osmotische waarde!!


Plaats reactie
Matthijs Meerkerk
Berichten: 108
Lid geworden op: 10-01-2005 15:24
Locatie: alblasserdam
Contacteer:

16-04-2006 17:26

Ik soak mijn boilies dus wel eens in het een of het ander. Het probleem is dan alleen dat mijn boilies juist harder worden en er eigenlijk vocht uittrekt! hoe kan dat, zie ik jullie denken? Doordat het aantal opgeloste deeltjes in het soakmengsel hoger is dan in de boilie zelf onttrekt het alleen maar vocht aan de boilie en neemt de boilie zelf niks op.
Ik heb al verschillende dingen geprobeerd door het te verdunnen of door de osmotische waarde door zout of suiker in mn boilies te verhogen, maar veel werkte niet en gaven niet het resultaat. Heeft er iemand een oplossing of een hele goede soak?!

groetjes Matthijs
Jop Boot
Berichten: 467
Lid geworden op: 19-12-2005 14:54

16-04-2006 17:52

Nutrabaits Trigga Ice Bait Soak Complex. (Het blijft een mooie naam...)

Boilies hier in gesoaked zuigen zich helemaal vol.

Dat ik er nog geen ene donder mee gevangen heb, is hier nu niet van belang......
Kees van der Herik
Berichten: 19
Lid geworden op: 04-02-2006 23:48
Locatie: Nederland

18-04-2006 21:47

Is niet zo makkelijk op te lossen.
De concentratie in je soak is dermate groter dan in de boilie dat dit bijna altijd zal voorkomen.

Je osmotische waarde in je boilie verhogen door suiker EN zout is een optie, tegelijk je soak verdunnen zodat hier je osmotsche waarde lager komt te liggen helpt enigszin.
Daarbij zorgen dat je boilie eigenlijk gort droog moet zijn voordat je gaat soaken zorgt ervoor dat je zoak beter op genomen word.
Plaats reactie