Essential oils, appatite stimulators ,addits, natural extrac


Plaats reactie
Danny Schaltin
Berichten: 886
Lid geworden op: 20-01-2004 01:41
Locatie: Barendrecht
Contacteer:

28-02-2006 15:29

Heren, nu ben ik me flink aan het verdiepen in de boven staande ingrendienten. maar kom er iegenlijk niet veel wijs uit waarom ik deze ingrendienten zou moeten toevoegen in mijn mix en vooral of het wel nodig is.

Bijv: Assential oil, waarom ? en hoeveel op 1 kilo droge mix?

Bijv: Appitate stimulators: voor de eetlust op te wekken , maar hoeveel op 1 kilo droge mix?

Bijv: Addits, waarom? hoeveel op 1 kilo droge mix?

Bijv: Natural extracts, Waarom ? en hoeveel op 1kilo droge mix?


Wie gebruikt deze ingrendienten uberhoubt in zijn mix en kan mij andwoord geven op mijn vragen?

Ik hoor het graag!

Gr Danny
Gebruikersavatar
hans van keijzerswaard
Berichten: 52
Lid geworden op: 24-02-2002 01:00
Locatie: vught
Contacteer:

28-02-2006 20:22

Hoi Danny,

1/ Essentail Oils worden vaak gebruikt, om je aas een persoonlijke smaak en geur mee te geven die zorgt voor een goede herkenbaarheid van jouw aas, op de betreffende vijver waar je vist.
Je kan ze ook goed met een flavour combineren, maar door de toevoeging van een Essential Oil zullen jouw boilies toch een hele andere geur en smaak meekrijgen dan van gewone standaard boilies.
Een goed herkenningspunt voor de vis dus.
Voor de doseringen, hetzelfde als je dit voor alles vraagt, zie de verpakking van de fabrikant.....

2/ Degene die ik het meest gebruik, 2ml op 500gr mix Sweet Cajouser, Nutrabaits.

3/ Je hebt verschillende Addits, en de naam zegt het ook al een beetje ze voegen iets extra's toe. Het kan zijn het verhogen van het aas respons, het verhogen van de smaak, of het bevorderen van de verteerbaarheid.
Je kan dus een van de drie kiezen of alledrie....

4/ Natural Extracts dit zijn vaak geconcentreerde produkten, die het aas met de toevoeging van een kleine hoeveelheid ook een zeer onderschijdende smaak mee kunnen geven. Een van de bekendste is denk ik wel Green Lipped Mussel. Je hebt deze ook weer in verschillende varianten en het is een kwestie van experimenteren.
Het gaat dus ook weer om je te onderschijden in de massa van mais-, tarwe-, soja-, en vismeel....

Groeten,

Hans.
Danny Schaltin
Berichten: 886
Lid geworden op: 20-01-2004 01:41
Locatie: Barendrecht
Contacteer:

01-03-2006 15:10

Hans hartelijk bedankt voor je reactie, ben weer een stukkie wijzer!

Klinkt allemaal goed, maar ik begrijp uit je verhaal dat dit allemaal iets extra's toevoegt in je boilie, en dit niet persé hoeft. Ik gebruik nu alleen een sweetner en een flavour, ben wel van plan om een olie smaak er bij te gebruiken en eventueel wat kaneel. niet al te veel zodat de falvour z'n werk gewoon kan blijven doen.

Gr Danny
Plaats reactie