partikels in de winter ja /neen???


Plaats reactie
jeff soethoudt
Berichten: 92
Lid geworden op: 13-04-2002 02:00
Locatie: oud-turnhout

19-09-2002 13:00

is het verstandig om in de winter te vissen met partikels of raden jullie dit af ?
hierbij was ik aan het denken aan
kemp voeren en met een bolletje kemp vissen
en mais en tijgers en tijgers vissen

wat zijn jullie ervaringen
andere tips ivm wintervissen zijn ook welkom
(water is 25 ha en diepte van 5 tot 7 m met een put van +/- 16 meter)
Gebruikersavatar
Rob Borjans
Berichten: 857
Lid geworden op: 29-08-2002 02:00
Locatie: Landgraaf

19-09-2002 14:00

hoy jeff,

je kan het wel proberen ja,
ik zou aleen niet overmatig voeren, de vissen zijn niet echt actief in de winter waardoor het kan zijn dat je voer niet gegeten word en meschien gaat rotten en dat is natuurlijk niet echt bevorderlijk voor je vangsten!

groeten rob
Gebruikersavatar
Frank Avezaat
Berichten: 2212
Lid geworden op: 04-01-2002 01:00
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

20-09-2002 01:21

goed gekookte mais en zoete mais uit blik kunnen in de winter zeer goed vangen. Tijgernoten vertrouw ik niet echt in de winter en het lijkt me niet dat karpers in de winter LANG blijven zoeken naar hennep aangezien ze meestal kort azen.

ik zweer zelf nog steeds bij een felle zoete boilie... goed opvallen op een diepte van 2 meter (langs de kant, omdat het sneller opwarmd) terwijl de rest van de stekken dieper is dan 6 meter
Gebruikersavatar
Sjoerd Groot
Berichten: 2227
Lid geworden op: 05-06-2002 02:00
Locatie: Enschede
Contacteer:

20-09-2002 12:18

Ja, mijn ervaring is inderdaad dat ze ook in de winter genoeg op ondiepe plekken komen.

Als ze eenmaal besluiten om te gaan eten, gaan ze gewoon naar de plek met het meeste voer, ook al is dat bij wijze van spreken maar een halve meter water, waarschijnlijk omdat dat water idd iets sneller opwarmt, maar ik doel ook op afgestorven riet of lelies...

Groetjes, Sjoerd
Arjan van den Berg

20-09-2002 12:24

Eigenlijk alle particles kan je inzetten in de winter. Van tijgernoten tot mais, tot tarwe en hennep.
Met noten moet je wel oppassen niet teveel te voeren door het hoge oliegehalte en de snelle verzadiging.

Zijn er hier mensen die de hele winter echt zelf hebben doorgevist met particles?

MvG

Arjan
mark hofman.

12-10-2002 21:12

particel zijn in de winter echt een super aas. de vissen verzadigen niet.als je met mais vist dan moet je gewoon een haakmaatje 8 a 10 nemen en dan 1 maiskorrel op de hair en reken maar dat je vis gaat vangen. ook af en toe een brasem maar dat maakt niet uit, want dan blijf je een beetje warm en reken maar dat je karper gaat vangen! super in de winter.

met koude groet,

mark
Marcel den Uijl
Berichten: 20
Lid geworden op: 22-07-2002 02:00
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

14-10-2002 18:55

het kan ook met brood :wink:
kan bijna nix tegenop in de winter...

ajuus,

marcel
Angels have fins...
Gebruikersavatar
Michel vd Bovenkamp
Berichten: 122
Lid geworden op: 08-11-2002 01:00
Locatie: spijkenisse

09-11-2002 20:38

Ja ik heb weleens de hele winter doorgevist met mais. In die tijd viste ik altijd met mais, zomer en winter. Wat mij opviel is dat ik altijd meer ving als mijn maten. Die zaten altijd met boilies, zo zoet als het maar kan. Ik vind nog steeds mais het beste aas, samen met mijn eigen boilies. Voor de winter is 1 handje mais voeren genoeg, ik flavour ze altijd met peche melba. Niks te klagen gehad.....
Gebruikersavatar
Michel vd Bovenkamp
Berichten: 122
Lid geworden op: 08-11-2002 01:00
Locatie: spijkenisse

26-11-2002 14:21

Mijn eerdere reactie gaat niet meer op, ik heb de afgelope week 2 nachten zitten blanken met mais. Terwijl ik daar in de zomer wel redelijk ving. Vannacht ga ik weer s met boilies proberen, jullie horen nog van me!
Plaats reactie