Aminol...


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Daniel Legrand
Berichten: 459
Lid geworden op: 23-06-2004 10:17
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

12-02-2006 12:21

Dank je wel Aart,

Groetjes Daniel
<Eclips Baitrange-Carpsounder Nederland-Atropa Benelux-Bush Boats Nederland-Carpwear Benelux>
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

12-02-2006 12:30

Verhoging van de attractiewaarde van je aas levert per definitie op korte termijn meer karpers op de stek en dus een kleinere kans op de grotere karpers. Dat is niets anders dan statistiek. Het laten toenemen van de kans op grote karpers is afhankelijk van locatie en tactiek. Binnen de tactiek speelt aassamenstelling een rol, maar is verder onderschikt aan de gekozen tactiek. Het is nooit zo dat je op een willekeurige dag met het aas van die dag, voorzien van genoemde attractors, ineens grotere karpers gaat vangen.

Kees
Matthijs Meerkerk
Berichten: 108
Lid geworden op: 10-01-2005 15:24
Locatie: alblasserdam
Contacteer:

12-02-2006 13:07

Er zijn dus eigenlijk 3 verschillende soorten als ik het begrijp. Ik ben op zoek naar aminol. Ik ben niet zo n merkenfriek, maar ik ben benieuwd welke firma een goede aminol verkoopt. Ik weet bijvoorbeeld dat martinsb aminol verkoopt. Is dit een goede optie?
Gebruikersavatar
Daniel Legrand
Berichten: 459
Lid geworden op: 23-06-2004 10:17
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

12-02-2006 13:12

Mathijs

Ik heb je een PB gestuurd waar je het kan krijgen voor een betaalbare prijs.
<Eclips Baitrange-Carpsounder Nederland-Atropa Benelux-Bush Boats Nederland-Carpwear Benelux>
Willem Verboom
Berichten: 27
Lid geworden op: 15-01-2006 21:46
Locatie: Utrecht

12-02-2006 15:54

Zou ik ook graag willen weten.
Gebruikersavatar
Daniel Legrand
Berichten: 459
Lid geworden op: 23-06-2004 10:17
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

12-02-2006 16:00

Ja Willem goed spul is het :D

Nee even zonder gekte je heb PB

Greetz daan
<Eclips Baitrange-Carpsounder Nederland-Atropa Benelux-Bush Boats Nederland-Carpwear Benelux>
Gebruikersavatar
Jelle Dries
Berichten: 235
Lid geworden op: 02-05-2002 02:00
Locatie: Zoersel
Contacteer:

12-02-2006 16:21

ik zou het ook wel eens willen weten 8)
Gebruikersavatar
Marco Mensing
Berichten: 5504
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00

12-02-2006 16:44

Ik ook :D
CarpeR Diem
Gebruikersavatar
Ray v/d Bos
Berichten: 497
Lid geworden op: 06-04-2002 02:00
Locatie: Doesburg

12-02-2006 16:53

Daniel

Ik ben ook zeer benieuwd, waar ik dit kan krijgen.
Gebruikersavatar
Daniel Legrand
Berichten: 459
Lid geworden op: 23-06-2004 10:17
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

12-02-2006 16:54

Mensen back on topic, want het word niet gewaardeerd al dat PB !

Greetz Daan
<Eclips Baitrange-Carpsounder Nederland-Atropa Benelux-Bush Boats Nederland-Carpwear Benelux>
Gebruikersavatar
Daniel Legrand
Berichten: 459
Lid geworden op: 23-06-2004 10:17
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

12-02-2006 16:55

Ray goh wat ben je grappig je heb het zelf toch al ?

Of betreft dit geen echte Aminol ?

Greetz Daan
<Eclips Baitrange-Carpsounder Nederland-Atropa Benelux-Bush Boats Nederland-Carpwear Benelux>
Gebruikersavatar
Ray v/d Bos
Berichten: 497
Lid geworden op: 06-04-2002 02:00
Locatie: Doesburg

12-02-2006 16:59

Daniel

de echte enige zo dik als stroop, net als toen van CarpCompany.
Gebruikersavatar
Daniel Legrand
Berichten: 459
Lid geworden op: 23-06-2004 10:17
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

12-02-2006 17:01

Nou als je dat al heb waarom vraag je het dan aan mij ???????????


