beginnend penvisser's aas


Plaats reactie
herrald koetzier
Berichten: 14
Lid geworden op: 07-04-2006 21:59
Locatie: heerde

07-05-2006 17:58

hallo,

ik wil gaan beginnen met vissen op karper met de pen. in een kanaa van ongeveer 1.5 meter diep en 10 meter breed. er staan nog niet veel waterplanten maar er zit wel karper. niet van die super grote maar als ik aan het vissen was op snoek zzag ik ze vaak zwemmen. maar ik heb nog nooit op karper gevist wie heeft er tips over het aas dat ik het best kan gebruiken, hoe ik er aan kan komen, hoe ik het moet bereiden, en hoeveel ik er mee moet voeren
\
Wesley de Vreede
Berichten: 24
Lid geworden op: 07-05-2006 16:41
Contacteer:

07-05-2006 18:37

Ja vind ik ook een goede tip met mais als eerst probreren. :D

MVG
Wesley
Kijk ook ff op http://www.findeverything.nl Karper foto's! ;)
Gebruikersavatar
Bjorn vander Linden
Berichten: 125
Lid geworden op: 27-03-2006 23:44
Locatie: Mechelen (nl)

07-05-2006 22:17

Beste herrald,

Je kan ook wat verschillende "makkelijke" aassoorten meenemen zoals mais, dduivenvoer (aanbevolen :wink: ), blokjes kaas, lunchworst, wormen uit eigen tuin :P enz...

Als ik met de pen ga vissen voer ikzelf meestal altijd met duivenvoer of een andere partikel mix, omdat de karper het voer kent. Op jouw water kun je misschien kiezen voor een voer dat de karper er zeker kent. Als er karper in de buurt is zullen ze je voer snel opmerken en er eens overheenzwemmen. Als je geluk hebt gaan ze er lekker op liggen azen, maar als de vis met het door jouw gevoerde aas negatief bekend is(er al vaker op gevangen is) heb je kans dat ze heel wantrouwend azen of er niet van eten. Dan wil het nog wel eens helpen er met iets anders overheen te vissen met bv een van de eerder genoemde aassoorten.

Je zult zien dat er situaties zijn waarin je op het ene aas slechts kleine tikjes aan je pen krijgt, terwijl als je ff snel iets anders op je haak zet, je vaak snel een goede aanbeet krijgt. Hou ook eens rekening met 'de blote haak'

Veel succes,
Bjorn
lars van der sluijs
Berichten: 207
Lid geworden op: 26-04-2006 22:44

07-05-2006 23:02

omdat je een beginner bent....zou ik even rondkijken hier hoe je die verschillende partikels van te voren moet klaarmaken...
Plaats reactie