Aminol...


Plaats reactie
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

11-02-2006 14:04

Menno,

Nee maar de eerste is niet moeilijk te onthouden.

MVG

Klaas
Gebruikersavatar
Bart van den Hurk
Berichten: 1568
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Someren
Contacteer:

11-02-2006 15:03

Soaken is inderdaad een optie, de vraag is echter of de amino's die je tijdens het kookproces kapot kookt ook van toegevoegde waarde zijn voor de attractie van de karper... Wordt dan wel een plakkerige zooi als je gaat soaken... :wink:

Omdat het product wateroplosbaar is, ook in koud water, is voor mij iig het dun zijn van die andere twee soorten aminol niet gelijk een reden om deze in de winter te gebruiken. Zie het zelfs wat anders, de dikkere zal iets minder snel tijdens het kookproces (stomen is in dit geval natuurlijk altijd beter...) uit de boilie trekken, er blijft dus meer inzitten en daardoor meer attractie. Toch lost hij na even in het water te zijn geweest goed op, zeer goed zelfs. Dus als attractor in de wintermaanden moet de soort minder verschil uitmaken. Waarom niet een combo tussen de verschillende soorten, een die wat langer in de bal blijft hangen en een die wat vluchtiger uitlekt om de instant respons te vergroten, mmm.

Ga zelf dit jaar wat met aminol aan de slag, ben benieuwd wat het doet wat betreft het aantal kleine vissen wat je meer gaat vangen, of het meer vangt op de lange termijn... De instant respons van het spul ben ik inmiddels wel al van overtuigd.

We zien wel wat het gaat brengen dit jaar...
mvg

Bart van den Hurk
Gebruikersavatar
Daniel Legrand
Berichten: 459
Lid geworden op: 23-06-2004 10:17
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

11-02-2006 15:07

Nou Bart en Aminol die combinatie kan eigenlijk weinig aan fout gaan :)
<Eclips Baitrange-Carpsounder Nederland-Atropa Benelux-Bush Boats Nederland-Carpwear Benelux>
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

11-02-2006 16:47

Nou wil ik de aminol juist toevoegen om meer te gaan vangen (ben geen ponden racer)....denk dat je nu meer gaat vangen Bart, maar dat je er wellicht langer over zult doen om je targets te vangen.
Volgens mij was het Herwin Kwint die zoiets schreef..je kunt met een te goede bol weleens je doel voorbij schieten :wink:
HB
Hans Hanegraaf
Berichten: 160
Lid geworden op: 30-01-2002 01:00
Locatie: den bosch

11-02-2006 17:19

iedereen heeft het hier nu over aminol, maar is de nutramino van nutrabaits een zelfde soort toevoeging?
Gebruikersavatar
Daniel Legrand
Berichten: 459
Lid geworden op: 23-06-2004 10:17
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

11-02-2006 17:22

Nee is een totaal ander produkt.
Heb er zelf ooit eens aan geproeft en verder heb ik er geen mening over.

Greetz Daan
<Eclips Baitrange-Carpsounder Nederland-Atropa Benelux-Bush Boats Nederland-Carpwear Benelux>
Chris Gabriele

11-02-2006 18:25

Daan, je schrijft dat Pre Digested Fishmeal is iets heel anders dan Aminol. Wat meer op Aminol lijkt is L-Zero-30 (qua Aminozuren en Eiwitten)

Aminol bestaat uit vloeibare aminozuren en een eiwit is een keten van amino's aan elkaar.
Aminol wordt uit eiwtitten gewonnen en het bevat geen eiwitten meer.

Verder schrijf je dat:
Pre Digested Fishmeal onderscheid zich in alle faccetten van Aminol. Om te Beginnen is Aminol 100% wateroplosbaar, Pre Digested is dat voor geloof ik 80 %.
Dan de Aminozuren die in pre digested zitten zijn anders, zover ik heb kunnen gaan zitten er in Aminol meer ''vrije'' Aminozuren dan in Predigested Fishmeal. is ook logisch als je nagaat dat Aminol een Concentraat is en Pre Digested is een enzymebehandeld vismeel.
Vandaar de deze vismeel als het ware voorverteerd is.

