Aminol...


Steve Kinnart
Berichten: 70
Lid geworden op: 02-01-2002 01:00
Locatie: Mechelen (B)

10-02-2006 10:34

Carp Company België was een klein deeltje van Mondial Fishing dat vooral bekend stond voor zijn wedstrijdvoeders.
De firma is sinds anderhalf jaar ongeveer overgenomen door Sensas,
waardoor er geen verdeling meer is van de CC producten.


Gr,

Steve
Gebruikersavatar
Dennis van den Bogaert
Berichten: 4400
Lid geworden op: 25-02-2002 01:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

10-02-2006 11:11

Chris Gabriele schreef:Dennis,
Veel voorkomende verdunde aminol, waar baseer jij dat op?
Gr Chris.


Chris,

Omdat water goedkoper is dan Aminol,en er verdient moet worden........

Dennis
PROUD TO HAVE BEEN A WATERLANDER ;-)

BETER GOED 2DEHANDS DAN NIEUWE BAGGERZOOI !
Gebruikersavatar
Bart van den Hurk
Berichten: 1568
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Someren
Contacteer:

10-02-2006 11:11

Henk,

Dat zullen dus de verschillende soorten zijn, je hebt een goedkopere variant met minder eiwitten en volgens mij is die ook dunner, de hoogwaardige variant met veel eiwitten (13% meer zoals Chris aangaf) is inderdaad zo dik als stroop, maar wel in water op te lossen als je hem aan je mix toe wilt voegen...
mvg

Bart van den Hurk
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

10-02-2006 14:38

Chris,

Omdat water goedkoper is dan Aminol,en er verdient moet worden........

Dennis


Kijk, dat noem ik nou betaalwater :D
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

10-02-2006 15:18

Bart,

pas op, want je gaat de fout in. De dunnere variant, gemaakt van zalm is zeker niet minderwaardig. Deze bevat zelfs meer vrije aminozuren. De dikke is slechts gelatineuzer en dat is gerelateerd aan het verschil in vissoorten die er per product zijn gebruikt.

De dikke variant wordt echter wel regelmatig versneden aangetroffen op de markt....
Chris Gabriele

10-02-2006 16:26

Mitsz,

Meer vrije aminozuren, kan je dat ondrbouwen?
Wat versta je onder vrije aminozuren?

Dennis,

Water is goedkoper en ja je kan bepaalde zaken verdunnen.
Wat ik bedoel te zeggen is dat je niet zeker weet of dit gebeurd.


Daniel,

Veel producte zijn betaalbaar, producten met een lagere winst marge en producten met een hogere marge.
Zo werkt het nou eenmaal.
In ieders assortiment komt dit voor lijkt mij.

gr Chris.
Gebruikersavatar
Daniel Legrand
Berichten: 459
Lid geworden op: 23-06-2004 10:17
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

10-02-2006 17:05

Henk Jansen schreef:Wat ik wel vreemd vindt is dat de CC Aminol zo dik was als stroop en die van tegenwoordig meer waterig van substantie , de geur is wel vrijwel hetzelfde.

zou er hier en daar toch wat verdund worden nu ? vandaar misschien het prijsverschil met toen Daniel ?


Nou Henk PB me maar ik kan je aan die Stroopvariant helpen en dan is hij zeker niet verdund maar dat zie je vanzelf dan wel (Je moet praktisch de emmer op ze kop houden en schudden wil je dat het eruit komt)
En dan is het nog vele malen goedkoper dan CC destijds en het is precies hetzelfde.
Verder geen slecht woord over CC was zeker goed spul altijd, hun zijn met een hoop spullen als eerst gekomen.

Greetz Daan
<Eclips Baitrange-Carpsounder Nederland-Atropa Benelux-Bush Boats Nederland-Carpwear Benelux>
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

10-02-2006 17:48

Met dank aan Willem Peters en zeker Rob van den Ing.

Rob is de allereerste aasgoeroe van nederland.

