welk aas gebruik ik om (zilver- )/grootkopkarper te vangen??


Plaats reactie
yves borgers
Berichten: 67
Lid geworden op: 23-10-2002 02:00
Locatie: heusden-zolder (België)

23-10-2002 22:19

goedenavond allen,

weet er iemand met welk aas (en op welke manier) je grootkopkarper kan vangen? deze vis is een algeneter en vertoeft nagenoeg altijd op half water. op de bewuste vijver worden deze vissen vaak "gepikkeld" door vaste stok hengelaars (ze komen dus op de voerwolk, en zwemmen hier met open bek doorheen en zo gebeuren dus de "accidentjes")op dezelfde vijver vis ik op karper, maar boilies worden niet genomen(door de grootkop), ook geen pop-up's,na voeren met pellets,... niks, nada! ik heb op aanraden van al eens drijvend met sla geprobeert, weer niks, alleen rare reacties van voorbijgangers!!! dus wie tips heeft, of zelf al eens een grootkop gevangen heeft,of...

laat het me weten
als je het liever niet via deze weg doet, kan je me altijd mailen

thanx
gotta catch em all...
Benny van de Werfhorst
Berichten: 4482
Lid geworden op: 19-10-2002 02:00
Locatie: Gelderland
Contacteer:

23-10-2002 22:35

Misschien met een broodvlok op half water aan
een pennetje, een als voer een wolkend lokvoer
gebruiken?
Het is maar een idee!

groetjes Benny
Gebruikersavatar
Dirk Sahner
Berichten: 258
Lid geworden op: 04-05-2002 02:00
Locatie: landgraaf

24-10-2002 16:51

die eten volgens mij alleen kleine beestjes die in het water leven
martijn van den hoven
Berichten: 15
Lid geworden op: 24-10-2002 02:00
Locatie: waalwijk

24-10-2002 19:04

yves... ik vin dat een goeie vraag en ik heb voor jou denk ik wel het antwoord.
Ik weet niet of jij de karper hebt gelezen waarin arnout terlouw op de siamese reuzekarper viste. Nou op die manier moet jij ook je zilverkarper vangen.
Als jij een goed voertje maakt waarvan de kleine deeltjes opstijgen en jij vist hier middenin met een kleine witte popup of desnoods een piepschuin balletje aan je haak een centimeter of 10-15 (witvissers liggen ook vaak zover bove de bodem) denk ik dat je die karpers zo vangt! Dat voer kun je door middel van een zogenaamde voerveer verplaatsen. Khoop dat ut werkt en wens je veel suc6

Groeten Martijn van den Hoven
yves borgers
Berichten: 67
Lid geworden op: 23-10-2002 02:00
Locatie: heusden-zolder (België)

24-10-2002 19:37

hartelijk dank voor de antwoorden, ik ga ze zeker eens uitproberen!
gotta catch em all...
Ray Schra
Berichten: 1306
Lid geworden op: 04-01-2002 01:00

24-10-2002 20:07

Er is op dit forum dacht ik al eens een discussie over zilverkarpers gevoerd. WAt er toen uitkwam is dat ze nauwelijks te vangen zijn, omdat ze kleine waterbeestjes eten.

Gr. Raymon
hans kenis
Berichten: 81
Lid geworden op: 16-10-2002 02:00
Locatie: Lummen (B)
Contacteer:

03-01-2003 18:36

Yves,

ik denk dat ik op hetzelfde water vis wat jij bedoelt (bovy). Ik weet ook dat er daar verschillende grote zilverkarpers (of grootkopkarpers) zitten en de zwaarste die er bovengehaald is woog 27,5 kg.
Ik heb ook al eens erachter gevraagd hoe je deze giganten het best kan vangen. Ik heb toen vernomen dat je een voederplek moet aanleggen, niet te ver uit de kant, met veel voer, dus geen maïs of boilies. Dit voer moet tevens voor grote wolken onderwater zorgen. Schiet ook regelmatig wat maden. Verder moet je op halfwater of zelfs ondieper vissen met enkele maden aan een niet te grote maar wel stevige haak. De kans dat je dan ook andere soorten vis vangt (windes) moet je er wel bijnemen.
Ik heb wel opgemerkt dat de zilverkarpers op dit water het meest actief zijn in de zomerperiode en het najaar.

Zelf heb ik er nog niet op gevist maar ben dit wel eens van plan dit jaar.

Wat zijn jouw karpervangsten zoal op dit water?

Je mag me ook mailen op mijn emailadres hanskenis@hotmail.com


greetz,

Hans

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: hans kenis op 2003-01-03 18:37 ]</font>
Plaats reactie