Flavours


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Matthijs Bakker
Berichten: 61
Lid geworden op: 24-01-2006 19:28
Locatie: Huizen

29-01-2006 11:42

Ik heb twee boiliemixen, 1 birdfoodboilie en 1 vismeelboilie. Kan iemand mij vertellen welke flavour dan wel smaakmaker ik in welke boilie kan gebruiken. Welke boilie gebruik ik in de zomer en welke in de winter met welke flavour, en wanneer op welke basis, oliebasis of ethylalcohol? Kortom wat gebruik ik wanneer, bvd.
Jop Boot
Berichten: 467
Lid geworden op: 19-12-2005 14:54

29-01-2006 12:46

Maakt niet uit. Tenminste dat vind ik.

Vroeger was dat bij mij wel anders. In birdfood ging alleen iets fruitigs en in vismeel iets vissigs. En m'n aarbei boilie moest ook rood zijn. En de banaan uiteraard geel.

Nu maakt het me niet meer uit. Knaller van dit jaar was Solar Winter secret in een vismeelbal. Gewoon in de zomer gebruikt. Mierzoet ruikend en ook smakend spulletje. De boilies roken na het drogen naar een vuilniszak die iets te lang op het balkon gestaan heeft, je kent die lucht wel. En vangen als een raket. Maar ik kan nooit bewijzen dat ik zonder de flavour minder gevangen had......Of juist meer.

Flavour is iets puur persoonlijks. De 1 gebruikt ze wel en de ander niet. Persoonlijk vind ik het leuk om lekker te rommelen met flesjes, heel erg leuk zelfs. Zeker nu ik ultra goedkoop een berg flesjes van een stoppende ondernemer heb over genomen. Iemand anders vind het te duur, ziet het nut er niet van in of krijgt ruzie met z'n huisgenoten.
bert cuypers
Berichten: 35
Lid geworden op: 25-12-2004 19:07
Locatie: Diepenbeek (Limburg België)

29-01-2006 12:48

birdfood bij watertemperatuur onder de 15° met flavour op ethyl alcohol

vismeel gebruik ik vanaf eind april begin mei omdat die snel verzadigd en slecht verteerd bij koude watertemperatuur.. eventueel met olieflavour maar vind ik overbodig op een vismix...
beter wat kruiden toevoegen of zo.. zeker zo effectief en stukken goedkoper...
Gebruikersavatar
Peter Alter
Berichten: 161
Lid geworden op: 15-03-2006 17:19

20-03-2006 22:25

Je kan een karper op gelijk welke flavour krijgen...
Is gewoon een kwestie van in welke flavour jij vertrouwen hebt...
Als een nieuw recept geen karper op de kant krijgt tijdens de eerste sessie, is hij afgeschreven... Blank je met een vertrouwde flavour, is het gewoon een slechte vissessie... VERTROUWEN is de beste flavour!!!
Remco Oudhuyzen
Berichten: 2162
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Hengelo

20-03-2006 22:42

Flavours vangen mensen.... geen vissen!!

ik heb er in ieder geval geen meerwaarde aan kunnen ontdekken..
vis nu al 2 jaar met flavourloze ballen en vang meer dan met flavour..
ik maakte vroeger mijn ballen altijd 50/50 de ene helft met flavour en de andere zonder..

ik werk alleen nog maar met natuurlijke toevoegingen zoals visolie e.d.. en niet meer de chemische troep uit de fabriek..

probeer eens een bol te maken met alleen maismeel, griesmeel, sojameel. en doe er eens een aardbeien flavour door.. en eet hem daarna eens op!! smaakt die naar aardbei?? 99 van 100x niet.. dus zegt genoeg over de flavour..
Jop Boot
Berichten: 467
Lid geworden op: 19-12-2005 14:54

21-03-2006 11:14

Als je al 2 jaar zonder flavour vist, hoe kan je dan weten dat op dat moment de vangsten beter waren dan met flavour?

Zou een karper van nature weten hoe een aardbei hoort te smaken?
Remco Oudhuyzen
Berichten: 2162
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Hengelo

21-03-2006 13:09

in de tijd dat ik nog flavour gebruikte had ik ook de helft zonder flavour gemaakt.. en ik ving meer op de flavourloze bollen dan op de flavour ballen.. en ik heb meerdere flavours gebruikt en op meerdere wateren..
en omdat ik er toen geen meerwaarde in kon ontdekken en het flink scheelt in de portemonnee heb ik nu de flavour achterwege gelaten..

maar als jij er anders over denkt ben ik benieuwd naar jou flavour en wat jou bevindingen zijn met en zonder die flavour.

Gr. Remko
Jop Boot
Berichten: 467
Lid geworden op: 19-12-2005 14:54

21-03-2006 14:02

Je hebt natuurlijk wel een miljoen flavour-achtige stoffen die je erdoor kan gooien. Als het ene niet vangt wil natuurlijk niet zeggen dat het andere dat ook niet doet.

Aminol is wat anders dan soyasaus. Honing is weer wat anders dan een glycerol-flavour van een beroemd engels merk.

Ik gooi door alles wat ik gebruik iig iets wat oplost in water. En dat kan van alles zijn.

Ik kan dus idd niet vergelijken. Maar dat kan niemand volgens mij.

Ik heb wel eens met twee verschillende boilies 2 meter uit elkaar gevist. Op rechts ving ik meer dan op links. Dat moest absoluut aan de boilies liggen dacht ik. Dus 2 maal hetzelfde aan de hengels. Rechts bleef gewoon meer vangen. De boel om gedraaid. Op links de boilies die zo goed ving en op rechts de boilie die minder was. En hup, rechts bleef meer vangen. En ze lagen echt 2 meter uit elkaar met de zelfde rig.

En zoals ik al eerder schreef: ik vind een beetje klungelen met aas een leuk deel van m'n hobby. Scheutje van dit, handje van dat.
Gebruikersavatar
Peter Alter
Berichten: 161
Lid geworden op: 15-03-2006 17:19

21-03-2006 21:47

Het is inderdaad leuk om eens met twee hengels tegen elkaar te vissen...
Vaak leer je zo ook het meeste bij ivm aas, rigs...
Twee identieke stekken, twee identieke rigs, twee verschillende boilies... En dan gewoon kijken naar de resultaten. Wel na iedere run/vis verwisselen van stok om er zeker van te zijn dat het echt niet aan de stek ligt...
Plaats reactie