Is Aminol geen enzym behandeld product Daan?
Het wordt namelijk door een biologisch proces uit vis eiwitten gewonnen en bevat 55% aminozuren (althans die ik in het bezit heb) Dit biologische proces is voor de juiste afbraak (hydrolyse) van eiwitten.


Verder schrijf je dat
Pre Digested Fishmeal is vele malen beter dan een LT en wat anders.
Omdat jij zelf denkt dat het te maken heeft dat LT fishmeal ongeveer een wateroplosbaarheid heeft tussen de 25 en 30 % en dat is in gevallen dat je een goede LT heb.
Bij Pre Digested is de wateroplosbaarheid dus 80 % en dus komen de Aminozuren beter tot zijn recht en komen ze ook beter Vrij.

Bij aminol is de wateroplosbaarheid hoger...dus why predigested vismeel gebruiken als aminol dat ook is?
De smaak is anders.
Maar waarom beide gebruiken?

gr Chris.



Gebruikersavatar
Daniel Legrand
Berichten: 459
Lid geworden op: 23-06-2004 10:17
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

11-02-2006 18:38

Chris,

Ik heb het over de attractiefe waardes ervan en ja een combinati van beiden levert in mijn ogen een vele malen hogere attractie.


Greetz Daan
<Eclips Baitrange-Carpsounder Nederland-Atropa Benelux-Bush Boats Nederland-Carpwear Benelux>
Chris Gabriele

11-02-2006 19:05

Ok Daan, ik denk dat je het met een aantal dingen niet bij het rechte eind hebt.
Op zich logisch, want de materie gaat soms ver.
Vandaar dat er geen konkrete vragen over bv aminol worden beantwoordt...oppervlakkig worden ze beantwoord in bijna geen enkele topic.

Wel tof dat je in discussie blijft over dit onderwerp!

Als je interesse hebt kan ik je mailen hoe aminol wordt gemaakt (mbv enzymen)

Jij hebt het over de attractiefe waardes ervan en je denkt dat een combinatie van beiden in jou ogen een vele malen hogere attractie levert.

Ik bekijk het misschien te simpel...je kan een vis hydrolyseren en meel van laten zijn...of gehydrolyseerd concentraat van vissen.
Why een combi maken?

Ik zie heb ik een tunnel vissie...

gr Chris.
Gebruikersavatar
Bart van den Hurk
Berichten: 1568
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Someren
Contacteer:

11-02-2006 19:39

Precies Hans,

Daar wil ik dus achterkomen, als grotenvissenvanger wil ik best wat meer vissen per jaar gaan vangen, maar wanneer de grote vissen achter blijven dan weet ik wel wat ik niet meer in mijn bollen draai. Wat dat betreft ga ik de bal vissen tegen de ultieme grote vissen vanger (tenminste in mijn ogen, de Big Activator)...

De tijd zal het leren!

Maar in de combo van allerlei producten kan je dus ook te ver gaan, waarbij je je doel voorbij schiet en je moet het spul er niet indraaien omdat het momenteel een "gecreeerde hype" is, maar je mag het natuurlijk wel een kans geven zich te bewijzen...
mvg

Bart van den Hurk
Gebruikersavatar
Daniel Legrand
Berichten: 459
Lid geworden op: 23-06-2004 10:17
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

11-02-2006 19:40

Beste Chris,

ik maak ook fouten en soms heb ik ook wat verkeerd, maarja fouten maken is menselijk.

Ben altijd geintereseerd wat de fabrikage proces is van sommige spullen

1 Ding weet ik ervan en dat is dat het super is.

Die ik heb betreft ook degene met 55 % Aminozuren erin.

Greetz Daan
<Eclips Baitrange-Carpsounder Nederland-Atropa Benelux-Bush Boats Nederland-Carpwear Benelux>
Melvin Schoonenberg
Berichten: 210
Lid geworden op: 26-12-2005 14:51
Contacteer:

11-02-2006 19:44

Waarom is de Big Activator een grote visvanger bij uistek, wat maakt het product zo uniek ! Welke ingredienten ? Hier kan iedereen wat van leren !
Gebruikersavatar
Daniel Legrand
Berichten: 459
Lid geworden op: 23-06-2004 10:17
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

11-02-2006 19:46

De enigste ingredienten die ik ooit heb kunnen ontdekken wat echt grotere vissen vangt zijn de volgende

Hongaarse Paprika
Gemalen Komijn
Kerrie
Robin Red

Deze 4 hebben in mijn ogen bij uitstek de power grote vissen aan te trekken wat kruiden betreft.

