staat eierloze eddy in de schaduw van de dunne lijn of ..of.


Plaats reactie
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

26-12-2006 13:42

Beste mensen, aas aan zich is een prima onderwerp.
De meerwaarde waar we het hier over hebben is me nog steeds niet duidelijk, jullie wel. Oké is voor vele die niet over pakken eieren beschikt een stuk makkelijker de toegevoegde waarde heb ik zelf niet kunnen ontdekken. Voor een paar jaar geleden heb ik me namelijk ook met eipoeder bezig gehouden. Waar ik me veel meer over verbaas zijn de in mijn ogen uitglijders die met het onderwerp niets meer te maken hebben hier is er zo een. Je boilies vooraf in het water leggen waar in je wilt gaan oogsten. Wat al enige tijd geleden gepropageerd werd door een Belg die als ik me goed herinner op het KK nog al heftig bezig was. Dergelijke onzin die als je een beetje nadenkt in dromen gebakken worden. Karpervissers (behoudens enkele uitzonderingen) die na wat successen de goeroe uithangen ben ik al veel tegen gekomen.

Daar ik nog steeds van mening ben dat het vangen van karper groot of klein op bepaalde type water niet moeilijk hoeft te zijn.



Peter
Gebruikersavatar
Mark Zelle
Berichten: 943
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Vorden
Contacteer:

26-12-2006 14:40

pj otte schreef:Waar ik me veel meer over verbaas zijn de in mijn ogen uitglijders die met het onderwerp niets meer te maken hebben hier is er zo een. Je boilies vooraf in het water leggen waar in je wilt gaan oogsten. Wat al enige tijd geleden gepropageerd werd door een Belg die als ik me goed herinner op het KK nog al heftig bezig was. Dergelijke onzin die als je een beetje nadenkt in dromen gebakken worden.


Peter


Peter... :o

daar vergis je je in! ik heb dit zelf ook gedaan enkele jaren geleden op een lokaal water waar redelijk zwaar dressuur opzit. ik ving gelijk veel beter.

idee erachter is dat de bollen, verkleuren/uitzetten. naar mijn inziens werkt dit erg goed...

maar goed...jij hebt jouw mening :-) maar goed ook...want als we allemaal op deze manier gaan vissen...;-)
Gebruikersavatar
Maik van de Camp
Berichten: 595
Lid geworden op: 21-04-2005 21:26
Locatie: Noord-Brabant

26-12-2006 18:24

Peter,

Er wordt toch altijd verkondigt dat je anders als anderen moet vissen? Is hier een goed voorbeeld van. Ik heb het ook weleens toegepast in mijn visserij en er meer dan gemiddeld meegevangen. Ik wil gewoon inventief zijn in mijn visserij en niet vastgeroest in vaste gewoonten. Al moet ik erbij zeggen dat ik niet (meer) op wateren vis wat aan dressuur onderhevig is, waar deze voertactiek goed werkte.
Carpe Diem...!
Benny van de Werfhorst
Berichten: 4482
Lid geworden op: 19-10-2002 02:00
Locatie: Gelderland
Contacteer:

27-12-2006 10:50

Heren,

Het boek van Eddy Sterckxs en Luc de Baets vergelijken, vind ik gewoon
pure onzin. Het zijn allebei 2 verschillende individuen, en met ieder z'n
schrijfstijl...

Eierloos? Ik zie er geen voordeel in! Eddy haalt de smaak van eieren aan
in boilies, en dat die herkend zou worden. Worden griesmeel, tarwemeel,
vismeel, polentabloem enz. dan niet herkend...!? Tuurlijk wel! En met de-
ze producten wordt na jaren nog karper gevangen, en soms zeer goed
zelfs. Het enige voordeel van het eierloze boilies draaien, is naar mijn me-
ning gewoon het gemak van de productie; vooral voor commerciele boilie
fabrikanten.

Waar ik me meer druk om zou maken, is de stekkeuze... 8) En gewoon
een verantwoord aas.

groetjes Benny
Gebruikersavatar
Bas Bakker
Berichten: 1598
Lid geworden op: 08-04-2002 02:00
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

27-12-2006 11:31

Oftewel iedereen kan een boek schrijven met zijn mening en visie over het vissen.