Greetz Daan
<Eclips Baitrange-Carpsounder Nederland-Atropa Benelux-Bush Boats Nederland-Carpwear Benelux>
Gebruikersavatar
Ray v/d Bos
Berichten: 497
Lid geworden op: 06-04-2002 02:00
Locatie: Doesburg

12-02-2006 17:15

Daniel
je hebt een pbtje.
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

30-09-2006 22:07

Bart van den Hurk schreef:Precies Hans,

Daar wil ik dus achterkomen, als grotenvissenvanger wil ik best wat meer vissen per jaar gaan vangen, maar wanneer de grote vissen achter blijven dan weet ik wel wat ik niet meer in mijn bollen draai. Wat dat betreft ga ik de bal vissen tegen de ultieme grote vissen vanger (tenminste in mijn ogen, de Big Activator)...

De tijd zal het leren!

Maar in de combo van allerlei producten kan je dus ook te ver gaan, waarbij je je doel voorbij schiet en je moet het spul er niet indraaien omdat het momenteel een "gecreeerde hype" is, maar je mag het natuurlijk wel een kans geven zich te bewijzen...

En Bart...wat zijn je ervaringen tot nu toe?..of te weinig gevist i.v.m. studie?
gr
Hans
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

30-09-2006 22:14

Bertil Wielink schreef:
Daniel Legrand schreef:De enigste ingredienten die ik ooit heb kunnen ontdekken wat echt grotere vissen vangt zijn de volgende

Hongaarse Paprika
Gemalen Komijn
Kerrie
Robin Red

Deze 4 hebben in mijn ogen bij uitstek de power grote vissen aan te trekken wat kruiden betreft.

Dan de andere :

De echte Scopex (hutchinson)
L-Zero-30 (Jaja :lol: )
Aminol
Sluys CLO

en ja kan nog lang doorgaan maar deze blinken uit wat mij betreft...

Greetz daan


Tjonge wat ben ik blij dat ik regelmatig grote vissen mag vangen zonder al die zooi in mijn boilies!
Zo snel ik die rotzooi in mn bollen doe sta ik brasems windes envoorns te drillen met af en toe een kleine karper tussendoor..

Wil je een boilie die gemiddeld minder kleine en meer grote vissen vangt... gebruik dan die zooi niet!!

Roelof Schut Schreef het al eerder en ook Luc de Baets en Herwin Kwint eigenlijk alle mensen die veel ervaring hebben zeggen het.. als je voor de grote vissen gaat.. kies dan een Grote, Schrale, Harde boilie! Je basismix met een beetje vismeel.. 10 tot 20% is zat.. en klaar is je grote vissenboilie voor nog geen 1,50 per kilo!!

Laat je dus niks wijsmaken over wonder ingrediënten voor grote vissen.

Al de bovenstaande producten inclusief Aminol werken wel aardig goed.. je zal er meer door gaan vangen... soms... maar is dat wat je wil...

Kortom denk goed na wat je wilt voor je tot aanschaf van bepaalde, vooral dure, producten overgaat.

Bertil


Welke aasproducent levert voor een schappelijke prijs :D een kant en klare grote (30mm?) schrale en harde freezer bol?
De meesten beginnen met een prijs van rond de 4,00 per kilo..dan zitten er toch nog de nodige atractors in
Dan moet een schrale bol toch wel lukken voor zeg maar 2,50 tot 3 euro de kilo? 8)
Fred Hazenbroek
Berichten: 1976
Lid geworden op: 04-12-2004 00:32
Locatie: z-h

01-10-2006 20:44

Tuurlijk Hans, moet makkelijk lukken.
Maar dan moet je niet eerst zo,n dure roltafel kopen :D :D

koop zelf een aantal basis ingredienten in 25kg zakken.
na een halve zak ga je de kiloprijs bollen al flink laten zakken.

