concept baits


Plaats reactie
karel de jong
Berichten: 57
Lid geworden op: 06-08-2006 14:31

02-09-2006 17:38

heb iemand ervaring met de nieuwe bollies van conceptbaits ??? http://www.conceptbaits.nl
karel de jong
Berichten: 57
Lid geworden op: 06-08-2006 14:31

03-09-2006 01:32

is er helemaal niemand ? die er al mee gevist heb :( :(
Jop Boot
Berichten: 467
Lid geworden op: 19-12-2005 14:54

03-09-2006 11:12

Het is nou niet zo dat als er hier een advertentie verschijnt van weer een nieuwe boilieboer, met uiteraard jaren lange ervaring in binnen en buitenland, dat men dan direct z'n eigen boilie aan de kant schuift en massaal in de auto springt en richting Papendrecht rijdt.

Die advertentie staat er net een week, het kan dus nog wel even duren voordat er reactie komt op je vraag. Als iemand ze al koopt dan moet er ook nog mee gevist worden, nietwaar?

(Of kom je zelf uit Papendrecht?....... :wink: )
Gebruikersavatar
arjan ouwehand
Berichten: 111
Lid geworden op: 06-11-2004 19:26
Contacteer:

03-09-2006 11:54

sorry maar conceptbaits zit niet in papendrecht........

wel even goed lezen he.......
Jop Boot
Berichten: 467
Lid geworden op: 19-12-2005 14:54

03-09-2006 12:23

Je hebt gelijk.

Ben in de war met special baits.

Strekking van mijn post blijft hetzelfde.
Gebruikersavatar
Tom Engel
Berichten: 403
Lid geworden op: 30-07-2005 11:08
Locatie: almere

03-09-2006 16:15

beste Karel en Jop. concept baits komt uit Almere. Vis nu enige tijd met deze boilie en de resultaten zijn goed te noemen. Het merk brengt 1 type Boilie (entinity of zo iets ) met daarbij dips, pellets, liquids en pop ups uit. Verder levert concept baits een hele boel pellets. De Boilie werkt erg goed instant en bevat weinig conserverings middellen. De freezer baits zijn in de maak heb ik begrepen. Voor verder info kijk maar even op hun site http://www.conceptbaits .nl.

Succes

Tom
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

03-09-2006 16:29

Gewoon weer een aasje net als de anderen, met dezelfde grote vissen om te laten zien hoe goed het is.
Taal en site zien er goed uit.

Weinig conservering, ach wie daar nog in geloofd heeft in december weer een leuke maand.
Weinig betekend teveel omdat de boilies anders gaan schimmelen, weinig zegt ook niets over het middel.

Eten uit dezelfde ruif valt niet mee, ik wens de boilieverkoper(s) veel succes.
Zet de zgn grote merken eens op hetzelfde water en doe dit een jaar lang, de winnaar heeft de beste boilie, het meest geluk, de betere vissers vul maar in.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Tom Engel
Berichten: 403
Lid geworden op: 30-07-2005 11:08
Locatie: almere

03-09-2006 18:26

Helemaal mee eens Douwe, vertrouwen is het allerbelangrijkste in je aas. Ben er mee aan het vissen gegaan en vang er goed mee. Prima toch!!
Geloof niet in wat is de beste Boilie, vertrouwen in je aas en het kans geven. Gebruik ze instant want voor voercampagnes vis ik met freezers ( vanwege de prijs ). Ieder zijn ding en wat conservering betreft zal best geen ballen verstand van Haha.

Tjuus
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

03-09-2006 20:08

Inderdaad Tom vangen doet vertrouwen, zolang het vangen voorop staat is er ook niets aan de hand met conservering. :roll:
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Tom Engel
Berichten: 403
Lid geworden op: 30-07-2005 11:08
Locatie: almere

04-09-2006 10:14

Douwe slaan we niet een beetje door met conservering. Als je gaat kijken wat jezelf iedere dag binnen krijgt dan schrik je je rot. Wil hier niets goed praten maar laten we niet doorslaan. Het gaat om het aas en in iedere readymade zitten conserverings middellen. Vindt wel dat er controle op moet komen want nu kan iedere boilie boer maar wat erin gooien. Denk altijd aan de gezondheid van de natuur ( en ja ook voor een brasem en andere vissoorten ) maar sla er zeker niet in door.

Tjuus
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

04-09-2006 12:26

Tom hoeveel mag je toevoegen om niet door te slaan?
Bij de mens wordt het gecontroleerd, bovendien moet je een mens niet vergelijken met een karper.
Ook al niet omdat de spijsvertering compleet anders is.

Doorslaan met conservering, het is maar wat je uitgangspunt is, vangen of toch nog een beetje welzijn.
Alhoewel het niet de vraag is in hoeverre is het aas goed voor de vis maar in hoeverre is het slechter dan het nu is.
Mijn conclusie daarin is dat toevoegen van conservering het aas slechter maakt.

Lees het topic "eieren" nog eens door of zoek op MPG.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Pim Dijkgraaf
Berichten: 1182
Lid geworden op: 02-06-2004 16:48
Locatie: Lemmer, Fr
Contacteer:

04-09-2006 14:49

De pellets heb ik wel ervaring mee. Het gaat hier om de high oil trout pellet en de marine bla bla. Die deden het bij mij erg goed. In Frankrijk, op een jeugdkamp van de EuroCarpGroup heb ik een aantal emmertjes aangeschaft. Daar was het een killer als je het met hennep mixte en er met hennep op ging vissen of met een bol. Hier voeg ik het toe aan mijn particle-mixen en voer het bij boilies op wateren met lichte dressuur, het heeft me zeker geholpen.

Via http://www.carp-meeting-point.com/shop/ kun je ze waarschijnlijk wel bestellen. Succes!
Voer en vang!!!

I love BTW
Gebruikersavatar
Tom Engel
Berichten: 403
Lid geworden op: 30-07-2005 11:08
Locatie: almere

04-09-2006 16:20

Douwe nogmaals je hebt gelijk maar ik vindt dat je pas kunt oordelen als je meer over de bol weet of mee gevist hebt. Alles over 1 kam scheren schiet niet op en er moet inderdaad meer controle op komen. Hoeveel ready mades zijn verantwoord en welke merken ik denk dat je schrikt van de resultaten. By the way verdedig geen merk maar eerst meer van weten en mee gevist hebben en dan kun je er pas een goed oordeel over geven. En de pellets gebruik ik ook ter odersteuning van de boilies, wel witvisgevoelig maar het werkt.

Tjuus
Plaats reactie