het boilie draaiers paradijs


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Coen Aarts
Berichten: 825
Lid geworden op: 09-02-2007 13:41
Locatie: Valkenswaard
Contacteer:

21-03-2007 23:36

Ja gewoon door een zuiger, ook van plastic/pvc.

Was nog voor een deegmenger aan het kijken, maar die ze bij de bakker gebruiken die kosten gewoon over de 1000 euro.

Nu dacht ik zelf aan een dwangmenger met speciekuip, of een betonmolen. Heb het idee van de betonmolen, uit de spiegel. Was een artikel over de bolies van ProLine. Zag hier een klein stuk van een oranje betonmolen. Wel stuk goedkoper, maar wel lomper, dus daarom misschien de voorkeur voor een dwangmixer.
Gebruikersavatar
Michael Voormeulen
Berichten: 338
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Contacteer:

22-03-2007 14:27

Coen,

Pro line en ook wij, gebruiken zo een betonmolen om de ingrediënten met elkaar te mengen. Dat werkt super, een deegje erin maken kan niet.

Als je goed zoekt kan je een leuke menger vinden voor een leuke prijs!

Michael
TargetBaits & Tackle
Reach your target today!

http://www.TargetBaits-Tackle.com
Gebruikersavatar
Rinus Schuurman
Berichten: 695
Lid geworden op: 26-08-2006 14:50
Locatie: Lelijkstad
Contacteer:

22-03-2007 15:44

Als ik zo handig zou zijn dat ik dat zelf kon maken had ik absoluut mee gedaan, maar ja.....dat ben ik niet :D
Van al degenen die niets te zeggen hebben zijn de meest aangenamen zij die zwijgen.

http://www.icarp.nl
marijn alons
Berichten: 250
Lid geworden op: 18-09-2006 19:58
Locatie: dronten

22-03-2007 16:20

komen er ook nog een keer FOTO'S?? :lol:
Sjouke Koopmans
Berichten: 27
Lid geworden op: 10-02-2007 16:34

22-03-2007 20:12

Frank Penning schreef:ik heb er zelf ook een gemaakt van 110mm pvc buis en ongeveer 60 cm lang. Kraantje er tussen om de druk te regelen.Er komen 5 16 mm worsten uit. Als je je mix niet te stijf en iets natter maakt gaat het perfect. Tot nu 50 kilo er door geperst en nog geen problemen gehad.

gr.
frank


Frank foto'tje wellicht en dan met name het zuiger systeem?

Zou mooi zijn..alvast bedankt..!
Gebruikersavatar
Coen Aarts
Berichten: 825
Lid geworden op: 09-02-2007 13:41
Locatie: Valkenswaard
Contacteer:

22-03-2007 23:24

Dus die zijn te zwak zegmaar, om de stugge mix te mengen. En een dwangmenger, werkt zelfde als soort stucadoorsmixer alleen hoef je die niet vast te houden.
Gebruikersavatar
Bart van den Hurk
Berichten: 1568
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Someren
Contacteer:

23-03-2007 08:38

Michael Voormeulen schreef:Coen,

Pro line en ook wij, gebruiken zo een betonmolen om de ingrediënten met elkaar te mengen. Dat werkt super, een deegje erin maken kan niet.

Als je goed zoekt kan je een leuke menger vinden voor een leuke prijs!

Michael


Die betonmolen wordt niet gebruikt om ingrediënten in te mengen, je mag nog twee keer raden... :lol:
mvg

Bart van den Hurk
Stefan Desar
Berichten: 256
Lid geworden op: 05-03-2002 01:00
Locatie: Gemert

23-03-2007 16:24

Ben een tijdje geleden bengonnen met het maken van een worstenspuit.

Dit uit gewoon rioolleiding PVC van 3.2 mm dik, diameter 110. Gier heb ik 4 verbindingsmoffen bij gekocht. Uit twee heb ik aan de binnenkant de fles gevijld. Deze komen over het middendeel van de buis. De andere twee op de uiteinde en hier bevestig ik weer draaischroefeinde op. Op het draaischroefeinde aan de voorkant heb ik een schijf van ongeveer 30 mm dik gemaakt, waar ik 16 gaten van 13 mm in heb gemaakt ten behoeve van boilies van 20 mm. Aan het andere einde heb ik een schijf van ongeveer 20 mm dik gemaakt. Deze is voor extra versteviging en om mijn luchtdrukaansluiting op te bevestigen.

Hoop hem dit weekend of volgende week af te ronden.


gr Stefan
Jan Peter Teerling

23-03-2007 16:27

Die betonmolen wordt niet gebruikt om ingrediënten in te mengen, je mag nog twee keer raden...

Moest er een nieuw vloertje in de varkensstal?
Fred Hazenbroek
Berichten: 1976
Lid geworden op: 04-12-2004 00:32
Locatie: z-h

23-03-2007 17:16

Stefan Desar schreef:Ben een tijdje geleden bengonnen met het maken van een worstenspuit.

