Is Robin Red echt wel zo goed?


Arjan van den Berg

22-10-2002 12:10

Hallo Boilievissers,

Het lijkt er wel op dat iedereen tegenwoordig met Robin Red (RR) vist, vooral de laatste twee jaar nadat het boek van Sir de “Beets” is verschenen. Het lijkt wel of iedereen die zelf draait RR in zijn mix verwerkt.

Maar is het werkelijk zo goed? Ik heb de laatste twee jaar ook met 10% RR en 5% RR in mijn mixen gedaan. De vangsten waren redelijk, maar niet echt beter dan daarvoor? En RR is toch een prijzig goedje? Is het het wel waard vraag ik me af? Zeker nadat ik van Herwin Kwint in Karper ook las dat hij aan de super werking van RR twijfelde?

Wat is jullie ervaring met RR en wat denken jullie van die vermeende “superwerking”?

MvG

Arjan
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

22-10-2002 12:30

arjan ik denk dat er geen super ingredienten zijn wat ik wel denk dat je creatief met ingredienten moet zijn is er op jouw water nog nooit gevist met rb dan zou het best wel eens een superingrediënt kunnen zijn maar ook dat duurt maar tijdelijk elk ingrediënt of flavour heeft zo zijn "leven" op een bep water.
Ook is het zo dat bep ingredienten een stuk instanter zijn dan andere dit is in mij ogen vooral belangrijk op wateren waar weinig gevist word en/of wateren waar weinig vis zit, en rb is volgens mij wel een redlijk instant ingrediënt

mvg martijn
Gebruikersavatar
Michiel Pilaar
Berichten: 962
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Kapelle
Contacteer:

22-10-2002 21:11

Toen ik vorig jaar begon met het zelfdraaien van boilies zat er eigenlijk vanaf de eerste boilie robin red in.

M'n vangsten waren veel beter dan voorheen met de ready mades en ik dacht: Robin Red is écht es even goed... Maarrr nu zonder RR vang ik niet slechter dan voorheen (ik vis meestal instant). En achteraf moet ik zeggen dat ik de werking van RR flink overgewaardeerd heb. Ik geloof dan ook niet dat die 5 % RR in je boilies de vissen massaal op je aas doet klappen.

Ik zeg zeker niet dat het een slecht ingredient is maar een echte meerwaarde heeft het voor mij niet!

Groeten,

Michiel
Het leven is te mooi om er niet ten volle van te genieten!
Gebruikersavatar
Henri van der Wal
Berichten: 730
Lid geworden op: 29-01-2002 01:00
Locatie: visPASloo
Contacteer:

23-10-2002 00:28

Hoe minder het gebruiken, hoe beter ik vang...ik kan wel degelijk verschillen merken.
Al een paar keer gehad dat iedereen blankte op een water die nacht & ik had het druk 's nachts....
Ik gebruik altijd rond de 10/15 % in mijn RR mix.
Op open water of "maagdelijk water" gebruik ik het zelden...ik gebruik RR echt om een label aan mijn boilie's te gevenen op circuitwateren....

RR duur? Nah...alles in bulk & rechtstreeks van de maker is goedkoper...
Meldpunt Spiegelkarpers Fryslan : spiegelkarpersinfriesland@live.nl
http://www.ksnregiofryslan.nl

http://www.sunrisebaitservice.com - Quality Carpfood
Cor Blokhof

23-10-2002 01:12

Henri,

Hier in de omstreken gebruiken er meer mensen wel het label RR dan niet :smile:

Na mijn inziens is word het hele ingredient zwaar overschat.Iedereen doet als of het wonderen verricht

Gegroet,

Cor
jurgen munten
Berichten: 1159
Lid geworden op: 25-09-2002 02:00
Locatie: Eygelshoven

23-10-2002 08:32

Ik heb op de vorige Carp een emmertje superred gekocht van UCP (ook verkrijgbaar via Haiths) en dit is echt superspul. Robin Red, birdfood, rode pepers en nog verschillende goedjes. echt een goede aanvulling op je eigen mix. werkt ook prima in groundbaits, voor de method-fans.
groeten,
karperlimbo
Arjan van den Berg

23-10-2002 10:21

Hallo Mannen,

Ik denk zelf ook wel dat je als eerste met RR aan de slag gaat op een water en je kapt 10 a 15% in een goede mix je de vissen wel een duidelijk label geeft. Maar ik snap niet helemaal wat Henri zegt, vist in Friesland niemand met RR dat jij je boilie het meest gevist ingredient van Nederland als Label meegeeft?

Dat Superred hebben anderen daar ook betere ervaring mee?

