinere hoeveelheden (5 kilo) door.
Groeten,
Jan Peter


Beste Jan Peter,

Omdat ik er zelf boilies bestel voor in de winkel kom ik aan deze informatie.

Maik ook 25 kilo was bij mij geen probleem, mits de gangbare maten en smaken.

Groeten Joris
Gebruikersavatar
Maik van de Camp
Berichten: 595
Lid geworden op: 21-04-2005 21:26
Locatie: Noord-Brabant

29-12-2006 13:46

Ik wordt echt ziek van je, Jan peeter.

Er worden zakken verkocht per 5 KILO, klein rekensommetje 5*5=25 kilo
Ik spreek mijn eigen niet tegen JE LEEST NIET GOED.
Carpe Diem...!
Gebruikersavatar
Bas Bakker
Berichten: 1598
Lid geworden op: 08-04-2002 02:00
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

29-12-2006 13:48

En ik zit het allemaal nog te lezen ook...... :-?
Gebruikersavatar
Maik van de Camp
Berichten: 595
Lid geworden op: 21-04-2005 21:26
Locatie: Noord-Brabant

29-12-2006 13:49

Even tot tien tellen. Ontopic maar weer.
Carpe Diem...!
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

29-12-2006 16:57

Beste Jan Peter,
graag je motivatie waarom 5 tot 10 kg boilies niet aan kan geven of je aas goed werkt of niet. Jij wil dus vertellen dat je pas vertrouwen krijgt in je eigen aas en vangkracht als je grotere hoeveelheden gebruikt. Zo vat ik namelijk je reply op.

Als je veel instant vist en dus kleine hoeveelheden gebruikt maar goed vangt ga je mij dus vertellen dat je nite kunt bepalen of het gebruikte aas goed werkt?

Ben zeer benieuwd naar je reply, aas is namelijk een factor die meespeelt en je vangsten kan vergroten maar er zijn veel meer factoren om te komen tot leuke vangsten.

met vriendelijke groet,
Peter
It's not who you are, it's who you know.
Gebruikersavatar
Erik Rozen
Berichten: 588
Lid geworden op: 24-11-2003 01:00

29-12-2006 17:26

Ik had hier dus flink lang zitten typen op mijn laatste reactie hier (in aanvulluing op Wiljo), en vond ook echt dat we een interessante kant op gingen. Het werd weer eens nuttig...

Ik baal er dan ook van als ik zie dat dit halve topic weer vervuild word door ene JP die iets gewoon compleet verkeerd opneemt. Doe dit anders over PB kerel, is voor Maik ook prettiger.

Ik quote mijn laatste reactie dan maar, en hoop dan dat we in deze richting verder kunnen.... :roll:


Ik kan me dus wel vinden in wat Wiljo hier aandraagt.

Natuurlijk is er het verschil tussen doordacht veel voeren en domweg voldumpen. Tuurlijk, lijkt me logisch.

Maar wat als er doordacht heel veel gevoerd word? Dus rekening houdende met de populatie, jaargetijde, oppervlakte en andere factoren? Wat is dan het resultaat voor de andere vissers? En voor de vissen? Die vissen zijn in België echt niet voor niks zo dik, daar spelen die bollen voor een heel groot gedeelte in mee...

Als ik elke week op een water vis, laten we zeggen twee keer, en voer telkens een kilotje voor, dan vang ik mijn visjes goed.

Maar nu gaat ene AAvandeKaa elke dag vijf kilo bollen er in mikken. Kan het water makkelijk aan, en de vissen eten het echt wel. Geheel doordacht.
Dit doet hij twee maanden lang. Ik merk dat ik steeds slechter begin te vangen, totdat het uiteindelijk helemaal stil komt te liggen... Dju, ze lusten mijn bollen niet meer!

Of is het het feit dat er al een maand lang heeeel veel veilige bollen in gaan, en ze de mijne niet meer willen? Die andere zijn er zat & veilig!

Na twee maanden eten die karpers die bollen dus als gekken, en gaat AA aan het slachten! Goede visser man, vist iedereen naar huis! Wat een vent is dat toch! De rest vangt he-le-maal niks meer...?