Wanneer met het "ei" van columbus declareert is dit ei allang het ei niet meer.

Om dan nog maar niet te spreken over de verschillende wateren.

Gegroet!
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

27-12-2006 12:43

Oké heren, mis in dit soort uitspraken regelmatig wat nu werkelijk de verschillen zijn, enkel meer vangen zegt in mijn ogen niet veel. Waarom vang ik me het ene moment het schompes en een paar dagen later op dezelfde methode aan het zelfde water nop. Enig wetenschappelijke onderbouwing of een andere uitleg met meer diepgang is toch wel gewenst. De rede dat er boilie fabriekanten zijn die toenadering gezocht hebben met een universiteit als Wageningen. Zij hebben als geen ander de kennis in huis over voedsel en voedselopname van karpers. Aan uitspraken van hun hecht ik meer waarde dan van karpervissers die niet kunnen onderbouwen wat de meerwaarde is van bepaalde aas methodieken die ze toepassen tijdens het vissen op karper.

Als mijn boilie al een aantal uren in het viswater ligt wat is dan nog het verschil ten opzichten van een boilie die thuis in het zelfde viswater een aantal uren gelegen heeft?

Het loskomen van bepaalde stoffen ten opzichten van verse boilies waar karper op reageert, is op dat moment al stukken minder en mogelijk anders van samenstelling zo is mijn gedachten. Die verschillen kunnen wij als mensen niet waarnemen zij wel. Of ik dit dressuur doorbrekend moet noemen?
Hoe moet ik dat interpreteren met de boilies die ik al voor mijn voeren gebruikt heb?
Of werkt jullie methode alleen bij instant vissen?
Ga ik in jullie visie al binnen het uur mijn eerste vissen vangen ten opzichten van eerst dan heb je inderdaad een punt.
Verkleuren van boilies, in zeer helder wat ondieper voedselarm water kan dit een rol spelen. In Nederland kom ik zandafgravingen tegen die er tot bepaalde diepte aanvoldoen. Vang ik dan weer mijn vissen s’nachts gaat de vlieger volgens mij samen met het verhaal dat de boilies al weer enkele uren in het water liggen weer niet op. Een gedachte vind ik nog wel leuk om aan te halen, soms vang je pas in de morgen je eerste vis. Of jullie stelling hier van toepassing is?

Vindt het nog steeds vreemd dat er karpervissers zijn die oplossingen aandragen voor het probleem dressuur terwijl er andere bekende vissers zijn (Mark je kent ze ongetwijfeld nog binnen het team waar je in het verleden voor viste) die stellen dat dressuur door karpervissers uitgevonden is maar karpers er beslist geen weet van hebben. Dit om maar aan te geven wat er leeft in het wereldje van karpervissers.

Oké, ga mee met jullie stelling dressuur doorbrekend. Nu vis ik zelf op putjes nooit langer dan een beperkte periode, heb ik er mijn vissen gevangen ben ik weer weg (is overigens niet mijn favoriete viswater wel de makkelijkste.) Vis ik dan ook nog instant kan er geen sprake zijn van dressuur of heb ik het mis. De vraag is dan waarneer en onder welke omstandigheden is er sprake van dressuur? Vis ik er met andere karpervissers aan een water valt het mij op dat er onderling met verschillende merken of eigen gemaakte boilies gevist wordt. Hoe moet ik dat nu rijmen met dressuur aan een water terugkoppelend naar jullie redenatie?

Bij mij roept dit soort uitspraken vaak meer vragen op dan dat het direct oplossingen bied.
Kul is inderdaad een harde uitsprak van mij. Echter loop al enige tijd mee in de karpervisserij het gemak waarmee men in mijn ogen veel tot schijnoplossingen komt blijft mij verbazen.
Wie er gelijk heeft is ook niet erg interessant wel de lol in je hobby over een lange tijd van jaren vol blijven houden. Open staan voor ontwikkelingen, deze echter wel met een kritisch oog blijven volgen.

Met vriendelijke groet,
Peter
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

27-12-2006 19:27

Beste Peter,
vindt je erg als ik gewoon ga vissen? :wink:

groet,
Peter
It's not who you are, it's who you know.
Ruben vd Worp
Berichten: 1979
Lid geworden op: 30-07-2006 19:08
Contacteer:

27-12-2006 20:15

Meneer otte

de spijker op de kop!!