MVG

Klaas
Gebruikersavatar
Daniel Legrand
Berichten: 459
Lid geworden op: 23-06-2004 10:17
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

10-02-2006 17:53

Klaas man waar haal je al die informatie vandaan ! :wink: :wink:

Greetz Daan
<Eclips Baitrange-Carpsounder Nederland-Atropa Benelux-Bush Boats Nederland-Carpwear Benelux>
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

10-02-2006 21:15

Chris,

dat weet jij toch wel? :D
Gebruikersavatar
Daniel Legrand
Berichten: 459
Lid geworden op: 23-06-2004 10:17
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

10-02-2006 21:16

mitsz van der kamp schreef:Chris,

dat weet jij toch wel? :D



Ja dat moet wel denk ik ! Toch ?

:)
<Eclips Baitrange-Carpsounder Nederland-Atropa Benelux-Bush Boats Nederland-Carpwear Benelux>
Gebruikersavatar
menno laarmans
Berichten: 2070
Lid geworden op: 20-09-2004 10:34
Locatie: lapzwansland

10-02-2006 21:27

Klaas :

Ken jij alle goeroe"s dan ???
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

10-02-2006 21:59

laten we allemaal in het rood gaan vissen en een baard laten staan van het formaat Pierre Kartner.....
Chris Gabriele

11-02-2006 08:16

Mits en Daniel,

Een hoop vragen op het board over Aminol en weinig antwoorden en veel veronderstellingen.

Op de markt een verdunde versie, water...of is het een andere versie?

Ik vraag mij bv af of de dikt van Aminol gerelateerd aan het verschil in vissoorten die er per product zijn gebruikt en waarom dan?
Of ligt het aan het productie proces?

Vragen over hitte bestendige aminozuren, zijn ze echt niet kapot te krijgen, of vallen er een aantal weg bij verschillende tempraturen (koken, stomen, etc.

Welke aminozuren zorgen voor welke prikkel bij onze vriend.
(geen sexuele prikkel, maar de vreetorgieprikkel !)

Vragen die interessant zijn en ik ook benieuwd naar ben omdat ik ook de plank vaak mis sla.

Vandaar dat ik dit onderwerp volg en benieuwd ben naar de antwoorden op de vragen van de mensen op dit board.

gr Chris.
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

11-02-2006 08:25

alweer weet jij hier de antwoorden op Chris :D

enlighten me.....
Chris Gabriele

11-02-2006 08:49

Vroeg op Mitsz ;-) ,

Nee, wist ik alle antwoorden maar.
Dan was de aas group overbodig ;-)

Verschil is dat producten aangeboden worden op het board en met veronderstellingen tov andere producten.

Ik ben juist benieuwd naar waarom en hoe, met verschillende meningen en veronderstellingen kan ik misschien juist ook iets.

Ben ook zoekende Mitsz, sla te vaak de plank mis of zie dingen over het hoofd en stel ik mijn mening bij.


gr Chris.
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

11-02-2006 08:50

Dat hebben we allemaal Chris en dat is maar goerd ook :D

Hebben we wat te puzzelen niet waar?

Nu geen tijd meer, want er moet gewerkt worden.....

doei
Gebruikersavatar
Bart van den Hurk
Berichten: 1568
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Someren
Contacteer:

11-02-2006 09:01

Mitsz,

Praat niet zozeer over de basis van het product (welke vissoorten), het lijkt mij logischer dat een product wat meer eiwitten bevat ook stroperiger is,

Producten net als die salminol en crayminol van SB bijvoorbeeld, lijkt mij eerder dat het aminol is met een flavourtje daarop, et voila: weer een nieuw product...
mvg

Bart van den Hurk
Gebruikersavatar
Daniel Legrand
Berichten: 459
Lid geworden op: 23-06-2004 10:17
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

11-02-2006 10:29

Bart daar vergis je jezelf in.
Het betreft 3 verschillende Amino-acid compounds.
De eerste Aminol word bereid op basis van Witte zeevissoorten!
Zalminol Word bereid uit Zalm uit de atlantisch oceaán.
En Crayminol je raad het al word bereid uit Crayfish.

En je ziet het heel makkelijk of het echt is aangezien hoe goed je flavour ook ermee zou mengen dan blijf je een laag zien, en dat is bij deze 3 bovenstaande produkten niet.

Sommige bedrijven houden het pupliek niet zo voor de gek als de grote maar zijn eerlijk in wat ze aanbieden.

