het boilie draaiers paradijs


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Michiel de Vries
Berichten: 1359
Lid geworden op: 13-10-2006 00:13
Locatie: Leiden

16-10-2007 20:16

je mag toch 4 of 5 planten hebben voor eigen gebruik :lol:

kan je die ook in dat kamertje zetten, kan je toch nog de freezers bekostigen :P
Gebruikersavatar
ferenc van de vorstenbosc
Berichten: 3043
Lid geworden op: 17-05-2003 02:00
Locatie: lisse
Contacteer:

16-10-2007 22:26

Huurwoning,als ze willen mogen ze me er dan uit gooien.Dat zou dan meer gaan kosten dan die 5 planten ooit zouden opbrengen :lol:

verkoop wel een berg freezers
Jan Peter Teerling

17-10-2007 17:25

Ik wens je veel sterkte en succes op je kamertje Ferenc,250kg per maand.. :lol: :lol:

In tegenstelling tot wat Niels zegt,kon je het wel eens erg moeilijk krijgen met een koolstoffilter uit de growshop,deze aktive kool raakt ERG snel verzadigd door vocht,de stank moneculen zullen ze dan niet meer worden opgenomen door de koolstofkorrels.Je zult een overcapaciteit moeten hebben van 2x de filter,liefst met regelbare toerental.

Kosten van het een en ander nog niet eens meegenomen(filter kun je na een maand of 3 vervangen)zou ik er absoluut niet aan beginnen,tenzij je graag van je wederhelft af wil. 8)

@Jurgen,
Je hebt de verkeerde mixer gekocht!De gene die nodig is om deeg te draaien is van draad gemaakt en zal niet vervormen bij een taai deegje.
Even informeren bij de bouwmarkt dus.
Gebruikersavatar
Kenny Willems
Berichten: 3415
Lid geworden op: 20-05-2006 15:46
Locatie: Duiven
Contacteer:

17-10-2007 17:55

Rvs versie moet je hebben die gespoten versie's zijn van aluminium en daarom veelste slap.
Jealousy is a motherfucker... A weak Jealous motherfucker... If you are jealous, you're just a weak motherfucker!!
Gebruikersavatar
jurgen heintjes
Berichten: 682
Lid geworden op: 28-08-2006 12:53
Locatie: JRC twin skin

17-10-2007 20:50

Klopt helemaal. :)

Rvs mixers hebben inderdaad ronde stangetjes naar bedenden lopen,
dit in plaats van die zwakke aluminium gebogen plaatjes.
Als de volgende ook kapot gaat koop ik een andere.
Gebruikersavatar
ferenc van de vorstenbosc
Berichten: 3043
Lid geworden op: 17-05-2003 02:00
Locatie: lisse
Contacteer:

17-10-2007 23:40

Jan Peter Teerling schreef:Ik wens je veel sterkte en succes op je kamertje Ferenc,250kg per maand.. :lol: :lol:

In tegenstelling tot wat Niels zegt,kon je het wel eens erg moeilijk krijgen met een koolstoffilter uit de growshop,deze aktive kool raakt ERG snel verzadigd door vocht,de stank moneculen zullen ze dan niet meer worden opgenomen door de koolstofkorrels.Je zult een overcapaciteit moeten hebben van 2x de filter,liefst met regelbare toerental.

Kosten van het een en ander nog niet eens meegenomen(filter kun je na een maand of 3 vervangen)zou ik er absoluut niet aan beginnen,tenzij je graag van je wederhelft af wil. 8)

@Jurgen,
Je hebt de verkeerde mixer gekocht!De gene die nodig is om deeg te draaien is van draad gemaakt en zal niet vervormen bij een taai deegje.
Even informeren bij de bouwmarkt dus.


Zoveel werk is 250kg niet met de juiste benodigheden.Dagje met 2 man moet lukken.

Zo zat ik ook over die filter te denken,normaal gaat zo'n filter een klein jaartje mee,maar dan komen ze geen vocht tegen.

En met wat getover is het kool prima weer vers te make.

Wederhelft? kijk wel uit....rijkdom voor me alleen :lol:
Gebruikersavatar
Niels Schouten
Berichten: 879
Lid geworden op: 02-10-2005 18:11
Locatie: Almere

18-10-2007 09:02

Jan Peter Teerling schreef:In tegenstelling tot wat Niels zegt,kon je het wel eens erg moeilijk krijgen met een koolstoffilter uit de growshop,deze aktive kool raakt ERG snel verzadigd door vocht,de stank moneculen zullen ze dan niet meer worden opgenomen door de koolstofkorrels..


