Karpervoer 2000


Plaats reactie
Danny Schaltin
Berichten: 886
Lid geworden op: 20-01-2004 01:41
Locatie: Barendrecht
Contacteer:

24-02-2006 14:43

Heren,

Ik heb een mix waarvan ik zeker weet dat ie goed tot zeer goed vangt.
Het is zelf zo dat sommige mensen bij deze mix zweren.Alleen nou was ik benieuwd welk cijfer er uit zou komen als ik de mix door karpervoer 2000 zou halen.

Tot mijn stomme verbazing bleek het gemiddelde van mijn mix op een 5 te liggen :) . Terwijl ik toch zeker weet dat deze mix gewoon een killer kan zijn. Ik geloof dus niet dat je met dit programma echt een goede indicatie kan krijgen of je boilie nu echt goed gaat vangen of niet.

Ik heb het ook meegemaakt dat bekende van mij een cijfer hadden gehaald met karpervoer 2000 dat ontzettend hoog was,een 9,7

leuk hoor maar een maand hadden ze nog geen vis op de kant!

Nou is mijn vraag aan jullie, hebben jullie dit soort dingen ook wel eens meegemaakt met dit programma en natuurlijk de daarbij hoorende mix?


gr Danny
jacco noordermeer

24-02-2006 14:46

ja hoor
kreeg een 9,9 in de zomer
goh het ving nog ook

maar de theorie is een beetje achterhaald danny
vandaar jou cijfer :wink:
Gebruikersavatar
marijn ham
Berichten: 2429
Lid geworden op: 11-07-2003 02:00
Locatie: Waarland

24-02-2006 14:54

Danny,

Ik heb me instant een keer helemaal het schompus gevangen op een mix waarvoor ik een 4 kreeg...

Fantastisch tovh...

Niet teveel waarde aan hechten!
Remco Oudhuyzen
Berichten: 2162
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Hengelo

24-02-2006 15:55

het programma is alleen handig om de eiwit waardes etc te berekenen... en vanuit daar moet je je eigen conclusies trekken en niet wat het programma zegt..

1 ding is zeker.. EA houd niet van vismeel!! :D
Danny Schaltin
Berichten: 886
Lid geworden op: 20-01-2004 01:41
Locatie: Barendrecht
Contacteer:

24-02-2006 15:59

Tuurlijk zijn er genoeg mixen die wel vangen met een goed cijfer,uitaraard.Maar dat is ook niet wat ik bedoelt,waar ik heen wil is dat de cijfers ivm de vangkracht van de boilie/mix niet kloppen naar mijn bescheiden mening.

Maar hoe bedoel je achterhaald jacco?

gr Danny
Danny Schaltin
Berichten: 886
Lid geworden op: 20-01-2004 01:41
Locatie: Barendrecht
Contacteer:

24-02-2006 16:02

Marijn en remko,

Doet me zeer goed te hooren wat jullie zeggen, en idd voor de eiwitten en kolhydraten kan je dit programma idd uitstekend gebruiken.

Bedankt,

Gr Danny
jacco noordermeer

24-02-2006 16:07

EA ging puur uit van de netto eiwit benutting

gebruik je een vismeel mix zit je totaal verkeerd volgens dat programma :-?
Remco Oudhuyzen
Berichten: 2162
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Hengelo

24-02-2006 16:08

doe maar eens 4 delen trouvit en 1 deel maismeel.. nou volgens mij gaat het programma niet in de min maar blij is die er niet mee.. terwijl het een toprecept is in de zomermaanden
Gebruikersavatar
Kees Vaags
Berichten: 934
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Aalten

25-02-2006 11:50

danny, waarschijnlijk gaan we hier met zijn allen voorbij aan 2 belangrijke dingen. dingen die niet in een cijfertje uit te drukken zijn, om zo een prognose voor je vangsten te krijgen.

je kan een boillie maken met een goede waarde volgens EA, en er toch kloten op vangen. Nu zou volgens deze theorie het aas optimaal gebalanceerd zijn voor een goede benutting door de vis, echter

als het aas geen ene bal attractiviteit heeft, dan zal de gemiddelde karper deze dus fijntjes laten liggen. een andere mogelijkheid is dat de verteerbaarheid voor de vis maar zeer matig is, waardoor de vis het na enkele malen consumeren ook links zal laten liggen.

een goede boilie is dus een combinatie tussen attractiviteit, voedingswaarde en verteerbaarheid.
groetjes Da Fox
Gebruikersavatar
Matthijs Bakker
Berichten: 61
Lid geworden op: 24-01-2006 19:28
Locatie: Huizen

25-02-2006 13:01

Ik vind karpervoer 2000 niet meer dan een leidraad. Bij de verklaring word je ook uitgelegd dat bijv een zomer boilie het op een bepaald type water in de winter goed kan doen. Als ik voor een recept een 4 krijg zal ik er niet gauw mee vissen, dan probeer ik hem toch wat bij te stellen tot minimaal een acht. Heb ook weleens net zolang met een recept zitten prutsen tot ik een 10 kreeg maar dan zit je zo met grammen te muggeziften, is overdreven. Maar je kan er wel prima op zien hoeveel eiwitten en koolhydraten je gebruikt. Nogmaals in mijn ogen is het een leidraad niks meer en niks minder.
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

25-02-2006 13:26

Mannen,

Bij karpervoer 2000 gaat het niet alleen over eiwitbenutting, maar over de totale tactiek waar dit een onderdeel van is. Enige claim is dat toepassing van de tactiek succesvol is gebleken. Dat er 1000 wegen naar Rome leiden en we allemaal op zijn tijd een karpertje vangen zonder karpervoer 2000, dat weten we nu wel.

Als je de tactiek wilt volgen om je vangsten te vergroten is de CD onontbeerlijk. Verder helpt de CD bij het berekenen van voedingswaardes, zodat het je op dat gebied verder helpt bij het samenstellen van een mix. Maar zijn de adviesen die de CD geeft niet echt bij nodig. Je mag ook een ander idee hebben. Dit maakt de CD wel uniek.

Groet, Kees
Plaats reactie