Greetz Daan
<Eclips Baitrange-Carpsounder Nederland-Atropa Benelux-Bush Boats Nederland-Carpwear Benelux>
Chris Gabriele

11-02-2006 10:55

Daniel,

Er zijn inderdaad 3 soorten verkrijgbaar, wel zijn er verschillende leveranciers en productie methodes.
Zo kan het zijn dat de plakkerige en stroperige van jou een ander gehalte heeft aan amino's dan een andere, terwijl hij iets dunner is.
Vandaar dat ik specificaties belangrijk vind.

Overigens kan je dat niet makelijk zien, vooral niet met een wateroplosbare flavour.
Ik heb zelf verschillende mengsels met aminol staan.

Je zegt: Sommige bedrijven houden het pupliek niet zo voor de gek als de grote maar zijn eerlijk in wat ze aanbieden.

Daniel, er zijn kleine bedrijven en grote die met de waarheid verschillend omgaan.
Welke bedrijven zijn oke?
Welke bedrijven lengen aan met water?

Iedereen kan zeggen dat hij een eerlijk product heeft, ik ga er ook vanuit dat het zo is.
Niet omdat iemand het zegt, want waarom zou de consument jou moeten geloven?

Niet verkeerd opvatten, ik denk ook werkelijk dat jij goede producten hebt.
Niet omdat je het zegt....


gr Chris.
Gebruikersavatar
Daniel Legrand
Berichten: 459
Lid geworden op: 23-06-2004 10:17
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

11-02-2006 11:11

Beste Chris,

Wat productie betreft heb je gelijk, ze worden als eerst gemaakt van een andere basis(vis) en op een andere Proces gezien de 3 soorten basis middellen heel anders reageren dan de andere.

Ik heb alleen ervaring met de Dikke stroperige en zal er dan zoals ik het zie nooit meer van afstappen, gezien deze echt 100 & wateroplosbaar is.

In het verleden werkte ik veel met minamino, veel duurder en stukken minder effectief, en ook was de wateroplosbaarheid hiervan moeilijk te zien er kwam eigenlijk barweinig uit de boilie wasemen en dat met een dosering van ruim 100 ml op een kilo compound.

Met Aminol is dat duidelijk het geval niet bij 50 ml wat ik persoonlijk de ideale dosering vind op een Kilo compound zie het al als een gek uitwasemen na een boilie 24 uur in een glas te heben gedaan (met een boilie getest die dan een redelijk gesloten structuur heeft) zag je alnog na die tijd echt een hele donkere wolk om de boilie liggen je kon de felgekleurde RR knikker nog moeilijk zien.

Ik heb het nog niet geprobeerd met een wateroplosbare flavfour en zal dit dan ook niet doen aangezien ik het liever laat zoals het is (don't change a winning team)

In mijn beroep heb je veel te maken met Collega's je heb altijd wel een manier van contact evengoed positief en dat is meestal zo maar ook negatief dat is er helaas ook bij.
En ja helaas zijn de negatieve contacten meestal bij de grotere waarom weet ik niet maar ik zie eenmaal wat ze doen en dat vind ik jammer.
Er zullen ongetwijfelt grote tussen zitten die het goed doen echter moet ik deze nog tegenkomen, afgezien van MSB ( ik heb de spullen gezien geproefd geroken en alles en kan zeggen dat er met geen van zijn spullen geromeld word, en dat voor toch een van de marktleider in Nederland, want meestal is het ook logisch dat als je groter word in kwaliteit gaat inboeten zonden is dat.

Concument hoeft mij niet te geloven ieder mens is vrij te denken wat hij wilt en dat kan niemand veranderen, echter is de enige manier voor iemand zichzelf te overtuigen, is om het desbetreffend produkt te proberen.

Bedankt dat je vertrouwen heb in mijn spullen die ik aanbied dat vind ik fijn om te horen .

Greetz Daan
<Eclips Baitrange-Carpsounder Nederland-Atropa Benelux-Bush Boats Nederland-Carpwear Benelux>
Chris Gabriele

11-02-2006 12:04

Daniel,

Wat ik interessanter vind is wanneer je, Zalminol , Crayminol of aminol aanraden.

Het product bestaat uit gehydrolideerde vismeel soorten, waarom zou je het combineren met predigested vismeel?

Heb je het zelfde effect niet als je een goede vismeel gebruikt en bv aminol?