Eeehhh, sorry, maar ik heb nog nergens last van gehad. Je hoeft trouwens niet het hele filter te vervangen, maar daar was Ference zelf ook al achter. Dat je een overcapaciteit nodig hebt is wel duidelijk.
Jan Peter Teerling

18-10-2007 10:43

@Niels,
Ooit wel eens zo'n cilinder van verse korrels voorzien? :roll:

Informeer eens hoe lang het duurt voordat je korrels verzadigd zijn,dat is aangezien de hoeveelheden die Ferenc wil gaan draaien,een maand of 3 a 4.

En 250kg op een dag mag je je shit wel erg goed voor elkaar hebben om dat te halen,je zult ze ook nog moeten koken/stomen en droogruimte moeten hebben.Kilo of 100 lukt me met 2 man wel op een klein dagje,met de benodigde materialen.
Gebruikersavatar
Niels Schouten
Berichten: 879
Lid geworden op: 02-10-2005 18:11
Locatie: Almere

18-10-2007 11:09

Jan Peter Teerling schreef:@Niels,
Ooit wel eens zo'n cilinder van verse korrels voorzien? :roll:


Nee, doe er zelf geen reet aan. Maat van mij heeft een eigen growshop, dus ik besteed het onderhoud mooi uit :D Maar tot nu toe heeft ie nog geen enkel onderhoud gehad en werkt nog altijd prima. Nou moet ik wel zeggen dat er bij mij dus GEEN vocht rechtstreeks het filter ingaat. Als je je pannetje dus recht onder het filter neerzet, dan kun je hem na een kwartier wegflikkeren, want dan werkt ie niet meer.

Informeer eens hoe lang het duurt voordat je korrels verzadigd zijn,dat is aangezien de hoeveelheden die Ferenc wil gaan draaien,een maand of 3 a 4.


Ik mag toch aannemen dat Ference dit niet ieder weekend gaat staan draaien, maar wel een voorraad voor een paar maanden aanlegt. Zowiezo staat het filter geen 24 uur per dag aan, dus hij moet met gemak een half jaar tot een jaar mee kunnen.

En 250kg op een dag mag je je shit wel erg goed voor elkaar hebben om dat te halen,je zult ze ook nog moeten koken/stomen en droogruimte moeten hebben.Kilo of 100 lukt me met 2 man wel op een klein dagje,met de benodigde materialen.


Tsja, wat moet ik daar eens over zeggen. Ik vind het ook knap, maar als het idd zou lukken dan heb ik in een daggie genoeg boilies voor 4 seizoenen.
Jan Peter Teerling

18-10-2007 14:19

Niels,
Als jij in een gesloten kamer op een dag of 2 dagen 250kg (dat is dan nog 125kg pd!) boilie's wil koken,zul je het zelfde effect krijgen als een lange warme douche nemen in een kleine ruimte zonder verdere ventilatie/afzuiging.

Heb je echter wel de afzuiging aan zal deze (waar hij zich ook bevind in deze slaapkamer,en die zijn meestal niet zo groot!) de lucht incl. alle vocht aanzuigen,met alle gevolgen van dien.

Verder zul je moeten zorgen voor aanvoer van verse lucht,anders kan het slakkenhuis nog de lucht niet addekwaad afvoeren.

Om een lang verhaal nog langer te maken,ik zou er absoluut in huis niet aan beginnen. :wink:
Gebruikersavatar
Niels Schouten
Berichten: 879
Lid geworden op: 02-10-2005 18:11
Locatie: Almere

18-10-2007 15:07

Jan Peter Teerling schreef:Heb je echter wel de afzuiging aan zal deze (waar hij zich ook bevind in deze slaapkamer,en die zijn meestal niet zo groot!) de lucht incl. alle vocht aanzuigen,met alle gevolgen van dien.


De vraag is hoeveel de luchtvochtigheid bedraagt. Bij een hogere luchtvochtigheid dan tussen de 80% en 90% werkt het filter niet meer. Ik neem aan dat er ergens wel een raampje opengaat om vocht af- en frisse lucht aan te voeren. Het filter zal immers alleen dienen om de ergste stank af te voeren. Ik neem niet aan dat de kamer hermetisch afgesloten wordt zoals bij een kwekerij wel het geval is.
Gebruikersavatar
ferenc van de vorstenbosc
Berichten: 3043
Lid geworden op: 17-05-2003 02:00
Locatie: lisse
Contacteer:

18-10-2007 22:16

Als je het kool verhit dmv koken is het weer "schoon".Waarschijnlijk werkt het ook als je het met een brander verhit.

Bedoeling is om een vaciuum in de kamer te krijgen dmv alleen een afzuiger.Verse lucht zuigt ie wel onder de deur vandaan,zo krijg je geen valse lucht.

Plek om te drogen ect ect heb ik allemaal.Draai uiteraard niet alleen voor mezelf.Dus er word regelmatig gewerkt.Maar die 250kg lukt wel per dag.Heb 2 walsen,worstenmachine waarmee je zelfs een mens mee kan malen :lol: pannen van formaat badkuip.


