snowman


Plaats reactie
Frank Penning
Berichten: 262
Lid geworden op: 09-12-2005 20:00

08-03-2006 20:09

Even een vraagje over de snowman, ik weet dat dit een pop up is met een zinkende boilie er onder. Maar moeten dit 2 boilies zijn van de zelfde soort, smaak en kleur? Kan je bijvoorbeeld een dondere vismeel combineren met een gele fluo greenzing?
Gebruikersavatar
Koos Snijders
Berichten: 172
Lid geworden op: 07-01-2005 16:06

08-03-2006 20:27

Mike , vriend ..
Waarom wil iedereen toch een bevestigend antwoord hebben , beetje flauw van mij maar .. wat denk je zelf !
Waarom vis je met een snowman ? ..
Waaruit moet die snowman dan bestaan ?
Maakt het wat uit ? .. kom op hee ..
Maar om ff kort te gaan , het maakt geen reet uit !
Visbol zoete popup .. nootje vs popup .. bol vs polybal .. drol vs pingpongbal .. whatever .. probeer het zelf eens .. pionier wat .
Vier 6mm's op een haar en daarboven een polyballetje , dat hakt ..
Hoi he ..
Melvin Schoonenberg
Berichten: 210
Lid geworden op: 26-12-2005 14:51
Contacteer:

08-03-2006 21:41

Waar maken ze een sneeuwpop van.
Een wortel, hoed en twee of drie mooie ronde bollen. :lol:
Mogen best in grootte en smaak verschillen voor het vissen.
Op sommige wateren kan er wel anders op gereageerd worden dan twee bollen van dezelfde samenstelling, maar het kan.
Waarom geen snowman/sneeuwman met drie bollen.
Jordi Schoffelen
Berichten: 294
Lid geworden op: 27-06-2004 17:00
Locatie: Hulsberg

09-03-2006 15:29

Er is idd niet een antwoord te geven:

ik gebruik deze presentatie vaak als andere dingen niet lijken te lukken en dit doe ik dan vaak door twee smaken te combineren. Soms helpt het, vaak ook wil ook dat niet lukken ... :)

Maar zoals hierboven al meerdere keren gezegd: gewoon lekker pionieren!!
Het is geen wetenschap, het uitproberen zonder dat je het zeker weet is juist voor mij een groot deel van het plezier dat ik uit deze hobby haal.

Jordi
Gebruikersavatar
Jeffrey Pen
Berichten: 260
Lid geworden op: 14-09-2003 02:00
Locatie: Almere

09-03-2006 16:36

Koos, als je je te goed voelt, of de vraag niet slim genoeg vind, dan hou je je opmerkingen toch gewoon lekker voor je en antwoord dan gewoon niet.
Patrick de Kort
Berichten: 219
Lid geworden op: 06-12-2005 12:08
Locatie: Oisterwijk

09-03-2006 16:44

Persoonlijk kies ik altijd voor twee boilies die wat betreft geur vrij dicht bij elkaar in de buurt ziiten. Dus niet vismeel met zoete boilie.

Wellicht kan juist het tegenovergestelde ook werken. Ik heb daar persoonlijk geen ervaring mee. Ik weet alleen dat het bovenstaande voor mij veel vis op de kant heeft gebracht.
Maakt mijn delkim geluid? Dan kom ik mijn tent wel uit!
Gebruikersavatar
Koos Snijders
Berichten: 172
Lid geworden op: 07-01-2005 16:06

09-03-2006 17:06

@Jeffrey ..
Wat gaan we nou beleven ?
Om te beginnen voel ik me zelf helemaal niet te goed .
Ken ik jou ergens van en heb ik je wel eens gekwetst of zo ?
Waarom zou ik niet antwoorden op een vraag die op deze manier gesteld is dan ?
Is het zo'n raar antwoord dan ?
Eigenlijk snap ik hier niks van , wat ben je aan het doen ?
Heb je een hekel aan me ?
Sorry hoor ..

Groeten van Koos.
Gebruikersavatar
Jeffrey Pen
Berichten: 260
Lid geworden op: 14-09-2003 02:00
Locatie: Almere

09-03-2006 18:24

Koos, nee je kent me niet en je hebt me ook nooit gekwetst. Ik ben voor de rest ook niets aan het doen en heb ook geen hekel aan jou.