------------------------

De rest reageerd, wat hij kan kunnen wij ook! Gaan zij ook lekker voeren, je voelt hem al aankomen? Hebben we weer een vicieuze cirkel, hoppa, gas erop! Doordacht dumpen! (met zijn allen.... :roll: )

En uiteindelijk vangen we weer allemaal net zo veel, of zelfs minder. Maar wat een mooie dikke vissen! :oops: Dat maakt het weer een beetje goed.

Laten we het niet eens hebben over de belasting van het watermilieu, alhoewel dit zeker mee gaat spelen. Zie Kees zijn reactie.

--------------------------

Bovenstaande is dus geen aanval op wie dan ook, het is alleen een voorbeeld van hoe het in mijn ogen vaak gaat. Ook hier in Nederland op de drukker beviste wateren.

In deze situatie zit niemand echt fout. Iedereen denkt weloverwogen na over wat hij doet, en dit zou ook kloppen. Alles bij elkaar word het echter voor iedereen (ook de karpers - Letterlijk!!) verziekt. Uiteindelijk word niemand er na verloop van tijd beter van.

Het Prisoner's Dilemma - Als iedereen voor zichzelf kiest zul je uiteindelijk allemaal slechter af zijn...

Barst Los

Mvg,

Erik :wink:

http://en.wikipedia.org/wiki/Prisoners_dilemma <<- Lees dit maar eens...

NL: http://nl.wikipedia.org/wiki/Prisoner%27s_dilemma



Dus aan iedereen die zinnig wil mee discussiëren,

Back on Topic! 8)
Elk nadeel heb z'n voordeel...
Gebruikersavatar
Maik van de Camp
Berichten: 595
Lid geworden op: 21-04-2005 21:26
Locatie: Noord-Brabant

29-12-2006 17:52

Ik vond het ook wel jammer, ik vond het een interessant topic. In ieder geval excuus daarvoor.

Misschien de handen ineen slaan met de andere vissers, wie weet staan ze er open voor. Als ze dat niet doen, zou je misschien het volgende kunnen proberen. Op veel wateren zullen meestal de kleinere vissen op de grote voerstekken duiken. Waarschijnlijk zullen de grote jongens ook wel komen maar mijden vaak de drukte, ik heb vaak gemerkt met een voerplek(hit en run met singlehookbait) dat ik vaak de zwaardere vissen ving. Dus een ruime "bescheiden" voerplek met een totaal afwijkende boilie (als je weet waar de andere meevissen), en hierop met een single vissen. Misschien dat je voor verrassingen komt te staan.

mvg Maik
Carpe Diem...!
Gebruikersavatar
joris Leferink
Berichten: 837
Lid geworden op: 15-12-2002 01:00
Locatie: Haaksbergen

29-12-2006 18:02

Inderdaad dat zou ik ook proberen en er zo je voordeel eruit te halen.

Of met voorgeweekte boilies te vissen en het zelfde effect te bereiken.

Groeten Joris
Gebruikersavatar
Bas Bakker
Berichten: 1598
Lid geworden op: 08-04-2002 02:00
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

29-12-2006 18:30

Totaal andere boilie kan......

Maar als jij weet waarmee de andere "visser" voert kan jij daar ook je voordeel uit halen.

Want de boilie waarmee voert wordt al veilig beschouwd en dit kan dus ook op andere stekken.

Jij moet er dan wel voor zorgen dat ook die stek wel veilig is!

Zeker wanneer er trekgedrag plaatst vindt bij de karpers (aas routes) kun je hier je voordeel mee doen.
Wiljo van Eerden
Berichten: 251
Lid geworden op: 11-12-2006 16:38
Locatie: achterhoek

29-12-2006 23:54

Compleet andere boillie is een idee maar werkt op kleiner water. Het is een vrij moeilijk water met een klein aantal (dikke) vissen. De rest is een shitload aan graskarper die uitgezet is. Wat er dus gebeurt is dat de gesponsorde vissers stekken aanleggen, flink voeren, net zolang tot de kleintjes en de gras afhaken. Het water is te groot en te diep om single te vissen (of je moet gruwelijk geluk hebben) Die andere jongens doen in feite niets verkeerd, overleggen is ook wel te doen, maar ik heb gewoon de portomonee niet om mee te doen met zulke zaken :P In overleg zou je dus data kunnen afspreken zodat er niet teveel gevoerd wordt etc, maar zoals ik al melde, ik heb het geld niet om mee te doen en heb een plankje van 30 bij 40 cm dus die aantallen draaien zou betekenen dat ik zou moeten stoppen met werken :P Dus dan wordt het al moeilijk.

