allemaal de zelfde bollie of toch anders


Plaats reactie
marc rutgers
Berichten: 142
Lid geworden op: 04-04-2005 19:38
Locatie: gendt ( gelderland)

30-01-2006 21:07

het verschil in bollies

tegenwoordig zijn er zoveel vragen over bollies
wat moet erin
wat niet
en hoeveel moet er in?????

tegenwoordig vist iedereen
volghens mijn met de zelfde mixen
iedereen heeft wel griemeel of tarwemeel
of maismeel en soja in hun bollie

nu vist iedereen hiermee bijna hetzelfde
maar wat doen de grote namen dan anders

zoals

proline
ks karperknikkers
enz ernz

deze firmas gebruiken deze ingredientyen ook
maar hoe komt het dan dat de bollies van hun zogenaamd beter zijn


wat doen ze anders
of wat doen wij niet erin

graag je mening hier over
Danny Schaltin
Berichten: 886
Lid geworden op: 20-01-2004 01:41
Locatie: Barendrecht
Contacteer:

30-01-2006 21:55

Marc,

Ik denk zelf dat ze niet veel anders doen dan de zelf draaiers.En ja ze moeten iets zeggen om de boilies goed te verkopen,en das makkelijk voor de karpervissers die geen zin of tijd hebben om zelf te draaien.

Gr Danny
Remco Oudhuyzen
Berichten: 2162
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Hengelo

30-01-2006 21:58

Marc..

Vetrouwen is the key to succes!!

stel je voor ik maak een bol van maismeel/griesmeel/sojameel.. en ik vang er de sterren mee van de hemel en ik ga het verkopen onder de naam.. Big Carp Baits.. en dit nieuws gaat het hele land rond.. iedereen weet dat ik super gevangen heb op mijn ballen..

iedereen wil ineens ballen van mij hebben omdat ze denken met dit aas een wondermiddel in handen te hebben.. en ik loop binnen met de centen..

veel mensen hebben geen of niet genoeg vertrouwen in hun aasje.. ze maken een paar kilo en na 3x vissen is het op. en er ligt nog geen vis op de mat.. wat is dan de conclusie?? slecht aas!! terwijl het nog aan 10 andere dingen kan liggen waarom je niets gevangen hebt..

ik kan me een reactie herrinneren van iemand. (Volgens mij van Daaf Wolters) die was "Probeer eens een bal te maken die niet vangt!" mij is het nog niet gelukt!! heb op elke bal nog vis gevangen die ik gemaakt heb.. natuurlijk kan de 1 beter in de smaak vallen dan de andere.. maar dat leert de ervaring..

Gr. Remko
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

30-01-2006 22:00

En ik denk dat 9 van 10 thuisdraairecepten niet perfect en op grote schaal machinaal te verwerken zijn.
Groet'n Henk..

still growing Old.
Gebruikersavatar
marijn ham
Berichten: 2429
Lid geworden op: 11-07-2003 02:00
Locatie: Waarland

31-01-2006 07:41

Henk,
dat weet ik wel zeker.
Melvin Schoonenberg
Berichten: 210
Lid geworden op: 26-12-2005 14:51
Contacteer:

31-01-2006 12:54

Denk dat de gemiddelde thuisdraaier meer ingredienten gebruikt en uiteindelijk een boilie produceert die betere afgestemd kan worden op de situatie (watertempratuur, hoeveelheidvis, kleur, smaak, verteerbaarheid etc. ) dan de gemiddelde boilieboer (zijn overgens ook steeds meer betere bedrijven)
Probeer eens wat anders dan anderen (afgezaagd maar wel gouden regel 1), het blijven immers dieren die vanuit positieve/negatieve conditionering zaken benaderen. (Trouwens net als karpervissers die zich veelal laten leiden door artikelen/promotie van MEGA vangsten !!!)
Veel karpervissers liggen vastgeroest in hun tentje te ronken, droment over dikke karpers die gevangen zijn aan een superboilie uit een mooi gekleurd zakje (zonder etiket overgens).

Succes
MB
Plaats reactie