Dit uit gewoon rioolleiding PVC van 3.2 mm dik, diameter 110. Gier heb ik 4 verbindingsmoffen bij gekocht. Uit twee heb ik aan de binnenkant de fles gevijld. Deze komen over het middendeel van de buis. De andere twee op de uiteinde en hier bevestig ik weer draaischroefeinde op. Op het draaischroefeinde aan de voorkant heb ik een schijf van ongeveer 30 mm dik gemaakt, waar ik 16 gaten van 13 mm in heb gemaakt ten behoeve van boilies van 20 mm. Aan het andere einde heb ik een schijf van ongeveer 20 mm dik gemaakt. Deze is voor extra versteviging en om mijn luchtdrukaansluiting op te bevestigen.

Hoop hem dit weekend of volgende week af te ronden.


gr Stefan



Ik hoop voor jou dat alles goed en veilig gaat verlopen.
zorg dat alle verbindingen GOED vast zitten, en al zeker niet met lijm
verder ben ik bang dat de spoed v.d draad te fijn is, wat grote
gevolgen kan hebben. Zorg er i.i.g voor dat je hem niet op
iets of iemand gericht houd.
succes
Jan Peter Teerling

23-03-2007 17:19

@Fred,
Het is net zo als met vuurwerk,mensen gaan er zelf mee klooien om wat geld te bezuinigen,en als het dan mis gaat...
Rob Kuijpers
Berichten: 177
Lid geworden op: 06-02-2005 22:39
Locatie: Lieshout

23-03-2007 18:00

levensgevaarlijk allemaal geknutsel met dat pvc je staat er gewoon met een bom in je handen lijkt mij?

daarbij komt nog HEREN ZElFDRAAIERS als men onderaan de compressor kijkt ziet met een draaischroefje (bij de meeste teminste) om condens water af te laten. draai dat open en kijk watvoor stink bruin goor vocht (lees water) uitkomt dat komt fijn allemaal bij je boiliemix, daar zit je dan met acctractors van 20 euro per flesje etc

er is maar 1 manier (in mijn ogen dan) om een echte GOEIE spuit te maken op luchtdruk dat is doormiddel van een persarm zo komt er en geen vocht uit de compressor in de mix, en je loop niet een een bom rond in je handen.

dit type spuit werk ik zelf ook mee Ray vd Bos (ook actief in deze topic) maakt ze daarvan heb ik hem ook gekocht. Verder heb ik helemaal geen baat bij om reclame verder te maken of wat dan ook het is alleen even ter informatie want ik heb hier nog niemand in dit topic gezien met het argument van het compressorvocht.


nieuw: boilies met ijzersmaak(H)


Laterrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

23-03-2007 18:05

rob

dat condenswater en dat komt zeker NIET in contact met je mix ten eerste omdat de condens onderin de tank komt te liggen en de lucht er bovenuitkomt. Ten tweede heb je nog altijd een zuiger in je spuit met een keerring, ik ben nimmer ook maar een beetje roestwater in mijn spuit tegengekomen!

mvg martijn
Rob Kuijpers
Berichten: 177
Lid geworden op: 06-02-2005 22:39
Locatie: Lieshout

23-03-2007 21:48

toch vreemd dat autospuiters voor duizende euros filters tussen hun compressorslangen zetten dan? zou dat voor de lol zijn? en die kering houd dat ook niet tegen die lucht bevat gewoon vocht wat in de compressor heeft gezeten

mvg Rob

(ik kan niet meer reageren tot woensdagavond)
Gebruikersavatar
marc van den brink
Berichten: 204
Lid geworden op: 21-12-2004 22:11
Locatie: dordrecht

23-03-2007 22:22

hoeveel verschillende goede boilie machines zijn er eigenlijk in de handel en wat zijn hiervan de prijzen? kan iemand mij dat vertellen. ik ken die van ray vd bos en van lennart hoogmoed. en er is er ook nog een in de handel van een belg toch?
Gebruikersavatar
marc van den brink
Berichten: 204
Lid geworden op: 21-12-2004 22:11
Locatie: dordrecht

23-03-2007 22:30

Rob Kuijpers schreef:toch vreemd dat autospuiters voor duizende euros filters tussen hun compressorslangen zetten dan? zou dat voor de lol zijn? en die kering houd dat ook niet tegen die lucht bevat gewoon vocht wat in de compressor heeft gezeten

mvg Rob

(ik kan niet meer reageren tot woensdagavond)


hoe denk je dat de mix in de boiliespuit omhoog word geduwd? door een zuiger die op zijn beurt idd door de luchtdruk omhoog word gedrukt. dus komt de lucht uit de compressor niet in aanraking met je mix( en dus ook nooit vocht ed. uit de compressor.) als er lucht en of vocht tussen de zuiger en de wand van de spuit door zou kunnen richting je mix dan werkt het systeem niet meer en is je spuit lek.
Stefan Desar
Berichten: 256
Lid geworden op: 05-03-2002 01:00
Locatie: Gemert

24-03-2007 09:27

Fred,


Ga hem zeker uitgebreid testen voordat ik hem ga gebruiken. Dit ga ik doen door er tot 6 bar druk op te zetten zonder mix. Ga hem dan natuurlijk niet vasthouden.