MvG

Arjan
Gebruikersavatar
Arno Spruit
Berichten: 619
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Zuid-Holland

23-10-2002 12:14

Mannen,

Ik denk en ondervind nu zelf dat RobinRed een ingrediënt is dat op de langere termijn wel degelijk verschil kan maken.
Het is mijns inziens een toevoeging die je aas absoluut beter maakt. Dit zal natuurlijk niet overal op gaan maar waar ik het gebruik merk ik absoluut het verschil. E.e.a staat natuurlijk niet los van hoe je het aas gebruikt waarin het verwerkt zit.

Ik heb nu zelf een 2 maanden lopende voerstek waar vis vanaf blijft komen :grin: . Bijna iedere vis schijt z'n poepertje rood van mijn aas.

Nu is het niet gezegd dat dit met een ander aas niet gelukt was(vissen is gelukkig nog steeds geen exacte wetenschap alhoewel sommige dat wel zo doen voopkomen :eek: ) maar voor mijn gevoel schrijf ik een groot deel van de vissen toe aan de RobinRed( en de overige kwaliteits ingrediënten) in mijn mix.

Over een ding kunnen we het wel eens zijn, het is vreselijk duur :sad: . Zeker als je het hier in Nederland moet kopen. Ik bestel altijd mijn RobinRed en andere birdfoods rechtstreeks bij Haiths.
Wat ik teveel heb verkoop ik gewoon door met een kleine marge(daar werden sommige mensen bij niet nader genoemde firma's niet blij van :cool: ).
Gebruikersavatar
Hoedemakers Mark
Berichten: 1157
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Kinrooi - België
Contacteer:

23-10-2002 15:00

Robin Red biedt wel degelijk een meerwaarde aan de boilie.

Er is echter één regel die je in acht moet nemen. Als het grootste deel van de vissers RR gebruikt, is het onderscheid van de boilies niet meer zo groot, en zal dus in de meeste gevallen ook de buit verdeeld worden.

Een afwijkende rig is toch ook niet meer afwijkend als iedere visser ze aan z'n lijn knoopt...

RR is voor mij alleszins een topingrediënt, ook al voor de "de Baetsbijbel".

MVG, Mark
Jeroen Grummel
Berichten: 424
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Emmen

24-10-2002 09:40

Goedemiddag,

Hebben jullie wel eens het verschil geproeft in een mix waar je 5% en 10% RR in hebt verwerkt ??? Naar mijn idee proef je geen verschil !!!

Wil echt eens gek doen gebruik dan eens 20% !!!!! in je mix,naar ons idee geef je dan pas echt een label aan je mix. :smile:

Haith's verkoopt trouwens wel meer interessante produkten. :smile:

MVG "GRUM"
Gebruikersavatar
Rob Borjans
Berichten: 857
Lid geworden op: 29-08-2002 02:00
Locatie: Landgraaf

24-10-2002 10:04

hoy,

haiths verkoopt inderdaad interesante dingen!!
aleen word het een dure grap als je het moet laten leveren in nederland!

groeten rob
Gebruikersavatar
Arno Spruit
Berichten: 619
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Zuid-Holland

24-10-2002 10:14

Rob,

Je moet bij Haiths in het groot denken.
Hoe meer je besteld hoe goedkoper het in verhouding wordt. Kijk eens of je een aantal karpervissers kan verenigen zodat je bulk kan bestelen en verdelen. Zo wordt het bereikbaar en kan je met topspul vissen.
Als je voor enkele kilo's gaat dan is het niet te doen.
Gebruikersavatar
Rob Borjans
Berichten: 857
Lid geworden op: 29-08-2002 02:00
Locatie: Landgraaf

24-10-2002 10:46

hoy,

daar was ik ook al aan het denken!
ik ben eigenlijk van plan een totaal ander aas te maken als mijn collega vissers hier in de buurt waardoor deze optie ook afvalt!

energy products levert volgens mij ook een aantal producten van haiths dus dan moeten we daar maar eens proberen!

en anders moeten we de lokale hengelsportwinkelier maar eens gaan ompraten om te bestellen!!

groeten rob

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Rob Borjans op 2002-10-24 12:02 ]</font>
Stefan Slechten
Berichten: 2316
Lid geworden op: 16-01-2002 01:00
Locatie: Stein (Lb)

24-10-2002 17:13

Die van de watersportcentrale vind ik echt niet duur hoor, en is mijn inziens helemaal niet slecht, wie heeft hier nog meer ervaringen mee ??

mvg
stefan
Gebruikersavatar
Henri van der Wal
Berichten: 730
Lid geworden op: 29-01-2002 01:00
Locatie: visPASloo
Contacteer:

24-10-2002 18:35

Wie zegt dat je RR moet proeven? Een vis heeft meer zintuigen.......
Meldpunt Spiegelkarpers Fryslan : spiegelkarpersinfriesland@live.nl
http://www.ksnregiofryslan.nl

http://www.sunrisebaitservice.com - Quality Carpfood
Gebruikersavatar
Rob Borjans
Berichten: 857
Lid geworden op: 29-08-2002 02:00
Locatie: Landgraaf

25-10-2002 09:04

hoy,
stefan: hoe is die robin red van de watersportcentrale??
om die van haiths te bestellen word me toch te duur!

groeten rob
Stefan Slechten
Berichten: 2316
Lid geworden op: 16-01-2002 01:00
Locatie: Stein (Lb)

25-10-2002 09:58

De rr van de zutter vind ik persoonlijk erg goed, en hij kost iets van €6.99 per kg, ook niet echt duur dus ...

mvg
stefan
Gebruikersavatar
Rob Borjans
Berichten: 857
Lid geworden op: 29-08-2002 02:00
Locatie: Landgraaf

25-10-2002 11:11

hoy stefan,

dat is inderdaad geodkoop, dan moet ik de volgende keer al ik er weer eens heen rijdt kijken!!

groeten rob
Jeroen Grummel
Berichten: 424
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Emmen

25-10-2002 13:57

Goedemiddag,

Hé Henri,aan welke zintuigen denken we dan ??
Maakt het dan nog steeds verschil 5% of 10% RR in de mix ?? Of zeg je van doe het goed en pak een keer zoveel ??

Laatste regiodag van de KSN had ik trouwens nog een mooie karper aan een single-hookbait met daarin 20% RR !!!!!

6.99 euro voor een kilo RR bij de Zutter ?? dat is niet duur !! Daar kan Haith's zelfs niet aan tippen !! Maar over welke kwaliteit praten we dan ??

MVG "GRUM"
Gebruikersavatar
Rob Borjans
Berichten: 857
Lid geworden op: 29-08-2002 02:00
Locatie: Landgraaf

25-10-2002 14:35

hoy jeroen,

de robin red van ws is anders als die van haiths!! kijk maar eens in de "de dunne lijn" van grootmeester luc staat bij aas iets over de robin red varianten van haiths en WS.
en ik neem aan dat we hem wel kunnen vertrouwen in dit soort zaken.

de RR van WS is aleen scherper dan de haiths die iets zoeter is!

groeten rob
Jeroen Grummel
Berichten: 424
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Emmen

25-10-2002 19:23

Goedemiddag,

Thanks,Rob.

MVG "GRUM"
Veeckman Tim
Berichten: 60
Lid geworden op: 30-07-2002 02:00
Locatie: gavere

29-10-2002 19:13

ik ben nog maar net aan het experimenteren met die robin red ... heb er van Carp Company en die kost 15 euro/kilo.. wel duur dus.. maar als het goed werkt... who cares?? :smile: ei-albumine is ook ongelooflijk duur.. maar zolang dat je basismix cheap is valt alles nog goed mee... zo massal boilies voeren doe ik toch niet... vooral particles .. en das goedkoop dus...
Zit er zoveel verschil op de merken?? en doet het ertoe welk merk je gebruikt... ruikt wel lekker spicy moet ik zeggen..
greetz
Tim
Jeroen Grummel
Berichten: 424
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Emmen

31-10-2002 19:15

Goedemiddag,

Komend weekend moet blijken of RR wel echt zó goed is als men beweerdt. :smile:

MVG "GRUM"
Gebruikersavatar
Gerrit Ritmeester
Berichten: 484
Lid geworden op: 27-12-2001 01:00
Locatie: Kamerik
Contacteer:

31-10-2002 21:44

jeroen,

ik zou aan 1xtje vissen geen conclusies trekken als ik jou was, de vangsten zijn nl. nogal wisselvallig, dat hoeft echt niet aan je aas te liggen,

mvg
matje
Benny van de Werfhorst
Berichten: 4482
Lid geworden op: 19-10-2002 02:00
Locatie: Gelderland
Contacteer:

01-11-2002 19:56

Gerrit,

Ik ben het 100% met je eens, dat je na 1 of 2
keer vissen niks over het respons van Robin Red
kunt zeggen.
Dus gewoon een heel seizoen proberen met Robin
Red.
Ik heb zelf ervaren, dat op wateren waar niet
of nauwelijks werd/word gevist met Robin Red
het best een goed ingredient is, het geeft
je boilie best iets speciaals, maar op water-
en waar veel met Robin red werd/word gevist
heb ik geen verschil kunnen merken tussen
een "normale boilie" en die met Robin Red,
dus zet ik Robin Red alleen op wateren waar
het niet of nauwelijks word gebruikt.

gr. Benny