Met vissende groet ruub.
Gebruikersavatar
Mark Zelle
Berichten: 943
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Vorden
Contacteer:

27-12-2006 20:43

Peter,

het verschil is de tijd dat hij in het water ligt...en daar ligt volgens mij juist het succes. klinkt makkelijk en is het ook.

de boilie veranderdt naar mate hij langer in het water ligt. hij geeft minder reuk, wordt iets groter ( in sommige gevallen) en zal sponzig worden.

een punt wat je aanhaald is voeren...op het bewuste water word niet voorgevoerd. in principe vis je dus instant.

doorgaans worden er enkele bollen bijgevoerd. ik werkte destijds in de Horeca en viste altijd op maandagnacht. de dagen ervoor was er dus meer gevist en gevoerd. er werd weinig gevangen in de weekenden. ik ving op genoemde methode goed mijn vissen.

doordat de bollen die in het weekend waren gevoerd, in de dagen erna dus van structuur veranderden werden ze wel gegeten. en dus werden ook mijn bollen als 'veilig' beschouwd.

en met iemand uit het team waar ik voor heb gevist hoef ik het toch niet eens te zijn....( wie bedoel je eigenlijk :-) )

( voertapijten werden links gelaten. een maat van me heeft tijdens een duikdag het water van de andere kant bekeken en heeft grote velden met bollen gevonden die er al maanden lagen, ondanks dat ze er dus lang lagen werden deze weer niet gegeten...:-) )

mischien heeft het wel met PH waardes en zuurtegraad te maken...maar daar reikt mijn kennis niet ver genoeg voor ;-)

overigens is elk water weer verschillend, bijvoorbeeld tijgernoten...op het ene water kunnen ze er niet genoeg van krijgen...andere water vreten ze het niet.

blijft een mooie hobby...
Gebruikersavatar
Bart van den Hurk
Berichten: 1568
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Someren
Contacteer:

27-12-2006 21:43

Jan Peter Teerling schreef:@Maik,
Zo als Bart al aangaf de structuur van je boilie's verandert iets als je met ei poeder/ei albumine gaat werken.Deze wordt wat opener van structuur.
Dus deze boilie's (PL) zullen naar mijn mening sneller hun omgevings geur aannemen.Verschil in vangsten heb ik (nog) niet veel van gemerkt.
Groeten,
Jan Peter.


Bijna goed Jan Peter, de boilie wordt juist taaier en meer gesloten van stuctuur bij het gebruik van ei-albumine in je mix, hierdoor is hij minder open van stuctuur dus en zal hij de omgevingsdrablucht minder snel opnemen.

Maar of die karper daar wakker van ligt is de vraag...
mvg

Bart van den Hurk
Gebruikersavatar
Maik van de Camp
Berichten: 595
Lid geworden op: 21-04-2005 21:26
Locatie: Noord-Brabant

28-12-2006 01:11

Ik snapte het antwoord van Jan-Peeter niet helemaal. Omdat ik afgelopen weekend de boilies zag en de structuur was zeer dicht.

Vraagje Bart,

Verkoopt Eddy andere Boilies als PL? Oftewel zijn dit niet dezelfde boilies?
Carpe Diem...!
Wiljo van Eerden
Berichten: 251
Lid geworden op: 11-12-2006 16:38
Locatie: achterhoek

28-12-2006 08:34

jacco noordermeer schreef:er zijn zoveel theorieën over wintervoer dat je er gek van kan worden



Ben redelijk nieuw hier, heb al een tijdje zitten lezen, dus gooi me niet meteen op de brandstapel ;) :P

Mijn winterboillie is precies dezelfde als mijn zomerboillie, alleen is het haakaas gedipt. Ik geloof niet zo in de vezel calorie eiwit etc theorieen. Doet me een beetje denken aan door geslagen fitness freaks en hun maaltijden. Gewoon niet teveel voeren.
Heb het boek van eddy niet gelezen maar uit de reacties kan ik opmaken dat je veel moet voeren en dat eddy wel ving en anderen niet. Wil hier graag een opmerking over maken.