Is het aminozuren patroon anders van predigested vismeel tov aminol?

Dit zijn bv vragen die mij bezig houden.

gr Chris.
Gebruikersavatar
Daniel Legrand
Berichten: 459
Lid geworden op: 23-06-2004 10:17
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

11-02-2006 12:11

Beste Chris,


Pre Digested Fishmeal is iets heel anders dan Aminol.
Wat meer op Aminol lijkt is L-Zero-30 (qua Aminozuren en Eiwitten)
Pre Digested Fishmeal onderscheid zich in alle faccetten van Aminol.
Om te Beginnen is Aminol 100% wateroplosbaar, Pre Digested is dat voor geloof ik 80 %.
Dan de Aminozuren die in pre digested zitten zijn anders, zover ik heb n kunnen gaan zitten er in Aminol meer ''vrije'' Aminozuren dan in Predigested Fishmeal. is ook logisch als je nagaat dat Aminol een Concentraat is en Pre Digested is een enzymebehandeld vismeel.
Vandaar de deze vismeel als het ware voorverteerd is.
En ja Pre Digested Fishmeal is vele malen beter dan een LT en wat anders, LT vismelen zijn ook goed hoor bevat genoeg van de nodige dingetjes die balangrijk zijn echter is bij Pre Digested het geval dat er toch meer aantrekkelijks is dan LT, Ik zelf denk dat het te maken heeft dat LT fishmeal ongeveer een wateroplosbaarheid heeft tussen de 25 en 30 % en dat is in gevallen dat je een goede LT heb.
Bij Pre Digested is de wateroplosbaarheid dus 80 % en dus komen de Aminozuren beter tot zijn recht en komen ze ook beter Vrij.

Greetz daan
<Eclips Baitrange-Carpsounder Nederland-Atropa Benelux-Bush Boats Nederland-Carpwear Benelux>
Gebruikersavatar
Bart van den Hurk
Berichten: 1568
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Someren
Contacteer:

11-02-2006 12:47

Weer wat geleerd Daniel, na het proever en ruiken van de producten dacht ik in eerste instantie dat er gewoon licht een flavourtje doorheen zat. Dat aminol van 3 verschillende grondstoffen gemaakt kan worden (en daardoor een eigen specifieke smaak heeft) was mij niet bekend...

Sorry voor het misverstand,

Voor de aminozuurtesters onder ons, zijn jullie al een kantelpunt tegengekomen met het werken met aminol, predigested en LT? Op een gegeven moment zal de concentratie aminozuren rond de boilie zo hoog zijn dat de receptoren bij de karper zullen verdoven. Hebben jullie al op dit kantelpunt gewerkt/ernaar gezocht of nog niet meegemaakt??

Want dat is precies wat Chris aanhaalt, je lokt de vis door aminol en dat vismeel te gebruiken met dezelfde lokstoffen, de aminozuren die niet kapot gekookt zijn. Enkel de concentratie in de bol is hoger, waardoor het bereik van die boilie met uitlekking verder van de bol weg is. De karper kan de bol dus van een grotere afstand waarnemen...

Ben benieuwd,

Dit is trouwens wel weer iets wat de aasgroup kan testen, doseringen gaan verhogen en kijken wanneer het geen vis meer vangt of relatief gezien in vergelijk met de kosten niet meer vis gaat opleveren.
mvg

Bart van den Hurk
Gebruikersavatar
Daniel Legrand
Berichten: 459
Lid geworden op: 23-06-2004 10:17
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

11-02-2006 13:12

Beste Bart,

Aminol is erg dik terwijl Salminol een stuk dunner is en Crayminol ook.
dat leent zich in mijn ogen toch iets beter voor de winter en voorjaar.
Wat je zegt de zelfde essentiele voedingsstoffen zitten in LT en Pre Digested, ok dat is waar maar als je je boilies achteraf Soakt in Aminol of zalminol en die andere ;)
Dan trekken toch die kapot gekookte Amino's alsnog in je boilie, terwijl die andere van de vismeel en de aminol die er al inzit kapot waren gekookt.

Hoop dat je het begrijpt

Greetz daan
<Eclips Baitrange-Carpsounder Nederland-Atropa Benelux-Bush Boats Nederland-Carpwear Benelux>