Nu had ik even een simpel gedachtengangetje. Stel ik hang tussen de pan en filter een handoek.Stoom zal dus door de handdoek moeten en daar zal dan ook de meeste vocht in blijven hangen.Dus mischien na een dag draaien een aantal handdoeken uitwassen.

Hoe zal het met de stank in de buurt zijn als ik alleen een afzuiger gebruik zonder filter?
Gebruikersavatar
Mark Brouwer
Berichten: 975
Lid geworden op: 02-03-2005 14:08
Locatie: Nuenen

18-10-2007 23:07

Reagerend op de plannen van Ferenc:

Als dit nou voor jou een manier zal zijn om geld te verdienen,
jij liever dan ik. Een vochtig hok, stank van boilie's en overal
meel in huis. Lekker voor beestjes en allerhande aan schimmels!
Zal zo'n filtertje ook niet veel verschil maken...
Owja, hoe wil je een vacuum creeren met een gat onder je deur?
"Dode brasem vangen, da's pas erg!"
Gebruikersavatar
ferenc van de vorstenbosc
Berichten: 3043
Lid geworden op: 17-05-2003 02:00
Locatie: lisse
Contacteer:

18-10-2007 23:15

Dit gaat zeker niet om het geld verdienen.Zijn wel betere manieren voor.

Vocht is wat aan te doen,of heb je schimmel in je badkamer staan?
Ingredienten gaan allemaal kunstof dozen in en blijven in die kamer staan.

Vaciuum?Stel ik zet een 2500m3 afzuiger in die kamer,afvoer naar binnen.Zet hem aan...waar komt de lucht vandaan?Ik hoef uiteraard geen echte vaciuum,ademt nogal lastig,maar er ontsnapt geen stank door de deur.En hier durf ik met redelijke zekerheid te zeggen dat het ook zo is :lol:

Enigste probleem is de geur
Jan Peter Teerling

18-10-2007 23:30

Ferenc,
Je hebt het over pannen 'formaat badkuip' denk je dan dat een lullig handdoekje het vocht opneemt.Het vocht zit in je hele kamer.

Ik zou zo zeggen,gewoon inrichten die kamer en hou ons op de hoogte!

Evt. een foto'tje van de rijdende rechter zou ook leuk zijn!!
Frank van Amerongen
Berichten: 2768
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Heinekenoord en een beetje Tilburg

19-10-2007 08:43

Ferenc,

Bedenk je goed. De muren nemen veel vocht op.
Dat zal met geen filter te behelpen zijn. Hier moet ik, wannneer ik de pan BINNEN Zet, 1 a 2 weken de garage duren wagenwijd tegen elkaar open zetten!

Denk dus goed na, eer je investeer!

Gr. Frank

PS. En zorg dat je geen maaien in je kamer krijg.. haha. De garage hier is er al twee keer door voorzien....
Gebruikersavatar
ferenc van de vorstenbosc
Berichten: 3043
Lid geworden op: 17-05-2003 02:00
Locatie: lisse
Contacteer:

19-10-2007 08:53

Jan Peter Teerling schreef:Ferenc,
Je hebt het over pannen 'formaat badkuip' denk je dan dat een lullig handdoekje het vocht opneemt.Het vocht zit in je hele kamer.

Ik zou zo zeggen,gewoon inrichten die kamer en hou ons op de hoogte!

Evt. een foto'tje van de rijdende rechter zou ook leuk zijn!!


Handoekje kan natuurlijk ook wat groter zijn?Gaat erom dat die het grootste deel van de stoom opvangt.Rest zal dan gewoon de afzuiger in verdwijnen.Je moet aardig goed je best doen om te zorgen dat de afzuiger het niet aankan.

Muren zijn te behandelen,dikke laag latex of de zogenaamde zwart/wit folie die de growshop verkoopt werkt prima.

Nu kreeg mijn vader gisteren een ingeving,wat als ik het in de schuur doe :roll: die kan ikn met een hoge druk dan regelmatig schoon spuiten.Zit alleen dan alsnog met de stank.
Gebruikersavatar
Niels Schouten
Berichten: 879
Lid geworden op: 02-10-2005 18:11
Locatie: Almere

19-10-2007 08:58

Jan Peter Teerling schreef:Je hebt het over pannen 'formaat badkuip' denk je dan dat een lullig handdoekje het vocht opneemt.Het vocht zit in je hele kamer.


Dat met die handdoek gaat iig niet werken, daar kun je zeker van zijn. Wat betreft de werking van het filter, daar ben ik niet zo bang voor, mits je de pannen niet rechtstreeks onder je filter plaatst.