Wanneer je een water volgooit met jou boillies en na een maand of twee er gaat vissen is het logisch dat anderen niets vangen en jij wel. gebeurt hier ook. Vind dat altijd jammer want met veel voeren kunnen anderen wel inpakken. Vissen laten wennen aan je boillie en wat bijvoeren bij je haakaas, zomers een handvol en 's winters een pva met kruimels verkloot andermans kansen niet en je vangt ook. Misschien iets om over na te denken voor diegenen die gesponsord worden in hun boillies en wateren voldumpen met een tennis racket.

Brand los!!! :D Ben erg benieuwd.

Groetjes
Gewoon doen..........8)
Gebruikersavatar
Bas Bakker
Berichten: 1598
Lid geworden op: 08-04-2002 02:00
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

28-12-2006 09:39

Het enige wat ik hierop wil zeggen is dat je vangsten niet alleen worden bepaald door de mate waarmee je voert.
Wiljo van Eerden
Berichten: 251
Lid geworden op: 11-12-2006 16:38
Locatie: achterhoek

28-12-2006 09:52

Nee dat is logisch. Tuurlijk zijn er meer factoren, maar veel van die factoren zijn niet negatief op andersmans visserij. Het weer, stek keuze, aas keuze, montage e.d. om er maar een paar te noemen. Een beetje met verstand vissen is net zo productief als alles vol voeren. Kwaliteit boven kwantiteit. En je kan niet altijd vangen anders zouden er geen mensen zijn die achter 20 voorntjes aangaan als dat ook karpers zouden kunnen zijn.
Ik denk dat penvissers hier wel wat in kunnen vinden, op de juiste plek op de juiste tijd zijn met het juiste materiaal.
Lijkt me ook veel meer voldoening geven dan domweg een water volknikkeren.

MvG
Gewoon doen..........8)
Gebruikersavatar
Bart van den Hurk
Berichten: 1568
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Someren
Contacteer:

28-12-2006 10:00

Maik,

Alle boilies die Eddy verkoopt worden bij PL gemaakt, enkel heeft hij een aantal smaakcombinaties die hij zelf heeft samengesteld en dan ook exclusief bij hem verkrijgbaar zijn. Dit om zijn klanten toch iets speciaals te kunnen bieden.
mvg

Bart van den Hurk
Gebruikersavatar
Bas Bakker
Berichten: 1598
Lid geworden op: 08-04-2002 02:00
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

28-12-2006 10:00

Er zit wel verschil tussen "veel voeren" en "domweg volknikkeren".

Iedereen zou met verstand moeten voeren. Op het ene water is dat nou net iets meer dan de andere.

Het ligt aan de populatie vissen die op het aas komen.

Ik kan me ook goed voorstellen dat mensen elkaar niet treffen tijdens het voeren en vissen.

En in sommige gevallen dus niet weten dat er ook meerdere mensen vissen.

Het is een beetje kort door de bocht om direct te stellen dat veel voeren gelijk is aan het verkloten van vangsten voor iemand anders.

Het gebeurt wel, daar geef ik je gelijk in. Maar dat betekend niet dat het altijd zo is.
Wiljo van Eerden
Berichten: 251
Lid geworden op: 11-12-2006 16:38
Locatie: achterhoek

28-12-2006 12:29

Ik weet dat er een wezenlijk verschil zit daartussen, en dat niet iedereen op 1 lijn zit, maar ik vraag me soms wel af waar we mee bezig zijn als je met een kist en tennis racket naar het water gaat. Het blijft nog wel een keer vissen, als je wil voeren hele dagen dan moet je koi karpers nemen in mijn ogen. Maargoed de een vind een beetje ongeveer een handvol en een ander heeft het over een halve kilo bij een watertemp van 7 graden. Wie gaat er nu vertellen hoeveel er nog gegeten wordt. Maar dit is denk ik de eeuwige discussie. Maar ik vind dat veel voeren propageren een slecht idee is, er zijn al genoeg mensen die zich compleet dood voeren laat staan mensen aan te sporen dit te doen.