Ik vind alleen als je een antwoord wilt geven op zijn vraag, helemaal top! Dat is waarom hij deze vraag stelt op het forum. Maar geef dan ook gewoon een antwoord waar hij wat aan heeft, i.p.v. minderwaardige antwoorden als:

"Waarom wil iedereen toch een bevestigend antwoord hebben?"
"Wat denk je zelf!"
"Maakt het wat uit...kom op hee"

Dat is alles wat ik hiermee bedoel.
Groeten Jeffrey
Gebruikersavatar
Daniel Legrand
Berichten: 459
Lid geworden op: 23-06-2004 10:17
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

09-03-2006 18:33

Kinderen laten we nou niet te hard uit de pan vliegen !

Jef je heb gelijk !

:lol: :lol:
<Eclips Baitrange-Carpsounder Nederland-Atropa Benelux-Bush Boats Nederland-Carpwear Benelux>
Gebruikersavatar
Koos Snijders
Berichten: 172
Lid geworden op: 07-01-2005 16:06

09-03-2006 18:49

Nou jeffrey , ik denk dat je wel een beetje gelijk hebt.
Maar eigenlijk wil ik er mee zeggen dat sommige mensen gewoon bevestigd willen hebben wat ze al weten , toch ?
Maar van wie dan ? ..
De tijd van alles zelf uit proberen schijnt over te zijn.
Is ook niet erg , maar het zelf pionieren is toch eigenlijk veel leuker.
Dat is eigenlijk de opzet van mijn antwoord , al lijkt het er niet op.
Kijk als jij of ik of iemand anders zegt : "je moet het is proberen met drie kleine 4mm strawberry jam boilies en een klein polyballetje er boven" dan word dat over het algemeen direct aan genomen , maar het hoe en waarom wordt niet meer over nagedacht .. nu hoop ik echt dat ik niemand maar dan ook niemand tegen z'n schenen schop , maar het is helaas gewoon zo.
Velen van ons zijn begonnen met een vast stokkie , voortjes vangen .. af en toe een kroeskarpertje , ineens een schubbie .. tuigje kwijt .
Werphengeltje gehad van Pa .. paar karpertjes gevangen met een half bintje en een dobbertje zonder lood (anders zag je niet wanneer je aardappeltje eraf was) , daarna een beetje in het karperen gegroeid en uitgebouwd .. in het bloed gaan zitten , enz .enz ..
Maar velen hebben dat ook niet , die moeten het hebben van DVD's en horen zeggen .. die "beginnen" gewoon .
Dat is natuurlijk niet erg , maar wat voor iemand vanzelfsprekend lijkt te zijn kan voor iemand een openbaring zijn.
Vandaar dat ik ook misschien een beetje raar antwoord gegeven heb maar ik dacht dat iedereen dat gewoon wist .
Ik hoop dat ik niemand beledigd heb of anders gekwetst met mijn "wijze" praatjes .
Groeten .
Gebruikersavatar
Tom Engel
Berichten: 403
Lid geworden op: 30-07-2005 11:08
Locatie: almere

09-03-2006 19:02

Koos begrijp je reactie wel maar het kan wat vriendelijker haha. Wij vissers willen graag vertrouwen in het aas daar draait het allemaal om. Als een gerenomeerd merk als dynamait morgen peperemunt ballen gaat verkopen met een mooi verhaal van Terry hearn erbij ( inclusief foto met 40 ponder ) dan gaan er mensen mee vissen. Het zit hem in vertrouwen en een duidelijk voorbeeld van de werkelijke vraag is hebben jullie vertrouwen in een snowman montage etc, etc.

Ja daar heb ik vertrouwen in en testen maar want meerdere combinaties zijn mogelijk ( boilie/pellet bijvoorbeeld ).

Succes
Gebruikersavatar
Sjoerd Groot
Berichten: 2227
Lid geworden op: 05-06-2002 02:00
Locatie: Enschede
Contacteer:

09-03-2006 21:13

Mensen,

De meningen over de snowman-montage mogen dan verschillen, en de een vind het prachtig, de ander vind het onzin, maar laten we hier wel op een fatsoenlijke manier over discussieren met elkaar, ok?

Dankjewel.

Sjoerd
Gebruikersavatar
Maarten Eldering
Berichten: 132
Lid geworden op: 02-08-2003 02:00

10-03-2006 13:37

Pfoei wat een hevige discussie alweer en waarom, gelukkig wordt het weer volwassen opgelost :)

Ff over de snowman, wat ikzelf altijd een goede combi vindt is een grote zinkende boilie+kleine pop-up (bijv 20mm+14mm). Zo krijg je een bodemaas wat bijna gewichtloos is in het water.

Verder moet je zelf maar gaan experimenteren met kleur- en smaakcombinaties. Zelf experimenteren blijft toch altijd het leukst!

Succes.
Plaats reactie