Schroefdraad ben ik niet zo bang voor, maar we zullen het wel zien. Zwakste punt van de spuit zit hem in de deksel van de schroefdop.

Rob,

Als dat vocht eens een ml per 5 kg mix is (volgens mij moet je in die trend denken) dan kan ik daar niet heel wakker van liggen. Ga je komende dagen nog even een keer bellen over het water waar je vorig jaar hebt gevist!

gr Stefan
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

24-03-2007 10:52

Rob Kuijpers schreef:toch vreemd dat autospuiters voor duizende euros filters tussen hun compressorslangen zetten dan? zou dat voor de lol zijn? en die kering houd dat ook niet tegen die lucht bevat gewoon vocht wat in de compressor heeft gezeten

mvg Rob

(ik kan niet meer reageren tot woensdagavond)


Bij auto spuiters zit er gen zuiger tussen de lucht en het te verwerekn materiaal, daarnaast is bij het spuiten de kleinste verontreiniging(drup water) al fataal omdat je dat direct ziet in de lak. Maar goed als jij ervan overtuigd bent dat het wat uitmaakt moet je er zeker wat anders op verzinnen!
Gebruikersavatar
Marcel ANTENS
Berichten: 23
Lid geworden op: 11-10-2006 22:05
Locatie: ST WILLEBRORD
Contacteer:

25-03-2007 12:54

Hee Stefan desar,


Je bent toch niet levens moe he,
geef gewoon 20 eurootjes meer uit voor een stuk fatsoenlijk PVC dat de druk zeker aankan.
Vroeg of laat kom je daar wel achter.
Veel succes EINSTEIN.

MvG

Marcel
Hell was full, so I came back.
Gebruikersavatar
Jelle Willeboer
Berichten: 121
Lid geworden op: 28-03-2007 23:14
Locatie: Lichtenvoorde
Contacteer:

28-03-2007 23:19

ga naar een installatie bedrijf en niet na een bouwmarkt! haal een pot lijm voor drukleidingen 1 meter pijp een paa rkoppelingen en zo lukt het best, als die af is ga even weer langs het instalatiebedrijf en vraag of het zo zou lukken.! kost niet veel..
Waneer Geven W-ij De Strijd Op?
Gebruikersavatar
Sten Venrooij
Berichten: 53
Lid geworden op: 23-03-2007 11:32
Locatie: Zuid-Limburg

30-03-2007 12:30

als jullie die boilies doen drogen he leggen jullie dan handdoeken in die kratjes of gewoon alleen de boilies erin? ik geloof dat jullie alleen de boilies doen maar heb je dan niet een laagje water in je kratje staatn want de onderkant is meestal dicht alleen aan de zeikant heb je gaatjes erin zitten dat er lucht doorheen kan komen?¿
Gebruikersavatar
Henry van luyk
Berichten: 133
Lid geworden op: 27-01-2005 17:51
Locatie: Koudenkerk aan den Rijn

30-03-2007 17:40

Hey sten als ik zelf boilies draai gemiddeld 10 kg per week als ik ze uit het water haal dan laat ik ze eerst effe een dag drogen op een handoek dan is het meeste water er eigelijk wel uit en dan nog even twee dagen laten drogen in een krat maar als ik jou was zou ik toch bij een tuinder gaan kijken een krat waar de onderkant ook open is dan ken het veel beter door luchten dat is mijn mening dan
Gebruikersavatar
Sten Venrooij
Berichten: 53
Lid geworden op: 23-03-2007 11:32
Locatie: Zuid-Limburg

30-03-2007 18:05

heey henry,

henry bedankt he dan ga ik wel kijken voor zo`n kratje ik weet niet zo een twee drie een tuinder dan ga ik wel bij de groenteboer kijken maar doe jij nu aan de onderkant een handdoek ofzow of gewoon zo erin zonder handdoek.
Gebruikersavatar
Sten Venrooij
Berichten: 53
Lid geworden op: 23-03-2007 11:32
Locatie: Zuid-Limburg

30-03-2007 18:07

als jullie die boilies doen drogen he leggen jullie dan handdoeken in die kratjes of gewoon alleen de boilies erin? ik geloof dat jullie alleen de boilies doen maar heb je dan niet een laagje water in je kratje staatn want de onderkant is meestal dicht alleen aan de zeikant heb je gaatjes erin zitten dat er lucht doorheen kan komen?¿ of hebben jullie van die kratjes waar aan de onderkant ook gaten( luchtgaatjes ) inzitten?¿
Jan Peter Teerling

30-03-2007 19:46

Sten,
Als ik mijn boillie's 'doen drogen' gaan ze gewoon in een kratje met zowel aan de zijkanten als de onderkant gaatjes zitten.

Met een handdoek er onder kan de boel slecht ventileren,en houd de handoek het vocht vast.

Gewoon een goed kratje zoeken (bij de buurt super wordt het vlees aangeleverd in geschikte kratjes.)Laag boilie's erin en af en toe tijdens het droogproces even omschudden.

Zwenk ventilator kan ook een oplossing bieden,niet op de hoogste stand direct op de boilie's zetten,het droogproces moet geleidelijk lopen anders gaan ze barsten/scheuren.
Plaats reactie