Wacht met smart op een boek met tactische inzichten e.d. zonder dat je daarbij een kruiwagen boillies nodig hebt.
Gewoon doen..........8)
Benny van de Werfhorst
Berichten: 4482
Lid geworden op: 19-10-2002 02:00
Locatie: Gelderland
Contacteer:

28-12-2006 12:39

Wiljo,

Om eerlijk te zijn, vind ik je opmerking over het veel voeren nogal kort-
zichtig. Iedere zogenaamde DUMPER, is per defenitie geen ondoordachte
dumper; en dat is verschil.

Ik zie ook weleens mensen, die zomaar het klakkeloos dumpen van ber-
gen boilies overdoen cq nadoen, maar niet iedere visser denkt niet na o-
ver zijn hoeveelheden VERANTWOORDELIJK voeren. Er zijn dus best vis-
sers die wel weten wat ze doen. Maar alle veel dumpers over één kam
scheren? Nee, niet aan mij besteed!

Soms kan 10kg bollen al teveel zijn, en soms zelfs nog te weinig. Dus ja,
wanneer spreek je over veel voeren...?

Nadenken, dat is het motto. In het geval met het ondoordacht voldumpen
van wateren, ben ik het zeker met je eens. :wink:

groetjes Benny
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

28-12-2006 13:57

In alle gevallen houdt frequent grote hoeveelheden voer in het water gooien in dat het milieu extra belast wordt. Is het niet omdat de boilies blijven liggen, dan is het wel door de extra mest die dit veroorzaakt.

Er is dus wel wat op te merken hierover en wellicht is het verstandiger voor de lange termijn dat er op de wat kwetsbaarder wateren (putjes/vijvers e.d.) terughoudender gevoerd wordt.

Dit staat vast en zeker (nog) niet in de karperboekjes.

Groet, Kees
Gebruikersavatar
Erik Rozen
Berichten: 588
Lid geworden op: 24-11-2003 01:00

28-12-2006 14:20

Ik kan me dus wel vinden in wat Wiljo hier aandraagt.

Natuurlijk is er het verschil tussen doordacht veel voeren en domweg voldumpen. Tuurlijk, lijkt me logisch.

Maar wat als er doordacht heel veel gevoerd word? Dus rekening houdende met de populatie, jaargetijde, oppervlakte en andere factoren? Wat is dan het resultaat voor de andere vissers? En voor de vissen? Die vissen zijn in België echt niet voor niks zo dik, daar spelen die bollen voor een heel groot gedeelte in mee...

Als ik elke week op een water vis, laten we zeggen twee keer, en voer telkens een kilotje voor, dan vang ik mijn visjes goed.

Maar nu gaat ene AAvandeKaa elke dag vijf kilo bollen er in mikken. Kan het water makkelijk aan, en de vissen eten het echt wel. Geheel doordacht.
Dit doet hij twee maanden lang. Ik merk dat ik steeds slechter begin te vangen, totdat het uiteindelijk helemaal stil komt te liggen... Dju, ze lusten mijn bollen niet meer!

Of is het het feit dat er al een maand lang heeeel veel veilige bollen in gaan, en ze de mijne niet meer willen? Die andere zijn er zat & veilig!

Na twee maanden eten die karpers die bollen dus als gekken, en gaat AA aan het slachten! Goede visser man, vist iedereen naar huis! Wat een vent is dat toch! De rest vangt he-le-maal niks meer...?

------------------------

De rest reageerd, wat hij kan kunnen wij ook! Gaan zij ook lekker voeren, je voelt hem al aankomen? Hebben we weer een vicieuze cirkel, hoppa, gas erop! Doordacht dumpen! (met zijn allen.... :roll: )

En uiteindelijk vangen we weer allemaal net zo veel, of zelfs minder. Maar wat een mooie dikke vissen! :oops: Dat maakt het weer een beetje goed.

Laten we het niet eens hebben over de belasting van het watermilieu, alhoewel dit zeker mee gaat spelen. Zie Kees zijn reactie.

--------------------------

Bovenstaande is dus geen aanval op wie dan ook, het is alleen een voorbeeld van hoe het in mijn ogen vaak gaat. Ook hier in Nederland op de drukker beviste wateren.

In deze situatie zit niemand echt fout. Iedereen denkt weloverwogen na over wat hij doet, en dit zou ook kloppen. Alles bij elkaar word het echter voor iedereen (ook de karpers - Letterlijk!!) verziekt. Uiteindelijk word niemand er na verloop van tijd beter van.