Was eigenlijk erg benieuwd of meerderen dit meemaken. (uit reacties blijkt dit) En wat zoal een oplossing is. De rode draad blijft natuurlijk dat er gewoon veel gevoerd wordt en dat de rest de moed in de schoenen gevoerd wordt.

mvg
Gewoon doen..........8)
Wiljo van Eerden
Berichten: 251
Lid geworden op: 11-12-2006 16:38
Locatie: achterhoek

29-12-2006 23:56

heb btw ook een probleem met mn avatar als iemand me ff kan zeggen waar ik dat kan posten zou fijn zijn. Zolang we maar niet weer offtopic gaan ;)
Gewoon doen..........8)
Gebruikersavatar
Maik van de Camp
Berichten: 595
Lid geworden op: 21-04-2005 21:26
Locatie: Noord-Brabant

30-12-2006 01:14

Wiljo,

Ik weet bijna zeker dat je tegen de gesponsorde mannen echt op kunt vissen, in ieder geval een leuke vis kunt haken. Als deze mannen echt zoveel voeren valt er vrij moeilijk tegen op te boksen. Toch zou ik het een keer proberen, een totaal afwijkende bol enkele dagen bijv 2kilo vrij verspreid voeren en met een single gaan vissen, natuurlijk wel een goede stek kiezen. Ik heb het een aantal keer geprobeerd en het werkte echt super, drie dagen voeren, niks bijvoeren en binnen 4 uur 2 vissen op de kant, waarvan een 30 pond spiegel, en een 19 pond schub. Ik weet dat het vrij lastig is om niet bij te voeren maar gewoon een keer die drang onderdrukken.

Ps: Als je bij de zoekfunctie avatar intoetst, zie je op de tweede pagina een topic over avatars, gewoon even doorspitten die handel.
Carpe Diem...!
Gebruikersavatar
joris Leferink
Berichten: 837
Lid geworden op: 15-12-2002 01:00
Locatie: Haaksbergen

30-12-2006 09:16

Anders eventueel voeren met duivenvoer en hennep???????

Goedkoop voeren.


Groeten Joris
Wiljo van Eerden
Berichten: 251
Lid geworden op: 11-12-2006 16:38
Locatie: achterhoek

30-12-2006 12:01

joris Leferink schreef:Anders eventueel voeren met duivenvoer en hennep???????

Goedkoop voeren.


Groeten Joris


Ja daar heb ik ook aan zitten denken, ik weet een zandbank te liggen die super te bevoeren zou zijn met een particles en een paar boillies erdoor als ik maar zou weten hoe ik die partikels daar moet krijgen. Iemand een idee? Deze zandbank werd me ook aangeraden wanneer ik met particles aan de gang zou gaan. Maar ik heb geen boot e.d.

Het is een plan als ik maar eens wist hoe ik die kleine zut 40 meter het water in krijg :D (heb het dan wel over kilo's per maand, dus pva zakjes gaat ook niet werken :D, spod rod heb ik ook niet :D ) Brand los :D
Gewoon doen..........8)
Ruben vd Worp
Berichten: 1979
Lid geworden op: 30-07-2006 19:08
Contacteer:

30-12-2006 12:57

met een bootje?
Gebruikersavatar
Bas Bakker
Berichten: 1598
Lid geworden op: 08-04-2002 02:00
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

30-12-2006 12:58

Hoeveel meter uit de kant?
Wiljo van Eerden
Berichten: 251
Lid geworden op: 11-12-2006 16:38
Locatie: achterhoek

30-12-2006 13:03

ong 30 tot 40 meter uit de kant. Zat zelf te denken om zon rocket te halen die omkiept in het water, heb nog wel een oude hengel en molen, dan kan ik die duivenvoer er zo ingooien, duurt wat langer maar wanneer ik het 's avonds doordeweeks doe en mijn medevissers even inlicht dan moet dat lukken. Zitten een aantal bekenden van mij op dat water die ook daar vissen en die houden altijd stekken van elkaar in de gaten. Dus dat is wel een plus punt.

Wanneer bekend is wie waar zit dan hoef je niet bang te zijn dat een onbekende je stek jat. (vissen op onbeviste stekken is uiteraard geen probleem ;) we zijn geen boemannnen :D )
Gewoon doen..........8)