boilierecept met lage voedingswaarde


Plaats reactie
Bas Hofkens
Berichten: 2415
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Mooiste provincie van NL

11-11-2002 20:02

Hallo,

Hebben een paar mensen onder jullie een niet al te duur boilierecept, voor boilies met een lage voedingswaarde, maar niet slecht of ongezond is voor de karper? (zodat ze lekker blijven vreten!, net als ik dat altijd heb friet)

MVG

Bas Hofkens
Gebruikersavatar
Chris Noorlander
Berichten: 502
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Hendrik Ido Ambacht
Contacteer:

12-11-2002 23:19

Hallo Bas

Boilies maken met een lage voedingswaarde is lastig hoor...wat versta je onder lage voedingswaarde? Weinig eiwitten? Weinig koolhydraten? ...Als het voedsel is, dan heeft het voedingswaarde.
Het is maar net welke norm je hanteert.
Trouwens, een aas die voldoet aan een bepaalde norm (van Evert Aalten, of Fred Wilton, of weet ik wie) qua voedingswaarde, hoeft niet perse duur te zijn hoor...en dat geldt vooral voor de voedingswaarde-norm van Evert Aalten...deze is gebaseerd op koolhydraten, en die kosten over het algemeen geen drol.

Goedkoop, maar niet ongezond is makkelijker:

1 kilo maismeel
1 kilo soyabloem vet
1 kilo tarwemeel

Ik denk zo'n beetje de goedkoopste, maar goed rollende, en goed vangende boilie. Als je toch geinteresseerd bent in de voedingswaarde (procenten) van deze mix, dan is er vast wel iemand hier die het weet. Ik schat dat hij redelijk in de buurt komt bij de voedingswaarde-norm van Evert Aalten.

Groeten ChrisN
Bas Hofkens
Berichten: 2415
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Mooiste provincie van NL

14-11-2002 09:42

Bedankt chris,

Met lage voedingswaarde bedoel ik weinig eiwitten en veel koolhydraten, dat de karpers dus veel kunnen eten zonder een verzadigd gevoel te krijgen.

MVG

Bas Hofkens
Gast

22-11-2002 17:14

Je zegt het zelf al, veel koolhydraten weinig eiwit. Dus veel tarwe, mais etc weinig vis.....
Plaats reactie