mvg, fred

p.s kop is onderweg
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

01-10-2006 21:03

Aha Fred, mail me dan ff over betaling en zo :wink:

Maar euh....die prijs van 2,50 tot 3 euro is een voorbeeld voor een schrale freezer bol geproduceerd door een aasproducent.
Zijn er reeds producenten die freezers leveren voor deze prijs..of is dat commercieel dan gewoon niet aantrekkelijk genoeg.
jacco noordermeer

01-10-2006 21:34

nee hans
zolang je er maar niet van hoeft te leven is het wel mogelijk
maar willen de bollen draaiers voor 2,5 euro een bol maken
denk het niet
althans ik niet :wink:
Gebruikersavatar
Bart van den Hurk
Berichten: 1568
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Someren
Contacteer:

02-10-2006 07:58

Morgen Hans,

Heb dit jaar inderdaad een heel rustig jaar gehad qua vissen, vooral in Nederland. Studie is daar debet aan, maar aangezien ik hem toch zo snel mogelijk wil afronden is de keuze voor mij niet zo moeilijk (al zou ik toch graag een water goed aanpakken).

Ik heb heel het jaar gevist met een boilie met aminol erin, aardig, maar het heeft me niet kunnen overtuigen tot nu toe. Hij vangt instant goed, maar vooral veel kleine karper en ontzettend veel witvis... Te veel witvis! Maar op een redelijk overbezette put zonder de aanwezigheid van veel lastige witvis deed hij het meer dan goed qua aantallen. Sneller en meer beten dus, helaas niet het gewenst formaat.

Voor mij dus ook weer terug volgend jaar naar mijn vertrouwde balletjes, hopelijk heb ik dan wel de tijd om een water in NL serieus aan te pakken.
mvg

Bart van den Hurk
Remco Oudhuyzen
Berichten: 2162
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Hengelo

02-10-2006 08:06

ik heb dit jaar ook Aminol gebruikt samen met 2 vismaten..
het is inderdaad zo dat het instant zeker goed werkt. maar de meerwaarde bij een voerstek denk ik niet echt aanwezig.

qua aantallen en gewichten moet ik zeggen dat ik dit jaar gemiddeld boven de 20 pond vang.. en voor hier in de buurt is dat redelijk aan de zware kant. ik wil dit niet 100% op de aminol afschuiven het formaat boilie etc zal ook wel zijn steentje bij gedragen hebben.

mijn bevindingen met witvis is dat als de brasem de boilie goed kent je ze snel zult vangen. maar op een ander water waar mijn vismaat dit jaar gezeten heeft stikte het er van de brasem en heeft er maar 1 of 2 gevangen. het ligt dus gewoon aan de situatie..

ik weet niet of ik het volgend jaar nog weer gebruik. omdat ik naar alle waarschijnlijkheid op een water ga zitten met veel brasems die ook graag boilies lusten en aangezien ik toch al genoeg amino zuurtjes in mijn bol heb zitten is het eigenlijk ook niet echt nodig.. maar dat zien we volgend jaar wel.
Gr. Remko
Benny van de Werfhorst
Berichten: 4482
Lid geworden op: 19-10-2002 02:00
Locatie: Gelderland
Contacteer:

02-10-2006 08:24

Hans,

Als je de ruimte ervoor hebt, zou ik gewoon wat ingredienten in bulk ver-
pakking kopen, en rol gewoon zelf; als je er de tijd voor hebt tenminste.

Voor de rest sluit ik me 100% bij Bertil aan. Alleen bij instant vissen, mag
ik die "rotzooi" wel graag gebruiken. Vaak dan de maximale dosering of
zelfs overgedoseerd.

