einde herfst boillie


Jop Boot
Berichten: 467
Lid geworden op: 19-12-2005 14:54

28-08-2006 15:28

Douwe Bijlsma schreef:Jij verkondigd ook een theorie, de EA methode liep samen met werkelijke vangsten wat nou die bol vangt niet?
Jij gelooft er niet meer in jij doet het anders, mag ook gerust hoor ik doe het ook anders.
Alleen kan Evert lachtend zeggen dat op zijn methode het Nederlands Record staat en dat er heel bekende vissers in binnen en buitenland op die methode hun vissen vingen.

Zo slecht is die methode dus niet, je moet je alleen niet blindstaren op die cijfertjes achter de komma en op de theorie van voedingswaarde.

Achterhaald zijn bepaalde dingen zeker, maar dat maakt niets uit je moet het boek en de theorie ook bekijken met dat tijdsbeeld voor ogen.

Schrijf anders zelf een boek met jou bevindingen iemand neersabelen is simpel.


Lees nou eerst eens aandachtig de openings post. En lees hem dan nog eens. En laat het even op je inwerken.

De opener twijfelt aan een boilie die hij mee wil nemen op een vistrip. Het enige wat die boilie ongeveer moet zijn is HARD. KEIHARD. Maar de opener krijgt dat niet voor mekaar omdat hij zich baseert op een CD'tje van 8 jaar oud. En daar zeg ik dan wat van.

En Evert zal best een aardige man zijn, zal een hele boel vis gevangen hebben, zal enorm nagedacht hebben over Bruto Biologische opneembaarheid maar zijn CD en boek vind IK, drammerig.

En dan direct beginnen met 'Schrijf zelf dan eens een boek" is een enorm zwakte bod. Dan mag je nergens meer kritiek op hebben.

Als ik een taaie biefstuk zit te eten en zeg daar wat van bij de dienstdoende ober en die zou zeggen: Bak er zelf maar eens 1, hoe zou je dat vinden dan.
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

28-08-2006 17:21

Dan zou ik hem zelf bakken en waarschijnlijk - zeker - dan nog beter ook.

Je mag kritiek hebben wat je wilt, neem het dan ook dat een ander weer kritiek op die kritiek heeft.
Ik vind jou drammerig omdat je teveel aandacht aan een theorie hebt geschonken die niet aan jou verwachtingen kon voldoen.
Heb je je daarbij wel verdiept in de achterliggende praktijkervaringen of ben je alleen uitgegaan van het schijfje?

Ik reageer alleen maar op jou reactie : Dan blijf je toch lekker niet tussen de waarders van Evert "Mierenneuker achter de komma" Aalten. Gewoon niet zo moeilijk doen. Heb je een boilie die en hard wordt en je vertrouwen geeft? Nou dan! Draaien en vissen!

Al je het zo goed weet kom op met die goed vangende keiharde recepten voor boilies.
Of is dat ook teveel schrijfwerk??

Back on topic zou ik zeggen, ik wil geen boilie die knoerhard is.
Vissen is een hobby, geen religie!
Jop Boot
Berichten: 467
Lid geworden op: 19-12-2005 14:54

28-08-2006 17:37

19,95 uitgeven voor een taaie biefstuk, klagen en hem dan ook nog zelf gaan bakken. Beetje de omgekeerde wereld, denk je niet?

Er staat reeds 1 recept van mij in dit topic en er staat een ideetje in dit topic hoe ik het zou aan pakken. Ik schrijf wel hoor, maar lees jij wel?

De topicstarter wil een harde boilie, en dan kom jij met:

Back on topic, ik wil geen harde boilie.....
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

28-08-2006 18:42

Willem Barnas schreef:THEORIËEN MAKEN JE PRAKTISCH BLIND

(robert de jong)


Het is niet aan de theorieën te wijten dat ze door praktisch blinden worden uitgevoerd. :roll:

Het is goed, Jop. Maar kan iemand nog de vraag beantwoorden.

