Na het rolle door de mix halen
- remon van dusschoten
Waarom halen sommigen vissers hun bollie na het rollen nog een keer door hun mix.Is dit dat se dan niet aan elkaar kleven.Of is dit dat se dan beter worden wat is de reden?
elke vangst telt hoe groot of klein dat je vangt daar gaat het om
behandel een karper zoals je zelf ook behandelt wilt worden met RESPECT
steun de KSN en wordt lid gewoon doen
behandel een karper zoals je zelf ook behandelt wilt worden met RESPECT
steun de KSN en wordt lid gewoon doen
-
Ze plakken dan idd. minder aan elkaar, maar belangrijker is dat de losse deeltjes mix een mooie mantel om de boilie vormen. Die mantel zal veel sneller loslaten en dus (waarschijnlijk) attractiever zijn...
groet,
Patrick
groet,
Patrick
-
Ik denk Patrick.... Dat de droge mix er wel afgekookt wordt. Dus ik kan die actractiever gedeelte niet echt plaatsen. Ik heb van Bart v/d Hurk weleens begrepen dat hij wel nog deeg om z'n bollen heen deed die niet gekookt was. Een soort van laagje om de bollen heen. Klinkt op zich wel intressant, misschien dat remon dit bedoelde?
Mvgr. Rene
Mvgr. Rene
-
Sorry, even verkeerd gelezen.. ik dacht na het koken door de droge mix rollen en daarna laten drogen....
De meerweerde van droge mix voor het koken zie ik echter niet in, de meerwaarde van deeg wel
Groet,
Patrick

De meerweerde van droge mix voor het koken zie ik echter niet in, de meerwaarde van deeg wel

Groet,
Patrick
-
Ja idd... na het koken heeft het waarschijnlijk wel wat meerwaarde. Wat ik zelf weleens doe voor het koken is wat droge mix leggen in het bakje of emmertje waar de net gedraaide bollen in komen. Maar dan zorgt de droge mix er voor dat het niet aan elkaar blijft plakken. Je zou daar ook bloem voor kunnen gebruiken bijv.
Mvgr. Rene
Mvgr. Rene
je boillies voor het koken heeft inderdaad een meerwaarde!!
Ik heb het in het verleden zelf ook vaak zat gedaan!
Het heeft twee voordelen in mijn ogen.. misschien wel meer!
1; Je boillies kleven niet meer aan elkaar
2: Je hebt een iets "rommeligere" boillie (je boillie is niet helemaal rond meer)
3: Zelfs na het koken zit het nog op je boillie (althans bij mij wel!!) En in het water "lost" dit stuk een stuk sneller op dmv deeltjes die gaan zweven en JA het is en maakt het inderdaad een stuk attractiever!!
Het heeft bij mij vaak zat leuk vid opgeleverd
Ik heb het in het verleden zelf ook vaak zat gedaan!
Het heeft twee voordelen in mijn ogen.. misschien wel meer!
1; Je boillies kleven niet meer aan elkaar
2: Je hebt een iets "rommeligere" boillie (je boillie is niet helemaal rond meer)
3: Zelfs na het koken zit het nog op je boillie (althans bij mij wel!!) En in het water "lost" dit stuk een stuk sneller op dmv deeltjes die gaan zweven en JA het is en maakt het inderdaad een stuk attractiever!!
Het heeft bij mij vaak zat leuk vid opgeleverd