proline mixen.


Plaats reactie
martijn roukema
Berichten: 16
Lid geworden op: 11-03-2006 23:36
Locatie: Hoogezand

15-03-2006 21:35

hallo, ik had een vraag...

ik heb laatst proline mixen gekocht om zelf boillies te draaien, nou hebben mijn vismaten en ik een meningsverschil over de te gebruiken hoeveelheid eieren per halve of kilo droge mix. Ik gooi er ook multimino liquid kelp en cajouser bij en dan de flavour nog. de ene keer plakt de mix enorm de andere keer niet. de boillies worden echt knoeterhard met eieren. mijn vraag is heeft iemand ervaring met het draaien van deze mixen...-big activator, - extreme kelp competition, - fish, -squid mix?? Of als er water bij gaat hoeveel water komt er op een kilo, en dat deze mooi uithard na het stomen??

alvast bedankt groeten martijn.
janwillem hilverts

15-03-2006 22:51

hmmmm....

ik zelf kijk NOOIT naar hoeveel mix gaat er op zoveel eieren.. lekker NIET belangrijk!! Tik gewoon eieren zoveel je wil, voorbeeld tien stuks en blijf net zo lang mix erbij doen tot het niet meer aan je handen plakt! Hup de spuit in en rollen met die handel!! zo doe ik het al bijna 6 jaar en al mijn boillies harden goed uit en geen problemen mee niks!
Tino Leffering
Berichten: 68
Lid geworden op: 19-09-2002 02:00
Locatie: gelderland

15-03-2006 23:08

even 10 minuten wachten, tot dat al de mix het vocht op kan nemen en daarna meer mix toevoegen.
Een karper vangen op de rivier is .............
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

16-03-2006 07:27

Ik hou ook (als ik het al nog doe) gewoon de volgende volgorde aan:

- eieren in de bak

- toevoegingen (meestal per ei een ml. of what so ever)

- net zoveel mix tot het deeg goed is kneedbaar is en niet plakt.
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
Bart van den Hurk
Berichten: 1568
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Someren
Contacteer:

16-03-2006 10:41

Hoi Martijn,

In de mixen zit al wat eialbumine om het draaien gemakkelijker te maken, wanneer je enkel vloeistoftoevoegingen toevoegd kan je de boilie zonder eieren draaien. Je krijgt dan een middelharde boilie. Wil je hem wat harder hebben dan kan je eventueel een 4 tal eieren per kg mix toevoegen.

Wanneer je de mixen gaat versnijden met andere droge producten, je voegt bijvoorbeeld 10% Robin Red toe en nog 10% Kelp, dan gaat het percentage albumine per kg achteruit natuurlijk, hierdoor zal je altijd nog extra eieren per kg mix toe moeten voegen, anders heeft de mix niet voldoende binding.

De mixen zijn dus in princiepe zonder eieren te draaien, maar worden wel harder als je eieren gaat toevoegen,

Hopelijk kan je hiermee vooruit.
mvg

Bart van den Hurk
Plaats reactie