Wat echter wel een probleem gaat vormen is het vocht voor je huis, zoals Frank ook terecht aangeeft. Verder wordt het gewoon een zooi bij je binnen, we hebben het niet over een kilo'tje die je even wegdraait. Als ik een hele zaterdag heb staan draaien, dan is mijn box een grote tyfuszooi. Zou er niet aan moeten denken om dat in mijn huis te hebben.

Technisch gezien is het allemaal wel mogelijk en haalbaar, maar je kan beter in de tuin gaan koken denk ik.
Wes Pias

19-10-2007 16:14

hoi
ik heb even een (mischien heel dom) vraagje en ik weet niet waar ik hem moet stelen dus ik doe het maar hier:kan je gewone boilies uit de winkel ook invriezen en daarna gewoon weer ontdooien?
of gaan ze dan kapot?

alvast bedankt voor het andwoord

wesley
Gebruikersavatar
Niels Schouten
Berichten: 879
Lid geworden op: 02-10-2005 18:11
Locatie: Almere

19-10-2007 16:22

wesley vroom schreef:ik heb even een (mischien heel dom) vraagje en ik weet niet waar ik hem moet stelen dus ik doe het maar hier:kan je gewone boilies uit de winkel ook invriezen en daarna gewoon weer ontdooien


Dan is mijn vraag, waarom zou je dat in vredesnaam willen doen ?
Gebruikersavatar
ferenc van de vorstenbosc
Berichten: 3043
Lid geworden op: 17-05-2003 02:00
Locatie: lisse
Contacteer:

19-10-2007 16:37

Niels Schouten schreef:
Jan Peter Teerling schreef:Je hebt het over pannen 'formaat badkuip' denk je dan dat een lullig handdoekje het vocht opneemt.Het vocht zit in je hele kamer.


Dat met die handdoek gaat iig niet werken, daar kun je zeker van zijn. Wat betreft de werking van het filter, daar ben ik niet zo bang voor, mits je de pannen niet rechtstreeks onder je filter plaatst.

Wat echter wel een probleem gaat vormen is het vocht voor je huis, zoals Frank ook terecht aangeeft. Verder wordt het gewoon een zooi bij je binnen, we hebben het niet over een kilo'tje die je even wegdraait. Als ik een hele zaterdag heb staan draaien, dan is mijn box een grote tyfuszooi. Zou er niet aan moeten denken om dat in mijn huis te hebben.

Technisch gezien is het allemaal wel mogelijk en haalbaar, maar je kan beter in de tuin gaan koken denk ik.


Uiteraard word het een zooitje,maar dat is allemaal wel op te lossen.Alles mooi in afgesloten emmers/bakken doen.Mix of bende wat op de grond ligt na elke draaibeurt gewoon even goed opruimen.Moet wel te doen zijn.

Als ik de filter niet boven de pan zet word het idd een vochtig stinkhok.Maar hoe zit het buiten dan met de stank?Denk niet dat de buurtjes zitten te wachten een een vismeelstan explosie :lol:

Of mischien gewoon koken in de schuur met een filter erboven,vocht in de schuur kan geen kwaad.
Wes Pias

19-10-2007 16:45

Niels Schouten schreef:
wesley vroom schreef:ik heb even een (mischien heel dom) vraagje en ik weet niet waar ik hem moet stelen dus ik doe het maar hier:kan je gewone boilies uit de winkel ook invriezen en daarna gewoon weer ontdooien


Dan is mijn vraag, waarom zou je dat in vredesnaam willen doen ?


omdat ik nog best wel wat boilies lover heb (kilotje of 5-10)
en die wil ik graag bewaren want ik vind het mega zonde om al die boilies(voor mij best veel) weg te gooien
dus...kan je ze invriesen of niet?
Gebruikersavatar
Niels Schouten
Berichten: 879
Lid geworden op: 02-10-2005 18:11
Locatie: Almere

19-10-2007 16:51

Koken in de schuur kan natuurlijk heel goed, schuren ventileren ook wat beter over het algemeen dan slaapkamers. De pan echter niet rechtstreeks onder het filter zetten. Ik kook links in de ruimte en het filter hangt rechts. Buiten ruik je werkelijk helemaal niets.
Gebruikersavatar
Niels Schouten
Berichten: 879
Lid geworden op: 02-10-2005 18:11
Locatie: Almere

19-10-2007 16:54

Wesley, ready mades hebben over het algemeen een zeer lange houdbaarheidsdatum en zullen niet 1 2 3 bederven of schimmelen. Ik vond laatst een MSB boilie terug in mijn tas, die zeker een 1,5 jaar oud is. Niets mee aan het handje. Bij mijn weten kun je ze trouwens gewoon de vriezer ingooien. Zou niet weten wat er mis zou kunnen gaan.
Wes Pias

19-10-2007 16:56

ok,heel erg bedank..ben ik ook weer rustig :wink: :wink: :wink: