vangkracht koolhydraatrijke boilie's


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Thijs Tweebeeke
Berichten: 216
Lid geworden op: 01-08-2002 02:00

28-09-2002 16:47

Ik heb nu een aantal boeken en topic's gelezen over het karpervissen en heb nu een vraag:

dat eiwitrijke boilie's zonder flavour vangen is duidelijk maar vangt een goedkope koolhydraatrijke boilie ook zonder flaour of is deze er afhankelijk van???

mvg Thijs
Gebruikersavatar
Sjoerd Groot
Berichten: 2227
Lid geworden op: 05-06-2002 02:00
Locatie: Enschede
Contacteer:

28-09-2002 23:50

Thijs,

een eiwitrijke boilie kan heel goed eiwitrijk zijn door het vismeel wat erin zit, en vismeel bevat een sterke geur, dus het begrip "eiwitrijke boilies zonder flavour" is heel betrekkelijk

Met betrekkelijke groet, Sjoerd
Gebruikersavatar
Thijs Tweebeeke
Berichten: 216
Lid geworden op: 01-08-2002 02:00

29-09-2002 11:24

sorry ik bedoelde eiwitrijke en koolhydraatrijke boilies zonder sterke geur dus geen visboilie's

mvg Thijs
Bart Smeets
Berichten: 73
Lid geworden op: 31-05-2002 02:00

29-09-2002 13:08

Thijs,
mijn ervaring is dat een "goedkope" koolhydraatrijke boilie zonder flavour, zoals jij ze noemt, goed vangen. Ikzelf doe niet anders ik vis zelf nooit met flavours in alle soorten boilies maar zoals Sjoerd zegt is een vismeel eigenlijk ook weer een flavour en ook een heleboel andere wel koolhydraatrijke melen zoals koekjes, wafel en melassemeel. Of je wat vangt met jouw "goedkope koolhydraatrijke boilies" verschilt natuurlijk per water en per seizoen. En natuurlijk wat voor boiliemix je gebruikt want er zijn een heeeeleboel mixen die koolhydraatrijk zijn. Dus ik zou zeggen gewoon uitproberen, zoals je zegt zijn ze goedkoop dus je hebt niet veel te verliezen :smile:

Succes,
Bart
Eat... Sleep... Go Fishing...
Gebruikersavatar
Thijs Tweebeeke
Berichten: 216
Lid geworden op: 01-08-2002 02:00

29-09-2002 13:42

bedankt

wie niet waagt blijft maagd zal ik dan maar zegge :razz:

Ik had in mijn boile's trouwens koekjesmeel zitten en ving er goed op ( maar had tevens zo'n aroma van boukje toegevoegd)

de 2e keer dat ik de boilies ging maakte mislukte het volledig dus ben ik nu bezig een andere mix te bedenken.Ik zat te denken aan deze
100 gram maizena of aardappelzetmeel
200 gram trouvit
250 gram witte vismeel
300 gram griesmeel
150 gram soyameel
aangemaakt met eieren

nog suggesties?

met mixsamenstellende groet
Thijs
Robbert Spuijbroek
Berichten: 1328
Lid geworden op: 04-08-2002 02:00

29-09-2002 16:50

Hmz, thijs..
Ik zeg je vast 1 ding, ik ga niet meewerken aan die boilies...
Ik heb niet zon zin om nog meer geld te verneuken doordat jij gewoon ff wat bedenkt... zoveel ervaring heb je er niet mee... sterker, je hebt er vrijwel geen ervaring mee..
Bart Smeets
Berichten: 73
Lid geworden op: 31-05-2002 02:00

29-09-2002 17:48

Ey Robbert,
Als je het niet probeert leer je ut nooit eh....

En het ziet toch uit naar een mooi mixje wat Thijs wilt gaan maken.

Groeten,
Bart
Eat... Sleep... Go Fishing...
Gebruikersavatar
wim schotman
Berichten: 240
Lid geworden op: 09-02-2002 01:00
Locatie: Nijmegen

29-09-2002 18:15

Thijs go for it,
Met proberen lijkt het in het begin moeilijk te gaan maar later vang je al die lui die te bang zijn om te blanken en met extra dure kevintrash vissen er uit. O'ja met trouvit lijkt elke boilie succes te hebben in deze tijd (gebruik niet te veel voor de rolbaarheid)
succes, Wim
Tip: probeer is wat gemalen hennep in je mix te doen en maak je boilie's is niet die standaart 20mm maar neem de 12 of 14mm (desnoods 2 op hair tegen brasem)
Gebruikersavatar
Sjoerd Groot
Berichten: 2227
Lid geworden op: 05-06-2002 02:00
Locatie: Enschede
Contacteer:

29-09-2002 20:15

Hey Robbert, volgens mij heeft Thijs een aardige basis samengesteld, dat kon na e.e.a bijschaven best wel een leuke boilie worden en dan vangt hij waarschijnlijk meer als jij met je ready mades.

Zo'n reactie vind ik flauw en onsportief, hij is tenminste niet bang om te falen ( ik heb al hier en daar postings daarover gepost, of je hebt er vast wel eens een van iemand anders gezien ) Het komt hier op neer: Wie valt en opstaat leert meer dan iemand die bang is om te vallen.

Dus kom niet met hangende pootjes aanzetten als Thijs uiteindelijk dubbel zoveel als jij vangt!

Ik heb ook vismaten die daar een handje (een hangend pootje) van hebben. Die proberen niet veel. Dan heb ik een ideetje wat wel eens zou kunnen werken, en als het dan uiteindelijk blijkt te werken, willen ze die methode overnemen.
Dan moet ik wel heeeeeel dronken zijn op dat moment, wil ik het ze nog vertellen en anders kunnen ze het mooi vergeten! ( en aangezien ik nooit dronken ben tijdens het vissen gaat dat dus niet door! )

Zo als iemand anders hier wel een zegt: "Wie niet waagt is een prutser!"

Sjoerd
Robbert Spuijbroek
Berichten: 1328
Lid geworden op: 04-08-2002 02:00

30-09-2002 19:04

Ik vis niet met readymades, maar ik maak liever een mix die al bestaat, en niet die hij toevallig bedacht heeft.. de vorige boilies waren mislukt(ze schimmelden na 1dag)
en hop, daar gingen de 5 euros... waarvan ik misschien maar 100 boilies gebruikt heb..

Maarja, ik hoef sowieso niet bang te zijn dat Thijs meer vangt dan ik, want hij is nu toch een poosje gestopt met afstandvissen :smile:

Maar, jullie mogen het flauw vinden, maar ik heb geen zin om weer geld te verknallen, terwijl ik het nu hard nodig heb..
Gebruikersavatar
Sjoerd Groot
Berichten: 2227
Lid geworden op: 05-06-2002 02:00
Locatie: Enschede
Contacteer:

30-09-2002 21:03

5 Eurootjes is toch niet zoveel? maar ok...

Een dingetje snap ik echter niet; hoezo zal jij per definitie meer vangen omdat jij op afstand vist en Thijs niet?
I
k kan mij meerdere keren herinneren dat ik na een blanke nacht thuis kwam en het dan nog ff een paar uurtjes met de pen of korst ging proberen, en dan maakte vaak de 'schade' meer dan goed, zovel qua aantal als qua gewicht, maar misschien gaat dat in Lelystad wel anders, ik heb het toch altijd al een vage stad gevonden :razz:

Doe wat je niet laten kunt, en laat wat je niet doen kunt :grin:

Groetjes, Sjoerd
Robbert Spuijbroek
Berichten: 1328
Lid geworden op: 04-08-2002 02:00

01-10-2002 08:32

Nou, met de pen vang je hier bijna niks meer, behalve dan brasem.. met de korst, tja.. dat doet ze hier ook maar een paar uurtjes op de dag..
En laat ik nou net een nieuw watertje kennen waar je met de pen vrijwel niks vangt.. :smile:

En als je wat met de korst vangt, is het meestal maar een pondje of 10.

Trouwens, Afstandvissen en pen vissen kan je meestal met boilie doen, maar met de korst..? :grin:
Gebruikersavatar
Thijs Tweebeeke
Berichten: 216
Lid geworden op: 01-08-2002 02:00

01-10-2002 12:18

Robbert je kan mij nu wel belachelijk gaan lopen op dit forum maar ik heb nooit gevraagd of jij mee wou doen aan het maken van die boilies.n dat dat nieuwe watertje niks op de pen oplevert is bullshit.Als ik daar binnenkort met een bootje en een pennetje ga visse zullen we zien wie gaat vange.Ik in ieder geval.En nog even betreft die boilies.....daar kun je ook gewoon met de pen mee vissen hoor en dat weet jij ook!

met gister nog karper gevangen groet

Thijs
Gebruikersavatar
Thijs Tweebeeke
Berichten: 216
Lid geworden op: 01-08-2002 02:00

01-10-2002 12:26

ow ja robbert van die 5 euroos waren er 2.60 van mij als je dat maar weet.........:grin:
Robbert Spuijbroek
Berichten: 1328
Lid geworden op: 04-08-2002 02:00

02-10-2002 07:47

Ik maak niemand belachelijk hoor, ik zeg gewoon de waarheid...
En ik deel alleen mee dat ik er niet aan ga meewerken, zo simpel is dat.

En ga jij maar lekker met je boot (?) en met je pen...
Maaruhm, heb jij laatste tijd nog karper aan de pen gevangen dan?
Plaats reactie