Visolie, wat bepaald de kwaliteit/attractiviteit?


Plaats reactie
Ulco Bosma
Berichten: 546
Lid geworden op: 12-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

15-03-2006 18:16

Hallo medeboarders!

Misschien een lastige maar wat bepaald kwaliteit en/of attractiviteit in soorten visolie. Denk dat er wel 1000 soorten visolie op de markt zijn maar welke kies je een waarom. De voedingsstoffen die er naast de olie zelf in zitten zijn ook grotendeels bepalend voor de atractiviteit denk ik?? zo ja welke stoffen zorgen hier dan voor en welke stoffen zijn dit.

Dus kortom waar op te letten bij aanschaf van een visolie, wil niet willekeurig een visolie uitkiezen, sommige mensen denken van oh dat is een dure visolie die zal dan wel goed zijn. Maar die redenatie is mij beetje Te simpel.

Dus kortom...oliemannen

Wat kunnen en willen jullie hierover kwijt.

Mvg Ulco,
jurrien stam
Berichten: 304
Lid geworden op: 28-09-2004 14:13
Locatie: haarlem

16-03-2006 10:58

sardienolie van sensas. Ruikt als een gek en heeft sterke smaak. En hij is goedkoop en bestaat uit 100 % natuurlijke betsanddelen.
pieeeeeeeeeeeeeeeeeeeep
Ulco Bosma
Berichten: 546
Lid geworden op: 12-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

16-03-2006 17:52

Thanks Jurrien,

Maar waar ik eigenlijk naar toe wil, wat je al een beetje aangeeft. Hoort bijvoorbeeld een visolie een sterke geur te hebben, en sterke smaak? maakt o.a. dat een visolie goed? verder hoe weet je of je visolie vers is. Meestal wordt deze wel geconserveerd met extra vitamine D of E meende ik.

Verder hoort een goede visolie bijvoorbeeld helder of troebel te zijn? of maakt dit verder niet zoveel uit.

En verder met olie van welke vissoort hebben jullie de beste ervaring?

Etc. Etc.

Met afwachtende Groet,

Ulco,
janwillem hilverts

16-03-2006 18:59

Sardieneolie is inderdaad een mooie olie..
echter heb ik het op dit gebied nooit zo nauw bekeken.. Dit omdat de meeste olien naar mijn weten niet altijd zeer vers meer zijn als ze in de winkel komen of al vaak een tijdje liggen, wat meestal het geval is..
En in mijn ogen is toch elke visollie wel een beetje hetzelfde, alleen is vaak de geur anders en de smaak misschien ook wel.. nog nooit geproefd eigenlijk..


Het zijn een paar zeer interessante vragen en ik zou er inderdaad ook wel eens meer over willen weten
Gebruikersavatar
kevin walravens
Berichten: 203
Lid geworden op: 25-09-2005 13:53
Locatie: Nootdorp

16-03-2006 19:26

Als ik het goed heb is zalmolie wel 1 van de betere visoliën.
Verder maakt het volgens mij niet uit of een olie troebel of helder is.
Gebruikersavatar
Michiels Gino
Berichten: 667
Lid geworden op: 29-11-2004 22:22
Locatie: Bredene (België)

16-03-2006 19:38

Zeer goede ervaring met de Zalmolie van Dave Thorpe.
Liquid Pellet van van den Eynde is ook niet slecht.
Sardienolie van sensas.
Greets Gino
Danny Schaltin
Berichten: 886
Lid geworden op: 20-01-2004 01:41
Locatie: Barendrecht
Contacteer:

16-03-2006 20:14

Salmon oil en blended fish oil van nutrabaits
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

16-03-2006 22:09

Ik heb er met velen gevist.

Heldere olien gaven zeker niet altijd de betere resultaten. Ooit had ik een paar vaatjes zalmolie, die roken naar de hel en waren verre van aantrekkelijk.

Niet dat de vissen de kant opkropen, maar het scheelde niet veel. De helederheid is voor mij inmiddels geen kriterium

Olie wordt inderdaad geconserveerd met vit E . Vismeel wordt dat ook trouwens. Lijkt me niet overdreven beroerd, gezien de resultaten die heb behaald met 60% vismeel en een fikse scheut olie in m'n bol :o

Zelf heb ik die varianten op de plank staan en ze staan er niet voor niets.

- zalm
- sardine
- bagger....

fijne avond

Mitsz
Plaats reactie