Dus enigzins binnen de theorie die de vraagsteller hanteert. Bvd.

Oh sorry. Dat heeft Darko al gedaan. Waarvoor dank. 8)

Tegenvraag is natuurlijk waarom harde boilies?

Groet, Kees
richard van der veen
Berichten: 115
Lid geworden op: 15-08-2002 02:00
Locatie: groningen

31-08-2006 10:27

DRogen drogen drogen worden alle boillies knoeterhard
Ja ze nemen ook sneller weer water op maar regelmatig je aas dan verversen en je vist dus met een harde boillie.
Mijn inziens kun je dus gewoon met je eigen aas aan de slag.
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

31-08-2006 10:56

Kees,

Indien aanwezig: kreeftjes, plattes en aanverwanten is je voerstek met een paar minuten leeg. Meet 22 mm en groter en flink hard heb je wat langer plezier van je voer.

De originele bollen werden wel 45 seconden in kokend water gedompeld...


In elk geval mijn haafaas slinger ik door de magnetron. Laag standje, zodat vrij snel het vocht eruit is. Oppassen dat je geen floaters krijg. Afkoelen en je hebt een aas welek redelijk bestan is tegen witvis en aanverwanten. Uiteraard kan je gerust soaken en doen.


Voorgaande kan ook met de rest van je aas. Is wel wat werk maar...

Flikker de warme bollen in een emmer en scher er suiker door, de suiker zal smelten en er komt een laagje om je aas. Dit kan ook direkt na het koken.

MVG

Klaas
robert de jong
Berichten: 1325
Lid geworden op: 06-12-2004 13:22

31-08-2006 11:53

een willekeurige mix met mooie vismelen,aangevuld met een beetje eialbumine,en eventueel bloedpoeder,en dan een paar weekjes drogen

eventueel haakaas soaken in de visolie,of al je boillies soaken in de visolie
dan zijn ze toch kneiterhard?

wateroplosbare stoffen komen toch ook gewoon vrij als je bol kneiterhard is?

anders die visolie wel.

lijkt mij.
8)
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

31-08-2006 14:25

Kees?

Adrik is de vraagsteller. Maar die zwijgt verder.

Ik denk inderdaad aan een combinatie van ei-albumine, langer koken en vooral drogen (lucht/zout/suiker/soak) als mijn boilies, zoals jullie aangeven, zouden worden aangevroten. Maar niet standaard. Als er niks aan de hand is prefereer ik een zachtere bol.

Mijn geluk zoek ik niet meer in Frankrijk, dus dwergmeervallen zal mij een zorg zijn. Maar in het verleden hielpen netjes mij wel. De vangsten waren echter niet denderend als die kapers (niet karpers) op de kust waren.

Groet, Kees
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

31-08-2006 16:15

Tegenvraag is natuurlijk waarom harde boilies?


bechterew? :lol: :lol:
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

31-08-2006 17:00

Tegenvraag voor Adrik om te beantwoorden, Klaas.

Het is leuk als je topics begint, maar als je dan verdwijnt gaat de lol er snel vanaf. Ik kan mij er iets bij voorstellen als je direct afgeblaft wordt en daarom hielp ik een beetje. Maar ja, heeft niet geholpen. :roll:

Groet, Kees
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

31-08-2006 17:33

valt nog mee. Pas geleden weer de Karper 's van rond 1992 gelezen.

Je oranje sok zakt er van af.

O ja: zelfs Evert is wat genuanceerder geworden, volgens mij was ie zelfs weer met karperhengels gesignaleerd.


MVG

Klaas
wouter mevis
Berichten: 170
Lid geworden op: 27-10-2003 01:00
Locatie: Puth (CHINA)

31-08-2006 21:16

hey heb je niet van die krimpkous of een panty? (wel eerst je vriendin vragen anders heb je zo weer heibel :P die je om de haak boillies kan doen? tegen de dwerg meervalletjes?

groeten wouter
easy does it!!!