tjah weer zon vraag. kon dr helaas vrij weinig van op t board vinden, bereid ik deze net zo als de meeste particles? blijf steken bij deze vragen:
moeten dit gebrande pinda's zijn of juist niet ik weet iig niet gezouten maar wel zelf zouten is het niet?
ik kan 2 kilo ongebrande pinda's krijgen voor 5 euro, is dit een normale prijs? kan ook nog de maat kiezen ook
Je moet de vliespinda's hebben ongebrand. En daar komt bij 5 euro de 2 kilo is echt "veel te hoog". Ik betaal €1.05 de kilo en dan heb ik de grote, maar goed ik heb daar het hele land geloof ik voor moeten afbellen.
Verder de bereidingswijze:
Ik laat ze altijd 48 uur weken, je kunt er voor kiezen om er een extra'tje aan toe te voegen. Bijvoorbeeld chili poeder etc etc. Legio mogelijkheden....
Daarna half uur koken....afgieten....nieuw water erbij en opnieuw een half uur koken. Nu is de pinda al zijn blauw zuur kwijt en is ie zo zacht dat je hem tussen je vingers verpulvert. Van de hair valt hij er echt niet af, wel een stoppertje op de hair gebruiken om ze vast te zetten.
NOOIT ONGEKOOKT DE PINDA'S TE WATER GOOIEN!!!! Dit kan namelijk echt tot de dood lijden.
nou kijk een antwoord waar ik wat aan heb, niet zon probeer de zoekfunctie antwoord (en ja die heb ik gebruikt )
maar oke vliespinda's, dit houdt in dat de vliesjes er nog om zitten? en bij wat voor zaak haal je ze voor dat geld? voor deze prijs krijg ik ze van een of andere notenboer van de markt. heb inmmiddels 2 kilo in huis ingehaald
verder nog tips, k ben bv van plan er zout bij te doen, kan dit er doorheen gekookt / geweekt worden of is dit beter na t weken en koken?
Ga eens bij de toko's kijken en dan voornamelijk indo toko's. Ik zou er juist geen zout bij doen, maar arachide (pinda olie). Moet je eens kijken wat er gebeurt als je een mooi mixje hebt van duivenvoer, hennep, pinda's en pellets .
Ps twee handjes naast je rig en als het loopt dan kan je je scheel vangen. Tenminste ik vang me er altijd krom op!!
Als je deze op een dressuur water toepast ga je zeker vangen. Daarnaast kun je de pinda combineren met een halve boilie, een idiote combinatie maar vangt als de beste.