Het Prisoner's Dilemma - Als iedereen voor zichzelf kiest zul je uiteindelijk allemaal slechter af zijn...

Barst Los

Mvg,

Erik :wink:

http://en.wikipedia.org/wiki/Prisoners_dilemma <<- Lees dit maar eens 8)

NL: http://nl.wikipedia.org/wiki/Prisoner%27s_dilemma
Elk nadeel heb z'n voordeel...
Wiljo van Eerden
Berichten: 251
Lid geworden op: 11-12-2006 16:38
Locatie: achterhoek

28-12-2006 14:53

Ja precies, je kan dus of naar huis gaan, of ook zon hoeveelheid gaan voeren wat dus neerkomt op al 2 keer de hoeveelheid die ze volgens de kenner wel aankunnen....... laat staan wanneer anderen de kop in de wind gooien en zich niet naar huis laten jagen.

Misschien is het allemaal niet zo dramatisch en zie ik spoken, maar baal er altijd zo van wanneer ik iemand minstens 10 x mijn hoeveelheid zie voeren en bij mij de moed in de schoenen zinkt. Denk dat de meesten wel weten hoe lastig het vissen is met weinig vertrouwen.

(vind het wel tof dat je hier mee kan praten zonder neergehaald te worden of afgedaan als een leek of nieuweling)

Ik sta dus ook altijd open voor suggesties!

MvG
Gewoon doen..........8)
Gebruikersavatar
Maik van de Camp
Berichten: 595
Lid geworden op: 21-04-2005 21:26
Locatie: Noord-Brabant

28-12-2006 16:25

Bedankt voor de informatie Bart. Heb ik nog 1 vraagje, verkoopt Eddy ook andere hoeveelheden dan 50 kilo? Of verkoopt hij ook kleinere hoeveelheden? Bij voorbaat dank.

Ook een manier zou zijn, om na het weekend(meestal druk), de voerstekken door andere mensen gemaakt af te romen. Hiervoor zou een singlehookbait, misschien wel voor een verassing zorgen. Gewoon maandag of dindsdagavond deze stekken afromen met een single.

mvg Maik
Carpe Diem...!
Gebruikersavatar
Bart van den Hurk
Berichten: 1568
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Someren
Contacteer:

29-12-2006 10:53

Volgens mij wel, dan combineert hij bestellingen van mensen om zo toch aan de orderhoeveelheid van 50kg per smaak/diameter te komen. Maar daarvoor moet je hem zelf gewoon even bellen. Toch het volgende, is het gewoon niet slimmer om naar een van de verdeeladressen in Noord-Brabant te gaan? Weet natuurlijk niet waar je woont, maar benzine kost ook geld...
mvg

Bart van den Hurk
Gebruikersavatar
Bas Bakker
Berichten: 1598
Lid geworden op: 08-04-2002 02:00
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

29-12-2006 11:05

Wiljo ik begrijp je probleem.

Wanneer veel voeren niet kan maar wel gebeurd kan je alleen maar samenwerken.

En dat houdt in praten en overleggen met de persoon.

Ik neem aan dat dit niet alleen jou probleem is maar ook van je mede vissers op een water.

Je kunt samenwerken of je kan alleen maar toe kijken.

Wanneer alleen toe kijken mogelijk is dan wordt het lastig en gaan de vangsten minder worden.

Alleen is het een kwestie van tijd dat de karper grotere voerplekken gaat mijden zodat je kleinere voerplekken weer productief worden.
Gebruikersavatar
Maik van de Camp
Berichten: 595
Lid geworden op: 21-04-2005 21:26
Locatie: Noord-Brabant

29-12-2006 11:05

Bart,

Is misschien ook een goede mogelijkheid, in Brabant zijn de prijzen toch vrij gunstig, qua pro-line. Ik zal hier in de regio, wat rond kijken voor wat voor mij het voordeligst en makkelijkste is. Alleen staat mij de hoeveelheid tegen. Als een bol het goed doet op de beviste wateren vind ik het geen enkel punt, om 50 kg te kopen. Maar ik wil wel wat verschillende bollen proberen, gewoon kijken wat voor mij het beste werkt.


mvg Maik
Carpe Diem...!