Bereiden hennep


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Bram Rohaan
Berichten: 5
Lid geworden op: 22-08-2004 17:37
Locatie: Beusichem
Contacteer:

06-11-2006 22:53

Ik vraag me af hoelang je hennep moet weken en of dit in een afgesloten emmer moet. En hoelang moet het dan gekookt worden?

Als ik het ga koken is het dan verstandig om de geweekte hennep af te gieten en dan vers water te gebruiken bij het koken, zoals ook bij duivenvoer het geval is?

Hoe kan je het beste de oliën in hennep behouden, zodat het pas vrijkomt als het op de stek ligt?

Alvast bedank voor de reacties.
kevin diederen
Berichten: 3862
Lid geworden op: 28-09-2003 02:00
Locatie: Zuid Nederland

06-11-2006 23:39

Wat voor mij al jaren de manier is om hennep te bereiden:

Een emmer met daarin de hennep en genoeg water om de hennep onder te zetten. Liever teveel water dan te weinig.

Naar keuze wat kruiden, flavour of lekker niks toevoegen. Zout, trassie, kerrie en chillies (nage-aapt van dennie feerbras) deden het bij mij goed. Gewoon neutraal kan ook.

Na een goede nacht of een dag de hennep in een pannetje op het vuur zetten en heel eventjes koken. De precieze tijd weet ik niet. Maximaal 10 minuutjes, geteld vanaf het moment dat het kookt.

En daarna gebruiken of nog een paar dagen laten staan. Vooral als je trassie hebt toegevoegd gaat het dan gigantisch meuren.



De snellere manier:

Koelbox of grote thermoskan vullen met hennep.

Water koken.

Kokend water over de hennep.

Dagje/nachtje later is ie klaar.



Tips:

Na het koken wat pellets toevoegen om een soepje te krijgen. Het kleurt de stek mooi door het wolkende effect. Heb je meteen geen last meer van camoflage van je rig.

Bij het gebruik van voerboten of spods heb ik iemand al eens horen praten over het volgende:
Na het afgieten van het kookvocht gooide hij op een paar kg hennep nog een paar handjes gemalen en liefst geroosterde hennep (van die gemalen pakken van merk Tinus) en een paar handjes vismeel. Volgens hem creerde dit een gigantisch voerspoor door het water.
Misschien heeft hij wel gelijk.

80% hennep met 20% kleine tijgernootjes
of
80% hennep met 20% kippenmais
of
in plaats van 80% hennep: 40% hennep en 40% pellets
of
hennep met kleine stukjes boilies en een stukje boilie eroverheen vissen.

Hennep!!!!!!!!

Raad eens wat klaar staat voor deze week.

Ps.

Hennep met maden, casters en wormen. :wink:
Met vriendelijke groet,

Kevin Diederen
Gebruikersavatar
jurgen heintjes
Berichten: 682
Lid geworden op: 28-08-2006 12:53
Locatie: JRC twin skin

07-11-2006 17:37

Ik heb nu van die hele grote hennep gekocht.
lijkt me wel wat.
Heb je geleik minder last van witvis.
kevin diederen
Berichten: 3862
Lid geworden op: 28-09-2003 02:00
Locatie: Zuid Nederland

07-11-2006 18:05

Hoe groot is die hennep dan? 24 mm?

Maak je over die witvis maar niet druk. Een maiskorrel gaat ook al snel de bek van een voorn in. Dus dan gaan die grote hennepkorrels ook zeer zeker de witvis-maagjes in.
Met vriendelijke groet,

Kevin Diederen
Gebruikersavatar
Bram Rohaan
Berichten: 5
Lid geworden op: 22-08-2004 17:37
Locatie: Beusichem
Contacteer:

07-11-2006 18:11

kevin, bedankt voor je reactie, hier kan ik wat mee. Alleen rest mij nog de vraag of ik de geweekte hennep moet afgieten en dan vers water te gebruiken bij het koken of gewoon het water waarin de hennep geweekt heeft gebruiken om mee te koken?
kevin diederen
Berichten: 3862
Lid geworden op: 28-09-2003 02:00
Locatie: Zuid Nederland

07-11-2006 18:40

Je kan zowel gaan voor het afgieten als gewoon het oude water erbij laten.

Voor het week en kookverhaaltje... Gewoon hetzelfde water.

Heel soms vervang ik na het koken het water. Gewoon vers, niet stinkend water erbij en wegzetten in de garage. Om de hennep langer, ongekoeld te bewaren vervang ik zo om de dag tot twee dagen het water. Raar genoeg bleef de hennep zo langer houdbaar.

Tegenwoordig gooi ik echter de meest gore zooi als trassie door de hennep en laat ik hem rustig een dag of 3 a 4 op kamertemperatuur staan.

Op het moment heb ik een emmertje met partikels (vooral hennep) staan dat ik zaterdag of zondag heb gekookt. Hier zit iets kerriepoeder bij. Heerlijk!!!
Met vriendelijke groet,

Kevin Diederen
henry hummel
Berichten: 82
Lid geworden op: 01-12-2004 10:29
Locatie: ter apel
Contacteer:

07-11-2006 18:40

dit is een tip die ik kreeg van een witvissers

gooi je hennep in de pan en breng het aan de kook , nu laat je het 30 min koken en gooi je het warme water er af en nu de truc zet de koude kraan open en gooi er flink wat koud water over dit noemen ze ook wel effe laten schrikken .
Daarna een dag laten staan .
een klaar perfect gekiemde hennep
draaien draaien en nog eens draaien
Plaats reactie