Dan de andere :

De echte Scopex (hutchinson)
L-Zero-30 (Jaja :lol: )
Aminol
Sluys CLO

en ja kan nog lang doorgaan maar deze blinken uit wat mij betreft...



Greetz daan
<Eclips Baitrange-Carpsounder Nederland-Atropa Benelux-Bush Boats Nederland-Carpwear Benelux>
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

11-02-2006 20:15

Daniel, in mijn ogen zijn dat allemaal aannames...
Gebruikersavatar
Marco Mensing
Berichten: 5504
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00

11-02-2006 20:24

Het enige dat je aan moet nemen zijn steekpenningen... :lol:

Ik denk dat je met aas nooit alles zwart wit kan zien, maar wel dat je door ervaring producten hebt die eruit springen.
CarpeR Diem
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

11-02-2006 21:43

Wilde je zekerheden dan Aart? :o
Gebruikersavatar
Bertil Wielink
Berichten: 1760
Lid geworden op: 27-12-2001 01:00
Locatie: Nederland
Contacteer:

11-02-2006 22:57

Daniel Legrand schreef:De enigste ingredienten die ik ooit heb kunnen ontdekken wat echt grotere vissen vangt zijn de volgende

Hongaarse Paprika
Gemalen Komijn
Kerrie
Robin Red

Deze 4 hebben in mijn ogen bij uitstek de power grote vissen aan te trekken wat kruiden betreft.

Dan de andere :

De echte Scopex (hutchinson)
L-Zero-30 (Jaja :lol: )
Aminol
Sluys CLO

en ja kan nog lang doorgaan maar deze blinken uit wat mij betreft...

Greetz daan


Tjonge wat ben ik blij dat ik regelmatig grote vissen mag vangen zonder al die zooi in mijn boilies!
Zo snel ik die rotzooi in mn bollen doe sta ik brasems windes envoorns te drillen met af en toe een kleine karper tussendoor..

Wil je een boilie die gemiddeld minder kleine en meer grote vissen vangt... gebruik dan die zooi niet!!

Roelof Schut Schreef het al eerder en ook Luc de Baets en Herwin Kwint eigenlijk alle mensen die veel ervaring hebben zeggen het.. als je voor de grote vissen gaat.. kies dan een Grote, Schrale, Harde boilie! Je basismix met een beetje vismeel.. 10 tot 20% is zat.. en klaar is je grote vissenboilie voor nog geen 1,50 per kilo!!

Laat je dus niks wijsmaken over wonder ingrediënten voor grote vissen.

Al de bovenstaande producten inclusief Aminol werken wel aardig goed.. je zal er meer door gaan vangen... soms... maar is dat wat je wil...

Kortom denk goed na wat je wilt voor je tot aanschaf van bepaalde, vooral dure, producten overgaat.

Bertil
Leer van andermans fouten. Je leeft niet lang genoeg om ze allemaal zelf te maken.
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

11-02-2006 23:11

Klopt Bertil....
Laatst gewijzigd door mitsz van der kamp op 11-02-2006 23:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

11-02-2006 23:27

Ik hoef niks Mitsz :lol: En ook niks meer te zeggen, dat heeft Bertil al gedaan...
Gebruikersavatar
Daniel Legrand
Berichten: 459
Lid geworden op: 23-06-2004 10:17
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

12-02-2006 08:06

Hap Hap Hap Hap.

Het is weer eens met ze alle aanvallen, maar maak niet uit.

Ik gaf alleen aan de dingen die in MIJN ogen verschil maakte en niet in die van jullie !!

En wat die in een artikel heeft geschreven en die, en nog eens die. dat laat me eerlijk gezegt helemaal koud, want uit eindelijk zijn dat ook allemaal aannames !