Wanneer ik dus voorvoer, gebruik ik van dergelijke producten niets of
zeer weinig. Er is één uitzondering, en dat zijn de wintermaanden. Ik voer
dan kleine hoeveelheden compact om m'n rig. Ik wil dan, dat er dan gelijk
een sterk signaal afgaat van zowel haakaas als bijgevoerd aas. Ik kies in
de winter dus liever voor meer actie, dan grote vis. Alhoewel ik wel moet
bekennen, dat er ook in de winter op attractief aas weleens een leuke kar-
per tussendoor loopt.

Mijn ervaring is dus ook, dat schraal en attractiefloze boilies meer grote
karpers vangen. Bertil spreekt over een toevoeging van hooguit 10 tot
20% vismeel, maar ik laat het vismeel dan meestal gelijk helemaal weg.
Als ik het wel toevoeg aan m'n schrale mix, dan hooguit 10 tot 15%. Meer
vismeel zie ik het nut niet van in bij een dergelijke bol met een dergelijke
bedoeling...

Hans, het recept wat ik jou een keer gegeven heb, is een schrale mix. Je
kunt voor je gemoed toestand er nog hooguit 15% vismeel bij kiepen. :)
De basismix is ook zeer goedkoop...

groetjes Benny
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

02-10-2006 08:41

Goedemorgen...

Ff voor alle duidelijkheid, ik draai reeds zelf mijn boillies.
Al blijf ik het telkens weer een rot klus vinden :oops:

Mijn twee recente posting was min of meer bedoeld om ervaringen te delen omtrent aminol met anderen na 1 visseizoen :D

Tweede posting was een klein beetje een provocatie :D :wink: richting de aasleveranciers (dit werd niet door iedereen ff goed begrepen :wink: )
Deze verkopen namelijk vanaf 4 euro een freezerbol met de nodige atractors erin. Mijn gedachtegang hierin was dat een schrale bol zonder atractors dan toch mogelijk moet zijn voor rond de 2,50 tot 3 euro de kilo...dit blijkt geen haalbare kaart te zijn zoals ik reeds verwachte :roll:
Dit is uiteraard wel een haalbare kaart voor de zelfdraaier zoals ik.
Mijn gedachtengang was verder enkel dat ik voor 2,50 de kilo wel interrese zal hebben in een kant en klare freezerbol :P

Laten we het vanaf nu maar bij de discussie aminol houden, anders wordt het weer zo'n topicvervuiling...
Gebruikersavatar
Erik Rozen
Berichten: 588
Lid geworden op: 24-11-2003 01:00

04-10-2006 20:55

Echt een bijzonder leerzaam topic is dit moet ik zeggen, ik zit er serieus over te denken om voor mijn (semi-) instant visserij volgend jaar aminol te gaan gebruiken.

Het volgende is misschien dan wel offtopic, maar lijkt me hier wel mooi thuis te horen... :wink:

Het gaat dus over overdoseren; In een oud artikel van Frank Warwick zegt hij dat flavours met een lage ph-waarde gemakkelijk te overdoseren zijn, terwijl flavours met een hoge ph-waarde juist weer niet te overdoseren zijn. (of was het nu andersom...??)

Nu zou ik het overflavouren icm met de aminol willen gaan gebruiken op mijn grote wateren visserij. Daar heb je niet al te snel last van kleine vis, haha. Als je al vis tegenkomt... Dit in combinatie met grote voerplekken (vooral in de winter!!) waar dan in theorie het sterk overgeflavourde haakaas als eerste gepakt moet worden door de vis met weinig eetlust die wel word aangetrokken door het vele aas...

Wie zou me hier wat meer over kunnen vertellen? Ik ben benieuwd!! :wink:
Elk nadeel heb z'n voordeel...
Gebruikersavatar
Erik Rozen
Berichten: 588
Lid geworden op: 24-11-2003 01:00

08-10-2006 10:37

Nou nou, verbaast me toch weer dat jullie met zijn allen zo'n grote mond hebben en nu het echt moeilijk (...) word iedereen ineens gevlogen is....!!:evil:





Woessies... 8)





Met nog steeds onwetende groet,

:oops:
Elk nadeel heb z'n voordeel...