Greetz Daan :lol: :lol:
<Eclips Baitrange-Carpsounder Nederland-Atropa Benelux-Bush Boats Nederland-Carpwear Benelux>
Gebruikersavatar
Bart Janssen
Berichten: 1354
Lid geworden op: 18-01-2002 01:00
Locatie: Tussen de Rivieren
Contacteer:

12-02-2006 08:53

[quote="Daniel Legrand"]De enigste ingredienten die ik ooit heb kunnen ontdekken wat echt grotere vissen vangt zijn de volgende


Tja Danial, wat dat aanvallen betreft, bovenstaande klinkt ook wel aanlokkelijk..... Dat zijn gedurfde uitspraken en daar kun je natuurlijk dergelijke reacties op krijgen.

Verder sluit ik me toch wel aan bij Bertil. En de mannen die hij noemt hebben toch redelijk wat visuren op hun conto staan. Praktijk is nog steeds de beste leermeester.

Cheers
Darko Zupanic
Berichten: 48
Lid geworden op: 04-09-2005 21:30
Locatie: Doesburg
Contacteer:

12-02-2006 09:05

Bertil,

Bravo, Bravo, Bravo...........

dARKO
Een medicijn die de gezondheid bevorderd is veel meer waard dan een medicijn die de ziekte moet genezen.
Chris Gabriele

12-02-2006 09:45

Hey Bertil, weinig kleine karpers...weinig brasems...dan hoeft die schrale bol niet.
Al kan ik met kleine boilies een rijke boilie niet aanraden, of je moet zoals ik achter elkaar brasems willen tikken ;-)

Nu ben ik al lang bezig met aas en maakte leuke rijke boilies en viste liefst met klein aas.
Vis aantrekken is vis aantrekken........ik zat op een dood spoor op bepaalde wateren.
Tig brasems en heel veel kleine karpers was het gevolg.

Het kwartje viel na gesprekken met jou en Bart...alles viel op zijn plaats.

Ben altijd trage leerling geweest.

Het is een kwestie van balans en aminol kan nog steeds een rol spelen.
Al leer ik nog steeds over hoe en wat....instant of verhouding.

Overigens zijn snelle eiwitten en te snel verteerbaar blijkelijk ook niet altijd goed bij dieren als dit te veel gebruikt wordt...denk ik.


gr Chris.
Gebruikersavatar
Daniel Legrand
Berichten: 459
Lid geworden op: 23-06-2004 10:17
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

12-02-2006 12:10

Bart Janssen schreef:
Daniel Legrand schreef:De enigste ingredienten die ik ooit heb kunnen ontdekken wat echt grotere vissen vangt zijn de volgende


Tja Danial, wat dat aanvallen betreft, bovenstaande klinkt ook wel aanlokkelijk..... Dat zijn gedurfde uitspraken en daar kun je natuurlijk dergelijke reacties op krijgen.

Verder sluit ik me toch wel aan bij Bertil. En de mannen die hij noemt hebben toch redelijk wat visuren op hun conto staan. Praktijk is nog steeds de beste leermeester.

Cheers



Bart ben het met je eens dat het een leuk iets om op te reageren is.
Maar ik gaf duidelijk aan dat het is wat ik zelf heb meegemaakt, en niet iets is dat voor iedereen geld.
En ja de mannen die hij noemt hebben zeker wat uren doorgebracht maargoed is dat een reden om ze de lucht in te dragen.
Ken namelijk mensen die zijn ook wat ouder dan hun die nog veel meer uren dan hun hebben doorgebracht, en qua kennis in aas en dergelijken ook veel verder zijn, en dan maar niet om te beginnen over nutritionele waarden qua aas en er zijn mensen op dit board die weten welke persoon ik dan bedoel, denk dat zelfs deze jongen dan grote ogen trekken.

Dus voor de rest geen kwaad bloed.

Greet Daan
<Eclips Baitrange-Carpsounder Nederland-Atropa Benelux-Bush Boats Nederland-Carpwear Benelux>
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

12-02-2006 12:17

Geeft niks Daniël, daarvoor is dit een DB.